Geniet ervan man, zoals je al weet, Berlijn is een toffe stad!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om van minuut tot minuut verslag te gaan doen nee. Nu maar eens gewoon echt pret maken. En achteraf komt het verslag wel.
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijkquote:Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef James1988 het volgende:
Viel Spaß in Berlin! Leuke stad
Aanrader voor vrouwvolk: Ritter Sport Bunte SchokoWelt in de Französische Straße 24
800 meter lopenquote:Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk![]()
Je kan ook de U6 pakken van Französische Straße naar Stadtmitte, daarmee snij je wat meters af.quote:
Volgens mij niet, ik herinner me dat ik die optie afgelopen zomer wel had en zie: Die öffentlichen Verkehrsunternehmen, BVG und S-Bahn Berlin, verfügen über zahlreiche Verkaufsstellen und Ticketschalter an denen Sie die Berlin WelcomeCard mit Berlin WelcomeCard-Guide erwerben können.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Hangt er vanaf wat je wilt. Als je alleen OV wilt kun je bij de automaten terecht, daar kun je dan een dagkaart uittrekken. Wil je een Berlin WelcomeCard omdat je daarmee ook kortingen krijgt bij musea en attracties, dan zul je langs een loket moeten.
Er bestaat ook nog een zogeheten "CityTourCard", maar daarmee mag je niet naar zone C. Of dat erg is weet ik niet, want met zone AB kun je al heel erg ver komen.
Viel Spass!quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
We melden ons wel am Ostbhf en dan kopen we zoeen ticket. Heb net nog even naar het hostel gebeld omdat er wat onduidelijkheid was over handdoeken, mijn Duits is nog steeds best wel in ordeKomt goed
Understatement of the yearquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:06 schreef James1988 het volgende:
Berlijn is een leuke stad met een goed OV-netwerk
Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
De Berlin WelcomeCard kun je uit de automaat trekken, dat is het probleem niet. Kortingen bij musea en attracties krijg je echter niet zonder het bijbehorende boekje (don't ask why...) en dat boekje krijg je alleen bij de loketten en andere verkooppunten. Waarvan er overigens honderden zijn.
wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meerquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:09 schreef bork het volgende:
[..]
Scheisse dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de tip.
Overigens als je echt cultureel verantwoord wilt doen, bijv. bezoek aan de Reichstag moet je weken van te voren online (gratis) boeken via hun website anders is het wachten of vol. Pergamon hetzelfde verhaal van te voren boeken is niet wachten.
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wij gaan "iets met de muur" proberen en een panoramapunt. Bij voorkeur de Fernsehturm maar er zijn er meer
Er zijn meedere panoramapunten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding!quote:
ja joh very well thankedquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:21 schreef bork het volgende:
[..]
tuurlijk, ik geef alleen wat tips Fles, het is jouw ding!![]()
Ja weet ik dat is in West Berlin. Die is nog niet half zo hoog als de Fernsehturmquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:22 schreef James1988 het volgende:
Bij de Messe Berlin is er ook nog een Funkturm, is een oude radiozendmast geweest, nu zit er een restaurant in.
Ik heb me op de lokale eetschuren gestort, een trein/station thema kneipe: Stadtklause en Prinz Bistroquote:Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef James1988 het volgende:
Voor goed (steaks) eten: Maredo. Zitten overal, prijzen zijn redelijk, eten is lekker. Ik heb in 5 dagen Berlijn 3x bij de Maredo aan de Kurfürstendamm (metrohalte Uhlandstraße) gegeten.
Vlak bij U-bahnstation Warschauer Strasse staat aan de rivier nog een heel eind Muur. Leuk bij mooi weer en makkelijk bereikbaar.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fernsehen Turm ook zoiets, lange wachttijden neem een creditcard mee, koop een kaartje bij de automaat ga wat eten of shoppen bij Galeria Kaufhaus en wacht op je sms'je dat je kan komen.
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
Daar heeft mijn opa nog gewoond geloof ik...quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Muur is goed te doen bij hoek Niederkirchnerstrasse en Wilhelmstrasse.
Ik vond die op de Potsdamerplatz wel erg fijn. Super rustig vergeleken met die fernsehturn. En ze hebben er de snelste lift van europa en super lekkere zelf gemaakt gebak.quote:
Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten. En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef dennistd het volgende:
[spam]
Ik heb spoornieuws.nl maar weer eens van stal gehaald, mijn bedoeling is om hier het nieuws weer op bij te gaan houden. Het eerste bericht in anderhalf jaar is inmiddels geplaatst: Werkzaamheden week 44
[/spam]
De site is gericht op mensen die enige spoorkennis hebben, dus ik neem aan dat de trajecten op deze manier wel duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou wel even erboven globaal de trajecten erop zetten zoals ze ook op ns.nl zetten.
Foutje bij de copy-paste uit word, nu moet het duidelijker zijnquote:En ik vind die werkzaamheden op Driebergen-Zeist een beetje vaag. Gaat de IC nou door naar Rhenen?
Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, ok, de toelating voor slechts 160 km/h.
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al niet, dus ERTMS zorgt voor een snelheidswinst van maarliefst, jaja, 20 km/u.
Ik had al nooit begrepen waarom die lijn er niet al was..quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:11 schreef James1988 het volgende:
De Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.
Dat kan natuurlijk niet. Denk dat hier wat dingen door elkaar gehaald worden en ze eigenlijk de boog bedoelen voor goederentreinen Rotterdam->Betuweroute->Den Bosch waar al een tijdje plannen voor waren.quote:The link will enable freight trains to run from Rotterdam via the Betuweroute and 's-Hertogenbosch towards Utrecht.
Er komt dus één nieuwe boog bij want die andere die je noemt bestaat immers al.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen twee boogjes. Eentje vanuit het Noorden richting Duitsland t.b.v. de goederentreinen die nu op Arnhem-Utrecht rijden en eentje naar het zuiden om de Brabantroute te ontlasten.
Minstens net zo onzinnig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:03 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.
Blaadjes genoeg op het spoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan mis je het laatste blaadje nu nog
Ik zat dit stukje over de alarm oproep nog even te lezen uit de OP.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is vrij simpel.
Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".
Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.
Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.
Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
De leukste race is dat je tussen Leiden en Den Haag 2 beneluxen parallel hebt rijden in één richting. Dat filmpje van 'Duitje' kan ik niet meer vinden... Dat account is pleite...quote:
Ja. Nu staat dat ding van x.42 t/m x.55 over te Rotterdam ipv x.48 t/m x.55. En dat is gewijzigd voor 2 maandenquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
Nee, wel handig dat ze daar na 10 maanden achterkomen..
Amsterdam->Brussel zijn vrij weinig problemen in verhouding, vanwege de lange kering op de Meer van een uur (totaal anderhalf uur)quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat ding rijdt toch wel rond met vertraging, dus de kans dat hij achter de IC naar Venlo komt is alsnog vrij groot
Ding heeft tot Den Haag speling, daar is ie vaak wel 2-3 minuten te vroegquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef b2py het volgende:
Ik zie dat ding vrijwel altijd met 3-4 minuten vertraging Amsterdam C uitrijden
Currywurstmuseum is niet zo spectaculairquote:Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk![]()
Als je reist met een OV-chipkaart op saldo jaquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
Prijzen trein Arriva Achterhoek wordt in 2013 maar liefst 8% duurder
Dat hangt helemaal van het aantal kilometers af. Op de korte afstand is het met reizen op saldo voordeliger, op de langere afstand is het NS-tarief lager.quote:en 10% duurder dan NS-tarief met papieren kaartje!
Maar de beloofde reistijdsverdriedubbeling voor Zeeland en Noord-Brabant blijft beperkt, da's ook wat waardquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Of het ook daadwerkelijk goed nieuws is voor de reiziger valt nog maar te bezien: van de beloofde reistijdwinst blijft niets over (de omweg via Breda kost al snel 25 minuten) en ook qua materieels- en personeelsomlopen ga je volledig opnieuw kunnen beginnen met plannen.
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Voor de liefhebbers (Zug-chef ?): Vanaf 5 t/m 18 november rijden tussen Osnabrück Rangierbahnhof en Emden Rangierbahnhof de BR232 aka Ludmilla weer!
Door werkzaamheden op Leer-Emden is de Bovenleiding afgeschakeld. Er zijn een aantal goederenpaden vrijgemaakt voor de VW Werke-treinen van- en naar Emden.
De treinen die een stop te Osnabrück hebben zouden met br232 rijden, de doorrijdende treinen in Osnabrück met br294. Een enkele trein heeft lokwissel E-lok->D-lok en omgekeerd te Leer.
Daar ga ik dus vrijdag heen, ipv de geplande Pon-lijn.
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Edit: Er is ook br225 aanwezig!
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..
IC's rijden niet zo te zien op bahn.de (vertrektijden Rheine). Wel rijdt ieder uur een RE naar Leer.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:01 schreef b2py het volgende:
[..]
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Klopt, maar met alleen deze getallen kan je nog niet zeggen dat Nederland veiliger is, want misschien werken er hier relatief zoveel minder mensen langs het spoor dat het procentueel een zelfde aantal is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef bork het volgende:
[..]
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.
Ze willen wel eens ergens anders terecht komenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:06 schreef bork het volgende:
Om 10.13 stond er op perron 1 op Overvecht een NID klaar voor Hoofddorp, die reden toch alleen Den Haag - Amsterdam?
Gelul dat het in Nederland nul is want je moet het over meerdere jaren bekijken omdat het statistisch anders veel te onbetrouwbaar is. Je moet ook niet raar opkijken als er eens in de paar jaar wel iets gebeurt. Wat dat betreft kan het verschil tussen Duitsland en Nederland wel eens niet zo heel groot zijn terwijl de reizigershinder in Nederland substantieel groter is. Het is namelijk een gegeven dat je voor kleine beetjes extra veiligheid steeds grotere, duurdere en onhandiger maatregelen moet nemen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.
Dan mag deze wel eens aangepast wordenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze willen wel eens ergens anders terecht komen
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef bork het volgende:
[..]
Dan mag deze wel eens aangepast worden
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mijquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.
Hooguit alleen erbij op Den haag - Lelystad maar daar zijn ze nog niet gezien..quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |