Heute kein Curry wurst?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof joh, gefeliciteerd![]()
Ik ben de rest van de week ehm... buikloop-houdend![]()
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Sommige diensten ook:quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
1 2 3 4 5 | 1 -M----- () 04:30 11:20 06:50 ICM IC 1714 04:45 Es 06:25 Ut * 06:25 Ut 07:13 Ut SLT SPR 7421 07:13 Ut 07:51 Rhn SLT SPR 7422 08:09 Rhn 08:46 Ut ICM IC 1731 09:35 Ut 11:15 Es |
En dan komt iedereen weer klagen dat vertragingen doorwerken op andere treinen omdat de machinist nog niet aanwezig isquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..] en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
Tsja, je zegt het zelf al. SOMMIGE diensten. Wat opvullertjes hou je toch, niks aan te doen. Zo te zien vindt dit drama ook maar één dag in de week plaats trouwens.quote:
Te hard getrokken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | HC: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd LM 77916 P 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es MCN: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd DM90 LM 77916 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es |
Een leegmatrit is goedkoper qua pad. Arriva doet ook zoiets op donderdagavond vanaf Roodeschool en Delfzijl en op maandagmorgen vanaf Delfzijl.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...
[ code verwijderd ]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;Pquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
Per 14 november 2012 worden de volgende papieren NSR treinkaartjes afgeschaft:
..
- Weekend retour vol tarief en reductie.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
O ja, ik wilde nog even een complimentje geven aan de NS voor wat ze vrijdagavond geregeld hadden!
Ik stond op Deventer, was onderweg naar Akkrum (klein kutdorpje in Friesland, waar 1x per uur de IC Zwolle-Leeuwarden stopt), maar de trein naar Zwolle was 'opgeheven'. Bleek voor Zutphen al een half uur vertraging ofzo te hebben.
Maar... ik kon een gesprek opvangen via de portofoon van perronchef over een leeg-materieel-rit richting Zwolle, die eigenlijk ook best wel passagiers mee kon nemen! En zo geschiedde: met nog geen 5 minuten vertraging komt er een (lege) trein in Deventer binnenrijden die ons keurig op tijd in Zwolle brengt zodat ik de trein naar Akkrum (5 minuten overstaptijd) zonder problemen kon halen!![]()
Zo, ook weer duidelijkjquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een leegmatrit is goedkoper qua pad.
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;P
Heb vandaag alle diensten ff doorgespit. Word weer moeizaam plannen als ik naar Leeuwarden wil. Natuurlijk VIRM-loos.
Ik zie net dat de 12500 toch diverse keren met ICM Rtd->Lw rijdt. Anders maar via Breda-Arnhem-Zwolle.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld worden
Hm. Op Railtime rijdt alles normaalquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
en volgens de NS valt de stopper van 16.37 uur van Roosendaal naar Antwerpen uit
wel makkelijk, hoef je niet 2 keer bij de automaat een enkeltje te kopenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...
Dat is niet voor iedereen weggelegd bij zo'n automaatquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef ReisT het volgende:
Je kan ook 1 keer bij de automaat twee enkeltjes kopen![]()
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef b2py het volgende:
Had ze gezien, weinig opvallends en helaas geen ICRm in de 800.. (Maastricht - Alkmaar)
Rotterdam - Leeuwarden bijna integral ICMquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende:
Yes, vanaf dienstregeling 2013 zijn nagenoeg al mijn treinen VIRM!![]()
Waar blijft al het ICM eigenlijk? Voor wat ik kan zien wordt het voornamelijk misbruikt als stoptrein Zwolle - Groningen / Leeuwarden. Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Weekend integraal!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:
- IC 2200 Amsterdam-Dordrecht via Haarlem komt ook DDZ in.
- IC 2100 Amsterdam-Den Haag via Haarlem komt ook DDZ in
Dat ze de treinen Amersfoort Schothorst-Den Haag/Schiphol, die in Amersfoort crossplatform aansluiten op de treinen Enschede-Den Haag/Schipholquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende: Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Rotterdam - Leeuwarden integral ICM
Den haag - Enschede Integraal ICM
Schiphol - Enschede integraal ICM
Den haag - Leeuwarden deels ICM
Den haag - Venlo deels ICM
Enkhuizen - Amersfoort (-Deventer) deels ICM
Zwolle - Roosendaal deels ICM
Groningen - Zwolle (stopper) integraal ICM
Heb je grootste partij al gehad
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Ochtend hequote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Nieuwe schrootlijn?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
- SPR 4400 Eindhoven-Nijmegen met Mat'64, SGMm en mDDM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |