abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:28:51 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118908458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
pi_118908842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:38:12 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118909050
Ik ben gewend aan treinpersoneel dat contant geld accepteert op de trein, misschien dat het daardoor komt :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:39:16 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118909122
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:


En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
pi_118912515
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.

Voor de machinist is er nog het verschil dat een deur -en treeplankstoring makkelijker op te lossen zijn. Moest je in de oude generatie GTW's nog op je knieën voor het nokje in de vloer of moest je bovenin de kap boven de deur nog een schakelaar omzetten, nu kan dat simpel in een kast met draaischakelaars.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 22:37:58 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118913981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]

En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:32:26 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_118917392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
pi_118918331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.
  woensdag 7 november 2012 @ 02:17:35 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118921959
Hee, een mcn erbij in dit topic. Leuk!

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 november 2012 @ 05:34:13 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118923748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.
  woensdag 7 november 2012 @ 07:43:45 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924400
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
pi_118924893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 08:40:39 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924929
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
pi_118924987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:08:15 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118925345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.
pi_118925658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:36:18 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925860
welkom hier :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:37:18 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118925920
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:40:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118925927
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.
pi_118926032
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:51:01 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118926172
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar :o
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118926235
Slecht he *) }>

Maar wat ik BEDOELDE is natuurlijk: Blijkbaar hebben ze onvoldoende treinstellen beschikbaar om alle binnenlandse diensten te kunnen uitvoeren, en daarom worden er 4 aan de dienst Roosendaal - Antwerpen onttrokken. Dan kun je wel als meer spul _toelaten_ op dat traject, maar als het er gewoon niet IS, schiet je er nog steeds niks mee op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:58:52 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926360
Het zit anders: die 4 treinstellen waren de enige die nog niet waren voorzien van TBL1+. Omdat IL&T hun goedkeuring nog niet had gegeven voor TBL1+, waren die 4 treinstellen de enige die überhaupt nog over de grens mochten komen.

Voor het uitvoeren van de dienst kun je in principe af met 2 stellen (een rit duurt 43 minuten), maar als er dan 2 in onderhoud zijn en nummer 3 gaat defect, dan heb je toch echt wel een probleem. Meer materieel is er dan simpelweg niet meer.

De dienst kon tot Essen worden verzekerd omdat de TBL1+-varkentjes wel gewoon beschikbaar waren. Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
pi_118926459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
Was vast "te verwarrend voor de reiziger" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:04:09 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926504
Dat zou ook nog kunnen ja :')

Hoe dan ook: het probleem is nu voorbij. :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:05:50 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118926544
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was vast "te verwarrend voor de reiziger" ;)
of de Belgen hadden geen zin om de pendeldienst op te zetten. Logistiek te ingewikkeld ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118926845
achja, Belgen. Je moet er van houden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:18:29 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118926878
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet :s)

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 07-11-2012 10:24:15 ]
pi_118927217
ja, of de klantvriendelijkheid van het baliepersoneel, in combinatie met het aantal kaartautomaten. Achterlijke negorij is het ook eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:34:12 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef James1988 het volgende:
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet :s)
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118927378
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:36:45 #233
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927405
quote:
15s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
achja, Belgen. Je moet er van houden.
Reis er graag en prachtig materieel. Ze moeten alleen wat minder staken daar in Belgie. Daar word wel een maal per maand gestaakt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 7 november 2012 @ 10:39:37 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927499
14 november is er weer een staking gepland :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:39:39 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927500
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:41:35 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef James1988 het volgende:
14 november is er weer een staking gepland :')
Lol. Zo vaak hier treinen niet rijden door het weer en storingen etc rijden daar de treinen niet vanwege stakingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 7 november 2012 @ 10:43:29 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927609
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
pi_118927624
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:45:17 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118927661
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
Wacht nou nog maar ff, ze werken er hard aan. Over een paar jaar is alles verchipt, dus dan is dat ook over ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:45:34 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad. Dan vind ik persoonlijk Rotterdam nu erg mooi.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118927710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar ^O^

Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".

Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 10:47:14 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118927728
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar ^O^

Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".

Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
Ličge Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:47:45 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927747
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht :Y
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:50:18 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.

En dat is nog maar één voorbeeld :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:50:32 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118927851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118927877
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Nou dat weer :')

Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118927923
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.

En dat is nog maar één voorbeeld :P
Dat paard is mooi man. :Y Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:52:33 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118927942
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat weer :')

Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen? :')
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomaten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:53:53 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118928000
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat paard is mooi man. :Y Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
geen idee welk gebouw je bedoelt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 november 2012 @ 10:56:13 #250
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118928083
Groninger Museum?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 10:58:22 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118928157
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:56 schreef JDude het volgende:
Groninger Museum?
moet wel idd.

Dat vind ik juist wel iets hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118928271
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen idee welk gebouw je bedoelt
Hij bedoeld denk ik dit gekke ding aan de van Swietenlaan in de stad.



Edit: bij nader inzien zal ie inderdaad het Groninger Museum bedoelen.
pi_118928289
Nee ik bedoelde het Groninger Museum :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 11:07:41 #254
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118928434
Och, da's in elk geval een blikvanger. Beter dan de troosteloze straat met coffeeshop, leegstaande kantoren en voorbijrazende taxi's en bussen die je in Breda moet overleven tussen station en centrum.

Al schijnt dat ook wel opgeknapt te gaan worden samen met het nieuwe station.
pi_118928451
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef JDude het volgende:
Och, da's in elk geval een blikvanger. Beter dan de troosteloze straat met coffeeshop, leegstaande kantoren en voorbijrazende taxi's en bussen die je in Breda moet overleven tussen station en centrum.

Al schijnt dat ook wel opgeknapt te gaan worden samen met het nieuwe station.
dat is net 100 meter of zo ook man. Zien te overleven jaja :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 11:17:53 #256
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118928682
Echt hoor. Manshoge stapels dode toeristen :Y.
pi_118928732
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:17 schreef JDude het volgende:
Echt hoor. Manshoge stapels dode toeristen :Y.
Dat zal dan wel weer minder worden als de verbinding met België opgeheven wordt :7
pi_118928924
Ach, het rot vanzelf weg *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 11:25:04 #259
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118928936
Meh, alle Belgische toeristen komen al met de auto. Die indruk krijg ik in ieder geval wel van de files in de stad op [insert Belgische feestdag].

Met de trein geraken ze in Roosendaal. Nou ja, straks niet meer natuurlijk :D. Dan komen ze juist naar hier. Als dat vogelbekding ooit gaat rijden dan.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:27:46 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118929016
Op Guillemins stappen voornamelijk junks in de trein naar Nederland. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 11:28:32 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118929056
De Heimwee-express dit weekend gaat niet door. De reden? Een rampoefening in de tunnel van Best (http://www.brabantsdagbla(...)g-in-tunnel-Best.ece) waardoor de Plan U niet overgebracht kan worden vanuit Blerick...

Op de site van het spoorwegmuseum staan trouwens ATB-problemen als de reden, maar die werden op somda niet genoemd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 11:45:27 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118929624
zou zeggen. Zou het geen optie zijn om het ding over de Maaslijn te fietsen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118929724
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
zou zeggen. Zou het geen optie zijn om het ding over de Maaslijn te fietsen ...
Tuurlijk wel. Maar ja, onwil he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 11:49:03 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118929729
Wijziging per 9-12: geen rechtstreekse trein Amsterdam - Moskou meer.
pi_118929757
trouwens dat hele schijtmuseum puilt uit van het materieel. Maar nee omdat er EEN specifieke trein niet helemaal uit fokking LIMBURG "kan" komen gaat het niet door :')

Onwil.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 11:53:23 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118929870
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Maar ja, onwil he :s)
het kan twee dingen zijn: wegbekendheid of een financiële kwestie.

ze kunnen de trein namelijk ook eerder laten rijden, maar het zal wel te duur zijn om het stelletje even ergens te stallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 11:53:54 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118929881
Het probleem met het materieel in het museum is dat het wel naar buiten kan, maar dan niet meer naar binnen. Dat moet namelijk vanaf de kant van Lunetten gebeuren, en laat die aansluiting nou net buiten dienst zijn (voor altijd). Verkeerd spoor rijden vanuit Blauwkapel mag niet van ProRail om één of andere reden (ze zullen de briefjes met lastgevingen wel kwijt zijn) en de sporensituatie bij het museum zelf moet nog verbouwd worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 11:58:19 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118930049
er heeft weer iemand goed na zitten denken. Eerst het spoor buitendienst en daarna pas de sporen bij het museum aanpassen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118930729
Hoe kan het toch, dat dat telkens weer mis gaat. Eerst de huidige situatie slopen en dan over een tijdje gaan we weleens aan een nieuwe situatie werken. Eerst dat gezeik met die Beneluxtrein, nou dit bij het museum weer. Hoe hard faal je dan? In welke andere bedrijfstak kom je daarmee weg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 12:18:08 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118930801
quote:
13s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch, dat dat telkens weer mis gaat. Eerst de huidige situatie slopen en dan over een tijdje gaan we weleens aan een nieuwe situatie werken. Eerst dat gezeik met die Beneluxtrein, nou dit bij het museum weer. Hoe hard faal je dan? In welke andere bedrijfstak kom je daarmee weg?
als je bij de IT-afdeling van de politie werkt ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118930819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:53 schreef dennistd het volgende:
Verkeerd spoor rijden vanuit Blauwkapel mag niet van ProRail om één of andere reden (ze zullen de briefjes met lastgevingen wel kwijt zijn)
Dit telt ook als "onwil" bij mij he, dat snap je ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118931357
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen :X







:N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 12:51:37 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118931833
Dat lijkt wel de verneukte versie van de 1600P?

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118931870
zo'n soort achtige kop zit er aan de andere kant wel ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 12:55:54 #275
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_118931951
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:51 schreef Duvel het volgende:
Dat lijkt wel de verneukte versie van de 1600P?

[ afbeelding ]
Dat is het ook.

Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.

Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_118931955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Er zijn in België zeker mooie stations, maar - voor zover ik met mijn beperkte treinervaring in België mag zeggen - een ander deel lijdt aan achterstallig onderhoud. Daar lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar dan niet in goede zin...
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 12:57:00 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_118931984
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen :X

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:N
Jaaaaa, die is hilarisch _O- net als je bestandsnaam trouwens :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 november 2012 @ 12:59:34 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118932064
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:

[..]

En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...

Dit lees is ook uit het wiki-artikel inderdaad. Overigens: de loc was uitgerust met één aangedreven as voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 november 2012 @ 12:59:42 #279
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_118932069
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen :X

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:N
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc _O_ O+ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_118932077
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat is het ook.

Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.

Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500

Die eierkop heeft idd wel wat van de BR103 op zich, qua ramen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 13:02:31 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118932147
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:

[..]

Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc _O_ O+ .
In die zin het prototype van de 6400.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118932161
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:

[..]

Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc _O_ O+ .
Meeste dildo's hebben gewoon een klein koolborstelmotortje inderdaad.
pi_118932167
quote:
. The NS was very pleased with the results of the test cycles, but ultimately chose to acquire its serial-production Class 1600 from French manufacturers, based on the BB 7200, for both budget and delivery time considerations.
Lees: "Huu dit is een goeie trein! :9 Laten we een andere kopen :{w "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118932186
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:

[..]

Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc _O_ O+ .
Oh ehm.. Leuk.

Sorry, zon :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118936754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
onzin. je mag wel degelijk contant betalen bij de conducteur. qua prijs maakt het alleen niets uit want je betaald nog steeds de 35 euro extra. je hoeft als "zwartrijder" echter geen ID gegevens op te geven dit is alleen voor voor UvB.
pi_118940501
Ik had ze wel in model gezien en op video's, maar eergisteren kon ik ze voor het eerst met eigen ogen waarnemen (en filmen): deze altijd wat apart ogende Baureihe 472 van de S-Bahn Hamburg. Hier rijdt een stelletje Hamburg Hauptbahnhof binnen.

  woensdag 7 november 2012 @ 16:32:09 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118940825
Mein Gott, het geld voor een fatsoenlijk ontwerp was op?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118941499
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
pi_118942273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef kurk_droog het volgende:
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uit *O*

Wat wil je nog meer weten? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118942309
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:

)
pi_118942436
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
pi_118942467
Is gewoon CNL hoor, als je op tijd boekt kun je alles krijgen, van Ruhesessel tot en met Single Sleeper.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118942757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:07 schreef Bitlord het volgende:
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:
Kwestie van optijd reserveren; overigens zijn dat wel hele fijne couchette rijtuigen van de HZ. _O_
pi_118942774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Mij niks van bekend :N Er is volkens Wikipedia wel in Zwolle wat gerotzoooid met trjecten maar niet in Deventer :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118943065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
pi_118943123
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118943558
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf! :)
pi_118943660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd.
Meestal is het daar wel zo rumoerig dat je rustiger op het balkon kan bellen, ja :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_118943681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf! :)
Het wordt nog weleens wat mejjou boerke :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 17:47:08 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118943693
quote:
3s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben :Y
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')