abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:28:51 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118908458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
pi_118908842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:38:12 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118909050
Ik ben gewend aan treinpersoneel dat contant geld accepteert op de trein, misschien dat het daardoor komt :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:39:16 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118909122
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:


En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
pi_118912515
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.

Voor de machinist is er nog het verschil dat een deur -en treeplankstoring makkelijker op te lossen zijn. Moest je in de oude generatie GTW's nog op je knieën voor het nokje in de vloer of moest je bovenin de kap boven de deur nog een schakelaar omzetten, nu kan dat simpel in een kast met draaischakelaars.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 22:37:58 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118913981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]

En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:32:26 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_118917392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
pi_118918331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.
  woensdag 7 november 2012 @ 02:17:35 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118921959
Hee, een mcn erbij in dit topic. Leuk!

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 november 2012 @ 05:34:13 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118923748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.
  woensdag 7 november 2012 @ 07:43:45 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924400
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
pi_118924893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 08:40:39 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924929
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
pi_118924987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:08:15 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118925345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.
pi_118925658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:36:18 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925860
welkom hier :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:37:18 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118925920
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:40:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118925927
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.
pi_118926032
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:51:01 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118926172
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118926235
Slecht he *) }>

Maar wat ik BEDOELDE is natuurlijk: Blijkbaar hebben ze onvoldoende treinstellen beschikbaar om alle binnenlandse diensten te kunnen uitvoeren, en daarom worden er 4 aan de dienst Roosendaal - Antwerpen onttrokken. Dan kun je wel als meer spul _toelaten_ op dat traject, maar als het er gewoon niet IS, schiet je er nog steeds niks mee op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:58:52 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926360
Het zit anders: die 4 treinstellen waren de enige die nog niet waren voorzien van TBL1+. Omdat IL&T hun goedkeuring nog niet had gegeven voor TBL1+, waren die 4 treinstellen de enige die überhaupt nog over de grens mochten komen.

Voor het uitvoeren van de dienst kun je in principe af met 2 stellen (een rit duurt 43 minuten), maar als er dan 2 in onderhoud zijn en nummer 3 gaat defect, dan heb je toch echt wel een probleem. Meer materieel is er dan simpelweg niet meer.

De dienst kon tot Essen worden verzekerd omdat de TBL1+-varkentjes wel gewoon beschikbaar waren. Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
pi_118926459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
Was vast "te verwarrend voor de reiziger" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')