abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:28:51 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118908458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
pi_118908842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:38:12 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118909050
Ik ben gewend aan treinpersoneel dat contant geld accepteert op de trein, misschien dat het daardoor komt :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:39:16 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118909122
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:


En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
pi_118912515
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.

Voor de machinist is er nog het verschil dat een deur -en treeplankstoring makkelijker op te lossen zijn. Moest je in de oude generatie GTW's nog op je knieën voor het nokje in de vloer of moest je bovenin de kap boven de deur nog een schakelaar omzetten, nu kan dat simpel in een kast met draaischakelaars.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 22:37:58 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118913981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]

En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:32:26 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_118917392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
pi_118918331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.
  woensdag 7 november 2012 @ 02:17:35 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118921959
Hee, een mcn erbij in dit topic. Leuk!

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 november 2012 @ 05:34:13 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118923748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.
  woensdag 7 november 2012 @ 07:43:45 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924400
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
pi_118924893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 08:40:39 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924929
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
pi_118924987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:08:15 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118925345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.
pi_118925658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:36:18 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925860
welkom hier :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:37:18 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118925920
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:40:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118925927
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.
pi_118926032
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:51:01 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118926172
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118926235
Slecht he *) }>

Maar wat ik BEDOELDE is natuurlijk: Blijkbaar hebben ze onvoldoende treinstellen beschikbaar om alle binnenlandse diensten te kunnen uitvoeren, en daarom worden er 4 aan de dienst Roosendaal - Antwerpen onttrokken. Dan kun je wel als meer spul _toelaten_ op dat traject, maar als het er gewoon niet IS, schiet je er nog steeds niks mee op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:58:52 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926360
Het zit anders: die 4 treinstellen waren de enige die nog niet waren voorzien van TBL1+. Omdat IL&T hun goedkeuring nog niet had gegeven voor TBL1+, waren die 4 treinstellen de enige die überhaupt nog over de grens mochten komen.

Voor het uitvoeren van de dienst kun je in principe af met 2 stellen (een rit duurt 43 minuten), maar als er dan 2 in onderhoud zijn en nummer 3 gaat defect, dan heb je toch echt wel een probleem. Meer materieel is er dan simpelweg niet meer.

De dienst kon tot Essen worden verzekerd omdat de TBL1+-varkentjes wel gewoon beschikbaar waren. Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
pi_118926459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
Was vast "te verwarrend voor de reiziger" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:04:09 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926504
Dat zou ook nog kunnen ja :')

Hoe dan ook: het probleem is nu voorbij. :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:05:50 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118926544
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was vast "te verwarrend voor de reiziger" ;)
of de Belgen hadden geen zin om de pendeldienst op te zetten. Logistiek te ingewikkeld ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118926845
achja, Belgen. Je moet er van houden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:18:29 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926878
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet :s)

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 07-11-2012 10:24:15 ]
pi_118927217
ja, of de klantvriendelijkheid van het baliepersoneel, in combinatie met het aantal kaartautomaten. Achterlijke negorij is het ook eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:34:12 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef James1988 het volgende:
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet :s)
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118927378
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:36:45 #233
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927405
quote:
15s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
achja, Belgen. Je moet er van houden.
Reis er graag en prachtig materieel. Ze moeten alleen wat minder staken daar in Belgie. Daar word wel een maal per maand gestaakt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 7 november 2012 @ 10:39:37 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927499
14 november is er weer een staking gepland :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:39:39 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927500
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:41:35 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef James1988 het volgende:
14 november is er weer een staking gepland :')
Lol. Zo vaak hier treinen niet rijden door het weer en storingen etc rijden daar de treinen niet vanwege stakingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 7 november 2012 @ 10:43:29 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927609
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
pi_118927624
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:45:17 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118927661
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
Wacht nou nog maar ff, ze werken er hard aan. Over een paar jaar is alles verchipt, dus dan is dat ook over ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:45:34 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Liège Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad. Dan vind ik persoonlijk Rotterdam nu erg mooi.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118927710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar ^O^

Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".

Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:47:14 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927728
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Liège Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar ^O^

Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".

Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
Liège Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:47:45 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927747
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:50:18 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.

En dat is nog maar één voorbeeld :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:50:32 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118927877
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Nou dat weer :')

Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118927923
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.

En dat is nog maar één voorbeeld :P
Dat paard is mooi man. :Y Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:52:33 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927942
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat weer :')

Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen? :')
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomaten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:53:53 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118928000
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat paard is mooi man. :Y Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
geen idee welk gebouw je bedoelt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:56:13 #250
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118928083
Groninger Museum?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')