Bij het vrij reizen moet je altijd in- en uitchecken. Ook bij meerdere vervoerders. Reis je met korting, is het vaak voordeliger om een papieren kaartje aan te schaffen. Met het SOV is het nog niet verboden een papieren kaartje aan te schaffen. Maar het is WEL verplicht om bij je vrij-reizen periode in te checken. Het staat alleen knullig verwoord.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef Yreal het volgende:
NS adviseert je met een papieren vervoerbewijs te reizen wanneer je de grens overgaat of als je tijdens je reis gebruikt maakt van meerdere treinvervoerders. Check in deze gevallen niet in of uit.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
Ja maar ik kom/ga naar delfzijl ! Dus ik heb/ga ook met arriva reizen.
Zou het werken?
het staat er toch echt.. Syntus, veolia, whatever. Of moet je overal al inchecken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij het vrij reizen moet je altijd in- en uitchecken. Ook bij meerdere vervoerders. Reis je met korting, is het vaak voordeliger om een papieren kaartje aan te schaffen. Met het SOV is het nog niet verboden een papieren kaartje aan te schaffen. Maar het is WEL verplicht om bij je vrij-reizen periode in te checken. Het staat alleen knullig verwoord.
Bij Arriva is het zelfs verplicht om in- en uit te checken. Ook al reis je door met NS.
Greavy to the savequote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:45 schreef greavy het volgende:
In de 6-persoons zijn ze niet. Ik dacht alleen in ICM4 (de tweede serie van de ICM-IV).
brrr...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:50 schreef greavy het volgende:
De aanrijding met een persoon tussen Amsterdam-Amersfoort/Lelystad was gebeurd te station Diemen. Op- of nabij het station.
Trein die de melding maakte was niet de trein die de persoon heeft aangereden, dit had de trein ervoor gedaan, maar het niet opgemerkt. De trein die het meldde, is er nogmaals overheen gereden.
Als het goed is, de vierde serie (4225 en hoger genummerd). Niet alle vierdeligen hebben het, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef CrashO het volgende:
[..]
Greavy to the save![]()
Zit nu in een 6zitter van een ICMm 4tje en deze heeft inderdaad een stopcontact
Ja dus. Maar de exacte oorzaak van dit voorval is mij niet bekend.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr...
maar is het uberhaupt mogelijk om het niet te merken?
In Diemen is het dan ook al wel vaker fout gegaan. Het is daar ook zo dat de stoptrein op het ene spoor en de IC van/naar Lelystad op het andere spoor ongeveer tegelijk komen, dus je kan daar ook maar beter niet eigenwijs doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
Bij diemen valt het me altijd op dat iedereen perfect is gecondictioneerd om pas te gaan lopen/rijden als het licht uit gaat. Dat zie je echt ALLEEN in diemen
Ja. als iemand sideways tussen trein en perron belandt. Pas nog op Apeldoorn Osseveld gebeurd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr...
maar is het uberhaupt mogelijk om het niet te merken?
Ik zit in 4213quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:06 schreef greavy het volgende:
Als het goed is, de vierde serie (4225 en hoger genummerd). Niet alle vierdeligen hebben het, weet ik uit ervaring.
De stoptrein kruist de stoptrein en de IC de ICquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:08 schreef Igen het volgende:
[..]
In Diemen is het dan ook al wel vaker fout gegaan. Het is daar ook zo dat de stoptrein op het ene spoor en de IC van/naar Lelystad op het andere spoor ongeveer tegelijk komen, dus je kan daar ook maar beter niet eigenwijs doen.
je kan hem ook even tegen een automaat houden en er 5 euro op laden. bij een ov automaat van de RET zelfs 2quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:37 schreef twiFight het volgende:
Weer wat nieuws
Mijn nieuwe jaarkaart van 2012 heeft een negatief saldo. Best frappant, als reizen altijd gratis is. Er staat een bedrag van ong. ¤ -1.35 op. Godzijdank kan ik nog wel reizen, omdat er dan geen saldo afgehaald wordt. Wél krijg ik na het inchecken in de bus direct na de groene "instap ok" toon een dubbele fouttoon en brandt de rode lamp op die incheckscanner. Gevolg is dat chauffeurs regelmatig denken dat ik niet goed ingecheckt ben
Ik vrees dat het euvel laten verhelpen betekent dat ik de kaart op moet sturen, waardoor ik enkele weken lang 40 euro per dag kwijt ben aan reiskosten
Ik heb 'm bij een automaat gehouden. Alle transakties waren -0,00, zoals ook hoort bij een jaarabonnement. Aangezien het jaar nog maar net begonnen was kon ik mooi alle transakties zien. Het is raar omdat 1. het al zo is sinds het begin (dus nog van voor dat ik de kaart gebruikte), 2. niet uit kunnen checken in de bus ook geen reden kan zijn, omdat alle ritten gratis zijn. Borg wordt bij een jaarkaart ook niet afgeschreven en 3. er uberhaupt geen negatief saldo moet kunnen komen op een kaart waar je altijd gratis mee reist :/ En nee, ik heb ook geen vervoersmiddel met een toeslag oid gebruikt, daar kom ik niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef James1988 het volgende:
Op www.ov-chipkaart.nl kun je een account aanmaken en daarna het transactieoverzicht bekijken. Je kunt daar dan ook zien waar een mogelijke transactie fout is gegaan (bijvoorbeeld door niet uit kunnen checken in de bus), zodat je dit daarna recht kunt laten zetten.
Niet helemaal: in Thalys zitten er stopcontacten in de 2e klasse. Ook de IC Berlijn heeft ze.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:51 schreef CrashO het volgende:
2e klasse is helaas altijd stopcontactloos
De Pimpelquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOE noemen we zo'n trein James? HOE?
De ÖBB-rijtuigen hebben ze wel, volgens mij zelfs twee in een coupe van zes.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over de ÖBB-rijtuigen ben ik niet zeker, net zo min over ICE in 2e klasse.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |