en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Gaat via Heerlen omgereden worden, zoals gebruikelijk bij verstoringenquote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat worden morgen dus wat te korte treintjes of helemaal niet rijdend, want er staat nu het een en ander in Maastricht opgesloten...
Dat gaat alleen lastig als ook Maastricht-Valkenburg versperd is. Dan moet je dus via Luik en Aachen het spul ophalen (gesleept). Ik zie dat alleen nog niet snel gebeurenquote:Op zondag 4 november 2012 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat via Heerlen omgereden worden, zoals gebruikelijk bij verstoringen
De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Dat meldde ik eerder ook al. NMBS heeft nog maar 4 Varkensneuzen beschikbaar die naar Nederland mogen, en laten daar nou 2 defect zijn en de andere 2 aan de andere kant van het land zijn oid...quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef dennistd het volgende:
Er rijden al een paar dagen geen stoptreinen Essen-Roosendaal, omdat er niet in NL toegelaten stellen in de omloop zitten (met TBL 1+). De Benelux stopt daarom ook in Essen om reizigers van/naar de stoptrein mee te nemen. Dit is hoe de NMBS het omschrijft:
[..]
De treinen zijn volgens mij niet beschadigd... En uitzonderlijk stoppen, is dat stoppen op een bijzondere manier?
ach, de NS kan er ook wat van, want de V'tjes die bestemd zijn voor Zwolle - Emmen rijden ook regelmatig in Limburg of Zeeland rondquote:Op zondag 4 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat meldde ik eerder ook al. NMBS heeft nog maar 4 Varkensneuzen beschikbaar die naar Nederland mogen, en laten daar nou 2 defect zijn en de andere 2 aan de andere kant van het land zijn oid...
Hmmm, raar. Want ns.nl zegt over morgen wel gestremd vaar Beek Elslo, maar niet gestremd naar Valkenburg.quote:Op zondag 4 november 2012 19:27 schreef dennistd het volgende:
Dit is het NS-bericht:De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Lekker handig he. Ze kunnen net zo goed zeggen "Pak de ossenkar naar Tibet en daar de muilezel naar Valkenburg. Dit reisadvies geldt vandaag niet"quote:Op zondag 4 november 2012 19:46 schreef dennistd het volgende:
Misschien wel handig, ik krijg voor Maastricht-Valkenburg morgen namelijk maar 9 treinen (vroeg) en die zijn ook nog alle 9 opgeheven.. (ns-reisplanner)
Ik zit met mijn neus te lezen..quote:Op zondag 4 november 2012 19:27 schreef dennistd het volgende:
Dit is het NS-bericht:De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Ja tuurlijk, speciaal daarvoor gekocht namelijkquote:
HELD!quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Ja volgende keer zorgen we voor een laddertje of zo. En een vlagquote:Op zondag 4 november 2012 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
HELD!
Die Kirschtorte is zo lekker daar! <3![]()
Erg geslaagd! Ik zal morgen jr. dit laten zien, vindt hij vast leuk lego en berlijn, favo combi!quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ookquote:Op zondag 4 november 2012 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Erg geslaagd! Ik zal morgen jr. dit laten zien, vindt hij vast leuk lego en berlijn, favo combi!
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!quote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
Met mijn telefoon heb ik een geluidsmeting gedaan, het niveau kwam - zelfs pal naast de deuren - niet boven 70 dB uit.
Jazekerquote:Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!
Dank je!quote:Verder natuurlijk mooi verslag!
Je bent er toch nog geweestquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Loopt wel los, Where´s my water is funester.quote:Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ook
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingenquote:Op maandag 5 november 2012 07:15 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. De Desiro ML is voorzien van ERTMS
Het gaat erom dat het voorste voertuig de juiste beveiliging heeft. Dat was in dat geval zo, omdat er aan beide kanten een stuurstand met ERTMS zat. De loc wordt aangestuurd vanuit die stuurstanden, dus kan er vanuit daar ook een snelremming ingezet worden door ERTMS.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingen. Die bedoel ik.
Ja, was leukquote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Je bent er toch nog geweestboel treinspul hè!
Seksij hmmquote:Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef bork het volgende:
Tweede puntje was dat legobar een boevenpakje aanheeft.
Wanneer komt de tripreport?quote:Op maandag 5 november 2012 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, was leukAlles was leuk
[..]
Seksij hmm
Die 4 stellen hebben geen TBL1+, het nieuwe beveiligingsysteem in België. En treinstellen met TBL1+ zijn niet toegelaten in Nederland. Speciaal voor deze dienst zijn er nog krokodillen aangelegd tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!quote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef V2 het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies het probleem qua toelating? Er zijn er maar vier toegelaten, maar waarom? Waarin onderscheiden die stellen zich van de rest?
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederlandquote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef greavy het volgende: tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?quote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.
Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja, bij de overweg voor station Essen:quote:Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oidquote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?![]()
Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelfquote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]
De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grensquote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
Dit is vooral wat ik erin zie.quote:De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Daar zijn vast wel boeken over.quote:Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Door een kleine portefeuille heb je kans (niks is zeker natuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".
Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Trek je conclusies...ik denk dat de minister zich komende tijd niet zoveel met het OV gaat bemoeien.quote:Artikel 46
1. Bij Koninklijk Besluit kunnen staatssecretarissen worden benoemd en ontslagen.
2. Een staatssecretaris treedt in de gevallen waarin de minister het nodig acht en met inachtneming van diens aanwijzingen, in zijn plaats als minister op. De staatssecretaris is uit dien hoofde verantwoordelijk, onverminderd de verantwoordelijkheid van de minister.
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/quote:Meer treinen tussen Groningen en Assen
Vanaf 2016 gaan er tussen en Groningen en Assen zes treinen tijdens de spits rijden, twee meer dan nu. NS heeft dat met de provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen en Assen afgesproken. Ook komt er een onderzoek naar meer stations.
NS heeft hierover maandag een overeenkomst getekend met de noordelijke regio. Voorlopig gaan de extra treinen van het type Sprinter in de ochtend rijden tussen 06.30 en 09.00 uur en ‘s middags tussen 15.30 en 18.30 uur. In een later stadium zullen de extra treinen ook buiten de spitsuren rijden.
De overheden hebben ook afgesproken om de bus- en treinverbindingen beter op elkaar af te stemnmen en komt er een onderzoek naar meer stations.
Knettergek daar..quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Provincie Groningen en Drenthe betaalt dat dus.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...quote:Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]Alleen tussen Groningen en Assen?
Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer nietquote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.quote:Op maandag 5 november 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer niet
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.quote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halenquote:Op maandag 5 november 2012 20:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.
uiteraard doel ik op het verkeer tussen assen en groningen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.
Of je moet doelen op forensen tussen Assen en Groningen. Die gaan er zeer zeker op vooruit.
stel je niet aan.quote:Op maandag 5 november 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halen
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
thanksquote:Op maandag 5 november 2012 23:01 schreef dennistd het volgende:
¤9,10 zo te zien met RER B: http://www.aeroportsdepar(...)t/paris-cdg-rerb.htm
Grappig. Ik zag hem zo in Amersfoort staan vorige weekquote:Op maandag 5 november 2012 20:23 schreef Ireyon het volgende:
Over Provincie Drenthe gesproken:
[ afbeelding ]
dus..
sorry voor de schijtkwaliteit, donker en telefoon enzo
Tof joh, gefeliciteerdquote:Op maandag 5 november 2012 21:02 schreef Ireyon het volgende:
Ziektes als scheldwoord moet je toch een beetje kunnen relativeren hoor![]()
Ik ben deze week een jaar kankervrij alweer
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:33 schreef Droopie het volgende:
Goedemorgen treinen experts, mijn collega komt terug uit Spanje op 31 december om 22.00 uur.
Rijden er dan treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, zo nee zit Schiphol op het nachtnet en wanneer beginnen te rijden..
De virtuele klantmanagersnapte niets van mijn vragen.
klopt, maar 6x per uur is wel veel ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.
De Reisplanner zegt wat anders...quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed heb
Dat was ons ook opgevallen, maar ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de NSquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
komt omdat de reisplanner nog niet aangepast is aan het dagplan, oftewel de treinen die je nu toont worden nog geschraptquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
Heute kein Curry wurst?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof joh, gefeliciteerd![]()
Ik ben de rest van de week ehm... buikloop-houdend![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |