abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118900486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:44 #157
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900492
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:17:00 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900690
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900780
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:17 #160
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118900850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:19 #161
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900855
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:30 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Algemeen bekend.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:23 #164
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118901057
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.
pi_118901077
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:48 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901083
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:25:36 #167
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901139
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
thanks :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:26:18 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901269
Personeel van Arriva dat in de trein van NS een servicerondje geeft? Nee.
pi_118901277
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
In een trein van een andere maatschappij? :D
pi_118901324
Eén OV toch? Samen voor de klant? :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:29:18 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:30:05 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901416
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901480
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
pi_118901524
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:38 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901580
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:51 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst". -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:32 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:06 #179
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901658
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijn
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:16 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118901669
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118901678
Private bedrijven met een winstoogmerk.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901757
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #183
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Private bedrijven met een winstoogmerk.
Alsof ze denken dat ze OpenTTD zitten te spelen _O-
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:37:45 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901885
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:15 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902102
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:50 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118902140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')