quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Je hebt de sprintert uit Nijverdal ook nog.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"U wilt naar Borne? Barst maar. Het is vakantie."
Er is in 2011 op ieder station (waar NSR stopt) zeker omgeroepen dat in- en uitchecken verplicht is vanaf 1 januari 2012 met je SOVC.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:52 schreef Ramkraker het volgende:
Dat station hier? dat is een spoor met een ticketautomaat, word niet veel omgeroepen
Dan kan je dat ding ook wel in Wierden laten keren. Is nog goedkoperquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt de sprintert uit Nijverdal ook nog.
Dat is inderdaad zo... Maarja, NSR zal er wel "een" reden voor hebben.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan je dat ding ook wel in Wierden laten keren. Is nog goedkoper
Één of andere Piet Pikomhoog zal wel in Almelo wonenquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo... Maarja, NSR zal er wel "een" reden voor hebben.
Ik heb zelfs één keer Syntus er ook bij gehoord, maar dat was dus maar eenmalig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Er is in 2011 op ieder station (waar NSR stopt) zeker omgeroepen dat in- en uitchecken verplicht is vanaf 1 januari 2012 met je SOVC.
Op Ede-Wageningen en Amersfoort werd omgeroepen dat het verplicht is bij NSR en Connexxion per 1 januari 2012
In Wierden keren is net wat vervelender als je trein net niet op tijd rijdt enzo, je kunt treinen vanuit Deventer namelijk alleen maar op spoor 1 binnennemen. Dan moet je dus vlot weer weg zijn voor de intercity achter je aan komt, maar dat past totaal niet in de huidige dienstregeling (dat is korte kering in Almelo, als je daar Wierden van zou maken staat die dus een kwartier spoor 1 te blokkeren).quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan je dat ding ook wel in Wierden laten keren. Is nog goedkoper
Die goeie ouwe tijd... (maar toen werd die er in Deventer afgetrapt)quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
stel van de IC aftrappen in Apeldoorn en dan dat tot Almelo laten rijden en weer terug
Rij je richting westen op lengte en richting oosten met de IC iets korter
Eventueel al bij Rijssen doorwisselen naar linkerspoor, maar ik weet niet of dat kan qua tegentreinen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In Wierden keren is net wat vervelender als je trein net niet op tijd rijdt enzo, je kunt treinen vanuit Deventer namelijk alleen maar op spoor 1 binnennemen. Dan moet je dus vlot weer weg zijn voor de intercity achter je aan komt, maar dat past totaal niet in de huidige dienstregeling (dat is korte kering in Almelo, als je daar Wierden van zou maken staat die dus een kwartier spoor 1 te blokkeren).
Nee, de trein voor jouw trein had +10 à 15. (Die tussen Den Haag en Utrecht reed iig.)quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vindt het vanmorgen trouwens erg rustig in de trein, 7:08 Den Haag - Deventer ( - Enschede).
Of iedereen mijdt gewoon de stiltecoupe, of het is inderdaad nog kerstvakantie voor veel mensen, of mijn verwachting van ochtendspits tussen Amersfoort en Deventer klopt gewoon niet.
+10 uit Gouda, met bijna +14 in Utrecht.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. ja, die reed al met +5 weg uit Den Haag. Net als die van mij trouwens, maar die houdt het voorlopig bij +5 en nu op de veluwe kan die dat misschien nog wel inhalen..
En vanmiddag gaat de stamlijn Delfzijl op slot door het sluiten van de coupures. Maar daar hebben reizigers geen last van.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:09 schreef greavy het volgende:
Gaat erg goed nu:
- Blikseminslag Almere
- Blikseminslag thv Maarsen(?)
- Omgewaaide bomen tussen Ermelo en Putten, snelheidsbeperking
- Defect wissel bij Herfte Aansluiting (wissel ligt gebogen ri Emmen, krijgen ze niet in rechtdoor), ontkoppelen gebeurt in Meppel hierdoor.
Ook wisselstoringen en takken in bovenleiding zeker...quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:21 schreef James1988 het volgende:
veel vertraging, ook voor vliegtuigen.
Treinverkeer Zwolle-Meppel stilgelegd ivm dit defecte wissel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:09 schreef greavy het volgende:
- Defect wissel bij Herfte Aansluiting (wissel ligt gebogen ri Emmen, krijgen ze niet in rechtdoor), ontkoppelen gebeurt in Meppel hierdoor.
Ja, ProRail laat Fyra niet op Stadion keren (capaciteit word niet toegewezen) dus word geheel opgeheven, begrijp ik nu.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat ik heb begrepen is dat Fyra over de gehele route niet rijdt.
Mooi rijtje... Dan heb ik nog geluk gehad vanmorgen, mijn trein uit Den Haag met +5 vertrokken was keurig op tijd in Deventer zelfsquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Treinverkeer Zwolle-Meppel stilgelegd ivm dit defecte wissel.
Alles op rijtje:
- Roosendaal-Dordrecht; Boom op het spoor op spoor ZC bij km 17.1(Oudenbosch-Roosendaal)
- Utrecht-Rotterdam/Den Haag; Defecte bovenleiding
- Eindhoven-Roermond; Overwegstoring bij overweg km 76,1(Schoorstraat)
- Amsterdam-Lelystad & Schiphol-Lelystad & Utrecht-Lelystad; blikseminslag (bij Almere) waardoor spoor FC een sectiestoring bevat (km 10.2-11.4 tussen Weesp en Almere)
- Utrecht-Amsterdam/Lelystad; Blikseminslag bij Utrecht Zuilen
- Fyra opgeheven tussen Rotterdam-Breda ivm de harde wind (Moerdijkbrug).
Rijden de stoptreinen langs het perron bij stadion dan? Dat er niet geen ruimte is? Rijden met 2 locs is geen optie?quote:
Met 2 locs is de max. snelheid 140 km/h.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden de stoptreinen langs het perron bij stadion dan? Dat er niet geen ruimte is? Rijden met 2 locs is geen optie?
Amsterdam-Rotterdam kan met 2 locs, zodra dat beschikbaar is. Maar daar beginnen ze niet snel mee. Is ook een hele logistieke klus.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:05 schreef b2py het volgende:
Maar er kan dan wel gewoon gereden worden, of duurt het ombouwen tot 2 locs lang?
En gelukkig ligt Harlingen Haven niet meer buitendijksquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vanmiddag gaat de stamlijn Delfzijl op slot door het sluiten van de coupures. Maar daar hebben reizigers geen last van.
Gaat inderdaad leuk worden in Harlingen!quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En gelukkig ligt Harlingen Haven niet meer buitendijks
quote:'Schultz, NS en Prorail negeren onderzoeksraad'
AMSTERDAM - Minister van Infrastructuur Melanie Schultz, de NS en spoorbeheerder Prorail negeren aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid om het spoor veiliger te maken.
Foto: NU.nl/Rob Kints
Dat concludeert de Volkskrant donderdag uit een rondgang langs betrokkenen.
De onderzoeksraad bracht begin vorig jaar een rapport uit over treinen die door rood licht rijden. Dat gebeurt nog steeds.
Als verweer stellen de betrokken partijen steeds dat er een nieuw Europees veiligheidssysteem in aantocht is, maar het is niet duidelijk wanneer welke plekken van dit ERTMS-veiligheidssysteem worden voorzien.
Hoofdverantwoordelijk
De raad eiste daarom "gezamenlijke, adequate actie". Ook zou één partij, Prorail, hoofdverantwoordelijk moeten worden voor de veiligheid. De belangrijkste maatregelen zouden binnen een jaar moeten worden genomen. Dat jaar is nu bijna voorbij, maar de aanbevelingen zijn volgens de krant nog niet uitgevoerd.
Zo zijn alle partijen volgens Prorail nog steeds samen verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid. Er is geen inventarisatie gemaakt van de plekken die van ERTMS worden voorzien. Evenmin is bekend wanneer dat gebeurt.
Onderzoek
De Tweede Kamer is bezig met een onderzoek naar de situatie rond het spoor. Volgende maand brengt de commissie-Kuijken een rapport uit. Uit de hoorzittingen bleek volgens de krant al dat de coördinatie nog steeds problematisch is.
Zo voorziet Prorail de nieuwe Hanzelijn wel van ERTMS, maar het lijkt er niet op dat de NS de treinen met dit systeem gaat uitrusten, aldus de krant.
Dat is fijn voor de reizigers van/naar Almelo de Riet, Borne en Enschede Drienerlo.. Heb je een aansluiting in Almelo van een kwartier ipv vijf minuten namelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:04 schreef greavy het volgende:
Je kan toch de buffel Nijverdal-Wierden laten rijden, en laten keren op spoor (10)3. Laat je de stopper uit Apeldoorn doorrijden naar Enschede. Dat gaat dan wel om een klein rot stukje natuurlijk, voor de buffel
Grotere kans om je aansluiting te halen met die wind van tegenwoordig dus!quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is fijn voor de reizigers van/naar Almelo de Riet, Borne en Enschede Drienerlo.. Heb je een aansluiting in Almelo van een kwartier ipv vijf minuten namelijk.
http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reisinformatiequote:Fyra treinverkeer weer opgestart, Thalys rijdt tot nader order klassiek
Het treinverkeer via de hogesnelheidslijn wordt weer opgestart.
De eerste Fyra van Amsterdam C naar Breda vertrekt om 15.57 uur.
De eerste Fyra van Breda naar Amsterdam C vertrekt om 16.55 uur.
Thalys Amsterdam-Brussel-Parijs zal tot nader order via de klassieke route rijden.
Houdt u rekening met vertragingen. Wij houden u op de hoogte.
quote:Fyra treinverkeer wordt weer opgestart, Thalys rijdt volgens normale dienstregeling
Het treinverkeer via de hogesnelheidslijn wordt weer opgestart.
De eerste Fyra van Amsterdam C naar Breda vertrekt om 16.57 uur.
De eerste Fyra van Breda naar Amsterdam C vertrekt om 18.25 uur.
Thalys Amsterdam-Brussel-Parijs rijdt weer via de hogesnelheidslijn, volgens de normale dienstregeling.
Thalys 9364 ( Amsterdam C oorspronkelijke vertrektijd 15.16 uur) start in Rotterdam Centraal, vertrektijd Rotterdam C 16.22 uur.
Ik vind het sowieso opvallend dat dat er staat. Naar mijn weten is VIRM slechts 'voorbereid' op 25 kV doordat er wat ruimte op een balkon is vrijgehouden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:29 schreef b2py het volgende:
Er staat wel in dat alle VIRM's 25KV geschikt zijn en alleen ETCS missen. Of geldt dit alleen voor de laatste VIRM serie?
Reactie:twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 05-01-2012 om 16:34:36@NS_online Technisch vraagje: volgens @RailJournal is alle VIRM voorzien van 25 kV-installatie (http://t.co/D5gWEj8r, p. 17), klopt dat? reageer retweet
Mooi, is dat ook weer uit de wereld.twitter:NS_online twitterde op donderdag 05-01-2012 om 17:16:07@AlexMedia nee, dat is niet correct, namelijk 1500 V. gelijkstroom. reageer retweet
Behalve dat al je kabels van dak naar beneden, HS-kabels in de trein, je stroomafnemer e.d. ineens 25kV-geschikt moeten zijn (en 1500V-backwards compatibel). En bedenkt: uit een transformator komt nog steeds een wisselspanning, dus die moet je weer gelijkrichter of zo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Geschikt is niet hetzelfde als voorzien van heIntern loopt alle electronica toch op hetzelfde voltage, of de boel nou met 1500V of 25kV gevoed wordt. 25kV transformator er in jassen lijkt me relatief een eitje.
Tuurlijk, ik zeg niet dat het binnen een dag gefixed is, maar ik denk niet dat je je boordnet, tractiemotoren etc. er voor hoeft te vervangen (behalve wat firmware updates her en der). Ik stel alleen maar dat vanaf de transformator/inverter tot aan de aarde er niks vervangen hoeft te worden. Het boordnet en de tractiemotoren lopen toch al op een andere spanning dan 1500V.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve dat al je kabels van dak naar beneden, HS-kabels in de trein, je stroomafnemer e.d. ineens 25kV-geschikt moeten zijn (en 1500V-backwards compatibel). En bedenkt: uit een transformator komt nog steeds een wisselspanning, dus die moet je weer gelijkrichter of zo.
En de afko's word aan gewerkt, komt door een update in het systeem. Schijnt wel terug te komen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:56 schreef b2py het volgende:
Overigens werken de afkortingen in de reisplanner ook nog niet
En duurt de defecte bovenleiding tussen Gouda en Den Haag C ook nog voort ..
Ding vormt het zelf al om naar een bepaalde spanning, stroom los van zijn invoer. Alleen voor de invoer is rekening gehouden met 25 kV uitbreiding (VIRM-6). De overige VIRM hebben zover ik weet geen ruimte voor uitbreiding, dus de kans dat de NS het ooit invoert is erg klein. Gezien het feit dat het ongelofelijk lastig om materiaal uit elkaar te houden. Bij de volgende revisie is de kans groot dat het lege hok er uitgesloopt wordt indien het niet gebruikt zal worden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:09 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zeg niet dat het binnen een dag gefixed is, maar ik denk niet dat je je boordnet, tractiemotoren etc. er voor hoeft te vervangen (behalve wat firmware updates her en der). Ik stel alleen maar dat vanaf de transformator/inverter tot aan de aarde er niks vervangen hoeft te worden. Het boordnet en de tractiemotoren lopen toch al op een andere spanning dan 1500V.
Totaal 14 storingen tot op heden. Kan nog meerquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:25 schreef b2py het volgende:
Heb je al een nieuwe update Greavy van je grafiek?
Die voorbereiding zit toch juist in een extra tussenbak die alle stellen hebben gekregen met de verlening (daar waar de panto bovenop zit)? Zou technisch gezien bij allemaal gelijk moeten zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alleen voor de invoer is rekening gehouden met 25 kV uitbreiding (VIRM-6). De overige VIRM hebben zover ik weet geen ruimte voor uitbreiding, dus de kans dat de NS het ooit invoert is erg klein.
Bijzonder. "eerdere verstoring" en "meerdere verstoringen" lijken toch wel wat overlap te hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Totaal 14 storingen tot op heden. Kan nog meer
Van deze 13 zijn er minimaal 8 aan het weer te wijten.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Totaal zijn het er nu al 37.
hou dit bij tot 31-12, dat zou voile zijn. Hoe kom je trouwens aan die info?quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Totaal 14 storingen tot op heden. Kan nog meer
Van deze 13 zijn er minimaal 8 aan het weer te wijten.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Totaal zijn het er nu al 37.
Ik reis wanneer mogelijk liever met de trein, dat wel, maar ik heb geen hekel aan auto's. Wel aan de vooroordelen die mensen soms over het OV hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:41 schreef hemarookworst het volgende:
Als geinteresseerder in OV ben ik best wel een auto-hater. Hoe zit het bij jullie treinenliefhebbers?
Inderdaad die vooroordelen/gezeik over OV. Tuurlijk kan het OV beter, maar de landelijke dekking en informatievoorziening (zoals elektronische borden)die wij hebben hier is zeker wel van een hoog niveau.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik reis wanneer mogelijk liever met de trein, dat wel, maar ik heb geen hekel aan auto's. Wel aan de vooroordelen die mensen soms over het OV hebben.
nou, als de ov van je kind stuk gaat (onzichtbaar) dan ben je een hoop geld kwijt voordat je weer in de running bent en dan wordt je niet vrolijk van de firma ov-chip (junior is 6 jaar oud en moet zich legitimeren en zelf zijn ov ophalenquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:41 schreef hemarookworst het volgende:
Als geinteresseerder in OV ben ik best wel een auto-hater. Hoe zit het bij jullie treinenliefhebbers?
Mja, van uursdiensten 's avonds en in het weekend wordt je niet zo vrolijk, en de eerste bus die op zondag om 10.15u gaat helpt ook niet mee.. Meestal is het dus voor een treinreisje maar even regelen dat ik naar het station gebracht wordt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:41 schreef hemarookworst het volgende:
ansigh niks mis met t OV..alleen het brengt je gewoon niet A naar Bquote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, van uursdiensten 's avonds en in het weekend wordt je niet zo vrolijk, en de eerste bus die op zondag om 10.15u gaat helpt ook niet mee.. Meestal is het dus voor een treinreisje maar even regelen dat ik naar het station gebracht wordt.
Dat kan best. De meeste oorzaken die je leest zijn generaliserende eufemismes voor de exacte storing. Een sectiestoring bijvoorbeeld wordt soms gepubliceerd als wisselstoring, soms als seinstoring, soms als overwegstoring, en vaak als een combinatie. Wat je leest is jip-en-janneketaal voor wat de reiziger van de gevolgen kan merken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorts ben ik nog aan het puzzelen hoe je een overweg- EN een wisselstoring kan hebben, zonder een seinstoring. Maar misschien kan dat wel echt
In de 6-persoons zijn ze niet. Ik dacht alleen in ICM4 (de tweede serie van de ICM-IV).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:22 schreef CrashO het volgende:
Zitten er in de coupe's van 1e klas ICMm geen stopcontacten? (Dus zo'n hokje van 6 stoelen)
Ik weet ze wel te vinden in de gewone coupe, maar hier kan ik er geen vinden
Dit... Al was de vakantiedienstregeling wat minder. Ik moet met lijn C naar Rotterdam en dan is 15min wachten wel langquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:58 schreef hemarookworst het volgende:
In Rotterdam is de metro mijn favo vervoersmiddel. Die rijdt vaak en snel. Perfect als je bestemmikng in de buurt van een metrostation is (en als je bij een metrostation woont)
Dat is vervelend ja. Gelukkig reis ik op een traject waar ik met A/B/C kan en dus bijna nooit langer dan 5 min hoef te wachten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:05 schreef zponz het volgende:
[..]
Dit... Al was de vakantiedienstregeling wat minder. Ik moet met lijn C naar Rotterdam en dan is 15min wachten wel lang
Ja, bij Eerbeek. Alleen de VSM heeft daar last van.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is er uiteindelijk nog spoor overstroomd of niet?
Ja, dat zal ook wel inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan best. De meeste oorzaken die je leest zijn generaliserende eufemismes voor de exacte storing. Een sectiestoring bijvoorbeeld wordt soms gepubliceerd als wisselstoring, soms als seinstoring, soms als overwegstoring, en vaak als een combinatie. Wat je leest is jip-en-janneketaal voor wat de reiziger van de gevolgen kan merken.
maarssen.. plaats wat zo`n beetje tegen utrecht aanligt inmiddels aan de noord west kantquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal ook wel inderdaad.
Hoewel we gisterochtend bij aankomst in Amersfoort (Vanuit Deventer) te horen kregen dat de trein "Vanwege een stroomstoring bij Maarssen niet verder zou rijden dan Amersfoort". Verwacht je dat iemand DAT begrijpt?![]()
Of gewoon dat niemand weet waar Maarssen ligt?
Holy s***quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dit omdat ze voor het binnenrijden van Utrecht moeten wisselen naar het meest rechter spoor.
Seconde later deze:quote:Onderwerp: Bevestiging aanvraag klassewissel OV-chipkaart
Referentie: XXXXXXX
Geachte mevrouw, mijnheer,
NS heeft deze aanvraag van u ontvangen:
Klassewissel OV-chipkaart
Gewenste nieuwe klasse: 1e klas
OV-chipkaart: XXXXXXXXXXXXXXXX
Uw aanvraag wordt verwerkt. Binnen 1 uur ontvangt u een e-mail met de mededeling dat u de klassewissel op uw OV-chipkaart kunt activeren. U kunt dit doen bij de NS-kaartautomaat of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. Daarna kunt u in de nieuwe klasse reizen bij NS. .
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumenten Markt
NS Reizigers
quote:Onderwerp: Uw OV-chipkaart product activeren
Referentie: XXXXX
Geachte mevrouw, mijnheer,
U ontvangt deze e-mail omdat u een aanvraag heeft gedaan voor een NS-product via onze website of omdat uw Voordeelurenabonnement wordt verlengd. In beide gevallen is het belangrijk dat u het product op uw OV-chipkaart activeert bij de NS-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart.
Bij de NS-kaartautomaat gaat dit alsvolgt:
- houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm
- kies 'Ophalen bestellingen' en volg de aanwijzingen op het scherm.
Uw gegevens:
Product: Activeren reizen op saldo NS 1e klasse
OV-chipkaart: XXXXXXXXXXXX
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
NS Reizigers
Nou ik nietquote:
Kan ook aan jou liggen natuurlijkquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb inmiddels sinds 12 december al een WeekendVrij abo. Krijg ik vandaag, 6 januari, een brief over dat mijn Voordeelurenabo verlengd wordt tot 25 feb 2013, dat het 5 euro duurder wordt en dat men hoopt dat ik er veel plezier van ga hebben
[..]
Nou ik niet
mja, dat wil je niet en de 2800 zit je gewoon in de weg en daarom schrappen ze die seriequote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Holy s***, je hebt gelijk... Dat die beperkende factor erin zat wist ik helemaal niet, maar ik zie het inderdaad als ik naar sporenplan.nl kijk...
--edit-- Je kunt nog wel op spoor 14b komen, via spoor 13 trouwens![]()
De IC Rotterdam-Amersfoort/Deventer (Weten jullie nog, geen treinseries enkel benoemen?) heeft in de regel 6 bakjes VIRM, en dan is spoor 14B volgens mij(niet nagekeken) ook nog nijpend. En schrappen is dan de regel. En je zit ook met overige treinen die vanaf 14b moeten vertrekken. Met 2 minuten vertraging zit je de volgende trein ri Nijmegen al in de weg.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat wil je niet en de 2800 zit je gewoon in de weg en daarom schrappen ze die serie
Ligt eraan wat je beginstation is.quote:
Hou es even je kanis vuile moraalridder, nou weten we het welquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
De IC Rotterdam-Amersfoort/Deventer (Weten jullie nog, geen treinseries enkel benoemen?)
Heb je je voordeeluren-abonnement echt opgezegd? Het zou natuurlijk prima kunnen met allebei naast elkaar tochquote:
Nee. Mij is altijd voorgehouden dat als je één van de nieuwe abo's neemt, dat dan je VDU finito terminado is. Blijkt ook wel want nu betaal ik gewoon volle por in de middagspits.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je je voordeeluren-abonnement echt opgezegd? Het zou natuurlijk prima kunnen met allebei naast elkaar toch
Als Bijlmer ArenA - Utrecht er uit ligt door een storing bij Maarssen dan zijn 14/15 ook niet zo vol, omdat er dan wel meer treinen uit liggenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
De IC Rotterdam-Amersfoort/Deventer (Weten jullie nog, geen treinseries enkel benoemen?) heeft in de regel 6 bakjes VIRM, en dan is spoor 14B volgens mij(niet nagekeken) ook nog nijpend. En schrappen is dan de regel. En je zit ook met overige treinen die vanaf 14b moeten vertrekken. Met 2 minuten vertraging zit je de volgende trein ri Nijmegen al in de weg.
Aja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Bijlmer ArenA - Utrecht er uit ligt door een storing bij Maarssen dan zijn 14/15 ook niet zo vol, omdat er dan wel meer treinen uit liggen
Je VDU zou beëindigd moeten zijn, als het op de zelfde kaart staat. Bij een nieuwe kaart niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Mij is altijd voorgehouden dat als je één van de nieuwe abo's neemt, dat dan je VDU finito terminado is. Blijkt ook wel want nu betaal ik gewoon volle por in de middagspits.
Staat op dezelfde kaart idd. En wat ik zei: Ik betaal nu volle prijs in de middagspits dus mijn VDU IS beëindigd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Je VDU zou beëindigd moeten zijn, als het op de zelfde kaart staat. Bij een nieuwe kaart niet.
En dat is wel heel veel cryptische nummers in 1 zin. Zou je hierbij wel zo vriendelijk willen zijn even kort te noemen welke treinen dat zijn? Dankje!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:08 schreef b2py het volgende:
Je kan de 3100 en 3000 er prima uitgooien en 3500/800 omleiden via Hilversum. 3000 laten keren in Utrecht en de 3100 of volledig eruit of in Driebergen-zeist laten keren.
Wielspin op topsnelheid.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
AWESOME
Top Gear MET Stoomtrein![]()
NU op veronica, net begonnen![]()
precies. Dan heb ik dus mooi geen geld bij mequote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
van de week ook al gehoord op Amersfoort "Vanwege een storing aan de In-uit-check-palen van connexxion wordt u geadviseerd een papieren vervoerbewijs te kopen"
Ja, sodemieter lekker op
Bij het vrij reizen moet je altijd in- en uitchecken. Ook bij meerdere vervoerders. Reis je met korting, is het vaak voordeliger om een papieren kaartje aan te schaffen. Met het SOV is het nog niet verboden een papieren kaartje aan te schaffen. Maar het is WEL verplicht om bij je vrij-reizen periode in te checken. Het staat alleen knullig verwoord.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef Yreal het volgende:
NS adviseert je met een papieren vervoerbewijs te reizen wanneer je de grens overgaat of als je tijdens je reis gebruikt maakt van meerdere treinvervoerders. Check in deze gevallen niet in of uit.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
Ja maar ik kom/ga naar delfzijl ! Dus ik heb/ga ook met arriva reizen.
Zou het werken?
het staat er toch echt.. Syntus, veolia, whatever. Of moet je overal al inchecken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij het vrij reizen moet je altijd in- en uitchecken. Ook bij meerdere vervoerders. Reis je met korting, is het vaak voordeliger om een papieren kaartje aan te schaffen. Met het SOV is het nog niet verboden een papieren kaartje aan te schaffen. Maar het is WEL verplicht om bij je vrij-reizen periode in te checken. Het staat alleen knullig verwoord.
Bij Arriva is het zelfs verplicht om in- en uit te checken. Ook al reis je door met NS.
Greavy to the savequote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:45 schreef greavy het volgende:
In de 6-persoons zijn ze niet. Ik dacht alleen in ICM4 (de tweede serie van de ICM-IV).
brrr...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:50 schreef greavy het volgende:
De aanrijding met een persoon tussen Amsterdam-Amersfoort/Lelystad was gebeurd te station Diemen. Op- of nabij het station.
Trein die de melding maakte was niet de trein die de persoon heeft aangereden, dit had de trein ervoor gedaan, maar het niet opgemerkt. De trein die het meldde, is er nogmaals overheen gereden.
Als het goed is, de vierde serie (4225 en hoger genummerd). Niet alle vierdeligen hebben het, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef CrashO het volgende:
[..]
Greavy to the save![]()
Zit nu in een 6zitter van een ICMm 4tje en deze heeft inderdaad een stopcontact
Ja dus. Maar de exacte oorzaak van dit voorval is mij niet bekend.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr...
maar is het uberhaupt mogelijk om het niet te merken?
In Diemen is het dan ook al wel vaker fout gegaan. Het is daar ook zo dat de stoptrein op het ene spoor en de IC van/naar Lelystad op het andere spoor ongeveer tegelijk komen, dus je kan daar ook maar beter niet eigenwijs doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
Bij diemen valt het me altijd op dat iedereen perfect is gecondictioneerd om pas te gaan lopen/rijden als het licht uit gaat. Dat zie je echt ALLEEN in diemen
Ja. als iemand sideways tussen trein en perron belandt. Pas nog op Apeldoorn Osseveld gebeurd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr...
maar is het uberhaupt mogelijk om het niet te merken?
Ik zit in 4213quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:06 schreef greavy het volgende:
Als het goed is, de vierde serie (4225 en hoger genummerd). Niet alle vierdeligen hebben het, weet ik uit ervaring.
De stoptrein kruist de stoptrein en de IC de ICquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:08 schreef Igen het volgende:
[..]
In Diemen is het dan ook al wel vaker fout gegaan. Het is daar ook zo dat de stoptrein op het ene spoor en de IC van/naar Lelystad op het andere spoor ongeveer tegelijk komen, dus je kan daar ook maar beter niet eigenwijs doen.
je kan hem ook even tegen een automaat houden en er 5 euro op laden. bij een ov automaat van de RET zelfs 2quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:37 schreef twiFight het volgende:
Weer wat nieuws
Mijn nieuwe jaarkaart van 2012 heeft een negatief saldo. Best frappant, als reizen altijd gratis is. Er staat een bedrag van ong. ¤ -1.35 op. Godzijdank kan ik nog wel reizen, omdat er dan geen saldo afgehaald wordt. Wél krijg ik na het inchecken in de bus direct na de groene "instap ok" toon een dubbele fouttoon en brandt de rode lamp op die incheckscanner. Gevolg is dat chauffeurs regelmatig denken dat ik niet goed ingecheckt ben
Ik vrees dat het euvel laten verhelpen betekent dat ik de kaart op moet sturen, waardoor ik enkele weken lang 40 euro per dag kwijt ben aan reiskosten
Ik heb 'm bij een automaat gehouden. Alle transakties waren -0,00, zoals ook hoort bij een jaarabonnement. Aangezien het jaar nog maar net begonnen was kon ik mooi alle transakties zien. Het is raar omdat 1. het al zo is sinds het begin (dus nog van voor dat ik de kaart gebruikte), 2. niet uit kunnen checken in de bus ook geen reden kan zijn, omdat alle ritten gratis zijn. Borg wordt bij een jaarkaart ook niet afgeschreven en 3. er uberhaupt geen negatief saldo moet kunnen komen op een kaart waar je altijd gratis mee reist :/ En nee, ik heb ook geen vervoersmiddel met een toeslag oid gebruikt, daar kom ik niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef James1988 het volgende:
Op www.ov-chipkaart.nl kun je een account aanmaken en daarna het transactieoverzicht bekijken. Je kunt daar dan ook zien waar een mogelijke transactie fout is gegaan (bijvoorbeeld door niet uit kunnen checken in de bus), zodat je dit daarna recht kunt laten zetten.
Niet helemaal: in Thalys zitten er stopcontacten in de 2e klasse. Ook de IC Berlijn heeft ze.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:51 schreef CrashO het volgende:
2e klasse is helaas altijd stopcontactloos
De Pimpelquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOE noemen we zo'n trein James? HOE?
De ÖBB-rijtuigen hebben ze wel, volgens mij zelfs twee in een coupe van zes.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over de ÖBB-rijtuigen ben ik niet zeker, net zo min over ICE in 2e klasse.
ÖBB-rijtuigen 2 aan raamkant, ICE tussen de stoelenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet helemaal: in Thalys zitten er stopcontacten in de 2e klasse. Ook de IC Berlijn heeft ze.
Over de ÖBB-rijtuigen ben ik niet zeker, net zo min over ICE in 2e klasse.
over twee weken pasquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:06 schreef b2py het volgende:
Boys! Geen treinen volgende week op Eindhoven - Venlo. Jullie gingen toch rondje doen?
Hmm. Toch maar eens in de gaten houden of die 60 euro voor mijn al opgeheven VDU niet gewoon toch afgeschreven wordt dus...quote:
Ja, zekerquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:16 schreef Bitlord het volgende:
Zeker dat de stopcontacten bij ICE tussen de stoelen zitten in de tweede klasse? Ik heb er naar lopen zoeken vorige week toen ik er inzat, maar kon ze niet vinden. Of hebben jullie het weer over de 1e klasse?
En als toevoeging hierop:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:05 schreef greavy het volgende:
Aargh. Ik doe NS wat!!
Vrijdagavond met NS Klantenservice gebeld met de vraag of mijn Weekend Vrij abonnement omgezet kon worden naar eerste klas. Dit moest zij navragen.
Echter, het product op verkeerde kaartnummer klaargezet. Hoe moeilijk kan het zijn???
Vanochtend opnieuw gebeld met de vraag of het gecorrigeerd kon worden. Dat werd gedaan.
Nadat ik het product opgeladen was, checkte ik in met tweede klas
Vanmiddag nadat ik bij het NSM geweest ben, het nogmaals gecontroleerd. Was toch niet goed gegaan. Naar het loket, waar ik wonderbaarlijk binnen 5 minuten weer buiten stond!
Wat bleek: Er was enkel een product klaargezet voor Reizen op Saldo 1e klas en deactivatie Reizen op Saldo 2e klas.
Ik kreeg het advies om, alweer..., de klantenservice te bellen. Zo geschiedde net. Wat blijkt? Het abonnement kunnen zij heul niet omzetten. Ik moet de klantenservice hiervoor schrijven, gezien het abonnement beëindigd moet worden, en dan weer opnieuw geactiveerd moet worden..
Straks dus maar een brief schrijven.
Falers daar.
maandag blijkt dat je sov weg isquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef greavy het volgende:
[..]
En als toevoeging hierop:
Tijdens een controle zien de HC's dat ik tweede klas ingecheckt ben, maar geen reisrecht![]()
![]()
Maar als ze verder kijken, zien zij dat ik WeekendVrij eerste klas heb![]()
![]()
Nu snap ik er de ballen van
quote:129 Teletekst za 07 jan
Sneeuwoverlast Oostenrijk houdt aan
` In het westen van Oostenrijk is door
hevige sneeuwval geen treinverkeer meer
mogelijk tussen Wenen/Innsbruck en het
westen van Oostenrijk en Zwitserland.
Ook treinverbindingen tussen Tirol en
het zuiden van Duitsland zijn gestremd.
Tirol en Vorarlberg liggen onder een
dik pak sneeuw.In twee dagen tijd is er
meer dan een meter sneeuw gevallen.Ook
enkele wegen bij de wintersportgebieden
zijn afgesloten.
Gisteren zaten zeker 15.000 toeristen
vast op de Arlberg.De wegen daar zijn
weer open maar andere in het gebied
blijven dicht.Door sneeuw ligt ook het
openbare leven in West-Bulgarije plat.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou ja, men zal niet in een halve meter water blijven staan om te wachten tot er een trein komt toeterenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Gewoon hard blijven toeteren en maar hopen dat men aan de kant gaat voor je
ligt aan het doel van je fotoquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef greavy het volgende:
Een mening graag even over deze foto:
[ afbeelding ]
Een gast zegt dat hij "te donker" is. Ik vind 'm juist goed. Of ben ik toe aan 'n bril?
In Nederland is het simpel: als er water op het spoor, rijd je er niet door. Iets met electrische installaties in de trein. Én met spoorstroomlopen: in Zuidbroek krijgen we al een spoorbezetting als het ballast te nat is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, men zal niet in een halve meter water blijven staan om te wachten tot er een trein komt toeteren![]()
Aan de andere kant: eventuele obstakels gaan niet aan de kant voor een toetertje. Eigenlijk is het dus redelijk onzinnig om te toeteren, en gevaarlijk om te blijven rijden. Maar goed, laat dat maar aan die rednecks over
Zal wisselen, net afhankelijk van het type treindetectie. De Nederlandse spoorstroomlopen zijn een Amerikaans exportproduct.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ook dat nog inderdaad ja. Zal dat in de US ook anders werken dan?
Je zal maar bij die overweg staan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
En toen was het splash...
Maar de trein blijft rijden
Neem de laatste trein van Utrecht naar Woerden en je ziet hoe het er uit ziet. Vol.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:40 schreef b2py het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd hoe stations / opstelterreinen er 's nachts uit zien. Zijn er foto's van een nachtelijke Cartesiusweg of Binckhorst? Of een station?
En je zwaait niet ff?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
http://yfrog.com/z/h0rpolytj
Foutje, bedankt... Hebben ze 3x geprobeerd 'm wel volledig aan het perron te krijgen (2e x stopte Mcn weer te vroeg...)
Is de foto te donker als...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef greavy het volgende:
Een mening graag even over deze foto:
[ afbeelding ]
Een gast zegt dat hij "te donker" is. Ik vind 'm juist goed. Of ben ik toe aan 'n bril?
Nee lijkt me duidelijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:06 schreef greavy het volgende:
Nieuwe dienstregeling lijn 3 zit kerkgangers Haarlem-Noord dwars
Ik wil 'm even niet onthouden. Vind 't te zot als CXX hierop de tijden aanpast... Hopelijk doen ze 't ook niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:40 schreef b2py het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd hoe stations / opstelterreinen er 's nachts uit zien. Zijn er foto's van een nachtelijke Cartesiusweg of Binckhorst? Of een station?
Yep, ik ga er zo heenquote:Op zondag 8 januari 2012 09:24 schreef dennistd het volgende:
Vandaag, 50 jaar geleden:...
[ afbeelding ]
Kijken bij de onthulling? Doe Pieter de groeten.quote:
Gave foto's.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:41 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoel je zoiets? Het is dan wel geen grote stad, maar Hengelo en Enschede lijkt me toch ook wel goed.
Ik zal eraan denkenquote:Op zondag 8 januari 2012 10:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijken bij de onthulling? Doe Pieter de groeten.
Mwah... Ik ga ervan uit dat het een respectvolle vertoning is, dus laat maar. Hoe laat begint het?quote:
Kwart over één voor genodigden en twee uur voor de ordinary mortals.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah... Ik ga ervan uit dat het een respectvolle vertoning is, dus laat maar. Hoe laat begint het?
Na Bentheim gaat t weer verder. De derde militaire trein staat met de 1602 gereed op Amersfoort Goederen voor vertrek richting Bentheimquote:
Sneue opmerking, zet dan ook geen monument neer.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wilde er gewoon bij geweest zijn.
Verder ben ik "iemand die er niks te zoeken heeft" zoals ik iemand daar hoorde zeggen.
Inderdaad niet het juiste moment. Was ie persoonlijk aan jou gericht?quote:Op zondag 8 januari 2012 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben de discussie ook maar niet aangegaan verder
Gezelligquote:Op zondag 8 januari 2012 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wilde er gewoon bij geweest zijn.
Verder ben ik "iemand die er niks te zoeken heeft" zoals ik iemand daar hoorde zeggen.
Nee dat niet, iemand was met iemand anders in discussie en één van de twee maakte onderscheid tussen "Nabestaanden" en "mensen die er eigenlijk niks te zoeken hebben".quote:Op zondag 8 januari 2012 17:44 schreef Duvel het volgende:
Inderdaad niet het juiste moment. Was ie persoonlijk aan jou gericht?
Dat is dezelfde als die van het linkje met rtv utrecht van vanmorgenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond om 18:55 is er op NL 2 een documentaire over de ramp.
oh, kan wel. Ik heb m nog niet gezien iigquote:Op zondag 8 januari 2012 18:31 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is dezelfde als die van het linkje met rtv utrecht van vanmorgen
ik heb het gezien, oude opnames, nieuwe animaties en gesprekken met overlevenden, aangrijpende verhalen uiteraard.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh, kan wel. Ik heb m nog niet gezien iig
Ik ga kijkenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:50 schreef bork het volgende:
[..]
ik heb het gezien, oude opnames, nieuwe animaties en gesprekken met overlevenden, aangrijpende verhalen uiteraard.
Dat dacht ik ook altijd. Maar op het monument en ook in het boekje heet ie "Van der Leer" dus.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:56 schreef Duvel het volgende:
Volgens Jongerius in "Spoorwegongevallen in Nederland 1839 - 1993" is het "Van Leer".
Op de een of andere manier geloof ik dat monument wel weer dan...quote:Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. Maar op het monument en ook in het boekje heet ie "Van der Leer" dus.
En dan hebben we het over 1 van de 2 machinisten. Wie weet welke fouten er onder de reizigers nog gemaakt zijn.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de een of andere manier geloof ik dat monument wel weer dan...
Het was mij niet opgevallen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig is het ook iets wat helemaal niet gevoelig ligt of zo, dus ach
Klopt ja, er deugde meer niet. En dan heb ik het nog niet eens over die stroomafnemers die de bovenleiding niet raken. Of over het 3e klasse bordje (terwijl de 3e klasse in 1956 afgeschaft is). Meer over frases als "....doordat de machinist het rode sein niet gezien had..."quote:Op zondag 8 januari 2012 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In de animatie zaten ook wat seintechnische foutjes. Maar soit, weten zij veel.
Het perron: het grootste en meest stabiele statief wat je je kunt wensen!quote:Op zondag 8 januari 2012 22:25 schreef greavy het volgende:
Geen statief bij me, dus perron gebruikt.
Ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Verder wel de moeite waard om terug te zien?
Ik denk eerder Arriva of Hermes.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik vermoed Syntus of Arriva, kan er echter niet zeker over zijn..
Ja, die hebben de concessie SAN gewonnen (Arnhem en Nijmegen), en daarbij horen ook de treinen Arnhem-Doetinchem.quote:
En het materieel zal GTW's zijn, net als Arriva. De reden hiervoor is dat mocht een trein van de ene vervoerder stranden de andere vervoerder deze weg kan slepen.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, die hebben de concessie SAN gewonnen (Arnhem en Nijmegen), en daarbij horen ook de treinen Arnhem-Doetinchem.
Altijd interessant dat soort rapporten.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:26 schreef dennistd het volgende:
Met 80 die wisselstraat in lijkt me niet verstandig, aangezien dat allemaal 40 km/h-wissels zijn. Wel hoeft ie pas net voor de flyover te gaan remmen.
Bij Nieuwerkerk is trouwens een paar jaar terug wel een trein met 100km/h door dat soort wissels gegaan, is allemaal goed afgelopen: http://www.ilent.nl/Image(...)09_tcm334-320139.pdf
Volgordefout: Cartesiusweg ligt voor de fly-over.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:10 schreef b2py het volgende:
Ik had zojuist de schrik van mijn leven. Zat in de trein v10:28 op R'dam Alexander en merkte al dat de machinist er zin in had. We bleven maar rijden en de machinist ging pas remmen toen we al ruim op de fly-over waren te Utrecht. We reden met ruim 80 de wisselstraat in en ik dacht echt dat de trein geen remmen had. Bleef maar rijden zelfs toen we langs de Cartesiusweg scheurden! Man man, wat een ervaring op de maandagochtend..
i know :p, bedacht me tijdens het typen dat het ook nogal chaotisch wasquote:Op maandag 9 januari 2012 12:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgordefout: Cartesiusweg ligt voor de fly-over.
En je maakt wat mee.
Ik vraag me af hoe groen de verf isquote:Op maandag 9 januari 2012 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hoezo, niet milieubewust? Hoe groen moet mijn trein DAN zijn?"
Oeps.quote:ProRail sloopt eeuwenoude muur
Spoorwegbeheerder ProRail heeft voor de aanleg van de Randweg nabij Den Bosch een stuk muur uit de zeventiende eeuw gesloopt. Dit deed het bedrijf zonder eerst archeologisch onderzoek te laten doen.
In een onderzoek dat op aanvraag van de gemeente Den Bosch gedaan is, geeft ProRail toe dat de muur gedeeltelijk afgebroken is. De muur maakt deel uit van een eeuwenoude dijkweg tussen de forten Anthonie en Isabella.
De stenen van de muur zijn verkocht aan het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. De overige onderdelen van de muur, waaronder enkele houten palen, zijn verloren gegaan.
Het college van B&W van Den Bosch is niet te spreken over de gang van zaken.
PowNed
Dan is zelfs rijden op zicht nog amper mogelijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:38 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Wannebee stoomtrein, hongaarse loc..
Nou ja, er zijn regels en procedures voor, en die hebben ze zeer bewust aan hun laars gelapt. Mag best eens wat van gezegd worden.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh nee mijn hemel, een muur, hoe durven ze.
Inderdaad. Fijne vervoerders ook, trouwens.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Saldo besteld? Jammer dan!![]()
Mooi systeem jonge
Ach ja, ik houd wel van een beetje stevig, zo nu en dan.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker dringende mail trouwens![]()
Denk je wel een beetje aan je geloofwaardigheid?
Sorry hoor, maar met zo'n schreeuwerige oneliner vind ik het niet raar dat andere vervoerders niet eens de moeite nemen te reageren. En misschien hebben ze inderdaad wel hun eigen coulanceregeling toegepast, dat weet je niet.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:
Ach ja, ik houd wel van een beetje stevig, zo nu en dan.
Niet van: "We leggen het traject 2 uur plat"quote:
Wel echt een paar super mooie bordjes langs die lijnquote:Op maandag 9 januari 2012 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet van: "We leggen het traject 2 uur plat"![]()
Maar van: "Over een half uur wordt de normale Dienstregeling weer gereden"![]()
![]()
![]()
Toen wij terug reden, moesten wij eerst de trein uit, was niet bekend hoe snel hervat werd. Mochten na 5 minuten weer naar binnen. Maar hell. Wat een bagger "treintjes" zijn dat. Door de harde wind klapperden de deuren zelfs open, terwijl ze dicht waren
We proberen ook aardig te zijn als daar aanleiding toe is, zoals bij die vlot verlopen evacuatie tussen Ledn en GV. Maar soms moet je gewoon even een stevige toon kiezen. Dat is en blijft altijd een kwestie van balanceren. En die misser van vandaag was wel aanleiding tot een vuist op tafel. Me dunkt.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar met zo'n schreeuwerige oneliner vind ik het niet raar dat andere vervoerders niet eens de moeite nemen te reageren. En misschien hebben ze inderdaad wel hun eigen coulanceregeling toegepast, dat weet je niet.
VoorBeterOV posteerde zich altijd als "niet zo'n jankersclub als ROVER". Maar dat idee hebben jullie kennelijk laten varen?
Oh vast wel. Maar wat houdt de aangesprokenen tegen om jullie volkomen te negeren? Niets.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:17 schreef DriekOplopers het volgende:
En die misser van vandaag was wel aanleiding tot een vuist op tafel. Me dunkt.
Mwah, voor veel mensen was het wel weer de eerste normale werkdag na de kerstvakantie...quote:Op maandag 9 januari 2012 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, om hoeveel mensen zal het gaan? Mensen die al een product bestald en betaald hadden, en nog niet opgehaald, en juist vandaag wilden gaan ophalen. Hooguit een paar honderd, nationwide, denk ik.
Natuurlijk. Wij hebben niet een of andere (formele) machtspositie. Dus het staat vervoerders en hun opdrachtgevers vrij om wel of niet wat met onze visie te doen. Dat is ook niet erg.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh vast wel. Maar wat houdt de aangesprokenen tegen om jullie volkomen te negeren? Niets.
Kan je wel in Dakar met de trein komen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Serieus nu.
Ik wil begin 2014 Paris - Dakar gaan rijden. Per trein.
Ik wil één medereiziger. Die moet Frans spreken, en voor de duvel niet bang zijn. Geen strafblad hebben, ouder dan 18 jaar zijn, zelf zijn deel van de reis kunnen bekostigen, en vooral, mentaal flexibel zijn.
ik denk aan een stuk of max 4 kennismakingssessies in 2012, waarin ik en <kandidaat> een weekend Frankrijk in gaan. dan in 2013 een serieuzere rit met de 2 beste kandidaten naar mijn keuze, en uiteindelijk met 1 van die 2 de uiteindelijke reis in januari 2014.
Are you qualified?
Okee dat ziet er slecht uitquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:45 schreef bork het volgende:
[..]
Kan je wel in Dakar met de trein komen?
http://www.seat61.com/Senegal.htm
Waarom niet? Dat wordt dan een Velaro UK? of Velaro m225quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Drastisch. Ze willen daar 225 MIJL per uur gaan rijden?Toe maar.
Dat komt mooi uit, want daar rijden onze wadlopers toch ook rond?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
dakar is tegewoordig in argentinie - peru - chilli
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |