of de Belgen hadden geen zin om de pendeldienst op te zetten. Logistiek te ingewikkeldquote:Op woensdag 7 november 2012 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef James1988 het volgende:
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Reis er graag en prachtig materieel. Ze moeten alleen wat minder staken daar in Belgie. Daar word wel een maal per maand gestaakt.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
achja, Belgen. Je moet er van houden.
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraalquote:Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
Lol. Zo vaak hier treinen niet rijden door het weer en storingen etc rijden daar de treinen niet vanwege stakingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef James1988 het volgende:
14 november is er weer een staking gepland
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hechtquote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Wacht nou nog maar ff, ze werken er hard aan. Over een paar jaar is alles verchipt, dus dan is dat ook overquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
Liège Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad. Dan vind ik persoonlijk Rotterdam nu erg mooi.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waarquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Liège Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Liège Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar![]()
Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".
Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Nou dat weerquote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Dat paard is mooi man.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.
En dat is nog maar één voorbeeld
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomatenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weer![]()
Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen?
geen idee welk gebouw je bedoeltquote:Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat paard is mooi man.Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |