Dat kan natuurlijk niet. Denk dat hier wat dingen door elkaar gehaald worden en ze eigenlijk de boog bedoelen voor goederentreinen Rotterdam->Betuweroute->Den Bosch waar al een tijdje plannen voor waren.quote:The link will enable freight trains to run from Rotterdam via the Betuweroute and 's-Hertogenbosch towards Utrecht.
Er komt dus één nieuwe boog bij want die andere die je noemt bestaat immers al.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen twee boogjes. Eentje vanuit het Noorden richting Duitsland t.b.v. de goederentreinen die nu op Arnhem-Utrecht rijden en eentje naar het zuiden om de Brabantroute te ontlasten.
Minstens net zo onzinnig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:03 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan de snelheidsverhoging op een deel van de autosnelwegen.
Blaadjes genoeg op het spoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan mis je het laatste blaadje nu nog
Ik zat dit stukje over de alarm oproep nog even te lezen uit de OP.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is vrij simpel.
Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".
Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.
Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.
Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
De leukste race is dat je tussen Leiden en Den Haag 2 beneluxen parallel hebt rijden in één richting. Dat filmpje van 'Duitje' kan ik niet meer vinden... Dat account is pleite...quote:
Ja. Nu staat dat ding van x.42 t/m x.55 over te Rotterdam ipv x.48 t/m x.55. En dat is gewijzigd voor 2 maandenquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
Nee, wel handig dat ze daar na 10 maanden achterkomen..
Amsterdam->Brussel zijn vrij weinig problemen in verhouding, vanwege de lange kering op de Meer van een uur (totaal anderhalf uur)quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat ding rijdt toch wel rond met vertraging, dus de kans dat hij achter de IC naar Venlo komt is alsnog vrij groot
Ding heeft tot Den Haag speling, daar is ie vaak wel 2-3 minuten te vroegquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:27 schreef b2py het volgende:
Ik zie dat ding vrijwel altijd met 3-4 minuten vertraging Amsterdam C uitrijden
Currywurstmuseum is niet zo spectaculairquote:Op donderdag 1 november 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is dat een beetje bij het Currywurstmuseum in de buurt? Daar wil zij niet heen namelijk![]()
Als je reist met een OV-chipkaart op saldo jaquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
Prijzen trein Arriva Achterhoek wordt in 2013 maar liefst 8% duurder
Dat hangt helemaal van het aantal kilometers af. Op de korte afstand is het met reizen op saldo voordeliger, op de langere afstand is het NS-tarief lager.quote:en 10% duurder dan NS-tarief met papieren kaartje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |