abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:38 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901580
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:51 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst". -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:32 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:06 #179
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901658
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijn
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:16 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118901669
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118901678
Private bedrijven met een winstoogmerk.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901757
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #183
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Private bedrijven met een winstoogmerk.
Alsof ze denken dat ze OpenTTD zitten te spelen _O-
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:37:45 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901885
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:15 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902102
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:50 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118902140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:42:06 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118902153
Mooi, laat dat effect maar snel komen dan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118902154
verkeerde topic :')
pi_118902506
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:51:38 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902744
http://www.historischnieu(...)ndse-spoorwegen.html

Een heel leuk artikel. We gaan dit stukje straks gewoon herhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:02:37 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118903390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.

Dat dit uiteindelijk zelfs levens zou kosten hadden maar weinig Tories voorzien, achteraf zijn er ook de nodige stappen gezet om te voorkomen dat bepaalde situaties nog voor zouden kunnen komen. Infrastructuurbeheerder Railtrack werd ontmanteld (is nu Network Rail), er werd meer geīnvesteerd en men is op dit moment bezig met het hele model van aanbesteden - "franchising" genaamd.
pi_118903754
Toch denk ik delen privatiseren wel positief uitpakt. Zoals de noordeljke nevenlijn enzo. Maar ik denk dat je het hoofdrailnet moet laten voor wat het is. Eventueel zeeland eruit en in Sittard knippen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:17:25 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904145
Een opsplitsing naar Duits model zie ik ook nog wel werken: een vervoerder voor de lange afstanden (IC+IR) en een regionale vervoerder die zowel trein als bus uitvoert volgens een visgraatmodel. Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
pi_118904227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:28:34 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:29:25 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118904733
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118904846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..
pi_118904903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:43 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118907826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')