abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:00:53 #151
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118899929
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen :(
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
pi_118900115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations. ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:09:58 #153
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118900357
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:10:15 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118900374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations. ;)
Dat inderdaad. ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:36 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.

Fotograaf: Gábor Árv
erg fraai landschap :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:44 #157
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900492
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:17:00 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900690
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900780
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:17 #160
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118900850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:19 #161
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900855
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:30 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Algemeen bekend.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:23 #164
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118901057
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.
pi_118901077
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:48 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901083
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:25:36 #167
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901139
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
thanks :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:26:18 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901269
Personeel van Arriva dat in de trein van NS een servicerondje geeft? Nee.
pi_118901277
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
In een trein van een andere maatschappij? :D
pi_118901324
Eén OV toch? Samen voor de klant? :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:29:18 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:30:05 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901416
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901480
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
pi_118901524
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')