Maar de beloofde reistijdsverdriedubbeling voor Zeeland en Noord-Brabant blijft beperkt, da's ook wat waardquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Of het ook daadwerkelijk goed nieuws is voor de reiziger valt nog maar te bezien: van de beloofde reistijdwinst blijft niets over (de omweg via Breda kost al snel 25 minuten) en ook qua materieels- en personeelsomlopen ga je volledig opnieuw kunnen beginnen met plannen.
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:46 schreef greavy het volgende:
Voor de liefhebbers (Zug-chef ?): Vanaf 5 t/m 18 november rijden tussen Osnabrück Rangierbahnhof en Emden Rangierbahnhof de BR232 aka Ludmilla weer!
Door werkzaamheden op Leer-Emden is de Bovenleiding afgeschakeld. Er zijn een aantal goederenpaden vrijgemaakt voor de VW Werke-treinen van- en naar Emden.
De treinen die een stop te Osnabrück hebben zouden met br232 rijden, de doorrijdende treinen in Osnabrück met br294. Een enkele trein heeft lokwissel E-lok->D-lok en omgekeerd te Leer.
Daar ga ik dus vrijdag heen, ipv de geplande Pon-lijn.
Één van de werkzaamhedenlocaties: Leer. Plaatje
Edit: Er is ook br225 aanwezig!
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kijk, en dat zijn nou van die werkzaamheden waar ik een tijdje terug op doelde, die in Duitsland gewoon uitgevoerd worden met het nevenspoor in dienst en waarbij in NL het hele baanvak buiten dienst is..
IC's rijden niet zo te zien op bahn.de (vertrektijden Rheine). Wel rijdt ieder uur een RE naar Leer.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool, dat gaan we eens doen dan. Wat gebeurt er met de IC en RE-treinen dan? 218?
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:01 schreef b2py het volgende:
[..]
En in Duitsland zijn dit jaar al 2 doden gevallen en in Nederland 0.. Zegt genoeg toch?
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:07 schreef V2 het volgende:
[..]
Nee, want je moet ook even verrekenen dat er in Duitsland veel meer personen aan het spoor werken dan in Nederland. Dus eerst omrekenen naar relatieve cijfers, dan conclusies trekken.
Klopt, maar met alleen deze getallen kan je nog niet zeggen dat Nederland veiliger is, want misschien werken er hier relatief zoveel minder mensen langs het spoor dat het procentueel een zelfde aantal is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef bork het volgende:
[..]
Nou met dodelijke ongevallen heb je er liever 0 ook al werken er meer mensen aan je spoor.
Ze willen wel eens ergens anders terecht komenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:06 schreef bork het volgende:
Om 10.13 stond er op perron 1 op Overvecht een NID klaar voor Hoofddorp, die reden toch alleen Den Haag - Amsterdam?
Gelul dat het in Nederland nul is want je moet het over meerdere jaren bekijken omdat het statistisch anders veel te onbetrouwbaar is. Je moet ook niet raar opkijken als er eens in de paar jaar wel iets gebeurt. Wat dat betreft kan het verschil tussen Duitsland en Nederland wel eens niet zo heel groot zijn terwijl de reizigershinder in Nederland substantieel groter is. Het is namelijk een gegeven dat je voor kleine beetjes extra veiligheid steeds grotere, duurdere en onhandiger maatregelen moet nemen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe relatief je het ook bekijkt. In Duitsland zal het geen 0 worden en in Nederland is het wel 0.
Dan mag deze wel eens aangepast wordenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze willen wel eens ergens anders terecht komen
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef bork het volgende:
[..]
Dan mag deze wel eens aangepast worden
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mijquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze staan alleen nog maar gepland op Den Haag - Amsterdam, maar ze verdwalen nogal eens. Zo rijdt er ook al een tijdje eentje rond tussen Zandvoort en Amsterdam en eentje tussen Haarlem en Hoorn.
Hooguit alleen erbij op Den haag - Lelystad maar daar zijn ze nog niet gezien..quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze staan niet alleen meer gepland op Den Haag - Amsterdam, maar tegenwoordig ook al op enkele andere trajecten volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |