Er zijn in België zeker mooie stations, maar - voor zover ik met mijn beperkte treinervaring in België mag zeggen - een ander deel lijdt aan achterstallig onderhoud. Daar lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar dan niet in goede zin...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Jaaaaa, die is hilarischquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lees is ook uit het wiki-artikel inderdaad. Overigens: de loc was uitgerust met één aangedreven as voor zover ik weet.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische locquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eierkop heeft idd wel wat van de BR103 op zich, qua ramen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.
Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500
In die zin het prototype van de 6400.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Meeste dildo's hebben gewoon een klein koolborstelmotortje inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Lees: "Huu dit is een goeie trein!quote:. The NS was very pleased with the results of the test cycles, but ultimately chose to acquire its serial-production Class 1600 from French manufacturers, based on the BB 7200, for both budget and delivery time considerations.
Oh ehm.. Leuk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
onzin. je mag wel degelijk contant betalen bij de conducteur. qua prijs maakt het alleen niets uit want je betaald nog steeds de 35 euro extra. je hoeft als "zwartrijder" echter geen ID gegevens op te geven dit is alleen voor voor UvB.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uitquote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef kurk_droog het volgende:
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
Kwestie van optijd reserveren; overigens zijn dat wel hele fijne couchette rijtuigen van de HZ.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:07 schreef Bitlord het volgende:
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:
Mij niks van bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
Meestal is het daar wel zo rumoerig dat je rustiger op het balkon kan bellen, jaquote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd.
Het wordt nog weleens wat mejjou boerkequote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf!
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |