Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.
erg fraai landschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.
Fotograaf: Gábor Árv
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstationquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
Algemeen bekend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NGquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
thanksquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
In een trein van een andere maatschappij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |