100 secondenquote:Op donderdag 1 november 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
NS heeft een "besluit" genomen: Per 17 oktober moest bij de CiCo 100 seconden tussen in- en uitcheck zitten. Helaas is dit nog niet doorgevoerd... De reden? Dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen
ik roep het al tijden. dit soort preventieve maatregelen terwijl er niets aan de hand is is toch wel het failliet van het systeemquote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef b2py het volgende:
Gooiboog dicht bij koud weer
-knip-
Ik heb iemand toch wel eens gehoord over gebrek aan ambitie? Dit is echt wel een typisch voorbeeld..
mooi plaatje daar bij Barrahûsquote:Op donderdag 1 november 2012 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een jaarlijks probleem bij spoorvervoerder NS zijn de gladde rails tijdens de herfst. In deze periode laten de bomen massaal hun bladeren vallen, vaak ook op en rond het spoor. Treinen hebben moeite met afremmen en optrekken. Sinds enkele jaren heeft men daarvoor het zgn Sandite voor uitgevonden, een substantie bestaande uit zand en metaaldeeltjes. Naast enkele treinstellen type SGMm rijden er sinds de herfst 2012 ook twee combinaties van twee Elok's serie 1700 met een Sandite-installatie ertussen. Deze installatie bevindt zich in een witte container rustend op een containerdraagwagen van het type Rgs. Zo af en toe wordt deze fraaie combi in plaats van de SGMm ingezet op onder andere de langeafstand spoorlijnen tussen Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Op 1 november 2012 zijn de 1778 en 1774 van NSR als trein 88407 onderweg van Meppel naar Leeuwarden en passeren hier enkele kilometers voor Leeuwarden ter hoogte van Goutum.
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schootquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:28 schreef dennistd het volgende:
Nog wat meer foto's van vandaag:
[ afbeelding ]
Met 15 seconden sluitertijd wordt een trein wel vaag
Heeeej dit is gaafquote:Op donderdag 1 november 2012 20:04 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Is dat Hengelo iets na 19.00 gisterenavond? Kijk hier eens wat ik gisteren schoot
je bent postbode of je bent het nietquote:Op donderdag 1 november 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat dondert dat nou man, daar wonen 3 wormen en een rat.
Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Jup, het is de naam van een buurtschap dat officieel gezien volgens mij zelfs onder Wirdum valt.
De andere zijde van het spoor is volgens mij wel Goutum
je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog nietquote:Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Barrahûs hoort inderdaad onder Wirdum, en is een buurtschap inderdaad. Spoor oversteken en je zit bij Goutum.
De naam 'Barrahûs' komt van de fertiliteitskliniek die daar gevestigd zit, en deze naam draagt. Later is er een soort "buurtschap" ontstaan, en heeft de naam Barrahûs gekregen.
Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar, want een fertiliteitskliniek hadden ze in de middeleeuwen nog niet
Het was een adelijke stins. De eerste vermelding van het buurtschap komt uit 1360, maar niet zeker is waar de naam precies vandaan komt.
ik wou zeggen. Dat er rondom een fertiliteitskliniek een dorp "ontstaat" verbaast me niet zo.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar,
klopt. er zit nu zo'n kliniekquote:Op donderdag 1 november 2012 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah. Mijn pa zei mij dit, maar dan zal hij wat dingen verward hebben.
ga jij namens FOK! ?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vrijdag 9 november mag de Nederlandse pers over de Hanzelijn.Stoppen op Dronten en Kampen Zuid om de perrons van dichtbij te bekijken. Afsluiter in Zwolle is een bezoek aan de ProRail Verkeersleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |