en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
oh, het is een viaduct, geen brug die aangereden isquote:Op donderdag 1 november 2012 11:05 schreef b2py het volgende:
Ja? Het zou gaan om een brug tussen Muiderpoort en Amstel.
Nee, die brug was aangevaren. Dat is heel wat anders dan aangereden natuurlijk.quote:
Volgens mij is het eerder een gevalletje pilaarkoppen dan te hoog beladen zijnquote:Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, die brug was aangevaren. Dat is heel wat anders dan aangereden natuurlijk.
Zie de voorpagina van AT5.nl, duidelijk gevalletje te hoog beladen voertuig.
totdat de TM/HC je Fyra-toeslag wil zienquote:Op donderdag 1 november 2012 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Mocht er nog iemand met de Fyra van Schiphol naar Rotterdam willen (of andersom), koop dan via nshispeed.nl een kaartje Schiphol-Delft. Ga je via rotterdam maar dan 2 euro goedkoper!
Die zit daar bijin.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
totdat de TM/HC je Fyra-toeslag wil zien
Ik las ooit een wielrenboek waarin beweerd werd dat de helling het verschil is tussen een brug en een viaduct. Om een brug op te komen, moet je omhoog. Een viaduct zou geen helling hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
zo is "brug" natuurlijk een beetje een overbodig woord. Het is namelijk een altijd-wel-iets-duct.
Zo ben ik ooit eens in 2006 bezig geweest over de definitie van een "boog". Het ging erom of we, voor het afwerken van het volledige spoornet, ook de gooiboog, hemboog, en schipholboog moesten berijden. Dagen bezig geweest om een sluitende definitie te vinden die er ook nog toe zou leiden dat we die bogen konden overslaanquote:Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik las ooit een wielrenboek waarin beweerd werd dat de helling het verschil is tussen een brug en een viaduct. Om een brug op te komen, moet je omhoog. Een viaduct zou geen helling hebben.
Maar goed, dat is een beetje rare definitie volgens mij.
Het komt anders aardig overeen met de woordenboekdefinitie van 'viaduct':quote:Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar goed, dat is een beetje rare definitie volgens mij.
Want natuurlijk niet wil zeggen dat een viaduct geen brug is.quote:bouwwerk waardoor een weg over een verdieping in het terrein, een dal enz. wordt geleid zonder zelf van niveau te veranderen
100 secondenquote:Op donderdag 1 november 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
NS heeft een "besluit" genomen: Per 17 oktober moest bij de CiCo 100 seconden tussen in- en uitcheck zitten. Helaas is dit nog niet doorgevoerd... De reden? Dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen
ik roep het al tijden. dit soort preventieve maatregelen terwijl er niets aan de hand is is toch wel het failliet van het systeemquote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef b2py het volgende:
Gooiboog dicht bij koud weer
-knip-
Ik heb iemand toch wel eens gehoord over gebrek aan ambitie? Dit is echt wel een typisch voorbeeld..
mooi plaatje daar bij Barrahûsquote:Op donderdag 1 november 2012 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een jaarlijks probleem bij spoorvervoerder NS zijn de gladde rails tijdens de herfst. In deze periode laten de bomen massaal hun bladeren vallen, vaak ook op en rond het spoor. Treinen hebben moeite met afremmen en optrekken. Sinds enkele jaren heeft men daarvoor het zgn Sandite voor uitgevonden, een substantie bestaande uit zand en metaaldeeltjes. Naast enkele treinstellen type SGMm rijden er sinds de herfst 2012 ook twee combinaties van twee Elok's serie 1700 met een Sandite-installatie ertussen. Deze installatie bevindt zich in een witte container rustend op een containerdraagwagen van het type Rgs. Zo af en toe wordt deze fraaie combi in plaats van de SGMm ingezet op onder andere de langeafstand spoorlijnen tussen Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Op 1 november 2012 zijn de 1778 en 1774 van NSR als trein 88407 onderweg van Meppel naar Leeuwarden en passeren hier enkele kilometers voor Leeuwarden ter hoogte van Goutum.
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schootquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:28 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer foto's van vandaag:
[ afbeelding ]
Met 15 seconden sluitertijd wordt een trein wel vaag
Heeeej dit is gaafquote:Op donderdag 1 november 2012 20:04 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schoot
je bent postbode of je bent het nietquote:Op donderdag 1 november 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat dondert dat nou man, daar wonen 3 wormen en een rat.
Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Jup, het is de naam van een buurtschap dat officieel gezien volgens mij zelfs onder Wirdum valt.
De andere zijde van het spoor is volgens mij wel Goutum
je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog nietquote:Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.
De naam 'Barrahûs' komt van de fertiliteitskliniek die daar gevestigd zit, en deze naam draagt. Later is er een soort "buurtschap" ontstaan, en heeft de naam Barrahûs gekregen.
Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog niet
Het was een adelijke stins. De eerste vermelding van het buurtschap komt uit 1360, maar niet zeker is waar de naam precies vandaan komt.
ik wou zeggen. Dat er rondom een fertiliteitskliniek een dorp "ontstaat" verbaast me niet zo.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar,
klopt. er zit nu zo'n kliniekquote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.
ga jij namens FOK! ?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vrijdag 9 november mag de Nederlandse pers over de Hanzelijn.Stoppen op Dronten en Kampen Zuid om de perrons van dichtbij te bekijken. Afsluiter in Zwolle is een bezoek aan de ProRail Verkeersleiding.
De pers.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vrijdag 9 november mag de Nederlandse pers over de Hanzelijn.Stoppen op Dronten en Kampen Zuid om de perrons van dichtbij te bekijken. Afsluiter in Zwolle is een bezoek aan de ProRail Verkeersleiding.
Erger dan de Betuwelijn- eh Betuweroute kan niet. Toch. TOCH?!quote:Op donderdag 1 november 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De pers.
Heel benieuwd wat ze er van maken.
Ik ga tellen hoe vaak het woord "Zuiderzeelijn" gebruikt gaat worden. Gewoon omdat ze niet luisteren, zich nergens in verdiepen en het ze ook geen ene bliksem kan schelen
Vast welquote:Op donderdag 1 november 2012 20:20 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Erger dan de Betuwelijn- eh Betuweroute kan niet. Toch. TOCH?!
De Flevolijn naar Zwollequote:Op donderdag 1 november 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast welhoe? Geen idee, gaan we vaznelf zien
hoiquote:Op donderdag 1 november 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar laten we niet over die foto van Mirgeam (welkom hier) heen lullen, want die is gaaf. Ik zie alleen Dennis nergens, en Dennis is toch niet zo makkelijk over het hoofd te zien
nah, het is leuk voor in je krantje. Al dat gezeik inderdaad weer over de zuiderzeelijn en shitquote:
wat voor mat had je mee. Een 1700 met een sleepje Duitse rijtuigen?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:24 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
hoidennis zit aan de toren te zien dan verder in de bocht, is me niet opgevallen. ik ben net begonnen aan de opleiding, dit was m'n 2e meeloopdag
lijkt me duidelijk ja. zie je die klok niet op 19:06 staan?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat voor mat had je mee. Een 1700 met een sleepje Duitse rijtuigen?
op dat soort onbenullige details let ik nietquote:Op donderdag 1 november 2012 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lijkt me duidelijk ja. zie je die klok niet op 19:06 staan?
Wel zwaaien volgende keer he. Naar rechtsquote:
Gelukkig maar dat de Hanzeboog toen nog niet bestond. Het heet een boog terwijl het een stuk spoor is dat rechtuit loopt.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ben ik ooit eens in 2006 bezig geweest over de definitie van een "boog". Het ging erom of we, voor het afwerken van het volledige spoornet, ook de gooiboog, hemboog, en schipholboog moesten berijden. Dagen bezig geweest om een sluitende definitie te vinden die er ook nog toe zou leiden dat we die bogen konden overslaan![]()
De enige sluitende definitie van "Boog, als bedoeld in Schipholboog, Gooiboog, Hemboog" was uiteindelijk: "Dat deel van een spoordriehoek, wat als laatste aangelegd is". Tsja, en dan moet je het dus gewoon alsnog wel berijden![]()
In the process kwam er ook iemand bijdehand lopen doen "Een boog is een stuk spoor wat niet rechtuit loopt". Nja. Op zich niet onwaar, maar niet iets waar we wat aan hadden zeg maar
Ah Soest hmm. Und nach Bad Sassendorf, wie lange bin ich dann unterwegs?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:49 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er is een verstoring tussen Roermond en Sittard, waardoor er geen Sprinters kunnen rijden. Gelukkig zet NS bussen in. Maar ik denk dat de vertraging wel hoger oploopt dan 15-30 minuten met zo'n route...
[ afbeelding ]
Gaaf dingetje!quote:
Vetjes! Zijn daar ook zulke filmpjes van zoals bij Best het geval is?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland hebben we regelmatig een train race, maar in de Verenigde Staten kunnen ze er ook wat van
Dat klopt helemaalquote:Op donderdag 1 november 2012 20:04 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schoot
Haar CV ziet er wel goed uit, ze zou wel eens capabel kunnen zijn. Echter, niks met OV. En daarnaast is Groningen ook niet echt het boegbeeld voor OV, hoewel de aanbesteding van de noordelijke nevenlijnen wel een succes te noemen is.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ov_en_milieu__.html
Misschien dat het OV geen 'lastpost' meer wordt
Nah, ik bedoelde echt 800 (Maastricht - Alkmaar) vs 1900 (Venlo - Den Haag c) op een station waar ze langs scheuren, zoals bijvoorbeeld te Best. Maar wel tof filmpjequote:
Klapstoeltje en broodtrommeltje inlaajen en daar zelf een dagje gaan zitten. Elk half uur een kansquote:Op donderdag 1 november 2012 22:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Nah, ik bedoelde echt 800 (Maastricht - Alkmaar) vs 1900 (Venlo - Den Haag c) op een station waar ze langs scheuren, zoals bijvoorbeeld te Best. Maar wel tof filmpje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ga je mee?quote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klapstoeltje en broodtrommeltje inlaajen en daar zelf een dagje gaan zitten. Elk half uur een kans
Af-grij-se-lijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee man zoeen campingstoeltje met bloemen en zo
Hebben we hier niet eens man..quote:Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee man zoeen campingstoeltje met bloemen en zo
Als jij mij en b2py in van dieDIE stoeltjes zite zitten op het puntje van het perron in Best, dan kom je niet meer bij van het lachen, dat weet ik nu alquote:
quote:Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij mij en b2py in van dieDIE stoeltjes zite zitten op het puntje van het perron in Best, dan kom je niet meer bij van het lachen, dat weet ik nu al
Ehm nee. Ze is al getrouwd. Met iemand anders.quote:
Ik ben niet van plan om van minuut tot minuut verslag te gaan doen nee. Nu maar eens gewoon echt pret maken. En achteraf komt het verslag wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:21 schreef b2py het volgende:
Ok. We gaan je dus een weekendje missen?
Wat zal het hier rustig zijn
De trein uit Berlijn was te laatquote:Op donderdag 1 november 2012 22:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal
Het was trouwens dat ik geen statief bij me had en er verderop op het perron geen plek was om mijn camera neer te zetten, anders had ik de trein wel van voren geplaat. Nu had ik ik de camera in één van de palen van de perronoverkapping gezet. Jullie waren trouwens aan de late kant binnen volgens mij.
Geniet ervan man, zoals je al weet, Berlijn is een toffe stad!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om van minuut tot minuut verslag te gaan doen nee. Nu maar eens gewoon echt pret maken. En achteraf komt het verslag wel.
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijkquote:Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef James1988 het volgende:
Viel Spaß in Berlin! Leuke stad
Aanrader voor vrouwvolk: Ritter Sport Bunte SchokoWelt in de Französische Straße 24
800 meter lopenquote:Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk![]()
Je kan ook de U6 pakken van Französische Straße naar Stadtmitte, daarmee snij je wat meters af.quote:
Volgens mij niet, ik herinner me dat ik die optie afgelopen zomer wel had en zie: Die öffentlichen Verkehrsunternehmen, BVG und S-Bahn Berlin, verfügen über zahlreiche Verkaufsstellen und Ticketschalter an denen Sie die Berlin WelcomeCard mit Berlin WelcomeCard-Guide erwerben können.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Hangt er vanaf wat je wilt. Als je alleen OV wilt kun je bij de automaten terecht, daar kun je dan een dagkaart uittrekken. Wil je een Berlin WelcomeCard omdat je daarmee ook kortingen krijgt bij musea en attracties, dan zul je langs een loket moeten.
Er bestaat ook nog een zogeheten "CityTourCard", maar daarmee mag je niet naar zone C. Of dat erg is weet ik niet, want met zone AB kun je al heel erg ver komen.
Viel Spass!quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
We melden ons wel am Ostbhf en dan kopen we zoeen ticket. Heb net nog even naar het hostel gebeld omdat er wat onduidelijkheid was over handdoeken, mijn Duits is nog steeds best wel in ordeKomt goed
Understatement of the yearquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:06 schreef James1988 het volgende:
Berlijn is een leuke stad met een goed OV-netwerk
Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
De Berlin WelcomeCard kun je uit de automaat trekken, dat is het probleem niet. Kortingen bij musea en attracties krijg je echter niet zonder het bijbehorende boekje (don't ask why...) en dat boekje krijg je alleen bij de loketten en andere verkooppunten. Waarvan er overigens honderden zijn.
wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meerquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:09 schreef bork het volgende:
[..]
Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.
Overigens als je echt cultureel verantwoord wilt doen, bijv. bezoek aan de Reichstag moet je weken van te voren online (gratis) boeken via hun website anders is het wachten of vol. Pergamon hetzelfde verhaal van te voren boeken is niet wachten.
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meer
Er zijn meedere panoramapunten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding!quote:
ja joh very well thankedquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:21 schreef bork het volgende:
[..]
tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding!![]()
Ja weet ik dat is in West Berlin. Die is nog niet half zo hoog als de Fernsehturmquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:22 schreef James1988 het volgende:
Bij de Messe Berlin is er ook nog een Funkturm, is een oude radiozendmast geweest, nu zit er een restaurant in.
Ik heb me op de lokale eetschuren gestort, een trein/station thema kneipe: Stadtklause en Prinz Bistroquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef James1988 het volgende:
Voor goed (steaks) eten: Maredo. Zitten overal, prijzen zijn redelijk, eten is lekker. Ik heb in 5 dagen Berlijn 3x bij de Maredo aan de Kurfürstendamm (metrohalte Uhlandstraße) gegeten.
Vlak bij U-bahnstation Warschauer Strasse staat aan de rivier nog een heel eind Muur. Leuk bij mooi weer en makkelijk bereikbaar.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
Daar heeft mijn opa nog gewoond geloof ik...quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
Ik vond die op de Potsdamerplatz wel erg fijn. Super rustig vergeleken met die fernsehturn. En ze hebben er de snelste lift van europa en super lekkere zelf gemaakt gebak.quote:
Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten. En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef dennistd het volgende:
[spam]
Ik heb spoornieuws.nl maar weer eens van stal gehaald, mijn bedoeling is om hier het nieuws weer op bij te gaan houden. Het eerste bericht in anderhalf jaar is inmiddels geplaatst: Werkzaamheden week 44
[/spam]
De site is gericht op mensen die enige spoorkennis hebben, dus ik neem aan dat de trajecten op deze manier wel duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten.
Foutje bij de copy-paste uit word, nu moet het duidelijker zijnquote:En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?
Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, ok, de toelating voor slechts 160 km/h.
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.
Ik had al nooit begrepen waarom die lijn er niet al was..quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:11 schreef James1988 het volgende:
De Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.
Dat kan natuurlijk niet. Denk dat hier wat dingen door elkaar gehaald worden en ze eigenlijk de boog bedoelen voor goederentreinen Rotterdam->Betuweroute->Den Bosch waar al een tijdje plannen voor waren.quote:The link will enable freight trains to run from Rotterdam via the Betuweroute and 's-Hertogenbosch towards Utrecht.
Er komt dus één nieuwe boog bij want die andere die je noemt bestaat immers al.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen twee boogjes. Eentje vanuit het Noorden richting Duitsland t.b.v. de goederentreinen die nu op Arnhem-Utrecht rijden en eentje naar het zuiden om de Brabantroute te ontlasten.
Minstens net zo onzinnig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:03 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.
Blaadjes genoeg op het spoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan mis je het laatste blaadje nu nog
Ik zat dit stukje over de alarm oproep nog even te lezen uit de OP.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is vrij simpel.
Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".
Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.
Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.
Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
De leukste race is dat je tussen Leiden en Den Haag 2 beneluxen parallel hebt rijden in één richting. Dat filmpje van 'Duitje' kan ik niet meer vinden... Dat account is pleite...quote:
Ja. Nu staat dat ding van x.42 t/m x.55 over te Rotterdam ipv x.48 t/m x.55. En dat is gewijzigd voor 2 maandenquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
Nee, wel handig dat ze daar na 10 maanden achterkomen..
Amsterdam->Brussel zijn vrij weinig problemen in verhouding, vanwege de lange kering op de Meer van een uur (totaal anderhalf uur)quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat ding rijdt toch wel rond met vertraging, dus de kans dat hij achter de IC naar Venlo komt is alsnog vrij groot
Ding heeft tot Den Haag speling, daar is ie vaak wel 2-3 minuten te vroegquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef b2py het volgende:
Ik zie dat ding vrijwel altijd met 3-4 minuten vertraging Amsterdam C uitrijden
Currywurstmuseum is niet zo spectaculairquote:Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk![]()
Als je reist met een OV-chipkaart op saldo jaquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
Prijzen trein Arriva Achterhoek wordt in 2013 maar liefst 8% duurder
Dat hangt helemaal van het aantal kilometers af. Op de korte afstand is het met reizen op saldo voordeliger, op de langere afstand is het NS-tarief lager.quote:en 10% duurder dan NS-tarief met papieren kaartje!
Maar de beloofde reistijdsverdriedubbeling voor Zeeland en Noord-Brabant blijft beperkt, da's ook wat waardquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Of het ook daadwerkelijk goed nieuws is voor de reiziger valt nog maar te bezien: van de beloofde reistijdwinst blijft niets over (de omweg via Breda kost al snel 25 minuten) en ook qua materieels- en personeelsomlopen ga je volledig opnieuw kunnen beginnen met plannen.
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Voor de liefhebbers (Zug-chef ?): Vanaf 5 t/m 18 november rijden tussen Osnabrück Rangierbahnhof en Emden Rangierbahnhof de BR232 aka Ludmilla weer!
Door werkzaamheden op Leer-Emden is de Bovenleiding afgeschakeld. Er zijn een aantal goederenpaden vrijgemaakt voor de VW Werke-treinen van- en naar Emden.
De treinen die een stop te Osnabrück hebben zouden met br232 rijden, de doorrijdende treinen in Osnabrück met br294. Een enkele trein heeft lokwissel E-lok->D-lok en omgekeerd te Leer.
Daar ga ik dus vrijdag heen, ipv de geplande Pon-lijn.
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Edit: Er is ook br225 aanwezig!
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..
IC's rijden niet zo te zien op bahn.de (vertrektijden Rheine). Wel rijdt ieder uur een RE naar Leer.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:01 schreef b2py het volgende:
[..]
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Klopt, maar met alleen deze getallen kan je nog niet zeggen dat Nederland veiliger is, want misschien werken er hier relatief zoveel minder mensen langs het spoor dat het procentueel een zelfde aantal is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef bork het volgende:
[..]
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.
Ze willen wel eens ergens anders terecht komenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:06 schreef bork het volgende:
Om 10.13 stond er op perron 1 op Overvecht een NID klaar voor Hoofddorp, die reden toch alleen Den Haag - Amsterdam?
Gelul dat het in Nederland nul is want je moet het over meerdere jaren bekijken omdat het statistisch anders veel te onbetrouwbaar is. Je moet ook niet raar opkijken als er eens in de paar jaar wel iets gebeurt. Wat dat betreft kan het verschil tussen Duitsland en Nederland wel eens niet zo heel groot zijn terwijl de reizigershinder in Nederland substantieel groter is. Het is namelijk een gegeven dat je voor kleine beetjes extra veiligheid steeds grotere, duurdere en onhandiger maatregelen moet nemen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.
Dan mag deze wel eens aangepast wordenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze willen wel eens ergens anders terecht komen
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef bork het volgende:
[..]
Dan mag deze wel eens aangepast worden
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mijquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.
Hooguit alleen erbij op Den haag - Lelystad maar daar zijn ze nog niet gezien..quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mij
Die stond er trouwens donderdag al.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Trouwens, het spoor bij Stavoren moet zeker weer geslepen worden, want een negendelige Speno stond vandaag in Leeuwarden
zal vast wel ja. Kom er maar één keer per week langs namelijkquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die stond er trouwens donderdag al.
Ich bin ein Berliner, ich habe es nicht gewusstquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:09 schreef James1988 het volgende:
Ok Fles, wat heb je nu weer uitgevreten?
Hee, jij hier?quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:27 schreef Barretje80 het volgende:
![]()
vandaag samen met Fles in het Deutsche Technik Museum geweischt!
mooie treintjes daar![]()
Opgeheven. Die gaan met SEV. Je kan enkel nog met E-tractie uit Oldenburg naar Leer komen, meer niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
Weet niet of het voor Stavoren is, maar Speno heeft een eigen honk in Leeuwarden. Kan ook zijn dat ze daar even over staan. Rotterdam had ook niet veel plek over. Anders is het Zaandam of Blerick.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal vast wel ja. Kom er maar één keer per week langs namelijk
Niet dus, Leer-Münster rijdt gewoon, op een paar dagen na: http://zvm.info/upload/ve(...)_KBS395_01.11.12.pdfquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Opgeheven. Die gaan met SEV. Je kan enkel nog met E-tractie uit Oldenburg naar Leer komen, meer niet.
* Barretje80 niet zienquote:
Oh, dan zat ik even mis. Van- en naar Leer rijdt er dus wel eea. Wkz zijn ook tussen Leer en Emden grotendeelsquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet dus, Leer-Münster rijdt gewoon, op een paar dagen na: http://zvm.info/upload/ve(...)_KBS395_01.11.12.pdf
Dit zijn trouwens slagen die eigenlijk naar Ede-Wageningen moesten gaan, maar dat lukte niet dit weekend door werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningenquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:00 schreef greavy het volgende:
Morgen 4 november weer een V250 even heen- en terug Apeldoorn.
Vandaag gereden als 91581 AmsterdamCS-Apeldoorn en 91583 Apeldoorn-AmsterdamCS.
Reed vandaag rond 9:25 uit AmsterdamCS ri. Apeldoorn (Amersfoort 10:48).
quote:
Hoiquote:
die kut had bijna de trein gemistquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:08 schreef b2py het volgende:
Gemütlich! Fijne reis gehad of had die kut trein nog vertraging?
Zeker niet gewend he, dat er wat op tijd rijdt daarquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:09 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
die kut had bijna de trein gemist
hahaquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:09 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
die kut had bijna de trein gemist
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker niet gewend he, dat er wat op tijd rijdt daar
mja, mag hopen dat je het morgen niet meer weetquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef Barretje80 het volgende:
anyway.. de treinen waren leuk![]()
groene, rode, zwarte..![]()
aan Fles de taak om uit te leggen welke het waren
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:22 schreef b2py het volgende:
En nou naar de klote vannacht denk? Gelukkig rijden er nachtbussen!
Rijden er ook nachttreinen rond Berlijn? (Om het maar treinentopic te houden)
wat? dat ze rood, groen of zwart warenquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, mag hopen dat je het morgen niet meer weet
welke het zijnquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
wat? dat ze rood, groen of zwart waren
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
[..]het gaat over fles, dus sowieso niet offtopic in PTA
![]()
en ja hoor nacht treinen U / S / M bahnen..
sowieso.. treinenquote:
Ja er stond ook een mockup stuurstand uit 1928. Best tof welquote:
gewoon zo houden en genieten van de drankjesquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:26 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
sowieso.. treinen
iets met kolen en iets met electriciteit..
verder weet ik het ook niet hoor!
ja maaar..quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon zo houden en genieten van de drankjes
daar heb je Fles immers voorquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:29 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ja maaar..
iets met intelligent overkomen in treinen topic enzo..![]()
dat doe ik wel weer als jij mee bentquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
Nachttreinen lijken er zo te zien niet te rijden, maar wel genoeg S-Bahngeweld.
Is goed, al vind ik het nachtelijk S-Bahnvolk nou niet heel erg interessant. Er zit vooral veel alcohol in. Je ziet wel genoeg schoon vrouwvolkquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat doe ik wel weer als jij mee bent![]()
quote:Overigens heb ik het hq van Bombardier gefotografeerd, dat vind jij tof toch?
Zoiets?quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:39 schreef James1988 het volgende:
Is goed, al vind ik het nachtelijk S-Bahnvolk nou niet heel erg interessant. Er zit vooral veel alcohol in. Je ziet wel genoeg schoon vrouwvolk
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach hedenals het maar tieten heeft of niet.
die rechter.. vast bier tieten enzoquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach hedenals het maar tieten heeft of niet.
Het zal wel kunst zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor een spelletje!
Waar is dit?
Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn
dat is in nederland !quote:Op zondag 4 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor een spelletje!
Waar is dit?
Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn
Ik vroeg het met af, want ik weet wel dat iedere nacht als de metro's stoppen met rijden er nachtbussen komen die hetzelfde traject rijden.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef James1988 het volgende:
Qua treinen weet ik het eigenlijk niet. Het OV in Berlijn zelf gaat wel tot in de kleine uurtjes door. In het weekend rijdt de S5 bijvoorbeeld zelfs in de nacht nog een halfuurdienst, en de U8 rijdt een twintigminutendienst.
Dat is de spanningssluis tussen Roosendaal en Essen. Overigens weiger ik het tweede deel van de prijsquote:Op zondag 4 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor een spelletje!
Waar is dit?
Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn
Roosendaal uiteraard, streetview.quote:Op zondag 4 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor een spelletje!
Waar is dit?
Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn
Met Google: een treinstel mat '36. Is natuurlijk geen goederenwagon.quote:Op zondag 4 november 2012 09:17 schreef dennistd het volgende:
Over welk spoorvoertuig gaat dit briefje?
[ afbeelding ]
Correct! Gefeliciteerd met uw prijs!quote:Op zondag 4 november 2012 09:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is de spanningssluis tussen Roosendaal en Essen. Overigens weiger ik het tweede deel van de prijs
Flink ritje voor een Mat'36quote:Op zondag 4 november 2012 09:17 schreef dennistd het volgende:
Over welk spoorvoertuig gaat dit briefje?
[ afbeelding ]
Mobiel zag het er viersporig uitquote:Op zondag 4 november 2012 09:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal uiteraard, streetview.
Oh nieuwe pagina al, nu lijk ik niet meer slim![]()
Ben je de afgelopen week niet aan het werk geweest?quote:Op zondag 4 november 2012 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Fris nieuw uitzicht op mijn werk.
[ afbeelding ]
Die electrische Spurtsquote:Op zondag 4 november 2012 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Fris nieuw uitzicht op mijn werk.
[ afbeelding ]
Dat wordt nog leuk vanaf december als die stoptrein door gaat rijden naar Puurs. Voor de complete omloop zijn precies 4 treinstellen nodig...quote:Op zondag 4 november 2012 15:03 schreef greavy het volgende:
Oorzaak: De 4 Varkensneuzen die Nederland in mogen (zijn de enige 4 zonder TBL1+) zijn niet inzetbaar om 'diverse oorzaken' aldus een kennis bij de NMBS
Deze staat pas sinds gisteren op 40, wijsneus. Eerder stond hij op 26.quote:Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ben je de afgelopen week niet aan het werk geweest?
Geel zien we in deze hoek bijna nooit.quote:Op zondag 4 november 2012 13:29 schreef b2py het volgende:
Weer eens wat anders dan al dat rood en geel
ICM en IRM is toch geel?quote:Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Deze staat pas sinds gisteren op 40, wijsneus. Eerder stond hij op 26.
[..]
Geel zien we in deze hoek bijna nooit.
Nounou, rustig maar. Ik bedoelde dat ik 'em vrijdag daar al zag staan en ging er vanuit dat 'ie daar al langer stond. Het leek mij vanaf de brug gezien ook een enkeltje, vandaar dat ik er ook vanuit ging dat het om een ander stel ging dan die twee die eerst samen in de tuin (26, neem ik dan maar aan) stonden. Zo.quote:Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Deze staat pas sinds gisteren op 40, wijsneus. Eerder stond hij op 26.
Woensdag rond 15u kwam ie binnen op 56b (via 56a), maar ik kon aan spoor 5 zien dat ook daar sandite aangebracht was, vermoedelijk vanuit de ochtendslag.quote:Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Ziggy³, weet jij toevallig of de Sandite-trein (88401, 88402) in Leeuwarden aan het perron komt (of spoor 6), of op het emplacement blijft?
38 km enkele reis. 76 per dag, 380 per week, flink wat meer dan je dacht dus.quote:Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Flodder450 het volgende:
Delfzijl-Groningen, is rond de 30 km, 2x per dag, 5 dagen in de wek, voor bijna 2 maand nu
Dat is een AanSluitKast voor de ATB-vvquote:Op zondag 4 november 2012 18:14 schreef MaxMark het volgende:
Weet iemand wat die gele kast is/doet?
[ afbeelding ]
Bonuspunten voor locatie![]()
Ligt aan het humeur van de trdl. Waar maar net plek is. Vanmorgen heb ik hem op 5a binnen genomen.quote:Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Ziggy³, weet jij toevallig of de Sandite-trein (88401, 88402) in Leeuwarden aan het perron komt (of spoor 6), of op het emplacement blijft?
Das inderdaad veeel meer dan ik dachtquote:Op zondag 4 november 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
38 km enkele reis. 76 per dag, 380 per week, flink wat meer dan je dacht dus.
En het is trouwens Emmen (kwestie van seinnummer 462 opzoeken in een document met ATB-vv-seinen en dat in combinatie met spoor 571, zoals rechtsonder op het bordje aan het spoor te zien is)quote:Op zondag 4 november 2012 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is een AanSluitKast voor de ATB-vv
Ik ga dagelijks van Arnhem naar Amsterdam Sloterdijk heen en weer. Ben benieuwd hoeveel kilometer dát isquote:Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Flodder450 het volgende:
Delfzijl-Groningen, is rond de 30 km, 2x per dag, 5 dagen in de wek, voor bijna 2 maand nu
Ik geef het op.quote:Op zondag 4 november 2012 18:14 schreef MaxMark het volgende:
Weet iemand wat die gele kast is/doet?
[ afbeelding ]
Bonuspunten voor locatie![]()
dennistd heeft het een paar posts hier boven op z'n Sherlock Holmes ontdektquote:Op zondag 4 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Enige sein 462 die ik heb kunnen vinden in de database is die op Rotterdam Noord Goederen, maar dat is hem niet..
Oei oeitwitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
De treinen zijn volgens mij niet beschadigd... En uitzonderlijk stoppen, is dat stoppen op een bijzondere manier?quote:Beschadigingen aan het treinmaterieel: Antwerpen-Centraal [B] - Roosendaal (nl) 02.11.2012 15:48:00 - 04.11.2012 23:59:00 Antwerpen-Centraal [B] - Roosendaal (nl)
Beschadigingen aan het treinmaterieel:
De L-treinen (27xx) rijden vandaag niet tussen Essen en Roosendaal wegens een defect aan het materieel.
Hierdoor zal de IC-B (Brussel-Zuid - Amsterdam-Centraal-Station) vandaag uitzonderlijk stoppen te Essen
Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |