Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt mequote:Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.quote:Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daarquote:Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedachtquote:Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"quote:Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
of de Belgen hadden geen zin om de pendeldienst op te zetten. Logistiek te ingewikkeldquote:Op woensdag 7 november 2012 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef James1988 het volgende:
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Reis er graag en prachtig materieel. Ze moeten alleen wat minder staken daar in Belgie. Daar word wel een maal per maand gestaakt.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
achja, Belgen. Je moet er van houden.
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraalquote:Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
Lol. Zo vaak hier treinen niet rijden door het weer en storingen etc rijden daar de treinen niet vanwege stakingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef James1988 het volgende:
14 november is er weer een staking gepland
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hechtquote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Wacht nou nog maar ff, ze werken er hard aan. Over een paar jaar is alles verchipt, dus dan is dat ook overquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad. Dan vind ik persoonlijk Rotterdam nu erg mooi.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waarquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Ličge Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar![]()
Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".
Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Nou dat weerquote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Dat paard is mooi man.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.
En dat is nog maar één voorbeeld
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomatenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weer![]()
Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen?
geen idee welk gebouw je bedoeltquote:Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat paard is mooi man.Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Hij bedoeld denk ik dit gekke ding aan de van Swietenlaan in de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee welk gebouw je bedoelt
dat is net 100 meter of zo ook man. Zien te overleven jajaquote:Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef JDude het volgende:
Och, da's in elk geval een blikvanger. Beter dan de troosteloze straat met coffeeshop, leegstaande kantoren en voorbijrazende taxi's en bussen die je in Breda moet overleven tussen station en centrum.
Al schijnt dat ook wel opgeknapt te gaan worden samen met het nieuwe station.
Dat zal dan wel weer minder worden als de verbinding met België opgeheven wordtquote:Op woensdag 7 november 2012 11:17 schreef JDude het volgende:
Echt hoor. Manshoge stapels dode toeristen.
Tuurlijk wel. Maar ja, onwil hequote:Op woensdag 7 november 2012 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
zou zeggen. Zou het geen optie zijn om het ding over de Maaslijn te fietsen ...
het kan twee dingen zijn: wegbekendheid of een financiële kwestie.quote:
als je bij de IT-afdeling van de politie werktquote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch, dat dat telkens weer mis gaat. Eerst de huidige situatie slopen en dan over een tijdje gaan we weleens aan een nieuwe situatie werken. Eerst dat gezeik met die Beneluxtrein, nou dit bij het museum weer. Hoe hard faal je dan? In welke andere bedrijfstak kom je daarmee weg?
Dit telt ook als "onwil" bij mij he, dat snap jequote:Op woensdag 7 november 2012 11:53 schreef dennistd het volgende:
Verkeerd spoor rijden vanuit Blauwkapel mag niet van ProRail om één of andere reden (ze zullen de briefjes met lastgevingen wel kwijt zijn)
Dat is het ook.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:51 schreef Duvel het volgende:
Dat lijkt wel de verneukte versie van de 1600P?
[ afbeelding ]
Er zijn in België zeker mooie stations, maar - voor zover ik met mijn beperkte treinervaring in België mag zeggen - een ander deel lijdt aan achterstallig onderhoud. Daar lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar dan niet in goede zin...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Jaaaaa, die is hilarischquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lees is ook uit het wiki-artikel inderdaad. Overigens: de loc was uitgerust met één aangedreven as voor zover ik weet.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische locquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eierkop heeft idd wel wat van de BR103 op zich, qua ramen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.
Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500
In die zin het prototype van de 6400.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Meeste dildo's hebben gewoon een klein koolborstelmotortje inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Lees: "Huu dit is een goeie trein!quote:. The NS was very pleased with the results of the test cycles, but ultimately chose to acquire its serial-production Class 1600 from French manufacturers, based on the BB 7200, for both budget and delivery time considerations.
Oh ehm.. Leuk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
onzin. je mag wel degelijk contant betalen bij de conducteur. qua prijs maakt het alleen niets uit want je betaald nog steeds de 35 euro extra. je hoeft als "zwartrijder" echter geen ID gegevens op te geven dit is alleen voor voor UvB.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uitquote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef kurk_droog het volgende:
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
Kwestie van optijd reserveren; overigens zijn dat wel hele fijne couchette rijtuigen van de HZ.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:07 schreef Bitlord het volgende:
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:
Mij niks van bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
Meestal is het daar wel zo rumoerig dat je rustiger op het balkon kan bellen, jaquote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd.
Het wordt nog weleens wat mejjou boerkequote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf!
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |