greavy | maandag 5 maart 2012 @ 21:32 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
greavy | maandag 5 maart 2012 @ 21:37 |
Ook het spoorvervoer heeft last van de hoge brandstofprijzen, waardoor vervoerders massaal alternatieven zoeken. Zo rijdt DB Schenker tegenwoordig de UnitCargo's tussen Kijfhoek en Sittard met 1600'den ipv 6400'den, HTRS tussen Sittard en Onnen met 1600 ipv de Class66 (gaat in opzending mee). Ook Rurtalbahn rijdt treinen die deels met diesel moeten rijden, maar neemt deze later ook over met Elektrische tractie. HTRS neemt meerdere 189'ers in dienst om minder met diesel hoeven te rijden onder de draad en zonder locwissel door te kunnen rijden. En zo zijn er vast nog een paar vervoerders. HTRS zit er zelf al aan te denken om E-tractie in te zetten tussen Kijfhoek en Blerick(-Venlo). Door naar Venlo indien HTRS niet in Blerick kan wisselen van tractie. De gevolgen zijn nu steeds duidelijker merkbaar. | |
KabulCuisine | maandag 5 maart 2012 @ 21:42 |
Godverdomme, wat zijn de treintickets toch duur geworden ![]() | |
greavy | maandag 5 maart 2012 @ 21:45 |
En toen stopte ik met lezen. Wat heeft hij er mee te maken? | |
Yreal | maandag 5 maart 2012 @ 21:47 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2012 @ 21:48 |
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren. | |
Yreal | maandag 5 maart 2012 @ 21:48 |
terechte klacht. Retourtje brussel - amsterdam met de thalys is bijna net zo duur als een retourtje amsterdam groningen. ![]() | |
greavy | maandag 5 maart 2012 @ 21:57 |
Vandaag een paar foto's gemaakt, en totaal op de terugreis 2u30 langer onderweg geweest om IRM te mijden ![]() De reis ging eerst naar Weert, waar ik gelukkig geen IRM trof, maar ICM en Plan V. ![]() Station Weert ![]() NS Plan V's 457+450 Met +30 kwam dan de lege Dolimetrein voorbij, die momenteel met de 1621 van HTRS ervoor rijdt, om diesel te besparen. Diesel is duurder als de Elektrische tractie. ![]() HTRS 1621+653-05 + lege Dolimetrein (49667) Jammer genoeg eventjes met de IC naar Roermond gegaan, en snel door met Plan V naar Maastricht Randwyck ![]() CT 6602 + Kolentrein (48871) Waar de Dolimetrein weer langs kwam: ![]() HTRS 653-05 + Lege Dolimetrein (49667) In Sittard is de 1621 achtergelaten, en rijdt hij met +60 door. Vanwege het wegrangeren van de 1621 door de Machinist en opstarten van de Class66, krijgt de trein hier standaard +30 (extra). Dit omdat het niet te redden is in 9 minuten. ![]() NMBS en Veolia ![]() Netjes geparkeerd, Meester Gezien CapTrain via spoor 1 naar België wou, werd NS gespoorwijzigd naar spoor 3. Hoewel Veolia hier al stond, kon NSR alsnog binnen komen, en parkeerde hem zeer netjes voor de GTW ![]() Netjes geparkeerd, Meester ![]() NMBS178 Toen ging ik weer op huis aan, maar eventjes een omweg vanaf Roermond naar Venlo gemaakt, daar gewacht tot er ICM of ICR (werd ICM) kwam, en door naar Dordrecht ![]() | |
b2py | maandag 5 maart 2012 @ 22:03 |
hier stopte ik met lezen | |
greavy | maandag 5 maart 2012 @ 22:07 |
Toen de rode diesel nog goedkoper was, was het juist goedkoper om te dieselen onder de draad, dan extra locs aan te schaffen/te leasen. | |
James1988 | maandag 5 maart 2012 @ 22:27 |
Daar zijn al oplossingen voor zoals Last Mile Diesel op de Traxx AC. | |
greavy | maandag 5 maart 2012 @ 22:44 |
Over de problemen met Thalys: Ticketverkoop is vanmiddag al gestaakt, en er zijn Thalyssen bij met ruim 300 tot 450 minuten vertraging nog onderweg. Rest is allemaal opgeheven. Ticketverkoop blijft tot nader order gestaakt, en het negatief reisadvies en het advies voor omboeken blijft gelden. | |
GlenSpey | maandag 5 maart 2012 @ 22:46 |
@Greavy, geweldig vind ik het, elke dag al die foto's van jou die hier in deze topics staan. Super ![]() | |
James1988 | maandag 5 maart 2012 @ 22:56 |
Ook Eurostar heeft er flink last van:
| |
Aether | maandag 5 maart 2012 @ 23:02 |
Keulen 400 minuten vertraging ![]() http://www.thalys.com/nl/(...)ent_matriel_05032012 | |
James1988 | maandag 5 maart 2012 @ 23:26 |
EDF = Électricité de France, een Franse leverancier van elektricteit. Een hoogspanningskabel was op de bovenleiding en het spoor van de LGV terechtgekomen. | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2012 @ 23:28 |
In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres. | |
V2 | dinsdag 6 maart 2012 @ 08:30 |
Pff, mietjestrein. Ik zie alleen maar voordelen. Hogere spanning, harder rijden! ![]() | |
greavy | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:14 |
Vandaag weer kernafvaltransport uit Borssele naar Frankrijk... Zal mij benieuwen hoeveel problemen het oplevert. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:20 |
Linkje? | |
bork | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:47 |
http://www.grolsch.nl/Fil(...)t-al-lekkerder-_6193 | |
James1988 | dinsdag 6 maart 2012 @ 13:42 |
Nederland vs. Zwitserland, de cijfers. http://www.voorbeterov.nl/120306.php | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:08 |
De meeste cijfers die genoemd worden doen nauwelijks ter zake voor het onderwerp uit de inleiding en de tekstuele toelichting is geen conclusie uit de cijfers en tevens al wat vooringenomen. | |
Bitlord | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:52 |
Greavy, ben wel eens benieuwd naar jouw Foursquaremap van alle locaties waar je geweest bent. Met al je reisjes (net was je nog in Roosendaal) moet Nederland toch wel zo'n beetje vol zijn.. Foursquare.com/feeds, KML-URL kopiëren en plakken in Google Maps, na achter het KML bestand de parameter "?count=x" (x = totaal aantal checkins). Ben benieuwd.. | |
Bitlord | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:55 |
Amsterdam Centraal is over een aantal jaar een hogesnelheidstreinenstation geworden bedenk ik me nu: - ICE3M voor Amsterdam - Frankfurt - ICX voor Amsterdam - Berlijn - Thalys voor Amsterdam - Parijs - Eurostar voor Amsterdam - London - ICE4(?) voor Amsterdam - London - Fyra V250 voor Amsterdam - Breda/Brussel | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:57 |
ICX? ![]() | |
greavy | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:59 |
ICx ja. http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG_ICx http://www.mobility.sieme(...)s/icx/Pages/icx.aspx | |
remcoP | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:00 |
![]() | |
Bitlord | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:00 |
Je gaat me toch niet vertellen dat Fles dit nog niet wist? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:04 |
Dit door Deventer ja? ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:04 |
http://g.co/maps/rv2rv | |
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:05 |
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet ![]() | |
remcoP | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:05 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:06 |
![]() | |
Bitlord | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:07 |
NSHispeed maakt sinds kort weer campagne voor de ZonThalys Amsterdam-Marseille. Amsterdam - Zuid-Spanje zou ook een mooie verbinding zijn als volgend jaar se HSL Frankrijk-Barcelona volledig wordt geopend. Kun je heel wat kilometers maken in een dag.. | |
James1988 | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:59 |
Daar heb ik het vele delen terug al eens over gehad. Komt initieel in twee uitvoeringen: 7 en 10 bakken. Flexibiliteit is wel mogelijk tot max 15 bakken als ik me niet vergis. 12 stellen van 7 bakken lang gaan uitgerust worden voor Nederland. Het capaciteitsverschil t.o.v. de huidige Pimpel wordt gecompenseerd door de baklengte: die is zo'n 2 meter langer dan een gewoon rijtuig (26,4 meter). | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:24 |
Nou nog hopen dat hij in NL toeslagvrij blijft. Zal wel niet ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:40 |
Waar nog wel? Amsterdam, Amersfoort en Hengelo? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:41 |
PSM maakt vast een geintje. | |
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:42 |
Apeldoorn | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:45 |
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:46 |
Zie? ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:47 |
Het is de Deutsche Bahn, niet NS Hispeed. ![]() Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen. | |
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:48 |
Je moet me op mijn blauwe kleur geloven | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:50 |
O ja, dat lijkt mij ook. Maar dan zal Deventer er toch wel in blijven lijkt me ![]() ![]() 'Eindredactie Sport' *proest* ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:53 |
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt. is een heerlijk relaxte taak ![]() | |
greavy | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:56 |
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo. | |
Yreal | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:58 |
Amsterdam zuid lijkt me niet, maar duivendrecht en Almelo geloof ik graag. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:01 |
Amsterdam Zuid gaat er zeker wel aan want 90% van de reizigers wil helemaal niet naar Schiphol maar naar Amsterdam Centraal. Dus die trein gaat vanaf komende winter helemaal niet eens meer LANGS Amsterdam Zuid ![]() Of Duivendrecht, for that matter. | |
dennistd | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:06 |
De pimpel gaat vanaf december naar Amsterdam Centraal rijden, van/tot Deventer in het pad van de 1500 (IC Deventer-Amsterdam) die er dan 1x per twee uur uitgegooid wordt. Reizigers van/naar Twente hebben dan dus 1x per twee uur een extra verbinding met het westen. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:08 |
Kom maar weer terug met die bonte stoet ICL/ICK/ICR in de 1500 ![]() | |
dennistd | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:10 |
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:11 |
Oh jammer zeg ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:11 |
En in 1 op de 4 treinen een hippe Pimpel natuurlijk! ![]() | |
greavy | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:12 |
Oja, die plannen waren als de IC-B nog naar Schiphol gaat rijden. Voor de IC-B Amsterdam-Berlijn: Nominatie voor eruit: Hilversum, Apeldoorn en Almelo. Dit als het weer losgekoppeld word. | |
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13 |
DDM-1 ![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13 |
Ja, terug naar de periode Fred Flintstone - 2006 dus ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:16 |
Niet dus. Er gaat een extra binnenlandse IC rijden. Mogelijk al vanaf 2013. | |
dennistd | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:26 |
Vanaf december krijg je elk uur: =========== Groningen-Den Haag (via Hanzelijn-Schiphol) Leeuwarden-Rotterdam (Deventer-)Amersfoort-Amsterdam Utrecht-Den Haag =========== Enschede-Schiphol Amersfoort-Den Haag Utrecht-Rotterdam =========== Groningen-Rotterdam Leeuwarden-Den Haag (via Hanzelijn-Schiphol) (Deventer-)Amersfoort-Amsterdam Utrecht-Den Haag =========== Enschede-Den Haag Amersfoort-Schiphol Utrecht-Rotterdam =========== Waarbij alles tussen de lijnen aansluiting heeft op elkaar. Enschede-Amsterdam heeft dan dus een 'robuuste' aansluiting van dik 15min in Amersfoort. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:12 |
Wat een geneuzel weer zeg...(Dat gaat om het stukje spoor van Zwolle naar Herfte aansluiting, waar dus de treinen naar Meppel-Groningen/Leeuwarden en naar Emmen langs komen) Het is niet alsof daar 'ineens' meer treinen rijden dan jaren geleden. Het is ook niet zo dat daar ineens nieuwe huizen staan. En kijk dan naar de 'resultaten' van de enquete die ze gehouden hebben: Ik vindt het heel erg klinken als "wettelijk moeten we er wat aan doen, ookal vinden de bewoners het eigenlijk niet zo'n probleem, dus laten we maar weer geld over de balk smijten" ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:19 |
Dan kun je beter alle bewoners dubbel glas geven. Goed voor het milieu, goed voor de portemonnee. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:33 |
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten? Er komen vast geen verkiezingen aan ![]() | |
dennistd | woensdag 7 maart 2012 @ 03:49 |
In Rijssen is het ongeveer hetzelfde verhaal: de meerderheid is daar tegen de schermen, maar omdat ze nu subsidie kunnen krijgen worden ze toch gebouwd. Ik vraag me trouwens af of iemand daar niet even een boodschap van god kan krijgen, dan wordt het vast ineens een ander verhaal ![]() | |
bork | woensdag 7 maart 2012 @ 09:05 |
Gemeente blijft bij sloop stationschefwoning Bilthoven | |
ziggyziggyziggy | woensdag 7 maart 2012 @ 09:21 |
60 man heeft dus aangegeven tegen te zijn. Da's 12 % van de aangeschrevenen. En da's niet veel. | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 10:57 |
Falende stuntkoe door de bocht ![]() | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 11:01 |
Is ze ergens onderweg een zesje kwijtgeraakt? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 11:08 |
"Problemen met wissels die niet nodig waren, telde ze niet mee" ![]() Problemen zijn nooit nodig schattebout ![]() | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 11:09 |
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen. Maar, het blijft een onhandige actie. Zeg dat er dan bij, dat je die negeert, en waarom je ze negeert. Dan bepalen wij wel of je gelijk hebt ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 7 maart 2012 @ 11:18 |
Toch vervelend als die dusdanig in storing ligt dat je alleen nog op dat rangeerterrein kan komen ![]() | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 11:20 |
True true ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 11:20 |
Ach, wissels, wisselstraten. 62 wisselstraten, kan ook wel. Toch hetzelfde ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 17:33 |
Heeft iemand hier een site met interieurfoto's van de NID en de V250? Ben zelf erg benieuwd wanneer zij in dienst gaan (met name de NID), er stond een BID stil bij spoor 1 van Amsterdam Centraal zodat er mensen in konden kijken... dat zij dat konden maken uit een DD-AR kon ik mij niet voorstellen ![]() | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 17:44 |
Paar delen terug is er een flickr-album-link gepost van iemand, met heel veel interieurfotos. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 18:02 |
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/ Die heeft er veel op staan, van de 7503. | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 18:21 |
Andere serie dan die die ik bedoelde, maar geeft wel een goed beeld. Ik bedoelde deze serie: http://www.flickr.com/photos/treinflorian/sets/72157629349056541/ | |
James1988 | woensdag 7 maart 2012 @ 18:33 |
Er zijn volgens mij nog geen interieurfoto's van de V250 gepubliceerd door Hispeed. Wel zijn er foto's te vinden op bijv. Flickr. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 18:39 |
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan. Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur. Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"... Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in. Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen." ![]() | |
V2 | woensdag 7 maart 2012 @ 18:41 |
Een paar van die hippe mobiele palen neerzetten was teveel gevraagd? Die dingen hebben ze toch niet voor niets zou je zeggen he. ![]() | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 18:44 |
Één paal bij de uitgang zou al voldoende zijn. Maar is inderdaad teveel moeite gok ik. | |
DriekOplopers | woensdag 7 maart 2012 @ 18:49 |
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk! | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 18:53 |
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden. Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice. | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 18:56 |
En dit is voor het eerst dat er schaatsen is in Thialf sinds de invoering van de OVC of zo? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 18:58 |
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is. | |
dennistd | woensdag 7 maart 2012 @ 19:00 |
Volgens mij stopten er afgelopen weekend geen treinen. Op o.a. schaatsen.nl stond dat men vanaf station Heerenveen met de bus of regiotaxi naar Thialf kon. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 7 maart 2012 @ 19:10 |
Hahaaha wat een flater zeg, absurd. En geen fatsoenlijk antwoord. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 19:10 |
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:
| |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 19:12 |
De media, klinkt goed ![]() En bedankt voor het posten ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 7 maart 2012 @ 19:13 |
Goeie brief. Niet meer dan terecht. | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 19:15 |
Mss kan je op OVNL ook ff klote gaan maken hierover ![]() | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 19:22 |
Net gedaan. | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 19:30 |
In de eerste zin van de derde alinea staat een dt fout. | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 19:36 |
Dat heb je weleens als je koppieplakt ![]() | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 19:58 |
Vandaag zou ik een paar uur naar Ekeren(B). Mooi op tijd(8:09) de IC uit Dordrecht naar Antwerpen C, daar eventjes een ronde gelopen, en door naar Noorderdokken om naar Ekeren te lopen. Uiteindelijk paar uur eerder vertrokken dan gepland, het was erg koud en het begon te regenen... Toch een paar leuke platen. ![]() B-Cargo 7830+7831+7823+UnitCargo ![]() B-Cargo 7755+7798 + containertrein ![]() B-Cargo 2826+Suikertrein ![]() Infrabel 6292+6264 als LLT De 6292 onderweg naar TW Antwerpen voor controle na herstel van schade ![]() B-Cargo 1313+1323 + containertrein ![]() B-Cargo 2830 + UnitCargo ![]() B-Cargo 1327+1312 + platte wagens Even teruggegaan naar Noorderdokken, want in de IC Amsterdam-Brussel zou de Olympische rijtuigenstam langs moeten komen om 11:50, maar niks was minder waar, gewoon de Prio's... ![]() Infrabel 6295 + platte wagens ![]() B-Cargo 2016 + huifdoekwagens ![]() B-Cargo 7790 + 2321 als LLT Onderweg naar TW Hasselt voor onderdelen ![]() B-Cargo 7789 + 7870 + Zinkertstrein ![]() B-Cargo 7830+7831+7823 + UnitCargo ![]() B-Cargo 2805 + UnitCargo ![]() B-Cargo 2015 + containertrein Dacht 44 wagons te tellen, 5x 20ft beladen.. ![]() B-Cargo 1337+1314+1210 + UnitCargo Ook al was ik er korter, ik heb zeker mogen genieten. Van de zomer kom ik wel weer terug! | |
b2py | woensdag 7 maart 2012 @ 20:04 |
Leuk! Jammer van de bnl, mis nog steeds overzichtsfoto van dat ding :p | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 20:09 |
Hij bleek 3 uur later te rijden als gepland was. Morgen zou ik 'm wel overdag kunnen treffen. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 20:12 |
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece Tsja, ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 20:13 |
Fok! Frontpage: NS adviseert los treinkaartje voor bezoek Thialf | |
James1988 | woensdag 7 maart 2012 @ 20:14 |
Nu nog zo'n 130 SLT's ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 20:14 |
![]() afgezien van die klunzige factor 100 in die prijs ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2012 @ 20:41 |
![]() Zoals elke avond vertrok ook op 17 juli 2011 de Euro Night 447 vanaf Amsterdam Centraal in oostelijke richting. De trein heeft rijtuigen voor Warschau, Moskou, Praag en Kopenhagen bij zich en draagt de naam Jan Kiepura. Midden in de nacht wordt in Hannover een wisseltruc toegepast met Citynightline 472 uit Basel naar Kopenhagen. Beide treinen komen rond hetzelfde tijdstip aan en wisselen onderling enkele rijtuigen met elkaar uit. De rijtuigen Amsterdam - Kopenhagen worden afgekoppeld en een Russisch slaaprijtuig uit Basel wordt aan de Jan Kiepura toegevoegd. Door werkzaamheden aan de SFS (Schnellfahrstrecke) Hannover - Berlijn wordt de trein gedurende de halve zomer van 2011 omgeleid via Braunschweig en Magdeburg. Te Berlin Ostbahnhof wordt de trein vervolgens gesplitst. De DB-Elok van de serie 120, die de trein vanaf Emmerich getrokken heeft, gaat eraf en wordt ingewisseld voor de PKP Husarz 5 370 007. De Taurus heeft tevens een Pools IC rijtuig aan de lok. Nadat het deel voor Praag is afgekoppeld (hierover later meer), is het ondertussen 5:53: het begint al aardig licht te worden. Dankzij de omleiding over Magdeburg vertrekt de trein ruim 60 minuten later dan normaal. Zodoende is er een plaat met daglicht te maken van het vertrek uit Berlin Ostbahnhof, wat op de achtergrond te zien is. Achter de lok bevinden zich eerst het bijgeplaatste PKP IC rijtuig naar Warszawa Wschodnia. Vervolgens het Wit Russische slaaprijtuig uit Amsterdam, de twee Russische slaaprijtuigen uit Amsterdam en Basel. Daarachter bevinden zich de slaap, lig en zitrijtuigen die daadwerkelijk als EuroNight Jan Kiepura naar Warschau rijden. | |
James1988 | woensdag 7 maart 2012 @ 21:22 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 21:27 |
dat doe je maar ergens anders James. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 21:35 |
Vacature bij NS: Adviseur Interne Communicatie. Volgens mij willen ze van de huidige pipo af: http://www2.werkenbijns.n(...)j&id=48282&aid=11563 Wie bied zich aan? | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 21:37 |
Wat een verrassing ![]() | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 21:57 |
Iemand eigenlijk een idee waarom de stoptrein Antwerpen Centraal - Roosendaal tegenwoordig in de tunnel op spoor 24B (achteraan...) staat te Antwerpen Centraal, en niet meer stopt op Antwerpen Oost en Antwerpen Dam? Hij rijdt nu via de tunnel direct naar Luchtbal. Edit: Ik zie dat dit nieuw is sinds DRGL 2012, en Antwerpen Dam en Antwerpen Oost dus helemaal niet meer bediend gaan worden, en dus gesloten zijn/worden | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2012 @ 22:03 |
Precies, het is klaar met die ongein daar ![]() | |
James1988 | woensdag 7 maart 2012 @ 22:07 |
Dat is in verband met werkzaamheden op de ringlijn. Maar Dam en Oost trokken toch al amper reizigers. Het OV ter plaatse (bussen en trams) voldoen kennelijk beter aan de reisbehoeftes dan een trein. | |
greavy | woensdag 7 maart 2012 @ 22:09 |
Antwerpen Dam: Reizigerstellingen 2009 -Weekdag 89 -Zaterdag 14 -Zondag 5 Antwerpen Oost: -Weekdag 74 -Zaterdag 23 -Zondag 11 En dat met een verbinding 1x/uur. Terecht gesloten. Zelfs Luchtbal en Noorderdokken heeft de L-trein nog vaak dat de enige deur open gaat bij de Treinbegeleider. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2012 @ 22:55 |
Qua opleidingsniveau kom ik in aanmerking voor die functie ![]() | |
dennistd | donderdag 8 maart 2012 @ 08:11 |
Als het goed is worden dat trouwens zeven Linten: - Er zijn op dit moment 24 linten (serie 21-45 min nummer 31 die gesloopt is) - Er gaan drie stellen naar Arriva voor Almelo-Mariënberg (twee in dienst en een reserve) - Er staan veertien stellen te koop die beschikbaar zijn eind dit jaar - 24-14-3 blijven er dus zeven over voor Oldenzaal-Zuthpen. Het zijn omlopen van twee uur, waar dus vier stellen voor nodig zijn. De andere drie stellen heb je nodig voor een spitsomloop Oldenzaal-Goor. Dat betekent dus wel dat alle treinen met een los stel gaan rijden. | |
Zug-Chef | donderdag 8 maart 2012 @ 09:11 |
Alleen Noorderdokken moet wel open blijven natuurlijk, ivm de fotopunten in de bocht van Ekeren | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 09:13 |
Dat dus. Ben ik het mee eens. Maar anders ga je naar Ekeren, en doe je er ongeveer 10-15 minuten over lopen. Noorderdokken zal ook niet snel gesloten worden gok ik. Op Ekeren ben ik gister weer ingestapt in de IC ri Brussel. Reizigerstellingen Noorderdokken 2009: -Weekdag 162 -Zaterdag 11 -Zondag 2 Luchtbal doet het iets beter, maar komt vast ook dat daar tramlijnen en bussen komen... -Weekdag 170 -Zaterdag 46 -Zondag 17 | |
V2 | donderdag 8 maart 2012 @ 09:59 |
Is er trouwens een lijstje ergens met goede fotopunten, voor treinfotos? Of is dat gewoon een kwestie van andermans fotos doorspitten en kijken waar die gemaakt zijn? | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 10:10 |
Dat laatste. Ik kijk zelf tijdens het treinreizen ook altijd om me heen, en zie wel eens leuke punten. Zelf wat uitzoeken op Google Maps / Streetview helpt ook. En idd, je ideeën kan je vaak ook op doen door andermans foto's te bekijken. | |
Bitlord | donderdag 8 maart 2012 @ 11:32 |
Wat vreemd dat die haltes in Antwerpen gewoon nauwelijks worden gebruikt! Zou iedereen in Antwerpen een jaarabonnement hebben voor de tram? | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 11:40 |
http://g.co/maps/cdqd9 Dit is bij station Eindhoven. Wat is dit aparte perron? Er stond gister een aparte Plan V te wachten. | |
Aether | donderdag 8 maart 2012 @ 12:07 |
Zou best kunnen. Een jaarabonnement voor heel Vlaanderen kost ¤230. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 12:09 |
Lijkt me het oude postperron te zijn | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 12:33 |
Hmm dan was het wel klein. Maargoed er stond een Plan-V, beetje raar gezicht bij zo'n klein perronnetje. | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 12:50 |
Mensen die die "interne en geheime" winternotitie van de NS willen hebben, kijken even op voorbeterov.nl . ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 12:53 |
Om daar te zien dat je een mailtje moet sturen? Krijg je dan een mailtje terug dat je een brief moet schrijven? En dan een brief terug dat je een 0900 nummer moet bellen? Kunnen er nog wat schijven tussen? Jullie lijken de NS zelf wel ![]() | |
MaxMark | donderdag 8 maart 2012 @ 14:47 |
Waarom niet gewoon publiekelijk bekend maken? | |
Zug-Chef | donderdag 8 maart 2012 @ 14:58 |
Haha, over dat geklooi in Heerenveen IJsstadion schrijven ze ook wat leuks ![]() Keep on dreaming zeg ik dan. Dat gebeurt uiteraard nooit. Daarvoor zijn er veel te veel zwaarwegende belangen bij diverse partijen. | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 15:07 |
Qua publiekelijk bekend maken: de website van MVBOV is een beetje houtje-touwtje en heeft daarom niet heel veel mogelijkheden, en wordt tot overmaat van ramp ook nog bijgehouden door een erkend digibeet. ![]() Overigens kregen we wel een handige tip daarover, dus wie weet. Qua verzoek aan de minister: de kans dat ze MVBOV haar zin geeft is natuurlijk klein. Maar zo'n uitlating is op zich wel een statement, en als de minister het weigert, is dat toch de zoveelste bevestiging van haar reizigersonvriendelijke beleid. ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 15:17 |
Dat is het oude postperron inderdaad. Word nu gewoon materieel langs opgesteld. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 15:19 |
Ah zodoende! | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 15:19 |
Ook ROVER is het over IJsstadion niet eens, en gaan ook bij NS verhaal halen. | |
MaxMark | donderdag 8 maart 2012 @ 15:22 |
Beetje met WordPress spelen, is vrij makkelijk te leren. Er zijn ook vast wel mensen die je hierbij willen helpen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 15:25 |
coördineer dat nou eens gewoon of zo ![]() zo wordt het toch nooit wat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 15:39 |
Ja ![]() ![]() Bedankt voor dat document trouwens. Eerste indruk: Veel bla, weinig wol. Zelfkritiek ehm.... zelfkritiek zei je? ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 15:57 |
Nu breekt m'n klomp. Zoals Dennis zei, er zouden geen extra treinen stoppen op Heerenveen IJsstadion, maarrrr, Omdat het Thialf zo vol zat, waren er reizigers gaan klagen, waarna NS besloten had hier wél te stoppen.... NS wijt het aan dit "plotselinge" besluit dat reizigers niet konden in- en uitchecken. Maar de vorige keren dan, dat reizigers daar ook niet konden in- en uitchecken? | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 18:09 |
kortom, het is de schuld van de reiziger dat er niet in- of uitgecheckt kon worden onderweg, want dan hadden ze maar niet met zovelen moeten zijn ... | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 18:15 |
Het is sowieso belachelijk dat jullie zo haten op de NS. Als de NS niet was gaan stoppen op Iijsstadion was er gezeik geweest. Nu is er gezeik omdat er geen cico's stonden. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 18:19 |
het gaat niet alleen om het schaatsen. De NS hoort bij evenementen sowieso te stoppen Heerenveen IJsstadion, maar dat even terzijde. Waar het om gaat is dat er ook geen uitcheckmogelijkheid is op bijvoorbeeld Almere Strand, ook zo'n evenementenstation. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 18:25 |
en vooral dat er geen IN check mogelijkheid is. Kijk als je niet uit kan checken kan je nog je geld terugvragen. kan je niet IN checken, ben je meteen een crimineel. | |
dennistd | donderdag 8 maart 2012 @ 18:49 |
Ik neem aan dat als dit langer van te voren bekend is er mobiele palen neergezet kunnen worden. | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:01 |
Ja tuurlijk! | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 19:18 |
Hm, ik word wat nieuwsgierig. Arjan Bleker zegt dat het stoppen gebeurde op initiatief van machinisten maar nu krijg ik toch de indruk dat dat stoppen op last van hogerhand is gebeurd, die vervolgens niet aan de chippaaltjes had gedacht. Krijgen machinisten nu een onterechte sneer van de NS?? Iemand? | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:22 |
Hoezo krijgen de machinisten een sneer? Als het van hogerhand komt is het toch hun schuld? | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 19:23 |
Dat is het lastige eraan. Het kan best zijn dat lokaal is besloten om toch maar wel te stoppen om de passagiers een dienst te bewijzen. Dat het van hogerhand niet mag daar kunnen ze als het moment daar is niets mee. Je zult gewoon de machinisten moeten vragen hoe de vork in de steel zit. De NS moet gewoon standaard die treinen bij wereldbekerwedstrijden of andere kampioenschappen laten stoppen. Kun je zoals nu ook geen misverstanden meer krijgen. | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 19:23 |
@b2py: Omdat Bleeker zegt dat het initiatief van (overijverige/servicegerichte) machinisten kwam, zonder overleg met hogerhand. | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:33 |
Het citaat van de NS zegt inderdaad dat de machinisten op eigen initiatief gestopt zijn. "Uitsluitend bij heel grote evenementen stopt de NS op de halte Heerenveen IJsstadion. Bij kleinere evenementen rijden pendelbussen tussen Thialf en het ‘gewone’ station van Heerenveen. Op initiatief van machinisten die extra service wilden verlenen, stopten afgelopen weekend toch een paar treinen op de halte Heerenveen IJsstadion. Daar was de NS niet op bedacht, vandaar dat er geen mobiele chipkaartapparatuur op het station aanwezig was. Reizigers die gedupeerd zijn, kunnen zich tot de klantenservice van de NS wenden, en zij zullen geheel schadeloos worden gesteld." (Bron voorbeterov.nl) Verder is er altijd gezeik vanuit de reiziger. Als we die mensen proberen te vervoeren (In dit geval vanaf ijsstadion.) is het niet goed, want men kan niet inchecken. Als we de mensen daar niet hadden vervoerd was iedereen erop gedoken dat 'de kut NS weer eens niet had opgelet.". Verder is op onderstaande bron te zien dat er stempelautomaten aanwezig zijn en staat er op de website van de NS dat er geen Cico's zijn en kaartautomaten. Voorbereid op reis heet dat. De informatie is er wel, maar de reiziger is te lamlendig om die te gebruiken en vervolgens krijgt de NS de volle laag over zich heen. http://g.co/maps/hpwkx http://www.ns.nl/reiziger(...)eerenveen-ijsstadion | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 19:39 |
dan komt het er dus op neer dat de machinisten niet meer eigen initiatief mogen nemen vanwege die kaart. | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:41 |
Mochten ze toch al niet. | |
ReisT | donderdag 8 maart 2012 @ 19:44 |
Als die stop onaangekondigd wat hoe hadden die mensen zich daar dan op voor kunnen bereiden? Los van het feit dat het hier om een basisvoorziening waarvan je zou mogen verwachten dat die op elk station aanwezig is. Die NS site is ook niet betrouwbaar want er staat niet op dat er een stempelautomaat is. | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:47 |
http://www.treinreiziger.(...)nterevaluatieNS2.pdf Overigens is dit document net een powerpoint presentatie ![]() Best wel gek dat het vrijdag relatief beter ging dan zaterdag :S. Ook is het nu duidelijke dat het materieel zich wel zeker beter heeft gehouden in de winterperiode. De laatste dia is ook wel een goede uitsmijter ![]() Niet daar gaan opstappen dus.. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 19:49 |
Juist door dit soort dingen lokaal te regelen kun je een veel betere kwaliteit bieden dan als iets vanuit het hoofdkwartier bepaald wordt. | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 19:50 |
Is er ook vanuit Thialf gezien een brief/note naar NS verstuurd over eventuele te laten stoppen van treinen? Zo nee hebben de reizigers natuurlijk helemaal geen poot om op te staan. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 maart 2012 @ 19:54 |
Want een reiziger kan het verschil weten tussen een machinist die de trein laat stoppen op Heerenveen IJsstadion, of dat dit van hogerhand geregeld is? ![]() Tuurlijk niet, als er een trein stopt om reizigers in/uit te laten stappen op een station dan is het niet de schuld van de reiziger die daar in/uit stapt dat hij z'n vervoersbewijs niet geldig kan maken. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 19:56 |
Je hebt wel de trollpet op vandaag he ![]() Ga maar jongen ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 maart 2012 @ 19:57 |
Sorry, ik wel ![]() | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 20:00 |
Beetje kort door de bocht inderdaad. Maar om een goed bedoelde daad van de machinisten zo de kop in te drukken. Die denken volgende keer nog wel 10x na voordat ze daar stoppen. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 20:04 |
Briljant systeem, die OVC. Als er wat mee gebeurt, is het ALTIJD het probleem van iemand anders ![]() | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 20:06 |
Tuurlijk, zo is NL toch! NS geeft de schuld aan ProRail en de ProRail aan de NS. | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:09 |
En moedertje stuntkoe staat erbij en kijkt ernaar. | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 20:13 |
Het laten stoppen van treinen op Heerenveen IJsstadion is op verzoek van de schaatsbond. Die hadden dit verzoek niet uitgezet. Officieel zou er dus niks gestopt zijn. De Machinisten zijn echter wél gaan stoppen, want er waren vele reizigers voor het Thialf. Thialf zat het hele weekend vol. Dat besluit is niet officieel van hogerhand gekomen, maar de bijsturing heeft de Machinisten wél opgedragen te stoppen. Die hebben zelf aan de machinisten doorgegeven dat zij extra moesten stoppen, of juist niet. Helaas heeft de bijsturing verzuimd hier verder in de systemen melding van te maken, dus het is niet geregistreerd. En daarom "is het de schuld van de machinist". Zo getuige een andere mail:
| |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 20:20 |
Die moet maar eens gemolken worden dan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 20:23 |
hihi kNSb hihi ![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:25 |
Ik had iets rigoureuzers in gedachten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 20:26 |
gangrapen, radbraken, vierendelen, kielhalen? | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:34 |
Kan allemaal, maar dat is wellicht weer te rigoureus. Afzetten en in een krat terugsturen naar de boerderij van waar ze is weggelopen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 20:35 |
Vier van die melkzuigers erop en een ring door de neus ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 20:39 |
Neuh, kennis laten maken met de nadelen van de heilige koe is genoeg. | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 20:46 |
Schaam je je niet? Je lijkt de NS wel. Even de propaganda-afdeling van de NS aan het woord:” Gaat allen reizen op saldo.” “Met de chipkaart kun je overal op een kaart reizen.” En de reiziger moet voordat die op reis gaat, eerst op ns.nl kijken of zijn begin- en eindstation wel een cico heeft? Besef je zelf wel, wat voor regelrechte flauwekul je hier schrijft? Reizigers die “zeuren”? Omdat ze met hun op verzoek van de NS geactiveerde reizen op saldo op een NS-station verwachten dat ze kunnen uit- en inchecken? De bijsturing (dat is toch een orgaan waarin ProRail en NS samen beslissingen nemen?) heeft besloten dat er treinen op Heerenveen IJsstadion gaan stoppen, maar het NS-deel heeft niet nagedacht over de afwezigheid van cico’s, en dan is het de schuld van de reiziger dat die niet “goed voorbereid” op reis gaat, en “te lamlendig” is? Nee. Slechts met één ding in je tekst ben ik het eens: Dat de kut-NS weer eens niet had opgelet. Je moet je diep, heel erg diep schamen voor de gigantische klantminachting die van je afdruipt. En dan druk ik mij nog mild uit. Bah. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 21:08 |
Hij loopt maar wat te zuigen, laat gaan ![]() Of het is echt een totale gasdebiel, dat kan net zo goed ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 21:11 |
Wel mooie inspiratie voor mijn column van morgenochtend. Ik ga Ingrid Thijssen bellen. ![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:17 |
Nieuws uit Noord-Korea! We kennen de Noord-Koreanen natuurlijk al vanwege hun treinenhobby, nadat o.a. VIRM en BR 425 op postzegels verschenen, maar nu is er wat van Koreaanse bodem: De Kim Jong Thae Electric Locomotive Complex heeft een nieuwe locomotief ontwikkeld met asynchrone motoren, en heeft de naam Songun Red Flag No. 1 gekregen. Hier een videootje: | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 21:22 |
Geüpload door rodrigorojo1 op 5 jan 2011 lekker geslapen James? ![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:23 |
Heeeeeeerlijk. Maar ik zag het ook maar op de Twitter-feed van Railcolor ![]() edit: over Railcolor gesproken, zij hebben deze foto geplaatst van een BR189 die proefritten aan het doen is op de Hanzelijn: ![]() De afgelopen maanden is er al getest met diesellocs (6400-serie), nu is dus een E-loc aan de beurt. Er gaan geruchten dat verschillende soorten exotisch materieel nog proefritten gaan maken, waaronder buitenlandse hogesnelheidstreinen. [ Bericht 58% gewijzigd door James1988 op 08-03-2012 21:28:57 ] | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 21:37 |
Vriend van me stuurde deze foto uit Oostenrijk. Wissels verwarmen doe je ZO ![]() ![]() Okee, je hebt er nog steeds geen fuck aan als er een meter sneeuw op de rest van de lijn ligt, maar het idee is er ![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:38 |
Dat is dus ook wat de NS nu wilt met de belangrijkste wissels in het Nederlandse spoorwegnetwerk. Die moeten 'op Zwitsers niveau' worden gebracht. NS vergeet alleen even dat zij niet over die wissels gaan ![]() | |
Guppy | donderdag 8 maart 2012 @ 21:46 |
Op Arnhem zijn ze een ingangscontrole aan het opzetten. Terwijl er zo een heel Gelredome aan concertgangers aankomt ... Goed voor de doorstroming wel ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 21:50 |
Ach, sneeuwploeg erop en gaan. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 21:51 |
sowieso wordt gesproken over een ICE die gaat testen. | |
Xetran | donderdag 8 maart 2012 @ 21:57 |
Poortjes ofzo? Gister was er nog niks. | |
Guppy | donderdag 8 maart 2012 @ 21:58 |
Nee, dranghekken, en dan moet iedereen z'n kaartje laten zien of inchecken voor ie naar de treinen mag. Kost altijd best veel tijd | |
b2py | donderdag 8 maart 2012 @ 21:59 |
Ik schaam me niet voor mijn mening. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:00 |
De laatste keer dat ik het meemaakte ging het erg snel. Maar toen was er geen voetbalwedstrijd. | |
Guppy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:03 |
Nu is er een concert van Anouk, het os bijna afgelopen geloof ik. En dat soort mensen gaat 1x per jaar met de trein. Dat schiet dus nooit op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 22:19 |
Oh Anouk. Daar komen vast niet veel mensen op af. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 22:30 |
zeker weten? | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 22:30 |
t zou niet moeten want anouk is kut | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 22:32 |
Er zijn genoeg mensen die er anders over denken | |
Pino112 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:32 |
Helaas wel ja. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 22:34 |
Die zijn dom. | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2012 @ 22:37 |
zet je trollpet eens af en ga buiten naar treintjes kijken ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:38 |
![]() NMBS2836+Olympische prio-stam Niet de foto die ik voor ogen had met het stationsgebouw Zevenbergen, maar door de zon was dit niet mogelijk. Uit nood voor dit standpunt gekozen. ![]() NMBS2811+Prio ![]() CrossRail DE6312 ![]() DBS 6424 + Afvoer Oosterhout (62015) Sinds een tijdje word de eerste rit naar Moerdijk met één 6400 gereden. Omdat dat voor deze 6400 een pittige klus is voor de Moerdijkbrug en de brug bij Zwijndrecht, worden er wagens aangehaakt bij de trein uit Moerdijk. Hier komt de sleep voorbij met de extra Sns'n en Zaces. Ditmaal aan de voorzijde van de trein geplaatst. Achteraan lopen de gewoonlijke Laeks en Laaefrss'n mee. ![]() DBS 6423+Acht-shuttle (62061) ![]() DBS 6512 + Afvoer Moerdijk (62003) Met deze lange sleep ketelwagens had de 6512 aardig sleepwerk om de brug over te komen. ![]() SBBCD 186 103 + Frenkendorf(?) ![]() DBS 1611 + UnitCargo (61802) En eindelijk weer een gele 1600 voor deze trein ![]() | |
Xetran | donderdag 8 maart 2012 @ 22:40 |
![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:40 |
Mooie platen hoor... dat geel zal tzt ook wel Verkehrsrot worden denk ik ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 maart 2012 @ 22:41 |
Op die eerste foto lijkt het naast het rechter spoor net een geel sein, maar als je die tweede ziet zie dat daar wel degelijk rood zit! ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:43 |
Denk idd iets met de witbalans.Ga ik ook vanuit, alle DBS 1600'den worden dat. De Benelux met Olympische rijtuigen gaat binnenkort ergens op herkansing, ben niet tevreden ![]() | |
Guppy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:43 |
Is toch tijdelijk ![]() @fles, ze verkoopt dat stadion 2x uit... Dus tja | |
dennistd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:44 |
Eerst kun je niet wachten totdat je de rode 1600 voor je lens hebt, en nu wil je 'eindelijk' een gele 1600 op de foto hebben. Treinspotters, rare mensen zijn het toch ook ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:46 |
Ja, het was de planning om deze trein enkel nog met rood te gaan rijden... Er had inmiddels een tweede op de baan moeten zijn. Dus nu ik 'm nog met geel kan platen, doe ik dat ![]() Binnenkort zit rood er vast weer voor. | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:47 |
Zonder contrastvlak? ![]() | |
greavy | donderdag 8 maart 2012 @ 22:48 |
Helaasch met contrastvlak. En idd, logo verkeerd om. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2012 @ 22:48 |
Ja maar wel met het logo op ze kop. In geel-rood ![]() | |
James1988 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:48 |
Fail ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 8 maart 2012 @ 23:06 |
En heb je inhoudelijk nog wat te zeggen, of snap je nu dat je gewoon een heel slecht verhaal hebt? | |
Crientj | donderdag 8 maart 2012 @ 23:37 |
Ik vind t best kut dat ik vanaf Zwolle naar Amersfoort,, naar Baarn moet om in Bilthoven te komen ><. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 maart 2012 @ 23:38 |
Ik vind 't best kut voor je dat je in Bilthoven moet zijn... ![]() | |
Yreal | donderdag 8 maart 2012 @ 23:44 |
Blijft niks van over op de foto door de zonnewering, maar ik had geweldig uitzicht vandaag ![]() ![]() | |
Crientj | donderdag 8 maart 2012 @ 23:57 |
ik was liever naar nijverdal gegaan, maarja; morgen afrijden. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:03 |
Waar kijk ik naar? ![]() | |
Yreal | vrijdag 9 maart 2012 @ 00:05 |
De oostzijde van Amsterdam CS, was lekker kantoor houden vandaag ![]() | |
Jacob1 | vrijdag 9 maart 2012 @ 01:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Guppy | vrijdag 9 maart 2012 @ 06:56 |
Succes Crientj! | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 07:47 |
Vanmiddag intakegesprek bij het Scheepvaart en Transport College ![]() Voor de Machinistenopleiding ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 09-03-2012 07:52:50 ] | |
Yreal | vrijdag 9 maart 2012 @ 08:50 |
hahaha beter | |
zponz | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:00 |
Even over evt. hogesnelheidstreinen die gaan testen op de hanzelijn... Dat is toch helemaal niet interessant? Het is denk ik niet aannemelijk dat er een 'hogesnelheids'-dienst wordt uitgevoerd op (?Amsterdam? )- Zwolle ofwel? Zeker de ICE heeft daar niets te zoeken. Ik bedoel, willen ze een dienst Amsterdam - Bremen gaan openen met de ICE via Leer?? En dan nog kun je beter een reguliere IC laten rijden met dat maximum van 200km/u... | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:01 |
Oeps: Viaduct Utrecht op instorten Ding is nog in aanbouw | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:02 |
Dat is snel. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:03 |
Fyra Rotterdam - Schiphol - Amsterdam Zuid - Almere - Zwolle? ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:04 |
gisteren reed er zoeen nieuwe fyra over het traject. STond nog ff stil op rotterdam cs. kekke trein hoor. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:05 |
Thalys Groningen - Parijs? ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:07 |
delfzijl - parijs. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:08 |
zeker weten dat er niets mis is met je ogen? | |
zponz | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:13 |
De huidige route is toch sneller? En die andere routes lijken me niet zo'n goed plan... | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:18 |
de stoelen zien er leuk uit. voor de rest is het aids op wielen. | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:23 |
wilde net zeggen. Ding lijkt wel ontworpen door een kind van 3 | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:39 |
En ben door naar de volgende ronde, de medische/psychische keuringen! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:39 |
feli ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:51 |
Toen ik hier naar keek dacht ik eerst dat er een Fyra in het laatste plaatje zou staan, de rest had precies hetzelfde kunnen blijven: ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:52 |
Zoals de Fyra V250 er nu uitziet is ook niet hoe ze oorspronkelijk is ontworpen. Het gewijzigde ontwerp komt door de gewijzigde botsnormen, die o.a. een veel sterkere neus vereisen. Dit was het oorspronkelijke ontwerp: ![]() | |
Aether | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:53 |
In de VS is er toch één HSL van Washington naar Boston? | |
lyolyrc | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:53 |
Twee dingen die ik me zat af te vragen en jullie hebben misschien wel de antwoorden: Het viel me gisteren op dat er in VIRM (8743) met lift een slot in de zijkant van een bank zit. Is dat voor de bediening van die lift? Er zit namelijk ook een slot op die liftdeur. Heeft ProRail prioriteitsvoertuigen in dienst? Mijn moeder beweerde dat ze vandaag een wagen met licht- en geluidssignalen had gezien die veel leek op een politiewagen. Er stond echter ProRail op de zijkant. En gefeliciteerd, greavy! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56 |
weet ik, alleen zo klinkt het leuker ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56 |
Ja, dat slot is voor bediening van het cateringliftje. Omdat de railcateraar al een flink aantal jaar niet meer met een karretje rondrijdt wordt die lift niet meer gebruikt. Bij de eerstvolgende grote revisie zal de liftmechanica dan ook verwijderd worden. ProRail heeft een ongevallenbestrijdingsdienst, hun auto's zijn inderdaad voorzien van een livrei die lijkt op die van een politiewagen. Of dat ook prioriteitsvoertuigen zijn, weet ik niet. ![]() bron foto Dat ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 09-03-2012 14:01:57 ] | |
JochemP | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56 |
Wat nou als een machinist in een vrachttrein moet plassen? ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 13:58 |
Trein aan de kant en in de struiken. Of je moet de mazzel hebben dat je een toilet aan boord van je loc hebt, zoals de Prima II van Alstom. (brochure, pagina 7, item 4) | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:06 |
Je hebt ze ook met de blauwe zwaaipitten ![]() ![]() ![]() ![]() Die karretjes bij de laatste truck worden op het spoor gezet, en kunnen dan via het spoor naar plek des onheils rijden. ![]() | |
bork | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:09 |
succes en feli ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:10 |
Het jaarverslag van de NS over 2011 is uit. Feiten en weetjes: • Treinpunctualiteit 94,7%, reizigerspunctualiteit (gehaalde aansluitingen) 92,5% • 74% van de ondervraagde klanten geeft de NS een 7 of hoger als rapportcijfer • Sinds de introductie van de nieuwe abonnementen hebben al 60.000 klanten zo'n abonnement aangeschaft • 17% groei van de NS Business Card • 55 nieuwe winkels geopend op de stations • OV-fiets: 100.000 abonnees, 1 miljoen ritten • 9,5% minder CO2 uitstoot • 32.000 personeelsleden voor de hele groep Cijfers: • Bedrijfsresultaat: ¤ 272 miljoen in 2011 t.o.v. ¤ 234 miljoen in 2010 (+ 16%) • Winst: ¤ 211 miljoen in 2011 t.o.v. ¤ 149 miljoen in 2010 (+ 41%) | |
lyolyrc | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:10 |
Het zou goed kunnen dat het een van de voertuigen was zoals greavy hier post. Het overige verkeer ging in ieder geval aan de kant. ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:11 |
Die karretjes zijn de spoormodules. Die kunnen met 60 km/h over het spoor naar de ongevalsplek rijden. | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:12 |
Dan zal het één van de 4 genoemde zijn. Zij mogen de sirene bij noodgevallen (ongevallen, brand, e.d.) op het spoor gebruiken als er echt haast bij is. | |
lyolyrc | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:22 |
Je zou verwachten dat die wagentjes die ze op het spoor kunnen zetten gereedschap bevatten. Blijkbaar zitten er ook koffiefaciliteiten in ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:30 |
Dat is ook belangrijk ![]() | |
ReisT | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:35 |
Ze willen gewoon vóór de lijn wordt opgeleverd alles getest hebben wat er te testen valt. Daarom sturen ze er ook even een willekeurige trein overheen die minstens 200 haalt, als dat lukt dan weten we vast dat het kán. Met die kennis wordt verder dan niks gedaan want NS is voorlopig helemaal niet van plan daar sneller te gaan rijden dan 140. | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:34 |
Onderweg naar Leeuwarden. Uurtje moeten wachten op Rotterdam, want NS was niet aardig door VIRM in te zetten. | |
hemarookworst | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:45 |
Man, wat een overdrijving. | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:47 |
Weet iemand hoe het met in- en uitchecken in Leer zit? Als ik met Weekend Vrij uitcheck in Leer, is het sowieso 0,0 ritprijs. Hoe zit het met als ik in Leer incheck en dan in Leeuwarden uitcheck? Ik gok dat het dan betalen word... In dat geval kaartje Leer-Nieuweschans Grens kopen, en dan vanaf daar met m'n Weekend Vrij verder | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:52 |
Waarom zou je moeten betalen als je in de omgekeerde richting reist? | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 17:58 |
Omdat Leer (Ostfriesl.) (D) niet binnen het "Vrij" gebied valt? Tenzij bij Arriva dit wel kan, maar dat vraag ik mij sterk af. | |
Ireyon | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:02 |
Haha heerlijk die naïviteit. Als de gewone IC Zwolle - Amersfoort - Rotterdam sneller is dan een eventuele Fyra Zwolle - Lelystad - Schiphol - Rotterdam, dan lossen ze dat bij NS gewoon op door wat extra perrons een Intercity-status te geven. Wezep, Harderwijk, Den Dolder, Woerden etc.. Net zoveel als nodig is om Fyra een minuut sneller te laten zijn. | |
greavy | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:04 |
En vergeet niet de onnodige eeuwenlange stilstanden. Gewoon 4 minuten op Woerden ofzo. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:08 |
Nee nee, dat zien jullie verkeerd. Die extra lange stilstanden zijn nodig voor de robuustheid in de dienstregeling! ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:19 |
Klopt. Zo smokkel je de punctualiteitscijfers verder omhoog. Zie ook de reactie van Voor Beter OV: http://www.voorbeterov.nl/120309.php Groeten, Driek | |
Aether | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:23 |
| |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 9 maart 2012 @ 21:46 |
Wat is Den Haag Centraal een saai station zeg... ![]() Een handvol VIRM, tig SLETjes, en o ja, ook nog een verdwaalde koploper die mij weer naar Deventer brengt ![]() | |
hemarookworst | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:04 |
Zat vandaag in de IC Den Haag -Venlo, dat was een koploper/ICMm. Vaak wordt er met ICR gereden op dat traject. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:22 |
In die IC rijdt ook VIRM mee tijdens de spitsen. | |
hemarookworst | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:13 |
Ah, daarom zie ik nooit VIRM op dat traject, ik vermijd zoveel mogelijk de spits. Ik stop of ver voor 5 uur met werken of na 7 uur ![]() Alleen wel kut dat ik met het nieuwe schoolrooster tot 5 uur les heb.... | |
#ANONIEM | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:19 |
Het viel me inderdaad al op dat de weg afgesloten was ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 02:32 |
AnsaldoBreda zal niet verkocht worden aan Alstom, Bombardier of General Electric. Dit meldt IRJ in de maart-editie. In plaats daarvan gaat AnsaldoBreda grondig gereorganiseerd worden. De afgelopen jaren heeft AnsaldoBreda verliezen geleden van meer dan ¤ 1 miljard, de aanhoudende problemen met de treinen voor DSB en HSA dragen hieraan bij. Bij de reorganisatie zullen 1388 van de 2232 werknemers overbodig worden. | |
Ofyles2 | zaterdag 10 maart 2012 @ 02:38 |
Ik ga ervan uit dat van de 1388 werknemers de meesten in de fabriek werken. Zal nog een staartje krijgen... | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 02:41 |
Ik denk het wel, ja. Het staartje zal ongetwijfeld zijn dat toekomstige klanten van AnsaldoBreda nog langer op hun treinen moeten wachten, omdat AnsaldoBreda dan niet genoeg mensen meer heeft om alles in-house te maken, en er dus veel uitbesteed moet worden aan onderaannemers. | |
Ofyles2 | zaterdag 10 maart 2012 @ 02:43 |
Dat zie je ook bij Connexxion: rittijden tussen de voorlaatste en de laatste halte die surrealistisch ruim zijn. | |
greavy | zaterdag 10 maart 2012 @ 06:15 |
Volgens de Arriva Store op Leeuwarden kan ik gewoon gratis reizen als ik in Leer incheck. | |
b2py | zaterdag 10 maart 2012 @ 08:55 |
Iemand nog een kruidvatje over voor vandaag? Zijn die dingen fysiek of met e-code? | |
Aether | zaterdag 10 maart 2012 @ 09:55 |
Lees verschillende berichten. Hier bijvoorbeeld www.rover.nl/index.php/In(...)mailing-view/44.html Eventuele abonnementen die op de OV-chipkaart staan zijn wel geldig. Een reiziger met bijvoorbeeld een abonnement “Altijd Vrij” heeft alleen een aansluitend treinkaartje vanaf de grens nodig. Lijkt me dat je vanaf de grens op saldo reist? | |
dennistd | zaterdag 10 maart 2012 @ 10:41 |
Het zou van de gekke zijn als je daarvoor een boete zou krijgen... Dan moet het systeem maar herkennen dat er op het Duitse deel niet gereisd kan worden en een X bedrag afschrijven naast het inchecken met vrij reizen. Op zich zou het makkelijk kunnen door gewoon 3 transacties achter elkaar uit te laten voeren door die paal. | |
Aether | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:18 |
Kan gewoon bij uitchecken verwerkt worden door een extra bedrag af te schrijven (als het boven de ¤10 komt). | |
DriekOplopers | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:40 |
Over hoe de NS zijn eigen imago verziekt. Stuur de spindoctors maar naar huis... http://frontpage.fok.nl/c(...)irecteur-bokito.html | |
MaxMark | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:48 |
Wat betreft het gratis reizen naar Leer: Ik heb het voorgelegd aan meerdere stewards en persvoorlichters, terwijl we bij Arriva in de kantine zaten. Allemaal hebben ze gezegd dat je wél hoort te betalen vanaf de grens, maar geen papieren kaartje hoeft aan te schaffen en gewoon moet in/uitchecken op Leer. Ik heb ze ook gezegd dat er dan nog steeds ¤0,00 wordt afgeschreven van je saldo; "Dat is raar. Dan heb je gewoon geluk, maar je doet dus niks fout". Hun probleem dus ![]() | |
b2py | zaterdag 10 maart 2012 @ 12:52 |
WTF heeft NsHispeed nou weer gepost op Facebook :S http://www.facebook.com/p(...).194556471746&type=1 Let op, is ranzig! Zal wel gehackt zijn oid.. | |
TeringHenkie | zaterdag 10 maart 2012 @ 13:40 |
Ja, ging meteen over m'n nek ![]() | |
MaxMark | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:19 |
| |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:20 |
Professionele beheerder wel ![]() | |
Yreal | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:23 |
Kon er wel om lachen ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:41 |
Niet de eerste keer ook dat dat gebeurt. | |
Peter | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:43 |
Nu is het wachten op pikante privéfoto's ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:51 |
Je staat al in de startblokken om er een bericht over te maken? | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:52 |
Trouwens: http://www.hsm-814.nl/ Ze willen een replica van een oude stoomloc gaan bouwen. | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:56 |
@greavy, je zei dat het spoorvervoer bij die buizenmaker in Zwijndrecht gestopt was, maar toch is er weer een treintje geweest http://forum.beneluxspoor(...)82337.html#msg682337 | |
Peter | zaterdag 10 maart 2012 @ 15:40 |
Tuurlijk.. Maar eerst: Publiek ontevreden over Spoorwegen | |
#ANONIEM | zaterdag 10 maart 2012 @ 17:54 |
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan. In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo. | |
Aether | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:07 |
Uitwerking van de 2011 folder? http://www.treinreiziger.(...)euwe%20Spoorplan.pdf Ook wel interessant: http://www.treinreiziger.(...)aan%20ons%20over.pdf | |
Ireyon | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:07 |
Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied. | |
#ANONIEM | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:11 |
Verschillende vervoerders op hetzelfde traject? Is het niet zo dat buiten de IC's om er maar 1 vervoerder zal zijn per gebied? Net Brabant, Net Limburg, Net Noord etc. Al die netten doen mij sterk denken aan de Parijse RER-systeem. [ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 10-03-2012 18:12:44 ] | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:56 |
mja, je hebt wel bij veel stations meerdere vervoerders. Zijn de knooppunten. Het kan werken, maar het risico dat je neemt is wel erg groot. | |
greavy | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:14 |
Volgens de medewerker in de Arriva Store in Leeuwarden gisteravond, en vanochtend de Machinist te Leer, heb je bij het inchecken in Leer een geldig vervoersbewijs. Leer is opgenomen in de OV-Chipkaart tarieven van Arriva. Met Altijd Vrij, Weekend Vrij etc heb je in vrij-reizen periode vrij reizen. En ik heb in Leer ingecheckt, en dat klopte ook. Is geen cent afgeschreven. | |
greavy | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:16 |
Ik weet het. Van Leeuwen Buizen heeft het spoorvervoer weer hervat, nadat sinds 21 februari 2011 geen trein meer daarheen heeft gereden. Loc was de 6439, met 2 beladen wagens met buizen. Zelf was ik jammer genoeg niet thuis, mijn moeder heeft het gezien vanaf het balkon (kijk op de stamlijn vanaf balkon) | |
dennistd | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:28 |
Vanaf december komen er trouwens 's morgens een paar extra ritten Hengelo-Deventer-Zwolle en 's avonds in de andere richting, aangezien de knoop in Deventer uit elkaar getrokken wordt en Nijverdal nog niet klaar is. Een reis Enschede-Zwolle zou dan een kwartier langer gaan duren. De trein staat gepland met Plan V en gaat stoppen op Almelo, Wierden en Holten. | |
dennistd | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:30 |
Gingen er trouwens nog mensen van hier mee morgen met de HSA 186? Het eerste deel van de reis heb ik al uit de reisplanner kunnen halen, de rest staat er niet in volgens mij:
| |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:37 |
Waarom zijn ze er dan überhaupt mee gestopt? | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:52 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:53 |
Ik waarschuw nog wel netjes ![]() | |
greavy | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:02 |
Was/is te duur. | |
greavy | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:04 |
Vandaag reed een gezelschap van oa Göttingen naar Papenburg (bezoek Meyer werf) en Emden. Hier komt de trein Papenburg binnen rijden. De rijtuigen in de stam: - WTB 2271, D-WTB 75 80 28-11 002-4 - WTB 2481, D-WTB 75 80 28-11 004-0 - WTB 2341, D-WTB 75 80 28-11 003-2 - D-CBB 56 80 89-80 105-0 - D-CBB 56 80 89-43 003-3 WGm - D-CBB 56 80 10-80 142-7 Am - D-CBB 56 80 10-40 111-1 Am - D-CBB 56 80 10-80 141-9 Am - D-CBB 56 80 10-40 006-3 Aom - D-CBB 56 80 19-94 006-9 Avmz - D-RhBG 56 80 85-90 002-1 ARDmh - D-RhBG 56 80 88-35 022-4 WR - D-RhBG 56 80 81-70 002-8 ![]() 03 1010+rijtuigen ![]() 03 1010+Meyer Werft express ![]() 03 1010+Meyer Werft express ![]() 03 1010+Meyer Werft express ![]() Siemens PCW7 Deze Herkules-lok staat normaal in het testcentrum Wildenrath, maar mocht vandaag de stoomtrein assisteren. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:06 |
Kennelijk niet meer dus ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24 |
Het is ook serieus te nemen. De FMN (Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland: Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus) is niet over één nacht ijs gegaan. In plaats daarvan is er veel binnen- en buitenlandse expertise bijgehaald. Eén van die experts is Paul Blumenthal, één van de architecten van het Rail2000-plan van de SBB. Het plan is zeer concreet en de FMN staat te popelen om het uit te voeren. Het zal ook gedeeltelijk ten uitvoer komen, als Schultz haar zin krijgt zullen vanaf 2015 in ieder geval 2 van de 5 regionetten gerealiseerd worden. Bij een latere evaluatie zouden eventueel nog meer regionetten gerealiseerd kunnen worden. Onzin, onzin en onzin. Capaciteit = infrastructuur, en de infrastructuur moet in dienst staan van de treindienst die geboden wordt. Als de capaciteit ontoereikend is wordt er een overbelastverklaring ingediend, waarna er oplossingen voor de problemen worden uitgewerkt. Zoals al eerder is gebleken zijn de FMN-bedrijven best bereid om zelf te investeren in infrastructuur, waar nodig. Een alternatief voor meer infrastructuur is grotere treinen. Ik denk dat FMN capabel genoeg is om te bepalen waar, indien nodig, dubbeldekkers ingezet moeten worden. Extra stations: als er in het geheel geen behoefte aan zou zijn, zou de FMN dat ook niet voorstellen. Immers, er moet geïnvesteerd worden en een extra stop voor een trein kost veel geld (kosten voor het gebruikmaken van een halte, energiekosten, rijpaden, enz). OV-chipkaart: Het is nu al een drama wanneer je overstapt van vervoerder A naar B, zelfs al zouden er 3 vervoerders op een knooppuntstation komen (bijv. NS, Arriva, Veolia) dan zal het meerendeel van de reizigers daar niet meer hinder van ondervinden dan nu. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:56 |
ja, ik ben er bij ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 21:42 |
Interessant leesvoer over de onverschilligheid bij NS en ProRail: ‘Het spoor wordt uitgewoond’ Spoorexpert prof.dr.ing Ingo Hansen (CiTG) neemt vrijdag afscheid van de TU. Hij leverde in de afgelopen jaren niet alleen stevige kritiek op de NS en Prorail maar ook op het standpunt van de TU over zaken als de Joint Strike Fighter en de Superbus. “Als wetenschapper moet je zeggen wat je vindt.” Wie is Ingo Hansen? Prof.dr.ing. Ingo Hansen (1946) studeerde civiele techniek aan de Technische Universiteit van Hannover. In 1994 werd hij hoogleraar transport en planning aan de TU Delft. Hij doet al vijftien jaar onderzoek naar de veiligheid op het spoor en het zo efficiënt mogelijk regelen van het treinverkeer. Hansen is president van de International Association of Railway Operations Research en hoofdredacteur van het tijdschrift Rail Transport Planning & Management. Hij is internationaal befaamd als treinexpert. Al bijna vijftien jaar werkt hij aan een serie instrumenten waarmee de rijtijden van treinen tot de op de seconde nauwkeurig kunnen worden voorspeld. Maar de NS en Prorail luisteren niet naar Ingo Hansen, zegt de hoogleraar. “Ik ben nooit tot het directieniveau van deze organisaties doorgedrongen.” Wie wel luistert, is de Tweede Kamer. Hansen onderzocht de staat van het Nederlandse spoor in opdracht van het parlement (voor de Tijdelijke commissie onderhoud en innovatie spoor, die haar rapport vorige maand presenteerde). De NS en Prorail richten zich teveel op de korte termijn, luidt de belangrijkste conclusie van dat rapport, waarvoor Hansen belangrijke input leverde. Hele artikel, bij de TU Delft | |
Ireyon | zaterdag 10 maart 2012 @ 21:46 |
Dus volgens jou is er tussen Breda - Tilburg wel plek voor 2 extra 'regiosprinters' ![]() Station Oisterwijk Pannenschuur? Eindhoven Airport? Please.. ![]() Er zal niet meer hinder zijn, maar aanzienlijk méér reizigers zullen de huidige hinder gaan ondervinden. | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2012 @ 21:53 |
Ik ben het absoluut met hem eens. zeker met dit deel: Het is echt nodig om beslissingen meer landelijk door te rekenen. Zo kun je voorkomen dat een vertraagde trein in de buurt van knooppunt 1 ervoor zorgt dat treinen bij knooppunten 2 en 3 er last van krijgen, omdat een IC bijvoorbeeld achter een vertraagde stopper zit en daardoor later weer meer treinen op gaat houden. | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2012 @ 21:53 |
Er gaat al gewerkt worden aan seinoptimalisatie om zo meer treinen over dezelfde infra te kunnen gooien. Daarnaast, zoals ik al zei, infrastructuur moet in dienst staan van de treinen. Niet andersom. Als de vervoerders een mogelijkheid zien om meer treinen te laten rijden om zo reizigersgroei te realiseren, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. De exacte invulling hiervoor weet ik niet, dat is ook niet mijn expertisegebied. Ik ben geen infrastructuurdeskundige. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld Houten Castellum of Almere Poort dan, ten opzichte van de stations die jij noemt? Een station voor Eindhoven Airport kan juist goed zijn voor de ontwikkeling van de luchthaven en dus de regio. Dat is vervelend, maar ook daar wordt aan gewerkt, als ik me de posts van greavy enkele delen terug goed herinner. Ook ticketing mag de ontwikkeling en exploitatie van de treindienst niet in de weg staan, net zo min als de infrastructuur. Het zijn allemaal systemen die ondersteunend zijn voor het core process: zoveel mogelijk reizigers zo efficiënt en aantrekkelijk mogelijk vervoeren. | |
Bitlord | zaterdag 10 maart 2012 @ 21:53 |
Tien jaar geleden: Plan V, T, Sprinterdrie, Citypendels, DDAR, ICR, ICRm, Intercity+, Plan W, ICK, K4, Koplopers, DDM-rijtuig in de Intercity naar Venlo soms, wel wat meer afwisseling ja. | |
Ireyon | zaterdag 10 maart 2012 @ 22:04 |
Dat er al een hoop overbodige stations bestaan, lijkt me niet een goede reden om er nog maar een paar overbodige stations bij te stoppen.. Eindhoven Airport zou best nuttig kunnen zijn, o.a. voor de wijken Acht en Woensel-Noord, maar er is al zoveel geld gegooid in het Phileas busproject en aparte busbanen van Centraal naar Airport dat een investering in zo'n station me niet reëel lijkt. 'k Vind het verder een heel mooi idee hoor en ongetwijfeld dat het de reiziger ten goede komt, maar ik krijg toch het gevoel dat dit project een OV-Chipkaartje doet.. Allemaal heel mooi op papier maar een chaotische instabiele ramp in de praktijk. |