Heb ook al eens in Utrecht gehad op spoor 12. Komt via 13 via de kruiswissel 14 bakken ICMm binnen. Gaaniepassennie. Trein is doorgereden, omgebouwd, en geheel aan 12 gezet.
Of dat er 14 bakjes ICM binnen komen en de laatste 7 bakken buiten het perron, in de wisselstraat stonden... Was met een grote storing, toen ik naar Leeuwarden moest.
Ik zat in de achterste bak buiten perron...
Omdat 8B bezet was, kon enkel 8A gebruikt worden...Was geen succes. Heb toen 20 minuten extra moeten wachten om de trein te verlaten en richting Arnhem-Deventer te reizen...
Toen was de totale vertraging tot overmaat van ramp 3uur en 25 minuten. Oorzaak:
+15 in Utrecht aankomen, met +35 pas de trein uit. Moest toen nog 15 minuten wachten op 'n treintje richting Arnhem. Was +50... Te Arnhem weer wachten op de trein naar Zwolle... Was toen +70. In Zwolle reed de trein naar Leeuwarden pal voor onze neus weg, onze deurtjes gingen open toen hij ze sloot...
Werd +130, dachten wij. Vertrek met +140. Toen eindelijk onderweg. Te Steenwijk raakte in de middle of nowhere de trein defect. Met +160 weer vertrokken, godzijdank. Met een gangetje van 40-60 km/h. Te Heerenveen ging het helemaal fout. ATB greep continu in. Uiteindelijk met +190 vertrokken uit Heerenveen.!!
Met +205 kwamen wij aan op Grou-Jirnsum, waar medegedeeld werd dat vanwege brand in de trein de trein onmiddelijk geëvacueerd moest worden (stonden aan perron). Vanaf het andere spoor kwam de volgende trein wel naar Leeuwarden.
En daar ging de hele stoet. Perron overvol. En toen kwam de IC ri Zwolle met 130/140(?) doorrazen, met tyfoon. Was wel gevaarlijk, zo vol stond dat smalle perron.
Ik heb het vervolg niet afgewacht, mijn vader, die al 50 minuten in Leeuwarden stond te wachten op mij, heeft mij opgehaald. En gelijk nog 2 lifters meegenomen om midden op het platte land bij hun huis af te zetten

Hebben toen een brief aan de NS gestuurd, dat dit een zeer slechte service was. NS bood hun excuses aan, kregen ons geld terug, met 4 dagkaarten Eerste Klas