abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2012 @ 10:48:34 #1
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118698375

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, een beetje een raar wezen.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
pi_118698789
Geen treinen Utrecht - Amsterdam door een aangereden spoorbrug. Door zelfde voorval minder treinen Utrecht - Amersfoort om perron capaciteit te creeeren te Utrecht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 11:04:25 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118698836
Weer die Oosterdoksvaart?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118698855
Ja? Het zou gaan om een brug tussen Muiderpoort en Amstel.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 1 november 2012 @ 11:06:27 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118698886
Toen ik 20 minuutjes geleden over de traverse in Zwolle liep werd net omgeroepen dat de IC naar R'dam en Den Haag gesplitst zouden gaan rijden, omdat één van beiden vertraging had en om 10.56 ipv 10.46 zou vertrekken.

Levert dit niet veel extra werk op omdat er nu dus twee losse treinen rijden ipv 1 lange? Ivm met andere treinen die er allemaal rijden enzo, vroeg ik me af..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 11:07:13 #6
Maffe Fries
pi_118698906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:05 schreef b2py het volgende:
Ja? Het zou gaan om een brug tussen Muiderpoort en Amstel.
oh, het is een viaduct, geen brug die aangereden is :')
pi_118698960
Ook een brug :-)
pi_118699883
zo is "brug" natuurlijk een beetje een overbodig woord. Het is namelijk een altijd-wel-iets-duct.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 11:45:35 #9
Maffe Fries
pi_118699990
Interessant stukje spoorweggeschiedenis hier: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1555197
  Redactie Sport donderdag 1 november 2012 @ 11:52:27 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118700189
In Zwolle schijnt een 44'er (stoomloc) van de VSM te staan. Volgens mij heeft dat ding geen ATB, hij zal dus gesleept zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 november 2012 @ 11:56:01 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_118700295
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Weer die Oosterdoksvaart?
Nee, die brug was aangevaren. Dat is heel wat anders dan aangereden natuurlijk.
Zie de voorpagina van AT5.nl, duidelijk gevalletje te hoog beladen voertuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 01-11-2012 12:46:18 ]
  donderdag 1 november 2012 @ 13:06:03 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118702605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, die brug was aangevaren. Dat is heel wat anders dan aangereden natuurlijk.
Zie de voorpagina van AT5.nl, duidelijk gevalletje te hoog beladen voertuig.
Volgens mij is het eerder een gevalletje pilaarkoppen dan te hoog beladen zijn ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_118702734
Agenten hebben blijkbaar inspiratie nodig daar, gezien de letters op de brug :D

pi_118710442
Mocht er nog iemand met de Fyra van Schiphol naar Rotterdam willen (of andersom), koop dan via nshispeed.nl een kaartje Schiphol-Delft. Ga je via rotterdam maar dan 2 euro goedkoper! :D
pi_118710998
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Mocht er nog iemand met de Fyra van Schiphol naar Rotterdam willen (of andersom), koop dan via nshispeed.nl een kaartje Schiphol-Delft. Ga je via rotterdam maar dan 2 euro goedkoper! :D
totdat de TM/HC je Fyra-toeslag wil zien :')
pi_118711035
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

totdat de TM/HC je Fyra-toeslag wil zien :')
Die zit daar bijin.
pi_118711091
delft-schiphol direct = 8,90
delft-schiphol met de fyra via rotterdam = 11,10
rotterdam-schiphol met normale trein = 11,00
rotterdam-schiphol met de fyra = 13,20

kortom voor 10 cent extra 20 minuten tijdswinst :D
  donderdag 1 november 2012 @ 17:06:24 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118711168
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
zo is "brug" natuurlijk een beetje een overbodig woord. Het is namelijk een altijd-wel-iets-duct.
Ik las ooit een wielrenboek waarin beweerd werd dat de helling het verschil is tussen een brug en een viaduct. Om een brug op te komen, moet je omhoog. Een viaduct zou geen helling hebben.

Maar goed, dat is een beetje rare definitie volgens mij.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_118711186
Tof. Foutjes genoeg in dat systeem van ze blijkbaar, want dit kan natuurlijk niet :)
pi_118711335
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik las ooit een wielrenboek waarin beweerd werd dat de helling het verschil is tussen een brug en een viaduct. Om een brug op te komen, moet je omhoog. Een viaduct zou geen helling hebben.

Zo ben ik ooit eens in 2006 bezig geweest over de definitie van een "boog". Het ging erom of we, voor het afwerken van het volledige spoornet, ook de gooiboog, hemboog, en schipholboog moesten berijden. Dagen bezig geweest om een sluitende definitie te vinden die er ook nog toe zou leiden dat we die bogen konden overslaan :')

De enige sluitende definitie van "Boog, als bedoeld in Schipholboog, Gooiboog, Hemboog" was uiteindelijk: "Dat deel van een spoordriehoek, wat als laatste aangelegd is". Tsja, en dan moet je het dus gewoon alsnog wel berijden :Y

In the process kwam er ook iemand bijdehand lopen doen "Een boog is een stuk spoor wat niet rechtuit loopt". Nja. Op zich niet onwaar, maar niet iets waar we wat aan hadden zeg maar :')
  donderdag 1 november 2012 @ 17:15:34 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118711525
Ik vond dit kaartje tussen wat oude papperassen, waarvoor is het geweest? Kan het pinkpop zijn geweest?U2 in de Kuip, ha dan ben ik dus ook een keer op dat station geweest :).

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 1 november 2012 @ 17:24:22 #22
146033 ReisT
pi_118711860
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het komt anders aardig overeen met de woordenboekdefinitie van 'viaduct':
quote:
bouwwerk waardoor een weg over een verdieping in het terrein, een dal enz. wordt geleid zonder zelf van niveau te veranderen
Want natuurlijk niet wil zeggen dat een viaduct geen brug is.
pi_118712988

Een jaarlijks probleem bij spoorvervoerder NS zijn de gladde rails tijdens de herfst. In deze periode laten de bomen massaal hun bladeren vallen, vaak ook op en rond het spoor. Treinen hebben moeite met afremmen en optrekken. Sinds enkele jaren heeft men daarvoor het zgn Sandite voor uitgevonden, een substantie bestaande uit zand en metaaldeeltjes. Naast enkele treinstellen type SGMm rijden er sinds de herfst 2012 ook twee combinaties van twee Elok's serie 1700 met een Sandite-installatie ertussen. Deze installatie bevindt zich in een witte container rustend op een containerdraagwagen van het type Rgs. Zo af en toe wordt deze fraaie combi in plaats van de SGMm ingezet op onder andere de langeafstand spoorlijnen tussen Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Op 1 november 2012 zijn de 1778 en 1774 van NSR als trein 88407 onderweg van Meppel naar Leeuwarden en passeren hier enkele kilometers voor Leeuwarden ter hoogte van Goutum.
pi_118713637
oh die heb ik gisteren door Utrecht Centraal zien rijden. Nee dinsdag.
  donderdag 1 november 2012 @ 18:33:07 #25
270524 Flodder450
pi_118713888
hele treinverkeer dat plat ligt door wat bladeren op de rails :')
pi_118714049
Jankerd. Er is geen flikker aan de hand man. Op dit moment *O*
pi_118714072
Ik dacht al, door wat blaadjes nu?
Blaadjes samen met regen, dat is een ramp ;)
pi_118714450
Gooiboog dicht bij koud weer
Gepubliceerd op 01 november 12, 11:23 Laatst bijgewerkt op 01 november 12, 11:25
ALMERE/CASPER VAN DEN BROEK - Treinreizigers tussen Almere en Bussum moeten bij extreem winterweer er rekening mee houden dat zij moeten omrijden via Weesp.

De Gooiboog is namelijk het enige stukje spoor in Nederland dat in zo’n situatie volledig wordt afgesloten. Net als vóór 2003, het jaar waarin de Gooiboog in gebruik werd genomen, moeten reizigers eerst naar station Weesp gaan, en daar overstappen.

Recentelijk maakten de Nederlandse Spoorwegen bekend dat bij naderende vrieskou en sneeuwbuien de treinen in Nederland minder frequent zullen rijden. Wat nadelige gevolgen zal hebben voor treinreizigers.

De avond ervoor zal de NS daar een definitief besluit over nemen. Mocht het de volgende dag eventueel met het weer meevallen, dan zal het dienstrooster voor de treinen niet meer worden aangepast.

Volgens de NS heeft de afsluiting van de Gooiboog niets te maken met het feit dat er toch al weinig treinen rijden en er een kans bestaat dat deze spoorlijn helemaal dichtsneeuwt. ,,Het is puur bedoeld om lucht te creëren in de dienstregeling’’, aldus NS-woordvoerder Edwin van Scherrenburg.

,,Dat geeft de beste garantie dat we de treinen in deze winterse dagen gewoon kunnen laten doorrijden. We gaan er overigens nog steeds van uit dat tachtig procent van het treinverkeer beschikbaar blijft.’’

Bron

Ik heb iemand toch wel eens gehoord over gebrek aan ambitie? Dit is echt wel een typisch voorbeeld..
  donderdag 1 november 2012 @ 18:55:24 #29
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118714670
In 't Gooi neemt toch iedereen de auto joh ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 19:04:50 #30
270524 Flodder450
  donderdag 1 november 2012 @ 19:13:00 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118715358
NS heeft een "besluit" genomen: Per 17 oktober moest bij de CiCo 100 seconden tussen in- en uitcheck zitten. Helaas is dit nog niet doorgevoerd... De reden? Dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen :')
pi_118715628
LOL! _O-
pi_118716460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
NS heeft een "besluit" genomen: Per 17 oktober moest bij de CiCo 100 seconden tussen in- en uitcheck zitten. Helaas is dit nog niet doorgevoerd... De reden? Dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen :')
100 seconden 8)7

van 3 naar 2 minuten kan, naar 1 niet. Rezigers kunnen namelijk maar op minuut-niveau zien hoe laat het is. informatie die ze gegeven wordt door? Goed zo.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 19:39:17 #34
Maffe Fries
pi_118716660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef b2py het volgende:
Gooiboog dicht bij koud weer
-knip-

Ik heb iemand toch wel eens gehoord over gebrek aan ambitie? Dit is echt wel een typisch voorbeeld..
ik roep het al tijden. dit soort preventieve maatregelen terwijl er niets aan de hand is is toch wel het failliet van het systeem
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 19:39:48 #35
Maffe Fries
pi_118716680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een jaarlijks probleem bij spoorvervoerder NS zijn de gladde rails tijdens de herfst. In deze periode laten de bomen massaal hun bladeren vallen, vaak ook op en rond het spoor. Treinen hebben moeite met afremmen en optrekken. Sinds enkele jaren heeft men daarvoor het zgn Sandite voor uitgevonden, een substantie bestaande uit zand en metaaldeeltjes. Naast enkele treinstellen type SGMm rijden er sinds de herfst 2012 ook twee combinaties van twee Elok's serie 1700 met een Sandite-installatie ertussen. Deze installatie bevindt zich in een witte container rustend op een containerdraagwagen van het type Rgs. Zo af en toe wordt deze fraaie combi in plaats van de SGMm ingezet op onder andere de langeafstand spoorlijnen tussen Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Op 1 november 2012 zijn de 1778 en 1774 van NSR als trein 88407 onderweg van Meppel naar Leeuwarden en passeren hier enkele kilometers voor Leeuwarden ter hoogte van Goutum.
mooi plaatje daar bij Barrahûs

je stond daar wel bij mensen op het erf :P
pi_118717022
Ah heet daar zo? Dat klinkt toch wel leuker dan Goutum :P Boer was trouwens wel thuis. zag me ook wel staan vanaf z'n tractor maar t kon m blijkbaar niet deren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 19:52:42 #37
Maffe Fries
pi_118717342
Jup, het is de naam van een buurtschap dat officieel gezien volgens mij zelfs onder Wirdum valt.

De andere zijde van het spoor is volgens mij wel Goutum

[ Bericht 25% gewijzigd door Peterselieman op 01-11-2012 19:58:13 ]
pi_118717933
Wat dondert dat nou man, daar wonen 3 wormen en een rat.
pi_118718009
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:28 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer foto's van vandaag:

[ afbeelding ]
Met 15 seconden sluitertijd wordt een trein wel vaag :P
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schoot :)
pi_118718085
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:04 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schoot :)
Heeeej dit is gaaf _O_ ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:06:21 #41
Maffe Fries
pi_118718172
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat dondert dat nou man, daar wonen 3 wormen en een rat.
je bent postbode of je bent het niet :+
  donderdag 1 november 2012 @ 20:06:40 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118718193
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Jup, het is de naam van een buurtschap dat officieel gezien volgens mij zelfs onder Wirdum valt.

De andere zijde van het spoor is volgens mij wel Goutum
Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.
De naam 'Barrahûs' komt van de fertiliteitskliniek die daar gevestigd zit, en deze naam draagt. Later is er een soort "buurtschap" ontstaan, en heeft de naam Barrahûs gekregen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:13:02 #43
Maffe Fries
pi_118718542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.
De naam 'Barrahûs' komt van de fertiliteitskliniek die daar gevestigd zit, en deze naam draagt. Later is er een soort "buurtschap" ontstaan, en heeft de naam Barrahûs gekregen.
je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog niet :P

Het was een adelijke stins. De eerste vermelding van het buurtschap komt uit 1360, maar niet zeker is waar de naam precies vandaan komt.
  donderdag 1 november 2012 @ 20:13:21 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118718558
Hopelijk zit die sandite-1700-combi volgend weekend nog daar. Dan ben ik weer in Leeuwarden (vrijdagochtend via Amersfoort/Leusden voor de PON en dan door). Zaterdag maar effe kieken dus.
  donderdag 1 november 2012 @ 20:13:50 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118718573
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog niet :P

Het was een adelijke stins. De eerste vermelding van het buurtschap komt uit 1360, maar niet zeker is waar de naam precies vandaan komt.
Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.
pi_118718615
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je haalt wat dingen door elkaar,
ik wou zeggen. Dat er rondom een fertiliteitskliniek een dorp "ontstaat" verbaast me niet zo.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:14:52 #47
Maffe Fries
pi_118718635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.
klopt. er zit nu zo'n kliniek
  PR/Manusje van alles donderdag 1 november 2012 @ 20:15:32 #48
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118718670
Vrijdag 9 november mag de Nederlandse pers over de Hanzelijn. *O* Stoppen op Dronten en Kampen Zuid om de perrons van dichtbij te bekijken. Afsluiter in Zwolle is een bezoek aan de ProRail Verkeersleiding.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_118718698
Maar laten we niet over die foto van Mirgeam (welkom hier :W ) heen lullen, want die is gaaf. Ik zie alleen Dennis nergens, en Dennis is toch niet zo makkelijk over het hoofd te zien :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:17:19 #50
Maffe Fries
pi_118718768
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vrijdag 9 november mag de Nederlandse pers over de Hanzelijn. *O* Stoppen op Dronten en Kampen Zuid om de perrons van dichtbij te bekijken. Afsluiter in Zwolle is een bezoek aan de ProRail Verkeersleiding.
ga jij namens FOK! ?
pi_118718779
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De pers.

Heel benieuwd wat ze er van maken.

Ik ga tellen hoe vaak het woord "Zuiderzeelijn" gebruikt gaat worden. Gewoon omdat ze niet luisteren, zich nergens in verdiepen en het ze ook geen ene bliksem kan schelen ^O^
pi_118718859
Ach zolang het officieel niet de Hanzeroute zou gaan heten, valt t denk k wel mee :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:20:24 #53
Maffe Fries
pi_118718940
Ik vind Polderroute wel goed klinken voor het nieuwe lijntje :P
pi_118718959
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De pers.

Heel benieuwd wat ze er van maken.

Ik ga tellen hoe vaak het woord "Zuiderzeelijn" gebruikt gaat worden. Gewoon omdat ze niet luisteren, zich nergens in verdiepen en het ze ook geen ene bliksem kan schelen ^O^
Erger dan de Betuwelijn- eh Betuweroute kan niet. Toch. TOCH?!
  donderdag 1 november 2012 @ 20:21:40 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118719006
Isallemaalhetzelfdejoh. :')
pi_118719083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:20 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Erger dan de Betuwelijn- eh Betuweroute kan niet. Toch. TOCH?!
Vast wel :Y hoe? Geen idee, gaan we vaznelf zien :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:24:03 #57
Maffe Fries
pi_118719131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vast wel :Y hoe? Geen idee, gaan we vaznelf zien :Y
De Flevolijn naar Zwolle ;)
pi_118719175
quote:
4s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar laten we niet over die foto van Mirgeam (welkom hier :W ) heen lullen, want die is gaaf. Ik zie alleen Dennis nergens, en Dennis is toch niet zo makkelijk over het hoofd te zien :)
hoi :P dennis zit aan de toren te zien dan verder in de bocht, is me niet opgevallen. ik ben net begonnen aan de opleiding, dit was m'n 2e meeloopdag ;)
  PR/Manusje van alles donderdag 1 november 2012 @ 20:25:17 #59
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118719215
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ga jij namens FOK! ?
nah, het is leuk voor in je krantje. Al dat gezeik inderdaad weer over de zuiderzeelijn en shit :') wat feitjes en een kekke foto! Persoonlijk boeit het mij niet veel. Alleen de verkeersleiding lijkt mij wel tof.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:28:19 #60
Maffe Fries
pi_118719380
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:24 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

hoi :P dennis zit aan de toren te zien dan verder in de bocht, is me niet opgevallen. ik ben net begonnen aan de opleiding, dit was m'n 2e meeloopdag ;)
wat voor mat had je mee. Een 1700 met een sleepje Duitse rijtuigen?
pi_118719413
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat voor mat had je mee. Een 1700 met een sleepje Duitse rijtuigen?
lijkt me duidelijk ja. zie je die klok niet op 19:06 staan? :P
pi_118719489
De 1737 was het, wel krap van binnen hoor :P
we hadden wat vertraging doordat de trein uit berlijn te laat was, en door de aanrijding bij harderwijk stond het perron bij (ik geloof) deventer bomvol. iedereen ging mee :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 20:32:51 #63
Maffe Fries
pi_118719628
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

lijkt me duidelijk ja. zie je die klok niet op 19:06 staan? :P
op dat soort onbenullige details let ik niet ;)
pi_118719727
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:30 schreef Mirgeam het volgende:
het perron bij (ik geloof) deventer
Wel zwaaien volgende keer he. Naar rechts :P
pi_118720470
Er is een verstoring tussen Roermond en Sittard, waardoor er geen Sprinters kunnen rijden. Gelukkig zet NS bussen in. Maar ik denk dat de vertraging wel hoger oploopt dan 15-30 minuten met zo'n route...

donderdag 1 november 2012 @ 20:50:41 #66
146033 ReisT
pi_118720551
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ben ik ooit eens in 2006 bezig geweest over de definitie van een "boog". Het ging erom of we, voor het afwerken van het volledige spoornet, ook de gooiboog, hemboog, en schipholboog moesten berijden. Dagen bezig geweest om een sluitende definitie te vinden die er ook nog toe zou leiden dat we die bogen konden overslaan :')

De enige sluitende definitie van "Boog, als bedoeld in Schipholboog, Gooiboog, Hemboog" was uiteindelijk: "Dat deel van een spoordriehoek, wat als laatste aangelegd is". Tsja, en dan moet je het dus gewoon alsnog wel berijden :Y

In the process kwam er ook iemand bijdehand lopen doen "Een boog is een stuk spoor wat niet rechtuit loopt". Nja. Op zich niet onwaar, maar niet iets waar we wat aan hadden zeg maar :')
Gelukkig maar dat de Hanzeboog toen nog niet bestond. Het heet een boog terwijl het een stuk spoor is dat rechtuit loopt.

Ik blijf het ook een rare naam vinden voor een brug. Waarom hebben ze die niet gewoon Hanzebrug genoemd?
pi_118720716
Ja dat heb ik eigenlijk ook nooit begrepen :o Waarom heet het zo dan? Het is niet maar zo dat ELK aansluitlulligheidje de naam "boog" verdient hoor :(
pi_118720782
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:49 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er is een verstoring tussen Roermond en Sittard, waardoor er geen Sprinters kunnen rijden. Gelukkig zet NS bussen in. Maar ik denk dat de vertraging wel hoger oploopt dan 15-30 minuten met zo'n route...

[ afbeelding ]
Ah Soest hmm. Und nach Bad Sassendorf, wie lange bin ich dann unterwegs? :+
  donderdag 1 november 2012 @ 21:13:11 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118721690
Iemand nog wat rijtuigen nodig?

Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 21:17:39 #70
Maffe Fries
pi_118721951
In Nederland hebben we regelmatig een train race, maar in de Verenigde Staten kunnen ze er ook wat van

pi_118722336
O dat heb ik op Angermund ook eens gefilmd inderdaad. Altijd leuk :)

pi_118723840
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ov_en_milieu__.html

Misschien dat het OV geen 'lastpost' meer wordt :)
pi_118724781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog wat rijtuigen nodig?

Gaaf dingetje!
Inzetten die handel naar amsterdam ipv die CNL! :)

quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland hebben we regelmatig een train race, maar in de Verenigde Staten kunnen ze er ook wat van

Vetjes! Zijn daar ook zulke filmpjes van zoals bij Best het geval is?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 22:28:18 #74
Maffe Fries
pi_118726039
Deze is niet helemaal eerlijk :P

En het begin van dit filmpje komt nog enigszins in de buurt
  Redactie Sport donderdag 1 november 2012 @ 22:29:21 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118726095
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:04 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal :Y

Het was trouwens dat ik geen statief bij me had en er verderop op het perron geen plek was om mijn camera neer te zetten, anders had ik de trein wel van voren geplaat. Nu had ik ik de camera in één van de palen van de perronoverkapping gezet. Jullie waren trouwens aan de late kant binnen volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 22:31:17 #76
Maffe Fries
pi_118726183
b2py, dit zocht je:

pi_118726278
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ov_en_milieu__.html

Misschien dat het OV geen 'lastpost' meer wordt :)
Haar CV ziet er wel goed uit, ze zou wel eens capabel kunnen zijn. Echter, niks met OV. En daarnaast is Groningen ook niet echt het boegbeeld voor OV, hoewel de aanbesteding van de noordelijke nevenlijnen wel een succes te noemen is.
pi_118726351

en de "reverse angle"

* Dr_Flash beats Darkwing_Duck
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 22:38:42 #79
Maffe Fries
pi_118726532
Die arme Grieken kunnen het ook:

pi_118726653
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
b2py, dit zocht je:

Nah, ik bedoelde echt 800 (Maastricht - Alkmaar) vs 1900 (Venlo - Den Haag c) op een station waar ze langs scheuren, zoals bijvoorbeeld te Best. Maar wel tof filmpje ;)
pi_118726705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah, ik bedoelde echt 800 (Maastricht - Alkmaar) vs 1900 (Venlo - Den Haag c) op een station waar ze langs scheuren, zoals bijvoorbeeld te Best. Maar wel tof filmpje ;)
Klapstoeltje en broodtrommeltje inlaajen en daar zelf een dagje gaan zitten. Elk half uur een kans *O*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 22:42:16 #82
Maffe Fries
pi_118726727
Onze grote treinenvriend heeft er ook nog eentje gemaakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118726794
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klapstoeltje en broodtrommeltje inlaajen en daar zelf een dagje gaan zitten. Elk half uur een kans *O*
Ga je mee? ;)
pi_118726807
Gelukkig maar NET genoeg uitroeptekens O+
pi_118726824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ga je mee? ;)
sure. Kan best eens lache zijn :Y
pi_118726941
Klapstoeltje hoeft trouwens niet, ik denk dat de bankjes wel voldoende zijn ;)
Thermoskan met thee als we in de winter gaan is ook wel handig
pi_118727724
Nee man zoeen campingstoeltje met bloemen en zo O+
  donderdag 1 november 2012 @ 23:02:20 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118727777
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Af-grij-se-lijk.
pi_118727813
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we hier niet eens man.. :P
pi_118727824
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Af-grij-se-lijk.
Als jij mij en b2py in van dieDIE stoeltjes zite zitten op het puntje van het perron in Best, dan kom je niet meer bij van het lachen, dat weet ik nu al :P
  donderdag 1 november 2012 @ 23:07:21 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118728012
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij mij en b2py in van dieDIE stoeltjes zite zitten op het puntje van het perron in Best, dan kom je niet meer bij van het lachen, dat weet ik nu al :P
:Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 23:08:16 #92
Maffe Fries
pi_118728066
vraagt dan uiteraard om een foto :P
  donderdag 1 november 2012 @ 23:09:55 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118728136
Laat maar weten wanneer, dan kom ik er misschien nog wel een uurtje bij zitten :s)
pi_118728211
Gezellig, ik ga wel even kijken. Eerst nog tentamen week en wellicht dat daarna nog wel wat ruimte is. ;)
pi_118728253
Cool, houden we erin ^O^

Eerst even een weekendje naar Berlin. Met blond schoenenkopend schepsel, dus verwacht geen monster bordjesoogst :')
pi_118728301
Wel kroost?
pi_118728390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:14 schreef b2py het volgende:
Wel kroost?
Ehm nee. Ze is al getrouwd. Met iemand anders.
pi_118728577
Ok. We gaan je dus een weekendje missen?
Wat zal het hier rustig zijn ;)
pi_118728640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:21 schreef b2py het volgende:
Ok. We gaan je dus een weekendje missen?
Wat zal het hier rustig zijn ;)
Ik ben niet van plan om van minuut tot minuut verslag te gaan doen nee. Nu maar eens gewoon echt pret maken. En achteraf komt het verslag wel.
pi_118728653
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal :Y

Het was trouwens dat ik geen statief bij me had en er verderop op het perron geen plek was om mijn camera neer te zetten, anders had ik de trein wel van voren geplaat. Nu had ik ik de camera in één van de palen van de perronoverkapping gezet. Jullie waren trouwens aan de late kant binnen volgens mij.
De trein uit Berlijn was te laat :+
pi_118728747
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om van minuut tot minuut verslag te gaan doen nee. Nu maar eens gewoon echt pret maken. En achteraf komt het verslag wel.
Geniet ervan man, zoals je al weet, Berlijn is een toffe stad! :D
pi_118728825
*O* Every minute every hour, don't think about the rest *O*
  donderdag 1 november 2012 @ 23:28:01 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118728857
Viel Spaß in Berlin! Leuke stad :s)

Aanrader voor vrouwvolk: Ritter Sport Bunte SchokoWelt in de Französische Straße 24

[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 01-11-2012 23:33:12 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 november 2012 @ 23:32:50 #104
Maffe Fries
pi_118729043
Veel plezier, Fles en laat die Duitse biertjes je welgevallen
pi_118729278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef James1988 het volgende:
Viel Spaß in Berlin! Leuke stad :s)

Aanrader voor vrouwvolk: Ritter Sport Bunte SchokoWelt in de Französische Straße 24
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk :D _O-
  donderdag 1 november 2012 @ 23:41:11 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118729410
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk :D _O-
800 meter lopen ;)
pi_118729465
_O- Takin it on _O_
  donderdag 1 november 2012 @ 23:44:55 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118729561
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
_O- Takin it on _O_
Je kan ook de U6 pakken van Französische Straße naar Stadtmitte, daarmee snij je wat meters af.

Overigens: de U6 is onderbroken tussen Friedrichstraße en Französische Straße i.v.m. de bouw van de U5.
pi_118729705
Maar eens zien. we nemen denkelijk zoeen 48 uurs ABC kaart. Base Camp is bij S-Bahn Landsberger Allee. Dus dat is nog wel een eindje.
  donderdag 1 november 2012 @ 23:55:22 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118729877
Ach, Landsberger Allee valt zo te zien nog mee. Toen ik een paar maanden terug in Berlijn was (ivm InnoTrans) zat ik in Mahlsdorf.

Wel een directe S-Bahn-trein naar de Messe, dat wel *)
pi_118729900
Waar haal je die ABCkaarten? Gewoon uit een automaat op Ostbhf of zo?
  donderdag 1 november 2012 @ 23:58:47 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118729993
Hangt er vanaf wat je wilt. Als je alleen OV wilt kun je bij de automaten terecht, daar kun je dan een dagkaart uittrekken. Wil je een Berlin WelcomeCard omdat je daarmee ook kortingen krijgt bij musea en attracties, dan zul je langs een loket moeten.

Er bestaat ook nog een zogeheten "CityTourCard", maar daarmee mag je niet naar zone C. Of dat erg is weet ik niet, want met zone AB kun je al heel erg ver komen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:03:32 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Hangt er vanaf wat je wilt. Als je alleen OV wilt kun je bij de automaten terecht, daar kun je dan een dagkaart uittrekken. Wil je een Berlin WelcomeCard omdat je daarmee ook kortingen krijgt bij musea en attracties, dan zul je langs een loket moeten.

Er bestaat ook nog een zogeheten "CityTourCard", maar daarmee mag je niet naar zone C. Of dat erg is weet ik niet, want met zone AB kun je al heel erg ver komen.
Volgens mij niet, ik herinner me dat ik die optie afgelopen zomer wel had en zie: Die öffentlichen Verkehrsunternehmen, BVG und S-Bahn Berlin, verfügen über zahlreiche Verkaufsstellen und Ticketschalter an denen Sie die Berlin WelcomeCard mit Berlin WelcomeCard-Guide erwerben können.
Darüber hinaus ist die Berlin WelcomeCard zusätzlich an den Ticketautomaten verfügbar, die auf allen U- und S-Bahnhöfen sowie an ausgewählten Standorten für die Fahrgäste aufgestellt sind.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:04:59 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118730190
De Berlin WelcomeCard kun je uit de automaat trekken, dat is het probleem niet. Kortingen bij musea en attracties krijg je echter niet zonder het bijbehorende boekje (don't ask why...) en dat boekje krijg je alleen bij de loketten en andere verkooppunten. Waarvan er overigens honderden zijn.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:05:14 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730197
We melden ons wel am Ostbhf en dan kopen we zoeen ticket. Heb net nog even naar het hostel gebeld omdat er wat onduidelijkheid was over handdoeken, mijn Duits is nog steeds best wel in orde *) Komt goed ^O^
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:05:59 #116
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730221
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
We melden ons wel am Ostbhf en dan kopen we zoeen ticket. Heb net nog even naar het hostel gebeld omdat er wat onduidelijkheid was over handdoeken, mijn Duits is nog steeds best wel in orde *) Komt goed ^O^
Viel Spass!
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:06:40 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118730241
Komt sowieso wel goed. Berlijn is een leuke stad met een goed OV-netwerk.

Het omroepaankondigingsgeluid in de RE's blijft geweldig. _O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:07:14 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:06 schreef James1988 het volgende:
Berlijn is een leuke stad met een goed OV-netwerk
Understatement of the year _O_
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:09:06 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
De Berlin WelcomeCard kun je uit de automaat trekken, dat is het probleem niet. Kortingen bij musea en attracties krijg je echter niet zonder het bijbehorende boekje (don't ask why...) en dat boekje krijg je alleen bij de loketten en andere verkooppunten. Waarvan er overigens honderden zijn.
Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.
Overigens als je echt cultureel verantwoord wilt doen, bijv. bezoek aan de Reichstag moet je weken van te voren online (gratis) boeken via hun website anders is het wachten of vol. Pergamon hetzelfde verhaal van te voren boeken is niet wachten.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:10:01 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730349
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:09 schreef bork het volgende:

[..]

Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.
Overigens als je echt cultureel verantwoord wilt doen, bijv. bezoek aan de Reichstag moet je weken van te voren online (gratis) boeken via hun website anders is het wachten of vol. Pergamon hetzelfde verhaal van te voren boeken is niet wachten.
wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meer
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:15:31 #121
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730507
3 tips van mij:
Sowjetisches Ehrenmal (Treptower Park) Heavy stuff maar zo groot (letterlijk) dat je het nooit meer vergeet
Burger-meister Schitterende locatie bij de Oberbaumstrasse (U-bahn over de Spree) en beste burgers van Berlijn.
Lijn 200 van Alexenader Platz of Potsdamer Platz naar Zoo en dan nog ff naar de KDW voor schoenen :).
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:19:01 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730586
nou, ik noteer het allemaal, en we kijken wel :s)
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:19:06 #123
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meer
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:20:07 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:

[..]

Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Er zijn meedere panoramapunten.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:20:46 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118730621
Voor goed (steaks) eten: Maredo. Zitten overal, prijzen zijn redelijk, eten is lekker. Ik heb in 5 dagen Berlijn 3x bij de Maredo aan de Kurfürstendamm (metrohalte Uhlandstraße) gegeten.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:21:14 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730628
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding! ^O^ :Y)
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:22:15 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118730652
Bij de Messe Berlin is er ook nog een Funkturm, is een oude radiozendmast geweest, nu zit er een restaurant in.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:23:10 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:21 schreef bork het volgende:

[..]

tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding! ^O^ :Y)
ja joh very well thanked _O_ Ik wist niet dat het ZO erg was bij die Turm :o

Dan kunnen we misschien eerder de focus op een ander punt leggen. :Y

Mijn SBR denkt in Deventer een Boek te gaan kopen omdat de reis zo lang en vervelend zal zijn. Alsof ze niet met MIJ op stap is, alsof ze niet net als ik nog HARD aan het programma moet werken. Tssk pfffft :{w
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:24:23 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730708
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:22 schreef James1988 het volgende:
Bij de Messe Berlin is er ook nog een Funkturm, is een oude radiozendmast geweest, nu zit er een restaurant in.
Ja weet ik dat is in West Berlin. Die is nog niet half zo hoog als de Fernsehturm :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:25:53 #130
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118730745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef James1988 het volgende:
Voor goed (steaks) eten: Maredo. Zitten overal, prijzen zijn redelijk, eten is lekker. Ik heb in 5 dagen Berlijn 3x bij de Maredo aan de Kurfürstendamm (metrohalte Uhlandstraße) gegeten.
Ik heb me op de lokale eetschuren gestort, een trein/station thema kneipe: Stadtklause en Prinz Bistro
en Bistro Anhalter, geweldige pizza's!
Dat is zo gaaf van Berlijn overal is wel iets leuks te vinden, ik krijg er gewoon weer zin in.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:31:00 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118730819
exit

Noooo you didn't see that O-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2012 @ 00:31:43 #132
Maffe Fries
pi_118730832
_O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:16:26 #133
45532 ziggyziggyziggy
pi_118732762
quote:

[..]

Vlak bij U-bahnstation Warschauer Strasse staat aan de rivier nog een heel eind Muur. Leuk bij mooi weer en makkelijk bereikbaar.
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:48:32 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118733168
quote:

[..]

Daar heeft mijn opa nog gewoond geloof ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118733183
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond die op de Potsdamerplatz wel erg fijn. Super rustig vergeleken met die fernsehturn. En ze hebben er de snelste lift van europa en super lekkere zelf gemaakt gebak.
Ook een tip. Museum story of Berlin. Op de kurfurstendam zit het, kan je daarna shoppen. In het museum zit een atoombunker uit de koude oorlog. Heel gaaf om te zien. ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:07:36 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118733446
Ohja, die bunker. Ook geweest een paar jaar geleden. Had nog het meeste weg van een met bedden gevulde parkeergarage.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:37:09 #137
270524 Flodder450
pi_118733910
veel plezier in Berlin Flash!
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:06:47 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118735715
Nou, Volkskrant over de Hanzelijn vandaag en niet 1 keer Zuiderzeelijn Fles!
Ze koppen met 3 kwartier korter reizen, dat is dan de winst voor de studenten uit Lelystad die nu met de trein naar Zwolle kunnen i.p.v. met de bus blijkt uit de tekst. 14 minuten winst voor de mensen uit de Randstad, het makkelijkste stuk spoor van Nederland (Lelystad - Dronten), 90 miljoen goedkoper is terecht volgens Prorail, alles gebouwd volgens de plannen. Treinen kunnen 200 km/uur maar dit kan nog niet vanwege het ontbreken van EMTS. Dat was het wel ongeveer :W.
pi_118735824
Goed stuk, alleen ERTMS verhaal is niet waar. Maar je kan als journalist niet altijd alles goed doen :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:30:23 #140
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118736429
Vanwege het ontbreken van ERTMS in de treinen inderdaad.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:39:08 #141
146033 ReisT
pi_118736692
Ook met ERTMS kunnen de IC-treinen nog steeds geen 200km/h rijden.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:39:49 #142
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118736709
Nee, ok, de toelating voor slechts 160 km/h.
  Redactie Sport vrijdag 2 november 2012 @ 11:44:27 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118736861
[spam]
Ik heb spoornieuws.nl maar weer eens van stal gehaald, mijn bedoeling is om hier het nieuws weer op bij te gaan houden. Het eerste bericht in anderhalf jaar is inmiddels geplaatst: Werkzaamheden week 44
[/spam]
PM mij!
pi_118737210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef dennistd het volgende:
[spam]
Ik heb spoornieuws.nl maar weer eens van stal gehaald, mijn bedoeling is om hier het nieuws weer op bij te gaan houden. Het eerste bericht in anderhalf jaar is inmiddels geplaatst: Werkzaamheden week 44
[/spam]
Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten. En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?
  Redactie Sport vrijdag 2 november 2012 @ 12:02:33 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118737385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten.
De site is gericht op mensen die enige spoorkennis hebben, dus ik neem aan dat de trajecten op deze manier wel duidelijk zijn.
quote:
En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?
Foutje bij de copy-paste uit word, nu moet het duidelijker zijn
PM mij!
pi_118737549
Dankjewel.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:15:52 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118739398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, ok, de toelating voor slechts 160 km/h.
Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118741028
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:11:36 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118741298
De Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.
pi_118741411
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:11 schreef James1988 het volgende:
De Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.
Ik had al nooit begrepen waarom die lijn er niet al was..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2012 @ 14:21:16 #151
Maffe Fries
pi_118741649
goed plan voor die boog. Hiermee kunnen ze ervoor zorgen dat het treinverkeer tussen Utrecht - Gouda - Den Haag/Rotterdam meer in patroon kan rijden. Nu is het zo dat de Willemsspoortunnel dat in de war schopt. Door het cargobeleid voor die tunnel komt het regelmatig voor dat de IC's richting Rotterdam opgehouden worden en je de overstap in Rotterdam mist.

Verder ontlast het de Gooilijn en de zuidtak tot de aftakking bij Duivendrecht iets :)
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:24:45 #152
146033 ReisT
pi_118741748
quote:
The link will enable freight trains to run from Rotterdam via the Betuweroute and 's-Hertogenbosch towards Utrecht.
Dat kan natuurlijk niet. Denk dat hier wat dingen door elkaar gehaald worden en ze eigenlijk de boog bedoelen voor goederentreinen Rotterdam->Betuweroute->Den Bosch waar al een tijdje plannen voor waren.

Om de verbinding Breda-Eindhoven te onlasten zodat daar meer IC's kunnen gaan rijden.
pi_118741836
Wordt trouwens nog wel een duur geintje, als je een boog aan moet leggen vanaf de Betuweroute richting 's Hertogenbosch. Kruisen met de A15 ..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2012 @ 14:30:05 #154
Maffe Fries
pi_118741943
ah zo. ik dacht een bochtje noordwaarts richting Utrecht. Ook geen overbodige luxe trouwens met de situatie die ik schetste ;)

Maar goed, dit gaat om het bochtje naar het zuiden.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:40:19 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118742292
Er komen twee boogjes. Eentje vanuit het Noorden richting Duitsland t.b.v. de goederentreinen die nu op Arnhem-Utrecht rijden en eentje naar het zuiden om de Brabantroute te ontlasten.
pi_118742362
Gewoon een soort klaverblad idee ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2012 @ 14:46:59 #157
Maffe Fries
pi_118742550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:42 schreef b2py het volgende:
Gewoon een soort klaverblad idee ;)
mja, dan mis je het laatste blaadje nu nog :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:49:11 #158
146033 ReisT
pi_118742627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen twee boogjes. Eentje vanuit het Noorden richting Duitsland t.b.v. de goederentreinen die nu op Arnhem-Utrecht rijden en eentje naar het zuiden om de Brabantroute te ontlasten.
Er komt dus één nieuwe boog bij want die andere die je noemt bestaat immers al.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:24:57 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118745933
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:03 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.
Minstens net zo onzinnig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118745953
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan mis je het laatste blaadje nu nog :P
Blaadjes genoeg op het spoor ;(
pi_118750602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is vrij simpel.

Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".

Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.

Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.

Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
Ik zat dit stukje over de alarm oproep nog even te lezen uit de OP.
Tegenwoordig moet de MCN zelf wel de hoorn opnemen (mits hij/zij wilt praten) en de spreektoets indrukken. Dit is zo omdat het een simplex verbinding is geworden.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:14:45 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118750694
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
b2py, dit zocht je:

De leukste race is dat je tussen Leiden en Den Haag 2 beneluxen parallel hebt rijden in één richting. Dat filmpje van 'Duitje' kan ik niet meer vinden... Dat account is pleite...
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:15:47 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118750728
Was hier al naar voren gekomen dat NS per het recentste WBL (8 oktober oid) besloten heeft de Benelux-trein te Den Haag voor te laten, en niet meer achter de "trage" 1900 IC Den Haag<->Venlo te rijden?
pi_118750754
Nee, wel handig dat ze daar na 10 maanden achterkomen..
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:17:46 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118750798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
Nee, wel handig dat ze daar na 10 maanden achterkomen..
Ja. Nu staat dat ding van x.42 t/m x.55 over te Rotterdam ipv x.48 t/m x.55. En dat is gewijzigd voor 2 maanden :')
pi_118750930
Dat ding rijdt toch wel rond met vertraging, dus de kans dat hij achter de IC naar Venlo komt is alsnog vrij groot ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:23:01 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118750958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat ding rijdt toch wel rond met vertraging, dus de kans dat hij achter de IC naar Venlo komt is alsnog vrij groot ;)
Amsterdam->Brussel zijn vrij weinig problemen in verhouding, vanwege de lange kering op de Meer van een uur (totaal anderhalf uur)
pi_118751129
Ik zie dat ding vrijwel altijd met 3-4 minuten vertraging Amsterdam C uitrijden ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:30:57 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118751230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef b2py het volgende:
Ik zie dat ding vrijwel altijd met 3-4 minuten vertraging Amsterdam C uitrijden ;)
Ding heeft tot Den Haag speling, daar is ie vaak wel 2-3 minuten te vroeg :P
pi_118751547
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Currywurstmuseum is niet zo spectaculair ;) Berlin Hbf daarentegen O+
pi_118751565
Ja die IC Venlo loopt inderdaad geregeld vertraging op. Wat is daar eigenlijk de oorzaak van? Als je vanuit Den Haag naar Eindhoven moet is het veelal veiliger via Utrecht te reizen (zelfde reistijd, alleen 1 extra overstap)..
pi_118751672
Minder overstappen is altijd veiliger. En het ging om de benelux die vertraging had, niet IC naar Venlo.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:46:34 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118751736
Prijzen trein Arriva Achterhoek wordt in 2013 maar liefst 8% duurder en 10% duurder dan NS-tarief met papieren kaartje!
  Redactie Sport vrijdag 2 november 2012 @ 19:50:29 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118751888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
Prijzen trein Arriva Achterhoek wordt in 2013 maar liefst 8% duurder
Als je reist met een OV-chipkaart op saldo ja
quote:
en 10% duurder dan NS-tarief met papieren kaartje!
Dat hangt helemaal van het aantal kilometers af. Op de korte afstand is het met reizen op saldo voordeliger, op de langere afstand is het NS-tarief lager.
PM mij!
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:51:08 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118751918
This just in: NS (Abellio) heeft interesse in Schotse treinen
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:35:39 #176
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_118758952
NS bereid zich vast voor op de winter volgens mij.. Utrecht CS - Amersfoort - Deventer. Slechts één treinstel, in de spits, met 10 minuten vertraging, die pas na 8 minuten vertraging werd aangegeven. 50+ mensen stonden te wachten op een tweede treinstel, maar die kwam nooit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2012 @ 22:53:54 #177
Maffe Fries
pi_118759710
Haringen in een ton, sardientjes in een blik, I love it :)
pi_118762050
Vandaag 2x een v250 gespot op redelijke aparte plekken. Eerst op station Tilburg ging er eentje richting Boxtel, vervolgens mocht ik in Roosendaal even wachten op een stel dat naar Essen reed.
pi_118762446
Ik begrijp dat de Tweede.Kamer wil dat de.Fyra Internationaal via Breda gaat rijden en tegen de huidige tarieven de reis Breda-Antwerpen mogelijk blijft. Klinkt als goed nieuws.
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:13:45 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118762857
Of het ook daadwerkelijk goed nieuws is voor de reiziger valt nog maar te bezien: van de beloofde reistijdwinst blijft niets over (de omweg via Breda kost al snel 25 minuten) en ook qua materieels- en personeelsomlopen ga je volledig opnieuw kunnen beginnen met plannen.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:46:29 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118765259
Voor de liefhebbers (Zug-chef ?): Vanaf 5 t/m 18 november rijden tussen Osnabrück Rangierbahnhof en Emden Rangierbahnhof de BR232 aka Ludmilla weer!
Door werkzaamheden op Leer-Emden is de Bovenleiding afgeschakeld. Er zijn een aantal goederenpaden vrijgemaakt voor de VW Werke-treinen van- en naar Emden.
De treinen die een stop te Osnabrück hebben zouden met br232 rijden, de doorrijdende treinen in Osnabrück met br294. Een enkele trein heeft lokwissel E-lok->D-lok en omgekeerd te Leer.
Daar ga ik dus vrijdag heen, ipv de geplande Pon-lijn.

Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje

Edit: Er is ook br225 aanwezig!

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 03-11-2012 02:02:50 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 05:20:24 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118766523
Treinenbouwer Bombardier heeft een best wel gaaf filmpje online gezet :s)

pi_118767051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Of het ook daadwerkelijk goed nieuws is voor de reiziger valt nog maar te bezien: van de beloofde reistijdwinst blijft niets over (de omweg via Breda kost al snel 25 minuten) en ook qua materieels- en personeelsomlopen ga je volledig opnieuw kunnen beginnen met plannen.
Maar de beloofde reistijdsverdriedubbeling voor Zeeland en Noord-Brabant blijft beperkt, da's ook wat waard ^O^ .
  Redactie Sport zaterdag 3 november 2012 @ 09:59:39 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118767554
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..
PM mij!
pi_118768348
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Voor de liefhebbers (Zug-chef ?): Vanaf 5 t/m 18 november rijden tussen Osnabrück Rangierbahnhof en Emden Rangierbahnhof de BR232 aka Ludmilla weer!
Door werkzaamheden op Leer-Emden is de Bovenleiding afgeschakeld. Er zijn een aantal goederenpaden vrijgemaakt voor de VW Werke-treinen van- en naar Emden.
De treinen die een stop te Osnabrück hebben zouden met br232 rijden, de doorrijdende treinen in Osnabrück met br294. Een enkele trein heeft lokwissel E-lok->D-lok en omgekeerd te Leer.
Daar ga ik dus vrijdag heen, ipv de geplande Pon-lijn.

Edit: Er is ook br225 aanwezig!
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
pi_118768397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?
  Redactie Sport zaterdag 3 november 2012 @ 11:06:20 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118768455
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
IC's rijden niet zo te zien op bahn.de (vertrektijden Rheine). Wel rijdt ieder uur een RE naar Leer.
PM mij!
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:06:59 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118768467
Om 10.13 stond er op perron 1 op Overvecht een NID klaar voor Hoofddorp, die reden toch alleen Den Haag - Amsterdam?
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:07:13 #190
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118768469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:01 schreef b2py het volgende:

[..]

En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:10:01 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118768521
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:

[..]

Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.
pi_118768662
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:

[..]

Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:21:12 #193
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118768708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef bork het volgende:

[..]

Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.
Klopt, maar met alleen deze getallen kan je nog niet zeggen dat Nederland veiliger is, want misschien werken er hier relatief zoveel minder mensen langs het spoor dat het procentueel een zelfde aantal is.
  Redactie Sport zaterdag 3 november 2012 @ 11:54:48 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118769385
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:06 schreef bork het volgende:
Om 10.13 stond er op perron 1 op Overvecht een NID klaar voor Hoofddorp, die reden toch alleen Den Haag - Amsterdam?
Ze willen wel eens ergens anders terecht komen :P
PM mij!
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:57:38 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118769459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.
Gelul dat het in Nederland nul is want je moet het over meerdere jaren bekijken omdat het statistisch anders veel te onbetrouwbaar is. Je moet ook niet raar opkijken als er eens in de paar jaar wel iets gebeurt. Wat dat betreft kan het verschil tussen Duitsland en Nederland wel eens niet zo heel groot zijn terwijl de reizigershinder in Nederland substantieel groter is. Het is namelijk een gegeven dat je voor kleine beetjes extra veiligheid steeds grotere, duurdere en onhandiger maatregelen moet nemen.

Je kan beter het rijdend personeel op een stoppen-met-roken-cursus sturen. Dat is veel goedkoper en dat scheelt veel meer doden op jaarbasis.
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:07:16 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118772982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze willen wel eens ergens anders terecht komen :P
Dan mag deze wel eens aangepast worden :P
pi_118773233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef bork het volgende:

[..]

Dan mag deze wel eens aangepast worden :P
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 14:23:32 #198
Maffe Fries
pi_118773352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mij
pi_118773552
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mij
Hooguit alleen erbij op Den haag - Lelystad maar daar zijn ze nog niet gezien..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 14:46:01 #200
Maffe Fries
pi_118773895
Trouwens, het spoor bij Stavoren moet zeker weer geslepen worden, want een negendelige Speno stond vandaag in Leeuwarden :P
pi_118775970
Hoeveel DDZ-stellen zijn er inmiddels al? Zag er laatst weer eentje rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118776321
Geloof iets tussen 10 en 20, zal het zo even exact uitzoeken ;)
Edit: Volgens de railwiki zijn het er 11 maar ik vermoed dat deze niet meer up to date is en dat het er meer zijn.. ;)
Edit2: Via DennisTD via Somda heb ik er 16 geteld die al klaar zijn. ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door b2py op 03-11-2012 17:04:27 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:09:45 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118778048
Ok Fles, wat heb je nu weer uitgevreten?

zaterdag 3 november 2012 @ 19:03:08 #204
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_118781328
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Trouwens, het spoor bij Stavoren moet zeker weer geslepen worden, want een negendelige Speno stond vandaag in Leeuwarden :P
Die stond er trouwens donderdag al. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 19:23:03 #205
Maffe Fries
pi_118781990
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die stond er trouwens donderdag al. :)
zal vast wel ja. Kom er maar één keer per week langs namelijk :P
pi_118786781
:W
vandaag samen met Fles in het Deutsche Technik Museum geweischt!

mooie treintjes daar :Y :)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_118786832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:09 schreef James1988 het volgende:
Ok Fles, wat heb je nu weer uitgevreten?

Ich bin ein Berliner, ich habe es nicht gewusst :{w
pi_118786868
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:27 schreef Barretje80 het volgende:
:W
vandaag samen met Fles in het Deutsche Technik Museum geweischt!

mooie treintjes daar :Y :)
Hee, jij hier? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 21:39:25 #209
Maffe Fries
pi_118787238
Het bericht op OHIH is nu iets veranderd. Er staat nu in de forumweergave te lezen dat er geen forums beschikbaar zijn :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:41:39 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118787332
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Opgeheven. Die gaan met SEV. Je kan enkel nog met E-tractie uit Oldenburg naar Leer komen, meer niet.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:44:51 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118787481
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zal vast wel ja. Kom er maar één keer per week langs namelijk :P
Weet niet of het voor Stavoren is, maar Speno heeft een eigen honk in Leeuwarden. Kan ook zijn dat ze daar even over staan. Rotterdam had ook niet veel plek over. Anders is het Zaandam of Blerick.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 21:52:50 #212
Maffe Fries
pi_118787867
mijn grap niet zien ;(
pi_118787993
Ik zag um! :D
  Redactie Sport zaterdag 3 november 2012 @ 21:58:56 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118788139
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Opgeheven. Die gaan met SEV. Je kan enkel nog met E-tractie uit Oldenburg naar Leer komen, meer niet.
Niet dus, Leer-Münster rijdt gewoon, op een paar dagen na: http://zvm.info/upload/ve(...)_KBS395_01.11.12.pdf
PM mij!
pi_118788163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
mijn grap niet zien ;(
* Barretje80 niet zien -O-

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:00:26 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118788215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet dus, Leer-Münster rijdt gewoon, op een paar dagen na: http://zvm.info/upload/ve(...)_KBS395_01.11.12.pdf
Oh, dan zat ik even mis. Van- en naar Leer rijdt er dus wel eea. Wkz zijn ook tussen Leer en Emden grotendeels
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:00:56 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118788229
Morgen 4 november weer een V250 even heen- en terug Apeldoorn.
Vandaag gereden als 91581 AmsterdamCS-Apeldoorn en 91583 Apeldoorn-AmsterdamCS.
Reed vandaag rond 9:25 uit AmsterdamCS ri. Apeldoorn (Amersfoort 10:48).
pi_118788260
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:59 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Hallo!
Groetjes aan Flesje! :W
  Redactie Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:03:14 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118788338
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:00 schreef greavy het volgende:
Morgen 4 november weer een V250 even heen- en terug Apeldoorn.
Vandaag gereden als 91581 AmsterdamCS-Apeldoorn en 91583 Apeldoorn-AmsterdamCS.
Reed vandaag rond 9:25 uit AmsterdamCS ri. Apeldoorn (Amersfoort 10:48).
Dit zijn trouwens slagen die eigenlijk naar Ede-Wageningen moesten gaan, maar dat lukte niet dit weekend door werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
PM mij!
pi_118788441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Hallo!
Groetjes aan Flesje! :W
:D
die zit tegenover me aan het bier ^O^
Berlin ist Toll! :Y

pi_118788542
Gemütlich! Fijne reis gehad of had die kut trein nog vertraging? 8-)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:09:17 #222
Maffe Fries
pi_118788562
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:59 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Hoi :W

Leuk dat jij je hier ook komt melden :)

Bevalt Berlijn wat?
pi_118788572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:08 schreef b2py het volgende:
Gemütlich! Fijne reis gehad of had die kut trein nog vertraging? 8-)
die kut had bijna de trein gemist :P

pi_118788668
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:09 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Zeker niet gewend he, dat er wat op tijd rijdt daar :P
pi_118788726
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:09 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

haha o|O
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker niet gewend he, dat er wat op tijd rijdt daar :P
:D
pi_118788993
anyway.. de treinen waren leuk :Y
groene, rode, zwarte.. :P
aan Fles de taak om uit te leggen welke het waren :D

zaterdag 3 november 2012 @ 22:22:36 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118789085
Rood/oker is de S-Bahn van Berlijn :s)
pi_118789095
En nou naar de klote vannacht denk? Gelukkig rijden er nachtbussen! :D
Rijden er ook nachttreinen rond Berlijn? (Om het maar treinentopic te houden :@ )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:25:06 #229
Maffe Fries
pi_118789188
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef Barretje80 het volgende:
anyway.. de treinen waren leuk :Y
groene, rode, zwarte.. :P
aan Fles de taak om uit te leggen welke het waren :D
mja, mag hopen dat je het morgen niet meer weet :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:25:10 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118789193
Qua treinen weet ik het eigenlijk niet. Het OV in Berlijn zelf gaat wel tot in de kleine uurtjes door. In het weekend rijdt de S5 bijvoorbeeld zelfs in de nacht nog een halfuurdienst, en de U8 rijdt een twintigminutendienst.
pi_118789195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:22 schreef b2py het volgende:
En nou naar de klote vannacht denk? Gelukkig rijden er nachtbussen! :D
Rijden er ook nachttreinen rond Berlijn? (Om het maar treinentopic te houden :@ )
:{w het gaat over fles, dus sowieso niet offtopic in PTA :P
en ja hoor nacht treinen :Y

pi_118789206
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, mag hopen dat je het morgen niet meer weet :P
wat? dat ze rood, groen of zwart waren :?

Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:26:03 #233
Maffe Fries
pi_118789219
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

wat? dat ze rood, groen of zwart waren :?
welke het zijn :+
pi_118789225
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

:{w het gaat over fles, dus sowieso niet offtopic in PTA :P
en ja hoor nacht treinen U / S / M bahnen.. :Y

pi_118789261
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

welke het zijn :+
sowieso.. treinen :Y
iets met kolen en iets met electriciteit..
verder weet ik het ook niet hoor! :D

pi_118789263
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
Rood/oker is de S-Bahn van Berlijn :s)
Ja er stond ook een mockup stuurstand uit 1928. Best tof wel :)

@b2py: niks nnaar de klote, lekker cocktailtjes happen in de bar hier, morgen om 10 uur moeten we uitgecheckt zijn. Weinigvnachttreinen geloof ik. Een aantal tramlijnen rijdt wel snachts.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:28:37 #237
Maffe Fries
pi_118789328
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:26 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

sowieso.. treinen :Y
iets met kolen en iets met electriciteit..
verder weet ik het ook niet hoor! :D
gewoon zo houden en genieten van de drankjes ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:29:24 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118789363
Nachttreinen lijken er zo te zien niet te rijden, maar wel genoeg S-Bahngeweld.
pi_118789380
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon zo houden en genieten van de drankjes ;)
ja maaar..

iets met intelligent overkomen in treinen topic enzo.. :P

Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 22:31:08 #240
Maffe Fries
pi_118789447
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:29 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ja maaar..

iets met intelligent overkomen in treinen topic enzo.. :P
daar heb je Fles immers voor ;)
pi_118789508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
Nachttreinen lijken er zo te zien niet te rijden, maar wel genoeg S-Bahngeweld.
dat doe ik wel weer als jij mee bent :P

Overigens heb ik het hq van Bombardier gefotografeerd, dat vind jij tof toch? O-)
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:39:03 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118789826
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat doe ik wel weer als jij mee bent :P
Is goed, al vind ik het nachtelijk S-Bahnvolk nou niet heel erg interessant. Er zit vooral veel alcohol in. Je ziet wel genoeg schoon vrouwvolk O-)
quote:
Overigens heb ik het hq van Bombardier gefotografeerd, dat vind jij tof toch? O-)
:Y
pi_118790596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:39 schreef James1988 het volgende:
Is goed, al vind ik het nachtelijk S-Bahnvolk nou niet heel erg interessant. Er zit vooral veel alcohol in. Je ziet wel genoeg schoon vrouwvolk O-)
Zoiets? *)

:+
pi_118790640
Ach heden :') als het maar tieten heeft of niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118790695
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
}:|
pi_118790701
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
die rechter.. vast bier tieten enzo :Y

zondag 4 november 2012 @ 01:30:59 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118796236
Tijd voor een spelletje!

Waar is dit?

Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn *O*
  zondag 4 november 2012 @ 06:14:10 #248
45532 ziggyziggyziggy
pi_118798153
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor een spelletje!

Waar is dit?

Degene die als eerste het correcte antwoord geeft wint eeuwige roem en een geheel onverzorgde voetreis naar Berlijn *O*
Het zal wel kunst zijn.
pi_118798165
quote:
Tijd voor een spelletje!

Waar is dit?

dat is in nederland ! ^O^
pi_118798383
Ergens tussen eindhoven en boxtel.
pi_118798385
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:25 schreef James1988 het volgende:
Qua treinen weet ik het eigenlijk niet. Het OV in Berlijn zelf gaat wel tot in de kleine uurtjes door. In het weekend rijdt de S5 bijvoorbeeld zelfs in de nacht nog een halfuurdienst, en de U8 rijdt een twintigminutendienst.
Ik vroeg het met af, want ik weet wel dat iedere nacht als de metro's stoppen met rijden er nachtbussen komen die hetzelfde traject rijden.
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 09:13:13 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118798641
quote:
Tijd voor een spelletje!

Waar is dit?

Dat is de spanningssluis tussen Roosendaal en Essen. Overigens weiger ik het tweede deel van de prijs :P
PM mij!
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 09:17:20 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118798683
Over welk spoorvoertuig gaat dit briefje?
PM mij!
pi_118798712
quote:
Tijd voor een spelletje!

Waar is dit?

Roosendaal uiteraard, streetview.

Oh nieuwe pagina al, nu lijk ik niet meer slim ;(
pi_118798774
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:17 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Met Google: een treinstel mat '36. Is natuurlijk geen goederenwagon. :D
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 09:42:06 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118798912
Helemaal juist :Y

Overigens ken ik het 'Verkehrsmuseum Amsterdam' ook niet..
PM mij!
  zondag 4 november 2012 @ 09:47:29 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118798961
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is de spanningssluis tussen Roosendaal en Essen. Overigens weiger ik het tweede deel van de prijs :P
Correct! Gefeliciteerd met uw prijs!
pi_118799502
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:17 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Flink ritje voor een Mat'36 :P
pi_118799685
Amersfoort Bokkeduinen?
pi_118799691
Ah ben al te laat en het is nog onjuist ook :P
pi_118799723
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Roosendaal uiteraard, streetview.

Oh nieuwe pagina al, nu lijk ik niet meer slim ;(
Mobiel zag het er viersporig uit :(
pi_118800374
Kwam deze nog tegen in mijn archives.
  zondag 4 november 2012 @ 13:25:08 #263
45532 ziggyziggyziggy
pi_118803859
Fris nieuw uitzicht op mijn werk.

pi_118804047
Weer eens wat anders dan al dat rood en geel :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 november 2012 @ 13:32:54 #265
Maffe Fries
pi_118804177
je moet toch ergens instructie geven en spoortje 40 wordt niet vaak gebruikt. Slechts af en toe staat er eens een videoschouwtrein, maar dat is het dan ook wel.

(al heeft er een aantal jaren geleden nog wel tijdenlang een nog niet verbouwd SGM tweetje gestaan. ook voor instructie trouwens)
pi_118804580
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[ afbeelding ]
Ben je de afgelopen week niet aan het werk geweest? :Y)
pi_118805473
Nog een raadplaatje via DB Facebook

Welk Hauptbahnhof in Duitsland is dit?
pi_118805791
Kiel. Eitje.
  zondag 4 november 2012 @ 15:03:48 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118807875
NMBS heeft de stoptreinen Roosendaal-Antwerpen vv ingekort tot Essen-Antwerpen vv. De Benelux stopt extra op Essen alwaar overgestapt kan worden.
Oorzaak: De 4 Varkensneuzen die Nederland in mogen (zijn de enige 4 zonder TBL1+) zijn niet inzetbaar om 'diverse oorzaken' aldus een kennis bij de NMBS
  zondag 4 november 2012 @ 15:31:32 #270
270524 Flodder450
pi_118809093
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[ afbeelding ]
Die electrische Spurts :D
  zondag 4 november 2012 @ 15:31:51 #271
270524 Flodder450
pi_118809179
Wat is dat voor voertuig op 1:20? Lijkt zo uit star trek gekomen te zijn.. :P
  zondag 4 november 2012 @ 15:40:55 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118809447

NMBS 2836+Benelux (9220)
In Willemsdorp heb ik even voor de Benelux gekeken, net als een cargo en de Sandite-slag met SGMm. Voor de Benelux eens een ander standpunt gekozen: Het weiland in op het dijkje.
Ook hier mag ik niet klagen, hij is net zo fraai!

LC 189 984
Als losse loc opweg naar Sloehaven

ERS 189 097 + Melzo (40113)
Netjes volgens schema kwam ERS langs met de Melzo-shuttle

NS 2975 (84410)
Hier komt SGMm 2975 - uitgerust met Sandite-installatie - langs Willemsdorp richting Roosendaal.
Er rijden momenteel 5 SGMm'en en 2 combinaties 1700+Sandite-container+1700 rond om de sporen stroever te maken waar veel last is van gladheid.
pi_118809525
Ik heb trouwens op 7 september jongstleden mijn 10.000e kilometer van het jaar gemaakt. Net maar even als SOG me reizen even bijgewerkt.. :P
  zondag 4 november 2012 @ 15:46:52 #275
270524 Flodder450
pi_118809709
ik heb totnutoe 2100 km gereisd, vanaf het begin van t schooljaar
  zondag 4 november 2012 @ 15:48:03 #276
270524 Flodder450
pi_118809768
Delfzijl-Groningen, is rond de 30 km, 2x per dag, 5 dagen in de wek, voor bijna 2 maand nu
  zondag 4 november 2012 @ 16:19:52 #277
146033 ReisT
pi_118811289
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:03 schreef greavy het volgende:
Oorzaak: De 4 Varkensneuzen die Nederland in mogen (zijn de enige 4 zonder TBL1+) zijn niet inzetbaar om 'diverse oorzaken' aldus een kennis bij de NMBS
Dat wordt nog leuk vanaf december als die stoptrein door gaat rijden naar Puurs. Voor de complete omloop zijn precies 4 treinstellen nodig...
Maar waarom kunnen ze niet iets anders dan die Varkensneuzen inzetten, ze hebben nog wel meer oud spul zonder TBL rondrijden.
  zondag 4 november 2012 @ 16:48:19 #278
45532 ziggyziggyziggy
pi_118812398
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ben je de afgelopen week niet aan het werk geweest? :Y)
Deze staat pas sinds gisteren op 40, wijsneus. Eerder stond hij op 26.

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:29 schreef b2py het volgende:
Weer eens wat anders dan al dat rood en geel :)
Geel zien we in deze hoek bijna nooit.
pi_118812860
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

[..]

Geel zien we in deze hoek bijna nooit.
ICM en IRM is toch geel? :P
  zondag 4 november 2012 @ 17:00:37 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118812884
Die staan daar niet voor de Post.
pi_118813058
Dat weet ik toch heul niet :P
  zondag 4 november 2012 @ 17:22:31 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118813643
Ziggy³, weet jij toevallig of de Sandite-trein (88401, 88402) in Leeuwarden aan het perron komt (of spoor 6), of op het emplacement blijft?
pi_118813794
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nounou, rustig maar. Ik bedoelde dat ik 'em vrijdag daar al zag staan en ging er vanuit dat 'ie daar al langer stond. Het leek mij vanaf de brug gezien ook een enkeltje, vandaar dat ik er ook vanuit ging dat het om een ander stel ging dan die twee die eerst samen in de tuin (26, neem ik dan maar aan) stonden. Zo.
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 18:10:25 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118815100
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Ziggy³, weet jij toevallig of de Sandite-trein (88401, 88402) in Leeuwarden aan het perron komt (of spoor 6), of op het emplacement blijft?
Woensdag rond 15u kwam ie binnen op 56b (via 56a), maar ik kon aan spoor 5 zien dat ook daar sandite aangebracht was, vermoedelijk vanuit de ochtendslag.
PM mij!
pi_118815205
Weet iemand wat die gele kast is/doet?

Bonuspunten voor locatie B-)
  zondag 4 november 2012 @ 18:14:58 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118815214
@Dennis Hmm, oké. Misschien dat ik de gok wil wagen zaterdag om even vroeg te gaan kieken.
  zondag 4 november 2012 @ 18:17:18 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118815261
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Flodder450 het volgende:
Delfzijl-Groningen, is rond de 30 km, 2x per dag, 5 dagen in de wek, voor bijna 2 maand nu
38 km enkele reis. 76 per dag, 380 per week, flink wat meer dan je dacht dus.
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 18:27:58 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118815586
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:14 schreef MaxMark het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is een AanSluitKast voor de ATB-vv
PM mij!
  zondag 4 november 2012 @ 18:30:10 #289
45532 ziggyziggyziggy
pi_118815679
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Ligt aan het humeur van de trdl. Waar maar net plek is. Vanmorgen heb ik hem op 5a binnen genomen.
  zondag 4 november 2012 @ 18:30:42 #290
270524 Flodder450
pi_118815698
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

38 km enkele reis. 76 per dag, 380 per week, flink wat meer dan je dacht dus.
Das inderdaad veeel meer dan ik dacht
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 18:35:43 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118815867
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is een AanSluitKast voor de ATB-vv
En het is trouwens Emmen (kwestie van seinnummer 462 opzoeken in een document met ATB-vv-seinen en dat in combinatie met spoor 571, zoals rechtsonder op het bordje aan het spoor te zien is)
PM mij!
pi_118816450
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Flodder450 het volgende:
Ik ga dagelijks van Arnhem naar Amsterdam Sloterdijk heen en weer. Ben benieuwd hoeveel kilometer dát is :P
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 19:00:13 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118816777
Ik kom met snel meten op Google Maps tot 100,7km enkele reis, en 100 tariefeenheden komt daar vrij dichtbij :P
PM mij!
  zondag 4 november 2012 @ 19:01:44 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118816835
94 kilometer op het spoor. Zie ook: http://software.blijbol.n(...)4fa8-selectedIndex=0
Enkele nieuwe stations staan er nog niet in, maar wat er staat klopt tot op heden wel.
pi_118817022
Dan zit ik tot nog toe op zo'n 9000 km na 2 maanden school. Je moet er wat voor over hebben... :P
pi_118817432
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:14 schreef MaxMark het volgende:

[ afbeelding ]

Ik geef het op.
Enige sein 462 die ik heb kunnen vinden in de database is die op Rotterdam Noord Goederen, maar dat is hem niet..
pi_118817476
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Enige sein 462 die ik heb kunnen vinden in de database is die op Rotterdam Noord Goederen, maar dat is hem niet..
dennistd heeft het een paar posts hier boven op z'n Sherlock Holmes ontdekt :)
pi_118817548
Ok, top!

NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24 Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Oei oei :(
pi_118817658
Dat worden morgen dus wat te korte treintjes of helemaal niet rijdend, want er staat nu het een en ander in Maastricht opgesloten...
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 19:22:11 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118817669
Er rijden al een paar dagen geen stoptreinen Essen-Roosendaal, omdat er niet in NL toegelaten stellen in de omloop zitten (met TBL 1+). De Benelux stopt daarom ook in Essen om reizigers van/naar de stoptrein mee te nemen. Dit is hoe de NMBS het omschrijft:
quote:
Beschadigingen aan het treinmaterieel: Antwerpen-Centraal [B] - Roosendaal (nl) 02.11.2012 15:48:00 - 04.11.2012 23:59:00 Antwerpen-Centraal [B] - Roosendaal (nl)
Beschadigingen aan het treinmaterieel:

De L-treinen (27xx) rijden vandaag niet tussen Essen en Roosendaal wegens een defect aan het materieel.

Hierdoor zal de IC-B (Brussel-Zuid - Amsterdam-Centraal-Station) vandaag uitzonderlijk stoppen te Essen

Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
De treinen zijn volgens mij niet beschadigd... En uitzonderlijk stoppen, is dat stoppen op een bijzondere manier? _O-
PM mij!
  Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 19:22:40 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118817685
Gewoon via Luik en Aachen naar Heerlen slepen dat spul :P
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')