Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:47 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:48 |
De NMBS is een groot log bedrijf, met een rijke historie. Ze krijgen een bepaald budget waarmee ze alle diensten in het hele land moeten verzekeren, en waarmee ze ook alle regio's moeten bedienen. De NMBS kijkt op een heel andere schaal naar de Kempen ("nog een regio waar we moeten rijden") dan de regio zelf. Nog een vergelijking: in de Achterhoek was het OV bijna dood, omdat de landelijke NS veel te weinig aandacht besteede aan de regio. De Achterhoekse regionale overheid kreeg toen meer zeggenschap, nam Syntus in de arm, en er werd een ommekeer bereikt. Zonder dat het echt meer geld ging kosten. | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:51 |
Ik zou echt niet weten hoe je in het reizigersvervoer in België een pachterssysteem kunt doordrukken. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 22:54 |
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase not sure if serious? ![]() Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:56 |
Oh, ik flipte niet over dat verhaal. Ik reageerde op
![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:57 |
Volgens mij niet eens sarcastisch. Managers hebben nogal de neiging hun resultaten en methodes bloedserieus te nemen. Een beetje zoals Steve Jobs... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:00 |
Oh dan zat ik er naast ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2012 @ 23:03 |
Klopt. Een deel van de problemen wordt door marktwerking wel opgelost, zeker als het op kleinschaligheid aan komt. Nadeel van marktwerking kan zijn dat op een aantal gebieden de kennis verdwijnt of deze niet meer toegepast mag worden omdat dit door regels aan banden wordt gelegd. Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken. | |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:06 |
Als ik me niet vergis had dat betrekking op een materieelprobleem van een NS-trein, en speelden de problemen ook volledig binnen de NS. Dat is niet echt een gevolg van "marktwerking", eerder van een intern probleem. | |
Pino112 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:09 |
Die? | |
DriekOplopers | dinsdag 3 april 2012 @ 23:10 |
De schrijver van dat stuk blijkt de NS als grote klant te hebben. Dat zegt me genoeg. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2012 @ 23:12 |
Nee, deze | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2012 @ 23:14 |
misschien is de term marktwerking nog niet helemaal goed in dit geval, maar het gaat wel om NS, ProRail en Nedtrain. Die driehoek is met de jaren door alle regels een stuk complexer geworden, terwijl de lijnen zoveel korter kunnen ... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:21 |
Dan heb je DUS ongelijk of zo? Of hoe werkt dat? ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:23 |
Je gaat natuurlijk niet bijten in de hand die je voedt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:24 |
Ik denk dat "Marktwerking", sensu stricto, dus echt "Zuivere marktwerking", inderdaad wel altijd zal leiden tot het beste product voor de laagste prijs. Alleen in het openbaar vervoer is daar totaal geen sprake van. Want "Zuivere marktwerking" betekent vrije keus voor elk individu uit het voltallige aanbod. Wat zien we in het openbaar vervoer? Een paar honderd gechauffeerde-mercedesrijdende "volksvertegenwoordigers" beslissen even voor 15 miljoen mensen wie het OV gaat doen, en na hen de zondvloed. Theorie en praktijk hebben nog nooit zo weinig met elkaar te maken gehad ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:27 |
In de Scandinavische landen is dit ook het geval, zij het dat de beleidsmedewerkers meer autonomie (zelfredzaamheid) vertonen en dat vervoerders kleinere percelen krijgen (risico's verkleinen c.q. elimineren). | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:30 |
Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties? 1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal 2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde 3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. " DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar ![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 3 april 2012 @ 23:40 |
wat een gebel ![]() ![]() kan dat niet makkelijker? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2012 @ 23:42 |
er kunnen imo makkelijk wat schijven uit zonder dat de veiligheid in het geding komt. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 3 april 2012 @ 23:42 |
iddd ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:43 |
Klopt. SJ toont zich dan bereid de concurrent ruim baan te geven (zie Göteborg-Stockholm), maar ik heb ook gevallen gelezen waarin SJ juist op enkele lijnen de concurrent hoofdbrekens verzorgt. En dan vergeet ik bus- en vliegmaatschappijen die op legio afstanden diensten verzorgen tegen bodemprijzen. Concurrentie en variëteit genoeg in Zweden. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:48 |
Ja. in feite is er maar op zeer beperkte trajecten in Nederland sprake van keuze. Elst - Arnhem - Velperpoort is nog wel het langste stuk waar je wat te kiezen hebt geloof ik. Verder Maastricht - Randwyck en Heerlen - Landgraaf, dan houdt het wel op. Tot eind vorig jaar kon je ook op Enschede - Glanerbrug nog kiezen tussen twee vervoerders ![]() En in alle gevallen wordt je keuze eigenlijk bepaald door het moment dat je je op het perron meldt, aangezien het toch geen fuck uitmaakt. Niet in reistijd, niet in comfort, niet in prijs. Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid. is dat nou zo raar gedacht van mij dan? ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:52 |
Lovers Rail (1996-1999) is een treurig voorbeeld. Dit bedrijf (weliswaar financieel ondersteund door CGEA, een van de voorlopers van Veolia) had toestemming op enkele trajecten te rijden, bood goedkopere treinkaarten en meer comfort aan reizigers. NS had Lovers moeten erkennen, maar ze hebben het bedrijfje vakkundig kapot gemaakt (o.a. geen technische ondersteuning verlenen). Ik denk dat de politici dit incident nog steeds als drogreden gebruiken om geen concurrenten toe te laten op het hoofdnetwerk. Heel kinderachtig... | |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:52 |
Je hebt twee soorten marktwerking. Wat jij schrijft is marktwerking OP het spoor, en dat is bijzonder lastig. Niet in de laatste plaats vanwege de beperkte hoeveelheid infrastructuur en het feit dat die al redelijk vol zit. Al zijn er enkele open access-vervoerders die het proberen (Italië: NTV, Duitsland: HKX). Wat in de meeste regio's gebeurt is marktwerking OM het spoor: meerdere vervoerders doen een bod aan de aanbestedende overheid en de beste wordt gekozen. De beste is dan de partij die het meeste OV levert voor de prijs die ervoor staat. Dit uit zich niet alleen in kwantiteit (4 treinen per uur) maar ook in kwaliteit (gratis koffie in de 1e klas). Het is géén onzin. Marktwerking werkt. Concurrentie houdt vervoerders scherp (waarom denk je dat NS ineens zoveel investeert in gloednieuw materieel? Omdat de rest het ook doet!) en het geeft de aanbestedende overheden keuzevrijheid. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:53 |
Dat is wel het enige wat ooit ECHT geleken heeft op "marktwerking op het spoor" ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:56 |
Nee. Ik ben zelfs van mening dat de incheckapparatuur centraal geregeld had moeten worden. Nu heb je Thales (NS, GVB, RET, HTM, GVU, Connexxion, Qbuzz) en ProData (Arriva, Veolia, Syntus). Technisch zou je deze twee systemen kunnen vermengen, maar geen enkel bedrijf die aanstalten maakt tot samenvlechting van de tot nu toe gescheiden systemen... | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:58 |
Ik bedoel niet treurig als in 'kutbedrijf dat niets toevoegt', maar treurig als in 'initiatief dat op de meest ordinaire manieren is afgeschoten'. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:58 |
Precies. Probeer dan ook niet te doen alsof. Waar investeert NS in gloednieuw materieel? Die gerefurbishte afgetrapte dubbeldekkers? Die pleeloze en zomaar kapotgaankunnende SLT's? De railhummer? Investeren is iets anders dan "miljarden in de put flikkeren" Voorts maak je gewoon een heel low-level denkfout door het als een randvoorwaarde te accepteren dat "de aanbestedende overheid" de keuze maakt. Dat is per definitie geen marktwerking. Anders vraag ik ook wel aan Mark Rutte bij welke turk ik op de Markt op dinsdag mijn paprika's dien te kopen ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:59 |
Over dat gesproken: zijn kukidentsecondant wil bedrijven verplichten om de zoveel jaar van accountant te wisselen. Er lopen teveel stommelingen rond die Reaganomics verheerlijken, het lijken net sektarische Apple-fanboys... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 april 2012 @ 23:59 |
Daar zijn we het helemaal eens. Maar misschien was dat omdat het ook de EERSTE poging tot was. NS had geen idee wat ze overkwam. Dus ja, verzet met alle krqacht en dus met veel meer kracht dan objectief gerechtvaardigd ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 april 2012 @ 23:59 |
Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 00:01 |
Nou, tot zover jouw standpunt dus dan ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 00:03 |
Ik noem ze eerder overhaaste aankopen. Iets met 'pumped up kicks'...
| |
James1988 | woensdag 4 april 2012 @ 00:04 |
Je kunt niet ontkennen dat ze het proberen. De revisies van ICRm en ICMm vind ik wel goed gelukt. DDZ kan ik nog niet over oordelen omdat ik er nog geen rit mee heb gemaakt. Daar heb je eigenlijk wel een punt, ja. Vooral de V250-soap is doodzonde. SLT, mja... zet er een plee in en het wordt misschien nog wat. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 00:10 |
Doe ik ook niet ![]() En nu? ![]() | |
James1988 | woensdag 4 april 2012 @ 00:51 |
SNCF heeft een lijstje met video's online gezet van de wereldrecords die zij gevestigd hebben met TGV. Leuk! Playlist: Nos records de vitesse | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 01:01 |
Schattig ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 09:12 |
En onder 1500VDC! Kijk 'm eens vonken trekken. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 10:01 |
die van 1955 ![]() 331 km/h rijden op conventioneel spoor ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 10:35 |
Dat bedoel ik. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 10:38 |
die kijk-dit-eens-een-oude-film-zijn-fliebertjes op die opnames van 1981 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 11:12 |
Gaar: in 2007 gebruiken ze nog steeds diezelfde domme suffe microfoontjes aan boord als in 1981 ![]() En wat loopt die gast aan de tafel steeds die snelheid te herhalen ![]() "Vierhonderd" -"Vier Nul Nul" "Vierhonderd vijfenveertig" -"Vier Vier Vijf" "Vijfhonderd vijftien" -"Vijf Een Vijf" etc. Komt nogal zwakzinnig over ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 12:23 |
Fransen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 april 2012 @ 12:36 |
Over engelse wissels. In Utrecht willen ze liever niet dat je dat met 80 km/h doet.. | |
Yreal | woensdag 4 april 2012 @ 12:52 |
jezus, what the fuck is daaaar nou weer mis mee ![]() Iedereen, behalve de accountants is daar namelijk voor. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 12:56 |
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk ![]() | |
Yreal | woensdag 4 april 2012 @ 12:57 |
zal zo effe checken voor je ![]() | |
V2 | woensdag 4 april 2012 @ 12:59 |
Ging dat niet over afgelopen zondag? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 12:59 |
bron? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 13:00 |
Nou ja, DAT het niet meer werkt is me inmiddels van meerdere kanten bevestigd... Maar sinds wanneer en waarom?? | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 13:01 |
zijn we te kritisch? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 13:03 |
Te eerlijk denk ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 13:03 |
Zou wel extreem kinderachtig zijn als het daaraan zou liggen. Maar het zou me ook niet echt verbazen ![]() ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 april 2012 @ 13:05 |
zondag werkte het nog ![]() | |
JJdJ1984 | woensdag 4 april 2012 @ 13:08 |
gisteren ook | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 13:09 |
Sure? ![]() Dan mogen we weleens opheldering gaan vragen lijkt me ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 april 2012 @ 13:10 |
je kan nog altijd via een proxy naar FOK! ![]() | |
V2 | woensdag 4 april 2012 @ 13:11 |
Tijd voor kamervragen! Netneutraliteit, ook in de trein! | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 13:14 |
geprobeerd met de wifi van t-mobiel die in de trein zit? | |
JJdJ1984 | woensdag 4 april 2012 @ 13:18 |
Ja Gouda -> DH met mijn iPad | |
dennistd | woensdag 4 april 2012 @ 13:55 |
Zaterdag werkte het nog gewoon iig | |
Yreal | woensdag 4 april 2012 @ 14:18 |
Ik kom nu binnen in Gouda, haat aan het net zien wegrijden van de 4000 trouwens, elke fuckinf keer. Maar zal zo richting Utrecht effe checken | |
Yreal | woensdag 4 april 2012 @ 15:09 |
Wtf, kan inderdaad niet.. | |
Q. | woensdag 4 april 2012 @ 15:12 |
Ja, had het ook gehoord, waar slaat DAT nou weer op? Als er iets weinig data verbruikt is het FOK! wel. | |
#ANONIEM | woensdag 4 april 2012 @ 16:02 |
Dat moet dan nieuw zijn. 2 weken terug in de IC van Rotterdam naar Zwolle gezeten, en kon met laptop gewoon op FOK! | |
Fiorano | woensdag 4 april 2012 @ 16:46 |
Wie Twittert de NS pipo's? ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 april 2012 @ 16:52 |
eem kieken ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 april 2012 @ 16:54 |
heb ze getweet ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 april 2012 @ 17:09 |
Niets aan de hand mensen.... | |
DriekOplopers | woensdag 4 april 2012 @ 18:38 |
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend. http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 18:40 |
Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)... | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 18:46 |
Liever te eerlijk dan volgzaam. Overigens zou ik de laptop alleen gebruiken voor basale dingen: nieuwtjes ophalen bijvoorbeeld. Bankzaken doe ik zoveel mogelijk thuis. | |
b2py | woensdag 4 april 2012 @ 18:47 |
En toch zou ik wel bij ProRail terecht willen komen uiteindelijk ![]() | |
blup | woensdag 4 april 2012 @ 18:51 |
Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt? Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits? Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren. Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel.. | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 18:51 |
Wel ja, verrot schelden. Waarom ook niet. | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 18:52 |
Waar denk je aan? | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 18:53 |
Dhr. Overbeek heeft een open deur ingetrapt, zijn benen gebroken en wij willen hem hulp aanbieden. Dat hij liever crepeert dan zijn Jackass-stunt toe te geven is niet onze schuld... | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 18:56 |
Er zijn wel degelijk oplossingen, maar NS en ProRail grijpen elke clausule aan om broodnodige innovaties op de zeer lange baan te schuiven. Let wel: ik streef niet naar perfectie, maar wel naar hervormingen die dienstprocessen moeten vereenvoudigen. Zonder daarbij gebruik te maken van managementstijlen die hun nut nog moeten bewijzen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 19:08 |
![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 april 2012 @ 19:27 |
1. Natuurlijk zijn er problemen. Ook bij ProRail. Maar Bertje doet alsof de NS nooit blaam treft. Fout. 2. Bertje ontzegt ontevreden klanten het recht, te klagen. Fout. 3. Bertje kruipt wel heel diep bij zijn opdrachtgevers in hun reedt. Fout. 4. Bertje snoert opponenten de mond. Fout. En qua ProRail en NS en naar elkaar wijzen/slecht samenwerken: ik heb onlangs een pleidooi gehouden voor betere samenhang tussen de beheerconcessie en de vervoerconcessie. Desnoods met een overkoepelend document. Dat zal helpen en een einde maken aan het wijzen naar de ander. | |
dennistd | woensdag 4 april 2012 @ 19:45 |
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn? | |
James1988 | woensdag 4 april 2012 @ 19:49 |
Zodra netneutraliteit effectief in de wet wordt verankerd betekent dat dat ook YouTube in de trein weer mogelijk gemaakt moet worden. Of je daar nou blij van wordt, met de toch al beperkte bandbreedte, durf ik te betwijfelen. Overigens denk ik niet dat FOK! geblokkeerd zal zijn in de trein, ik vermoed technische problemen. Wellicht is een kabeltje in Bonn (waar het endpoint van de lijn staat) kapot ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2012 @ 19:49 |
Een rijke fantasie, dat kan helpen. | |
greavy | woensdag 4 april 2012 @ 19:56 |
Vandaag mijn handjes weer even vrijwillig laten wapperen bij de SSN, en even enkele foto's gemaakt van de 5 Class66'n daar, die onderhouden worden door ElectroMotive Diesels. Dit bedrijf huurt 2 spoortjes van de SSN in de loods.![]() HTRS 653-08 ![]() ECR 077040 Een vrij nieuwe Cl66 staat hier te wachten om een nieuw kleurtje te krijgen, en vervolgens door EMD afgeleverd te worden aan een vervoerder. Op dit moment was nog niet bekend voor wie deze gaat rijden. Het UIC-nummer is 92 87 0 077040-9 F-ECR. ![]() ex-ERS 6612 Een Cl66 die al enige tijd(of zeer regelmatig) bij EMD vertoeft is de ex-ERS 6612. Inmiddels is er nog niet af te lezen wie de nieuwe eigenaar is van deze loc, en word er ook nog aan gesleuteld. Op de achtergrond staat de CT CB1001. ![]() CT CB1001 ![]() CrossRail DE6311 | |
Ofyles2 | woensdag 4 april 2012 @ 20:08 |
WAS ERLAUBE JOHN LEERDAM? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 april 2012 @ 20:18 |
waar haal jij dat uit dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 20:29 |
nergens voor nodig. Aan scherp reageren heb je veel meer. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 20:38 |
![]() Okee een paar minuten verderop. Il y avait trop de bières ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2012 @ 20:40 |
21 augustus 2011:![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 april 2012 @ 20:47 |
Een paar minuutjes verderop ![]() | |
bork | woensdag 4 april 2012 @ 21:29 |
Kwam die Crossrail vandaag rond 16.30 door Eindhoven heengereden? | |
greavy | woensdag 4 april 2012 @ 21:30 |
Nee, dat was de PB12, met dezelfde kleurtjes ![]() | |
bork | woensdag 4 april 2012 @ 21:33 |
ok, thx | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 21:56 |
Nog even terugkomend op de 23.058 die bij de STAR staat: DLM zegt de loc wel op te willen halen, maar dat de STAR te veel geld voor de stalling eist. Daarnaast lijkt de STAR wel een oogje op de loc te hebben om aan de eigen collectie toe te kunnen voegen. Nu wordt er voornamelijk gereden met de TE5933, bijgenaamd De Rus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 april 2012 @ 22:05 |
Ik vind het maar moeilijk gedoe eigenlijk, ga eerst eens om de tafel zitten voordat je de media erbij gaat halen... | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 07:52 |
Faillesementverslag Stichting Stoomtrein Fryslân: http://www.curatoren.nl/f(...)php?a=422&b=13838747 In 2009 was een verlies van ¤76.000 en 2010 een verlies van ¤138.000. Wat over 2011... | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 11:54 |
Waarom krijg ik nooit meer dat blad Spoor eigenlijk? Mijn verhuizing is wel doorgekomen. Zit dat soms alleen bij het VDU en niet bij WeekendVrij of zo? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 11:59 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-koninginnedag.html![]() | |
Yreal | donderdag 5 april 2012 @ 12:02 |
Terecht, ik zou als stationsmedewerker ook geen zin hebben in agressieve boeren die teveel gezopen hebben. | |
Extrawelt | donderdag 5 april 2012 @ 12:11 |
Dat weet je als je aan de baan begint. Hoort erbij. Je hoort een arts toch ook niet klagen over een patiënt die stinkt, of een advocaat die iemand moet verdedigen waar hij zelf lichte bezwaren mee heeft. Part of the job. | |
MaxMark | donderdag 5 april 2012 @ 12:14 |
Doen alsof geweld normaal is ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 12:15 |
http://www.dumpert.nl/med(...)ransportsysteem.html![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 12:20 |
bron Nou, dat wordt lachen ![]() | |
MaxMark | donderdag 5 april 2012 @ 12:39 |
Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen. | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 12:45 |
Ja maar goed, wat schiet je daar mee op dan? Welke doortastende maatregelen verwachten ze van de leidinggevenden? Dat er ineens ergens een blik ME opengetrokken wordt of zo? ![]() Maar goed, voor mij is het ook niet nodig om massaal straalbezopen te zijn op zo'n dag eigenlijk hoor, ik snap het ook niet zo goed. Meestal zorg ik dat ik op 30 april een mooie rit in het buitenland heb ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 12:49 |
INB4 "Whehehe Fles zit bij de NVBS Whehehe " ![]() | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 13:11 |
Zit niet bij WeekendVrij idd | |
Yreal | donderdag 5 april 2012 @ 13:23 |
een paar blikken beveiligers erbij en de spoorwegpolitie paraat om tuig af te voeren? Dan laat je het wel uit je hoofd ![]() | |
Aether | donderdag 5 april 2012 @ 13:29 |
Ook niet bij Dal Voordeel. Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel? | |
Extrawelt | donderdag 5 april 2012 @ 13:31 |
Geweld gaat inderdaad te ver en daar moet tegen opgetreden worden, maar dat mensen dronken zijn, tsja, dat weet je nou eenmaal op zo'n dag. | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 13:34 |
Geen enkel nieuw abonnement heeft het, inderdaad. | |
HetBrabandertje | donderdag 5 april 2012 @ 13:42 |
Maar voor zover ik weet is het vorig jaar in Eindhoven vooral (bijna) misgegaan toen het station tijdelijk werd afgesloten vanwege de drukte en mensen buiten in een fuik gehouden werden zonder informatie. Verder is de kans groot dat een deel van de reizigers via Beukenlaan of Stadion aan en afgevoerd gaat worden. Het is daar wat overzichtelijker dus ook makkelijker in de hand te houden voor het personeel. Overigens: volgens de vakbond is er helemaal geen stakingsdreiging: http://www.ed.nl/verkeer/(...)op-Koninginnedag.ece [ Bericht 54% gewijzigd door HetBrabandertje op 05-04-2012 14:05:54 ] | |
bork | donderdag 5 april 2012 @ 14:19 |
| |
EddyAlbena | donderdag 5 april 2012 @ 14:43 |
Net op Amersfoort zag ik een nieuw/oud treinstel, heb even een foto gemaakt (ik doel op het middelste treinstel):![]() De kleuren zijn in ieder geval nieuw (als in recentelijk geverft), maar is dit treinstel zo'n oude dubbeldekkertrein (die je daarachter ziet staan) of een nieuw/ander type trein? Op de foto lijkt het zo'n gewone dubbeldekker, maar de voorkant is zeker plat alleen is dat hier niet heel duidelijk te zien. | |
Aether | donderdag 5 april 2012 @ 14:47 |
De extra spitstijden na 16:00 uur zijn eigenlijk het enige belangrijkste verschil. Was NS niet van plan het VDU afgelopen augustus al af te schaffen? | |
dennistd | donderdag 5 april 2012 @ 14:47 |
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat. DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet. | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 14:49 |
jup. Je kunt de VDU nu ook niet meer bestellen. VDU-houders worden voorlopig niet verplicht om over te stappen op een nieuw product | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 14:52 |
Oh, dat is niet de museumstuurstand? | |
Aether | donderdag 5 april 2012 @ 14:52 |
Wordt niet echt duidelijk op de NS-site (er staat wel dat het info voor bestaande klanten is). Studenten konden altijd een VDU-abonnement krijgen na afstuderen; krijgen die nu een Dal Vrij of is dat helemaal afgeschaft? | |
EddyAlbena | donderdag 5 april 2012 @ 14:53 |
Ah ok, dat nieuws heb ik dan helemaal gemist. | |
dennistd | donderdag 5 april 2012 @ 15:04 |
Even gezocht voor de zekerheid: Dat is de 101 die als het goed is op de Zaanstraat staat. Dit is de 112, die lang opgebokt in de loods in Amersfoort heeft gestaan, en nu buiten gezet is omdat er iets anders de loods in moest (weet alleen niet meer wat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 15:14 |
Even een ritje gemaakt ![]() 1. IC naar Roosendaal komt binnen in Deventer. Op de rijdraad een nogal brutale duif. ![]() 2. Vorden. Het sein is rood, er komt een trein aan ![]() ![]() 3. Vorden, overzichtsplaatje met stationsgebouw, trein en bordje. ![]() 4. Zutphen. Spiegel. ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 15:22 |
ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen. | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 15:22 |
Klopt, en daardoor is DDZ twee weken geleden al eens per direct uit dienst gehaald, maar het probleem niet gevonden kon worden. Toen was het zelf zo erg, dat bij 2 schuifdeuren er maar één sloot, en de ander open bleef staan. | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 15:24 |
Op ns.nl/uitgestudeerd krijg je te zien dat je 40% korting krijgt na 9 uur en het weekend. Er word niet gerept over de nieuwe spitstijden. Of het is niet bijgewerkt... | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 15:43 |
Iemand nog de ex-NSR 663 'Annette' kopen? http://www.wnxx.com/forsale/index.htm De verkoper heeft liever dat hij bewaard blijft. | |
Aether | donderdag 5 april 2012 @ 15:46 |
Da's een stuk duurder (¤240) dan het VDU. Zou dan denken dat ze een Dal Korting krijgen. | |
V2 | donderdag 5 april 2012 @ 15:46 |
Die ziet er goed uit zeg voor een Hippel ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 15:50 |
Volgens mij heeft ie jarenlang dienst gedaan bij een Brits museum. | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 15:55 |
Heb even lopen zoeken. De 601&625 zijn bij Ribble Steam Railway actief. De 653 schijnt in Devon te verkeren bij Bideford & Instow Railway Group. Waar de 649 uithangt, kan ik even niet vinden. De 663 is bij NRM Shildon (National Railway Museum Shildon) De 685 staat bij Midland Railway Center. | |
James1988 | donderdag 5 april 2012 @ 18:04 |
Uitgestudeerde studenten krijgen nog wel een VDU omdat dat contractueel is overeengekomen met het ministerie van Onderwijs. Pas wanneer dat contract afloopt zal het VDU helemaal niet meer te krijgen zijn. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 18:05 |
WAarom moeten die nog op proef rijden... 'motorisch' is er toch niet veel aan veranderd? | |
James1988 | donderdag 5 april 2012 @ 18:06 |
Technisch is er wel het nodige veranderd aan de hele trein. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 18:07 |
zoals wat dan? weet je dat zo? | |
James1988 | donderdag 5 april 2012 @ 18:10 |
Als ik me niet vergis zijn er onder andere dingen gewijzigd aan het deursluitsysteem, maar ook aan aandrijving. Daardoor kan/mag een DDZ ook niet gekoppeld rijden met een DD-AR. Details moet ik je op dit moment schuldig blijven, greavy kan je er meer over vertellen denk ik. | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 18:29 |
Technisch kan DDAR prima met DDZ samen rijden. Maar NS wil dat niet, met het oog op eerdere problemen: De Vlaflip en de oude Sprinter konden niet samen rijden, SLT van 2 leveranciers konden niet samen rijden.. En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen. Oud en nieuw aan elkaar. | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 18:30 |
Dit is het enige eerlijke argument. Zinnige argumenten staan er helemaal niet bij ![]() | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 18:34 |
"Wilkommen, Bienvenue, Welkom"... Van Thalys... Kreeg ik net weer voor m'n neus bij YouTube als advertentie. ![]() | |
ReisT | donderdag 5 april 2012 @ 19:22 |
Volgens NS is dat over een half jaar het geval. http://www.ns.nl/reiziger(...)ragen-en-voorwaarden Vanaf oktober willen NS studenten "één van onze nieuwe abonnementen" aan gaan bieden. | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 19:52 |
Bij de SGM hing het sterk samen met olie in de remleidingen. | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 19:55 |
pas na het spoelen van alle leidingen mocht het wel weer toch? | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 19:56 |
Ja, volgens mij wel. En daarna hadden ze nog de aandrijving die in turbo-modus ging. | |
remcoP | donderdag 5 april 2012 @ 19:56 |
Nu een nieuwe aflevering van rail away. ( Dus geen herhaling) | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 19:57 |
olie in de remleidingen is ook een bekend kwaaltje bij het VIRM volgens mij. Daarom worden er versneld wat onderdelen vervangen, waardoor het risico hierop kleiner wordt | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 19:57 |
NU: Nieuwe aflevering RailAway: Benina Express | |
b2py | donderdag 5 april 2012 @ 19:58 |
DDM is op 2 stammen na per direct uit dienst, ivm verlopen onderhoud | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 19:58 |
die staat ook deels op Google Maps ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 20:26 |
Vet materieel hebben ze daar. Toch ook maar eens doen denk ik ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 20:28 |
Volgend jaar met een ploegje van het treinentopic er heen zeker? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 20:29 |
Goed plan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 20:33 |
met de trein er heen en dan moeten we voor de terugweg nog iets verzinnen | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 20:35 |
Ja. Ehm. Lastig. Laat me nadenken. .. .. .. De trein! ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 20:35 |
mja, dan wel via een ander lijntje he ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 20:42 |
En dat zagen ze niet aankomen? | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 20:47 |
En dat was te verwachten, want eind maart zou het sowieso alweer uit de dienst ... Alleen dat zou verlengd worden, maar daar is niet goed iets voor afgesproken met NedTrain | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 april 2012 @ 20:52 |
Vandaag had ik de eer het treinverkeer stil te leggen. Dat was alweer even geleden... | |
hemarookworst | donderdag 5 april 2012 @ 20:53 |
Als ik de treinverkeer stil kan leggen is dat eenmalig, door voor de treinen te springen. | |
Duvel | donderdag 5 april 2012 @ 21:00 |
Toch niet wegens treurige reden? | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 21:01 |
Brand zo te zien: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=108949 | |
greavy | donderdag 5 april 2012 @ 21:10 |
![]() http://www.airliners.net/(...)-44-Raven/2086227/L/ Dan ben je wel baas als je zo gaat foto's klikken ^^ ![]()
| |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 april 2012 @ 21:55 |
Inderdaad. Fik bij het spoor, met gasflessen en 7 ton aan vuurwerk. Brandweer verbood treinverkeer. | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 22:35 |
Flauw hoor ![]() | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 22:37 |
dat is pas een ekte baas. Kunnen die losers met hun keukentrapjes nog een puntje aan zuigen. | |
twiFight | donderdag 5 april 2012 @ 22:38 |
@spoiler: dan is die helikopter ook overkill. Overigens ben je niet baas als je zo (al rijdend) fotos gaat klikken. De enige baas in die situatie zou de helikopterpiloot zijn! | |
Ofyles2 | donderdag 5 april 2012 @ 22:39 |
Best zonde van rijtuigen die nog niet eens de 30 jaar hebben gehaald... | |
James1988 | donderdag 5 april 2012 @ 22:43 |
![]() On a more serious note: treinverkeer verbieden lijkt me dan wel een verstandige keuze. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2012 @ 22:46 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 22:48 |
je doet het wel heel erg dramatisch. Het komt er gewoon op neer dat er geen onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd, terwijl dit wel had gemoeten. Er zijn twee stammen die nog wel mogen rijden en die doen dat ook nog. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 april 2012 @ 22:51 |
![]() | |
twiFight | donderdag 5 april 2012 @ 22:55 |
Wie bepaalt eigenlijk hoelang de extra reistijd is en n.a.v. wat wordt dit bepaald? Klopt hier in de buurt van Almere regelmatig geen hol van. | |
MaxMark | donderdag 5 april 2012 @ 22:55 |
Brand legt Groningse bouwmarkt in asToch aardig van de NS dat ze dat doen ![]() | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 22:56 |
![]() faalreporter. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 22:59 |
heb het maar even aangepast. ![]() | |
MaxMark | donderdag 5 april 2012 @ 23:00 |
Laatste zin ook nog even doen ![]() Alhoewel de treinen op het moment nog niet rijden, hoor ik. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 april 2012 @ 23:02 |
Nee, volgens mij is dat tot einde dienst. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 april 2012 @ 23:03 |
![]() | |
hemarookworst | vrijdag 6 april 2012 @ 00:21 |
Wat is jullie snelste tijd met dit spelletje? http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03199/treinmachinist2.html Die van mij 1:29 | |
MaxMark | vrijdag 6 april 2012 @ 00:50 |
1:10. En dan moest ik zelfs een stukje terugrijden nog bij Middeloo. Hoe jij bij 1:29 komt? ![]() | |
Tha_T | vrijdag 6 april 2012 @ 00:56 |
1.06 is ook makkelijk haalbaar ![]() | |
EddyAlbena | vrijdag 6 april 2012 @ 08:35 |
Goh grappig/toevallig. Woonde vroeger in Vorden en kom er nu nog wel eens als ik naar m'n ouders ga (gisteren nog). Hoewel het daar totaal niet praktisch is (1 spoor en dus moeten wachten op de andere trein) denk ik dat we al blij mogen zijn dat er uberhaupt een spoor is en we niet genoodzaakt zijn een bus te moeten nemen. Sinds de nieuwe dienstregeling zouden de treinen nu om .15/.45 ipv .16/.46 (na 10u dat is) gaan. Een noodzakelijke aanpassing omdat je anders continu moest rennen wilde je de aansluiting op Zutphen richting Arnhem halen. Helaas is Syntus nog steeds niet in staat om zich op continue basis aan deze planning te houden waardoor je nog vaak zat haast moet maken of je aansluiting mist. | |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 09:22 |
Vandaag gaat IC9228 (Timetable (Bahn.de)) met 2 extra ÖBB-rijtuigen. Deze rijtuigen komen uit reparatie en gaan getest worden achter de stam. Na Brussel gaat het retour als 9233 (Timetable) naar Amsterdam Edit: Het kan zijn dat deze 2 extra ÖBB-rijtuigen achter een Prio-stam gehangen gaan worden. Hoogspanning ed moet getest worden. De olympische BNL rijdt ook, gestart in 9201, rijdt verder 9232-9237-9268 | |
GSMboy | vrijdag 6 april 2012 @ 12:34 |
Wat hoor ik nu weer? Is Fok! van de buitenwereld afgesloten via het T-Mobile netwerk in de intercities? Nee toch ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 6 april 2012 @ 13:06 |
Ik heb bij de NS om opheldering gevraagd. | |
Peterselieman | vrijdag 6 april 2012 @ 13:08 |
het schijnt niet waar te zijn | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 6 april 2012 @ 13:15 |
het werkt anders nog steeds nietniet. Ik krijg alleen masr witte pagina's | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 6 april 2012 @ 13:17 |
gisteren wisten ze van niets. Zeiden ze via twitter. | |
James1988 | vrijdag 6 april 2012 @ 13:19 |
Mijn gok is routeringsproblemen, en geen kwade opzet. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 6 april 2012 @ 13:23 |
Ik heb aal even gevraagd bij ons of wij het ip zelfs wellicht gebanned hbben. Als het èèn ip is. | |
GSMboy | vrijdag 6 april 2012 @ 13:51 |
Maar jullie ipban pagina is toch niet wit, zal toch voorzien zijn van een duidelijke tekst? By the way, het zijn meerdere IP's.... | |
James1988 | vrijdag 6 april 2012 @ 14:12 |
Dat hangt af van de configuratie. Als de firewall geconfigureerd is om verkeer vanaf T-Mobile's landlijnen in Bonn te droppen, zal je waarschijnlijk witte pagina's krijgen. Iets anders, een filmpje van Railteam: | |
Peterselieman | vrijdag 6 april 2012 @ 14:15 |
hoe bedoel je dat? | |
James1988 | vrijdag 6 april 2012 @ 14:17 |
Het internet in de trein wordt gerouteerd via Bonn. Ik denk dat T-Mobile daar een proxyserver o.i.d. heeft staan. Als FOK! haar firewalls heeft geconfigureerd om internetverkeer van T-Mobile uit Bonn te blokkeren ('droppen'), is het goed mogelijk dat een bezoeker dan witte pagina's te zien krijgt. | |
Doodloper | vrijdag 6 april 2012 @ 14:18 |
Met dingen als TOR kun je ook niet op FOK! dus kan best zijn dat ze openbare proxies als die treindinges (evt per ongeluk) hebben meegeblokkeerd. | |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 16:37 |
Het werkt nog niet. Vandaag zelf ervaren. Je moet T-Mobile hierover berichten, zij beheren dat WiFi-systeem. NS kan er zelf weinig mee | |
dennistd | vrijdag 6 april 2012 @ 17:01 |
Is een Blokker-kaartje ook geldig naar Maliebaan of moet ik daarvoor nog zo'n extra retourkaartje kopen? En is dat nog steeds toegestaan zonder het museum binnen te gaan? De trein daar stopt tegenwoordig volgens mij in het museum zelf (op het middenperron). | |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 17:04 |
voor het museumpendeltje moet je sowieso een apart kaartje kopen van ¤2,00. Officieel gezien moet je dan ook toegang betalen, maar als je direct mee terug gaat, en je op het perron blijft, word er niet naar gekraaid. Als je zo denkt met de Heimwee Express mee te kunnen, heb je het ook mis. Daarvoor moet je naar de museumwinkel, en dus ook toegang tot het museum hebben ![]() | |
dennistd | vrijdag 6 april 2012 @ 17:12 |
Heimwee Express was ook niet het doel, was een rondritje voor morgen aan het plannen en besefte me ineens dat ik de noordkant van de Maliebaan nog niet gehad heb ![]() Heb nu gepland:
| |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 17:15 |
Morgen rijdt Heimwee Express ook, misschien ook leuk idee om 'm ergens te platen? Verder wel leuk rondje. | |
TeringHenkie | vrijdag 6 april 2012 @ 18:47 |
Waarom zou Fok! dat doen? | |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 19:15 |
Ik heb inmiddels een antwoord van T-Mobile. Zij gaan uitzoeken waarom Fok! onbereikbaar is, gezien niet duidelijk is waarom het geblokkeerd is, en of het geblokkeerd is. Bij de hotspot zou het niet geblokkeerd moeten zijn. | |
Peterselieman | vrijdag 6 april 2012 @ 19:52 |
hmm ja. Zoiets moet ik ook nog eens een keer doen, want heb het boogje vanaf Bilthoven naar Maliebaan nog niet ![]() Daarnaast ooit maar eens de Binckhorstboog en de Blijdorpboog gaan berijden. Zal nog wel even duren voordat dat zo ver is. | |
Guppy | vrijdag 6 april 2012 @ 20:07 |
De man naast me in de trein irriteert zich aan m'n avondmaaltijd. Maar blijft wel stug naast me zitten nu er plekjes vrijkomen. Ik snap het niet? | |
Peterselieman | vrijdag 6 april 2012 @ 20:20 |
jaja, de wadslopers rijden ook al in Roemenië rond | |
greavy | vrijdag 6 april 2012 @ 20:24 |
Vanmiddag, stiltecoupé. Was netjes stil. Op Alexander komt een gezin binnen, zien dat het stiltecoupé is, en zeggen tegen de kids van ca 7 jaar dat ze ergens anders gaan zitten ![]() Later in Amersfoort, 3 kakeldames die "Kwebbel kwebbel kwebbel kakel kakel kakel" deden. Heb ze toen op de stiltecoupé gewezen, werd begripvol gereageerd, maar bleven doorkakelen en kwebbelen. Nogmaals op gewezen, en ze zijn elders gaan zitten ![]() Heb van Rotterdam tot Groningen in dezelfde stiltecoupé gezeten. Geen problemen gehad ![]() | |
b2py | vrijdag 6 april 2012 @ 20:32 |
Ik snap wel waarom er 's avonds een halfuursdienst op Utrecht - Schiphol gereden wordt, compleet leeg die treinen.. | |
Peter | vrijdag 6 april 2012 @ 20:55 |
Net als in Nederland gewoon met de deuren open om te koelen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 april 2012 @ 21:06 |
kun je m ook opheffen en een overstap in Duivendrecht forceren ![]() | |
b2py | vrijdag 6 april 2012 @ 21:13 |
Zou helemaal ideaal zijn ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 april 2012 @ 21:36 |
Alle andere webpagina's werken via WiFi in de trein wel, Fok! via alle andere kanalen werkt wel. You do the math. | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 07:27 |
De SBB heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, en ik vind hem schitterend. De korte versie: De langere versie (waar ook de SBB'ers in te zien zijn) En als laatste nog de versie de stemmen van deze reclamecampagne, waarvan de muziek speciaal voor de SBB is gemaakt. Selina en Hanspeter zijn SBB-medewerkers. | |
b2py | zaterdag 7 april 2012 @ 08:41 |
Wie van jullie post hier wel eens het International Rail Journal? Hoe vaak wordt die uitgegeven per jaar? Of waar kan ik die vinden. Was interessant leesvoer! | |
dennistd | zaterdag 7 april 2012 @ 08:52 |
Zo, lekker even de stroom van de buren in de eerste klas aftappen ![]() FOK! Doet het nog niet via wifi, ip hier is 80.187.201.33 | |
b2py | zaterdag 7 april 2012 @ 09:35 |
Heb je een heel verlengsnoer bij je? ![]() | |
drakin | zaterdag 7 april 2012 @ 09:49 |
Weet even niet waarnaartoe te reizen vandaag, heb weekendvrij en museumkaart. En weet niet of ik nu maandag wel of niet gratis kan reizen of dat ik met korting moet reizen dan. Vind er geen duidelijkheid over. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 april 2012 @ 09:56 |
http://ismijnovgeldig.nl/ | |
drakin | zaterdag 7 april 2012 @ 10:09 |
zo'n ov heb ik dus niet, ik heb een nieuw abonnement van de ns | |
drakin | zaterdag 7 april 2012 @ 10:10 |
Was wel makkelijk toen ik nog wel een studenten ov had, ik zat bij de allereerste ov kaarten bezitters en het was gewoon de hele week en overal geldig, geen gedoe dus. Was alleen een beetje te weinig op school. | |
dennistd | zaterdag 7 april 2012 @ 10:23 |
Lekker rustig in deze trein: heb een slt-vi voor me alleen ![]() | |
b2py | zaterdag 7 april 2012 @ 10:36 |
Hoe kan ik via de sncf site of TGV.com een ticket Paris Lyon - Lyon Part Dieu boeken? Ik kom er maar niet uit en ik heb er eentje gevonden, maar daar vragen ze om een kortingskaart, die ik natuurlijk niet heb.. | |
Ireyon | zaterdag 7 april 2012 @ 10:45 |
![]() "Feestdagen worden niet beschouwd als weekend [..] kunt u de gehele dag met korting reizen", lijkt me toch vrij duidelijk? | |
drakin | zaterdag 7 april 2012 @ 10:47 |
ah jammer, eindhoven-leeuwarden wordt me dan iets te prijzig maandag. Dankje lreyon voor dit antwoord, vond zelfs in de voorwaarden van het abo dit niet duidelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 12:52 |
Wat is "contrastvlak" in het Roemeens? ![]() | |
greavy | zaterdag 7 april 2012 @ 13:01 |
WeekendVrij is niet op paasmaandag geldig, wel op paaszondag. Wel heb je op feestdagen geen spitstijden. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:03 |
Nee klopt, ik moest ook ernstig zoeken. Maar eigenlijk is het wel duidelijk: WeekendVrij is ook echt ALLEEN MAAR in het weekend vrij. Dus vrijdag 18:30 tot maandag 04:00. En verder niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:04 |
Stuur Darkwing_Duck even een PM/DM. Die is Frankrijkbaas. | |
Ireyon | zaterdag 7 april 2012 @ 13:07 |
'k Kan me de verwarring wel voorstellen aangezien een Studenten-Weekend-abonnement wél op feestdagen vrij reizen betekent.. Echt zo'n willekeurige beslissing die ooit op vrijdagmiddag is genomen door iemand die graag naar huis wilde ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:10 |
Wat een aanstekelijk nummer zeg ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:11 |
Oh, die tijd ligt inmiddels ver genoeg achter mij ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 april 2012 @ 13:11 |
Hahaha fucking vet ![]() | |
dennistd | zaterdag 7 april 2012 @ 13:11 |
"Dit is de conducteur van deze trein: we kunnen nog evenvniet vertrekken want we hebben nog geen machinist" Edit: we rijden nu weer | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:17 |
Is dat echt de eerste keer dat JIJ dat meemaakt Dennis? Ik geloof er niks van ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 7 april 2012 @ 13:17 |
Had laatst hetzelfde: Geen machinist. Stond de Machinist nog bij de Kiosk koffie te halen... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 13:26 |
Maat van me heeft eens in hengelo 10 minuten opgelopen omdat de conducteur nog even een portie Döner moest halen ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 7 april 2012 @ 14:04 |
Gaaf filmpje! | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 14:18 |
![]() ![]() "Sneeuw! En kijk: WIJ rijden WEL ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 7 april 2012 @ 14:22 |
Vriend van mij kwam die Benelux met 2 ÖBBers eergisteren tegen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 14:27 |
Ik wil maandag de stoomtrein Apeldoorn - Eerbeek gaan doen (blijkbaar rijdt ie niet meer /nog niet naar Dieren). Het lijkt erop dat er van de stations Immenbergweg en Loenen bar weinig te zien is, hoewel er minstens in Loenen een behoorlijk emplacement is... Daar zal toch wel een bordje zijn minstens? | |
greavy | zaterdag 7 april 2012 @ 14:28 |
Elk station heeft sowieso een bordje. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 14:32 |
Nou dat is dus sowieso NIET waar, maar okee ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 14:51 |
In Brussel is al het bus-, tram- en metroverkeer tot stilstand gekomen nadat er een busbegeleider doodgeslagen is ![]() http://www.demorgen.be/dm(...)l-van-agressie.dhtml | |
b2py | zaterdag 7 april 2012 @ 14:58 |
Las het idd, echt belachelijk! Waarom toch die agressie tegenover mensen.. :S | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 15:06 |
Mag alleen hopen dat ze die staking nog wat uitbreiden tot na 15:00. Gewoon dagenlang niet gaan rijden. Zoek het maar uit, dit pikken we niet meer. | |
greavy | zaterdag 7 april 2012 @ 15:17 |
De staking kan nog wel één tot twee weken gaan duren las ik net. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 15:21 |
Prima, leg maar plat die boel ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 april 2012 @ 15:37 |
Zum beispiel? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 15:47 |
Eindhoven Stadion Almere Strand Niederdresselndorf (D) Dudelange-Burange (L) Dudelange-Centre (L) Maar ik heb begrepen dat er iig aan de binnenkant van de pilaren van het viaduct over de A50 wel wat te vinden moet zijn bij Immenbergerweg. Dan zal Loenen ook wel los lopen denk ik.. | |
Ofyles2 | zaterdag 7 april 2012 @ 16:22 |
Het was wachten totdat de bom barstte. En het gebeurde vandaag. Ik durf te wedden dat vervoersbedrijf noch Brussels Hoofdstedelijk Gewest de problemen aanpakken. Anders zouden ze zomaar op hun eigen electoraat schieten... ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 april 2012 @ 16:41 |
Maar jij vond het raar dat ze er in den bosch geen zin in haden? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 7 april 2012 @ 16:43 |
Jij wilt dat nog meer personeelsleden en passagiers van MIVB/STIB klinisch dood worden afgeleverd in ziekenhuizen? ![]() | |
Yreal | zaterdag 7 april 2012 @ 16:45 |
Nee, en ik vind het volkomen terecht dat ze dit doen Maar ik herriner fles een stuk terug nogal negatief reageren op de stationsmedewerkers in brabant die geen zin hadden in aggresieve zuiplappen met konninginnendag | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 16:49 |
Waar gaat dit nu weer over. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 16:50 |
Jij snapt niet dat dat iets totaal anders is? Prima. | |
Ireyon | zaterdag 7 april 2012 @ 16:51 |
Prachtcampagne dit ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 16:57 |
Daar maken ze een mooi professioneel filmpje gewoon ZELF bedoel je ![]() ![]() Ze doen ook een beetje onwennig, vooral op het laatst. Je verwacht een zoen, of minimaal een knuffel, en hij wil ook wel, maar.... ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 7 april 2012 @ 17:29 |
ŞI ACEST LUCRU PERMIS, CFR INFRASTRUCTURA? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 17:31 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 17:51 |
Mja, hij is machinist en zij werkt bij de klantenservice ofzo. Als je dan ineens een muziekvideo opneemt voor een reclamecampagne van je bedrijf kan ik me voorstellen dat je dan wat onwennig bent ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 7 april 2012 @ 17:55 |
Heel erg lastige zaak. Wilde stakingsacties treffen tienduizenden onschuldige reizigers. Maar het is wel weer begrijpelijk dat men het werk neerlegt, als net een collega is doodgeslagen. Het probleem wordt nog ingewikkelder doordat de vervoersmedewerker niet is doodgeslagen door een passagier (dan heb ik meer begrip, want dan wordt de zelfde doelgroep (dader is passagier, gedupeerden zijn passagier) ), maar door een opgetrommelde kennis van een automobilist die een aanrijding kreeg (dader is geen passagier, gedupeerden zijn wel passagier). Gezien het grote maatschappelijke belang van het OV zou op iedere tram, bus en metro voorlopig een gewapende Belgische militair mee moeten rijden, en het personeel weer aan het werk moeten. Tot slot, maar dat is een beetje off-topic, verlang ik hartstochtelijk naar de herinvoering van de doodstraf in alle landen van de Europese Unie. | |
Peterselieman | zaterdag 7 april 2012 @ 18:04 |
Immenbergweg is gewoon een stopplaats midden in het bos. Staat alleen een bordje, alleen ik heb dat toen ik er was wat gemist geloof ik ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 18:14 |
De Desiro's rukken op... | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 18:19 |
Weer zo'n lekkere "hier gaan we niet over nadenken" onderste helft van de neus ![]() | |
dennistd | zaterdag 7 april 2012 @ 18:24 |
Bij cxx in de protos doet FOK! het gewoon trouwens | |
Yreal | zaterdag 7 april 2012 @ 18:24 |
Antwerpen toch? ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 18:26 |
Klopt als een bus. Deze Desiro reed op de IR Antwerpen - Mechelen - Brussel - Nijvel om de bestuurders van de depots Antwerpen en Brussel-Zuid op te leiden. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 19:31 |
Wat staan die treinen hier op station Deventer allemaal te tyfoneren? ![]() | |
Fixers | zaterdag 7 april 2012 @ 20:19 |
Die brug bij 1:47 is over de Lek bij Culemborg. Dat is volgens mij nog een pure NS-lijn voor personenvervoer. Ik moet echt minder CSI/Lie to me/The Mentalist/Sherlock kijken, als dit soort details me op gaan vallen. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 20:27 |
Ja klopt, had ik ook gezien (en ik kijk geen series ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 april 2012 @ 21:55 |
In de aanbieding gevonden bij de boekhandel:![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 21:58 |
Cool, wat staat erin? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 april 2012 @ 22:11 |
De geschiedenis van de spoorwegen in Nederland. Boek is uit 2008. Heb me nu nog beperkt tot plaatjes kijken. Veeel plaatjes. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 22:11 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 7 april 2012 @ 22:47 |
@greavy: je hebt gelijk over de radiobediening van de Locon 9802. zag nog een filmpje: | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 22:48 |
Hee die lijkt wel een beetje op een loc uit een ander filmpje ![]() | |
Peter | zaterdag 7 april 2012 @ 22:55 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 22:56 |
Oh ja, die was het. Ik dacht al ![]() | |
Duvel | zaterdag 7 april 2012 @ 23:23 |
Het helpt geen reet, het is inhumaan en verwerpelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 april 2012 @ 23:24 |
Maar het lucht zo lekker op ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 23:33 |
Dat zijn de acties van mensen die je ter dood veroordeeld zou willen zien ook. Het grootste nadeel is dat het zo permanent is, en het een vrij vervelende situatie wordt als na 5 jaar blijkt dat je toch de verkeerde had. De gevoelens kan ik prima begrijpen. Maar laten we de doodstraf toch maar niet invoeren ![]() | |
greavy | zaterdag 7 april 2012 @ 23:35 |
De staking bij MIVB door het dodelijke geweldsincident duurt t/m dinsdag, volgens de krant De Morgen. Het MIVB personeel gaat pas aan de slag als er met de ministers gesproken is. Dat gesprek staat dinsdag 14:30 gepland. Vervroegen van gesprek kan niet omdat een benodigde minister in het buitenland zit. De Lijn Antwerpen legt vermoedelijk dinsdag werk ook plat als steun. | |
James1988 | zaterdag 7 april 2012 @ 23:44 |
Zeer begrijpelijk. | |
#ANONIEM | zondag 8 april 2012 @ 07:42 |
Gaat weer lekker. Zit in de eerste IC vanuit enschede en de machinist was te laat. En toen de trein eindelijk kwam, was het steenkoud binnen (14 graden). Nu 10 min later is het gedaald naar 11 graden omdat de airco aanstaat ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2012 07:45:10 ] | |
Duvel | zondag 8 april 2012 @ 09:40 |
Als je als wetgever van mening bent dat dat soort daden ongeoorloofd zijn, is het een beetje gek om jezelf toe te staan ze wel uit te voeren op een veroordeelde. De gevoelens komen vooral uit de onderbuik, en die heeft de laatste tijd al een te vaak gehoorde stem. Dus idd: niet invoeren. | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 09:46 |
Je eerste zinnige argument ![]() is namelijk allemaal onzin ![]() Het helpt wel degelijk, al was het maar op het gebied van de publieke opinie. Maar nee, je krijgt de overledene er niet mee terug, maar dat is geen argument, want dat krijg je met willekeurig welke andere straf ook niet. Het is helemaal niet inhumaan. Met een kogel of een spuitje ben je ineen paar seconden en voor een symbolisch bedrag klaar ![]() Verwerpelijk is subjectief. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 april 2012 @ 10:52 |
Volgens mij was dit het Treinentopic, niet het Doodstraf-na-buschauffeurtje-meppen-topic. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 10:54 |
Joa boas ![]() Morgen ga ik met de stoomTREIN van Apeldoorn naar Beekbergen dus. Maar dat had ik al gezegd. En morgen pas ![]() | |
dennistd | zondag 8 april 2012 @ 11:05 |
Kijk, en daarvoor zijn nou die gaten in de tussenwand tussen de 1e en 2e klas van een ICM-III:![]() ![]() | |
greavy | zondag 8 april 2012 @ 11:13 |
Of je legt het gewoon over de vloer, zoals ik altijd doe ![]() | |
dennistd | zondag 8 april 2012 @ 11:33 |
Zo lang was mijn kabel niet ![]() Even later kwam ik er trouwens achter dat tussen de glasplaat en de wand ook nog wat afstand zit en hem ik hem daar langs gelegd. Waarvoor die gaten wel zijn weet ik eigenlijk niet, ze zaten er na de revisie al in. Ik dacht toen nog dat ze voor OBIS waren, maar daar is later geen scherm ingebouwd. | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 11:34 |
Stelletje paupers. Koop gewoon een laptop met fatsoenlijke batterijduur man ![]() | |
greavy | zondag 8 april 2012 @ 11:35 |
Mijn laptop kan 2,5 à 3 uur mee op de batterij. Afhankelijk wat ik er mee doe. Vrijdag heb ik thv Meppel pas mijn lader aangesloten op de laptop. Moest nog naar Groningen, en door naar Leeuwarden-Dronrijp. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 april 2012 @ 11:35 |
Grappig. Ik ben nu in Apeldoorn. | |
b2py | zondag 8 april 2012 @ 12:03 |
Ben jij trouwens ook te zien in dat filmpje Ziggy? Van Arriva? | |
dennistd | zondag 8 april 2012 @ 12:07 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 12:16 |
Dank je Dennis ![]() | |
dennistd | zondag 8 april 2012 @ 12:40 |
Ah, en Immenbergweg heb ik ook nog:![]() Deze is van 2007, Loenen was uit 2009 Bordje hangt trouwens aan een van de pijlers van het viaduct | |
Oom_Agent | zondag 8 april 2012 @ 18:45 |
Hebben jullie deze spoorwegovergang wel eens gezien in Bergisch Gladbach. Dwars over een rotonde heen ![]() | |
Ireyon | zondag 8 april 2012 @ 19:12 |
Haha damn de slagbomen waren in de aanbieding zo te zien | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 april 2012 @ 19:23 |
Welk filmpje? | |
James1988 | zondag 8 april 2012 @ 19:44 |
Dit filmpje: | |
Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 19:44 |
Wat een overweg ![]() |