quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
De beginsnelheid staat natuurlijk los van de remvertraging hequote:Op dinsdag 13 december 2011 08:38 schreef James1988 het volgende:
Moet je je eens indenken wat er zou gebeuren als dat met een TGV Duplex zou zijn geweest die aan 320 km/h een snelremming maakt.
Ja, toen zat ik op de fiets.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:53 schreef twiFight het volgende:
Nou, die jas was helemaal doorweekt. Het stormde vanochtend om 6 uur nog behoorlijk hard namelijk, samen met een regenbui.
Geen idee.quote:Geen toegang
U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.
Ik zou eens in België gaan kijkenquote:Prorail heeft aangifte gedaan van vermissing of diefstal. De aangifte is gedaan in juni maar het politie-onderzoek is een halfjaar later nog niet afgerond en de letters - 3x een A, een I een N en een S - zijn nog steeds spoorloos.
Nieuwe link van Rijnmond: http://www.rijnmond.nl/ni(...)raal-station-kwijt-1quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:55 schreef Ireyon het volgende:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)ntraal-station-kwijt
Wtf moet iemand met zulke letters
Waarom weet je dat niet?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:16 schreef greavy het volgende:
Letop: Kan ook zijn dat dit net voorbij station Boxtel keert..
Achja, je weet ook maar nooit of er een trein op Westervoort stoptquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom weet je dat niet?
je weet zelfs hoe hard ze overal gaan rijden. Ik eis dat je dit ook weet
DRGL is aangevraagd tot Acht, maar gezien er de vorige keer ook tot Acht was aangevraagd, maar gekeerd werd net buiten het station..quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom weet je dat niet?
je weet zelfs hoe hard ze overal gaan rijden. Ik eis dat je dit ook weet
Me...t... horrr..... tttteennn... ensto... ten....quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef Igen het volgende:
Youtube via het internet in de trein? Werkt dat überhaupt?
Is grotendeels geblokkeerd. Streaming lukt niet of nauwelijks (is zoveel mogelijk geblokt)quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef Igen het volgende:
Youtube via het internet in de trein? Werkt dat überhaupt?
aah zo! Daarom dusquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef James1988 het volgende:
De proxyserver waar al het verkeer overheen geleid wordt (om bandbreedte te besparen en zo het internet voor klanten wat te versnellen) staat geloof ik in Bonn. Als je "Lokaliseer mij" doet op Google Maps, dan word je ook ergens in Duitsland gezet
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef twiFight het volgende:
Braaaaak zit heel puberend nederland youtube te kijken in de trein? :S Doe dat lekker thuis of via je telefoonprovider of zo, dan kunnen mensen die daadwerkelijk wat belangrijks te doen hebben tenminste werken.
Daarom is dat ook geblokkeerd. Dat wifi is niet voor streaming..quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef twiFight het volgende:
Braaaaak zit heel puberend nederland youtube te kijken in de trein? :S Doe dat lekker thuis of via je telefoonprovider of zo, dan kunnen mensen die daadwerkelijk wat belangrijks te doen hebben tenminste werken.
Reizigers in het openbaar vervoer hebben nou eenmaal te maken met de omstandigheid dat ze met elkaar rekening moeten houden. Als je dat niet wil ga je toch lekker werken in je auto met chauffeur he, verhevenequote:Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef twiFight het volgende:
NID ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:00 schreef ikwilgraven het volgende:
Hoe staat het nou eigenlijk met de NID?
Zien we hem de aankomende weken verschijnen op het spoor?
En het viel me trouwens op dat er meer ICM rijden ipv VIRM kan dat kloppen??
Ik had deze reactie al verwacht van jou. Maar youtube is natuurlijk dé reden voor internet in de trein hequote:Op dinsdag 13 december 2011 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reizigers in het openbaar vervoer hebben nou eenmaal te maken met de omstandigheid dat ze met elkaar rekening moeten houden. Als je dat niet wil ga je toch lekker werken in je auto met chauffeur he, verhevene
Is eerder aangehaald maar:quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:00 schreef ikwilgraven het volgende:
Hoe staat het nou eigenlijk met de NID?
Zien we hem de aankomende weken verschijnen op het spoor?
En het viel me trouwens op dat er meer ICM rijden ipv VIRM kan dat kloppen??
NID is de materieelnaam van DDZ. DDZ was enkel de projectnaam, het materieel gaat NID heten. NID staat voor Nieuwe Intercity Dubbeldekker ...quote:
Wat boeit het jou wie of wat kijktquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik had deze reactie al verwacht van jou. Maar youtube is natuurlijk dé reden voor internet in de trein heAls reizigers rekening zouden houden met elkaar dan zouden ze never nooit niet videoclips gaan streamen.
Aaahh oke.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Is eerder aangehaald maar:
- Achterstand bij NID, er had al 1 stam moeten rijden tussen Den Haag en Amsterdam (serie 2600)
- Problemen met VIRM bij de remcilinder ophanging waardoor er 40 bakken IRM per direct buiten gebruik zijn en dus word overal geschoven met materieel
dankjequote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
NID is de materieelnaam van DDZ. DDZ was enkel de projectnaam, het materieel gaat NID heten. NID staat voor Nieuwe Intercity Dubbeldekker ...
Goed puntquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik had deze reactie al verwacht van jou. Maar youtube is natuurlijk dé reden voor internet in de trein heAls reizigers rekening zouden houden met elkaar dan zouden ze never nooit niet videoclips gaan streamen.
begin 2012 komt er een stammetje op de baan, aldus de NS vandaag op Twitterquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Is eerder aangehaald maar:
- Achterstand bij NID, er had al 1 stam moeten rijden tussen Den Haag en Amsterdam (serie 2600)
Ja, dat zeiden ze 2 maanden geleden ook, per DRGL 2012. Eerst zien, dan geloven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
begin 2012 komt er een stammetje op de baan, aldus de NS vandaag op Twitter
Zonder filmpje te kijken: Dutchtrainmanserie22 zeker....quote:
Goed zoquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Zonder filmpje te kijken: Dutchtrainmanserie22 zeker....
Haha, ja. Ik kwam die gast een paar weken geleden tegen in Venlo. Heb 'm maar snel genegeerd, want hij zeurde m'n kop van m'n lijf toen ik een foto wou maken..quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo
Wel zonder het gebruikelijke 144-pak uitroeptekens![]()
LIEP JE BIJ DAT HEKJE??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Haha, ja. Ik kwam die gast een paar weken geleden tegen in Venlo. Heb 'm maar snel genegeerd, want hij zeurde m'n kop van m'n lijf toen ik een foto wou maken..
Stond op 't perron van Venlo ...quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
LIEP JE BIJ DAT HEKJE??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:SYNTUS DAAGT STADSREGIO OM TREINEN
WESTERVOORT - Vervoerder Syntus sleept de Stadsregio Arnhem-Nijmegen voor de rechter. Aanleiding is de weigering van de regio om mee te betalen aan extra treinen.
Die zijn nodig om de dienstregeling op de lijn Arnhem-Winterswijk op peil te houden als komend weekend station Westervoort opent. Syntus heeft drie treinstellen gehuurd voor de verwachte extra passagiers. Die zijn volgens reizigersvereniging Rocov nodig om de aansluitingen in Arnhem te garanderen. Zonder extra treinen en door de extra stops in Westervoort zullen meer reizigers in Arnhem hun aansluitng missen, aldus Rocov.
Volgens de stadsregio zijn de extra kosten onderdeel van het contract met Syntus. Een commissie gaf de regio eerder gelijk in de kwestie.
De provincie Gelderland mengt zich niet in de kwestie maar zegt de kwaliteit van de dienstverlening scherp in de gaten te zullen houden.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
LIEP JE BIJ DAT HEKJE??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zal wel verwijderd zijn in opdracht van de CIAquote:
Ik zag ze op Groningen ook al hangen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:28 schreef greavy het volgende:
Oh, en Arriva heeft op Buitenpost eigen vertrekstaten nu:
[ afbeelding ]
Kent u deze nog..nog..nog?quote:
Is gebeurd om 21:18. Betreft een TIS 3.1quote:Tussen Velperpoort en Dieren rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 23:59 uur verholpen.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
13 december 21:30
Is gebeurd bij km 1.9 op de spoorlijn Arnhem-Zutphen, bij de overweg 'van Remagenlaan' in Arnhemquote:TIS 3.1
Aanrijding trein/rangeerdeel met:
• persoon/groot vee
• (brom-)fietser
• infra-element
Kunnen ze wel als ze de datum op 14-12 zettenquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
ze kunnen toch geen 00:00 aangeven? Zoals ze wel 22:00 etc kunnen aangeven..
das mijn foto jatmoos..quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef greavy het volgende:
Deze foto kwam ik op Facebook tegen:
[ afbeelding ]
Moet wel een snelle Sprinter zijn vanaf Den Haag CS
van etenquote:
dan valt de storing systeemmatig op 2 dagen en heb je 2 dagen last van een storing? slecht voor de statistieken hoorquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
ze kunnen toch geen 00:00 aangeven? Zoals ze wel 22:00 etc kunnen aangeven..
Maar dit gaat slechts om de verwachting hè. Het weerhoudt niemand ervan om gauw om 23:59 te melden dat de reparatie gelukt is (net als dat een verwachting van 23:59 evenmin garandeert dat de verstoring ook daadwerkelijk voor middernacht voorbij is).quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef mschol het volgende:
[..]
dan valt de storing systeemmatig op 2 dagen en heb je 2 dagen last van een storing? slecht voor de statistieken hoor
HSA heeft het contract met AnsaldoBreda in 2004 getekend. Toen waren de eerste leveringsproblemen met de IC4 ook al bekend (die is besteld in 2000, eerste stellen zouden worden geleverd in 2003).quote:Op woensdag 14 december 2011 00:04 schreef bork het volgende:
Wanneer is de HSL met AnsaldoBreda in zee gegaan?
Als ik de vertrekstaat zo lees lijkt het alsof alle stoptreinen ook op Achter de Hoven stoppen. Dat waren er toch altijd maar 3 per dag?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:28 schreef greavy het volgende:
Oh, en Arriva heeft op Buitenpost eigen vertrekstaten nu:
[ afbeelding ]
Er staat een voetnoot bij met "stopt ook op Adh".quote:Op woensdag 14 december 2011 06:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik de vertrekstaat zo lees lijkt het alsof alle stoptreinen ook op Achter de Hoven stoppen. Dat waren er toch altijd maar 3 per dag?
Wat zégt'ie in vredesnaam?quote:
Er staat nu bij de verstoringen een 'aanrijding', niet specifiek met een persoon, dat zetten ze er anders toch altijd bij?quote:Op woensdag 14 december 2011 07:44 schreef greavy het volgende:
En alweer... een aanrijding met persoon op de overweg Willem v/d Madeweg in Leiden. Een TIS 3.1
Treinverkeer Alphen a/d Rijn-Leiden Centraal gestremd.
Gaat om een TIS 3.1, dus kan om:quote:Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staat nu bij de verstoringen een 'aanrijding', niet specifiek met een persoon, dat zetten ze er anders toch altijd bij?
quote:Op woensdag 14 december 2011 00:04 schreef bork het volgende:
In 1999 (eigenlijk al eerder) konden die prutsers niet eens een fatsoenlijke tram! bouwen, voor meer info lees- > http://en.wikipedia.org/wiki/SL95
Niet zo zeuren borkie, dit schept toch veel vertrouwenquote:In 2007, two trams were involved in an accident and sent to Firema for reparations. However, the company filed for bankruptcy, and as of October 2010 the trams were still not repaired or returned to Oslo.
Hij staat IN de wpl Haarlem dacht ik, dus dan is het een kort ritje. Op het programma staat een ritje Haarlem-Leidschendam vv.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:17 schreef b2py het volgende:
Via Somda: DDZ 7503 gaat zo een proefrit maken. Mogelijk tot Haarlem maar kan ook verder.
quote:Tussen Leeuwarden en Groningen langere reistijd door een sein- en wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
14 december 08:12
quote:Tussen Leeuwarden en Hurdegaryp rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden bussen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
14 december 08:40
quote:De beperkingen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp als gevolg van een sein- en wisselstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
14 december 09:10
quote:De beperkingen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp als gevolg van een sein- en wisselstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
14 december 09:30
Het originele bericht:quote:Op woensdag 14 december 2011 11:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij staat IN de wpl Haarlem dacht ik, dus dan is het een kort ritje. Op het programma staat een ritje Haarlem-Leidschendam vv.
| 1 | DDZ 7503 gaat zometeen een proefrit maken. Misschien tot Hlm, misschien ook verder. |
Weet ikquote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Het originele bericht:
[ code verwijderd ]
Sterf, Arriva. Geen reisinformatie niets. Ik ben maar met de vervangende bus naar Buitenpost gegaan. Daardoor +56 opgelopen. Ik had het beter niet kunnen doen, want toen mijn bus bij Hurdegaryp was kachelde de eerste trein richting Groningen weer voorbij, maar die haal je dan natuurlijk niet meer. Uiteindelijk tegen 10:00 uur in Buitenpost me in een solo 2/6 gewurmd. Ding zat afgeladen vol, al heb ik ze nog wel eens voller gezien.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:23 schreef greavy het volgende:
Oja, PSM. Jij zal niet goed gekeken hebben dat er geen storingen waren tussen Leeuwarden en Hurdegaryp
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar alle reisinformatie komt toch via de NS tegenwoordig?quote:Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterf, Arriva. Geen reisinformatie niets. Ik ben maar met de vervangende bus naar Buitenpost gegaan. Daardoor +56 opgelopen. Ik had het beter niet kunnen doen, want toen mijn bus bij Hurdegaryp was kachelde de eerste trein richting Groningen weer voorbij, maar die haal je dan natuurlijk niet meer. Uiteindelijk tegen 10:00 uur in Buitenpost me in een solo 2/6 gewurmd. Ding zat afgeladen vol, al heb ik ze nog wel eens voller gezien.
Reisinfo komt van NS inderdaad.. Maar Arriva kan toch niet weten dat de treinen weer eerder rijden? Arriva is gelijk gaan rijden toen het vrijgegeven wasquote:Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterf, Arriva. Geen reisinformatie niets. Ik ben maar met de vervangende bus naar Buitenpost gegaan. Daardoor +56 opgelopen. Ik had het beter niet kunnen doen, want toen mijn bus bij Hurdegaryp was kachelde de eerste trein richting Groningen weer voorbij, maar die haal je dan natuurlijk niet meer. Uiteindelijk tegen 10:00 uur in Buitenpost me in een solo 2/6 gewurmd. Ding zat afgeladen vol, al heb ik ze nog wel eens voller gezien.
dat is waar, alleen ik had niets op teletekst of iets dergelijks gezien voordat ik van huis ging en op de vertrekborden waren de treinen gewoon verdwenen.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Reisinfo komt van NS inderdaad.. Maar Arriva kan toch niet weten dat de treinen weer eerder rijden? Arriva is gelijk gaan rijden toen het vrijgegeven was
Duhh. Want er was gewoon een storing. Zoals ik ook al 4x quote.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef b2py het volgende:
Het stond wel gewoon in de 'Trein' app zag ik vanochtend..
...want dat had lekker veel uitgemaaktquote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef RubenK het volgende:
deze wijziging was niet aangekondigd in welk nieuwe dienstregeling document dan ook.
--> Reisplanner en je wist het. Is veelvuldig van te voren omgeroepen, dat nieuwe DRGL er aan kwam. Met diverse wijzigingen.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef RubenK het volgende:
Ik ben zeer ontevreden met de nieuwe dienstregeling. De sneltrein Hoorn -> Den Haag CS rijdt nog maar tot Haarlem. Is dus per reis 1 overstap er bij, en deze wijziging was niet aangekondigd in welk nieuwe dienstregeling document dan ook.
Was dus een zeer aangename verrassing vanochtend (eerste dag dat ik weer werk sinds nieuwe dienstregeling)
quote:10:08 Utrecht Centraal 15 Hertogenbosch ('s) Intercity (NS) VIRM
10:37 Hertogenbosch ('s) 6
10:43 Hertogenbosch ('s) 4a Nijmegen Intercity (NS) VIRM
12:17 Deventer 4
12:19 Deventer 3 Hengelo Intercity (NS Hispeed) + Pimpel
12:42 Almelo 2
12:48 Almelo 2b Hengelo Sprinter (NS) DM'90
13:13 Enschede 1
13:26 Enschede 5 RB 20195 Regionalbahn Talent
14:44 Münster(Westf)Hbf 8
15:05 Münster(Westf)Hbf 2A-C RE 14124 Regional-Express Dosto?
15:32 Rheine 3
15:48 Rheine 2 WFB90502 WestfalenBahn FLIRT
16:03 Bad Bentheim 2
16:10 Bad Bentheim Hengelo Stoptrein (Syntus) + DM'90
16:30 Hengelo 11
16:46 Hengelo 2a Zutphen Stoptrein (Syntus) + Lint
17:23 Zutphen 2b
17:34 Zutphen 2a Apeldoorn Sprinter (NS) DM'90
17:53 Apeldoorn 3
17:57 Apeldoorn 1 Amersfoort Intercity (NS Hispeed) + Pimpel
18:55 Duivendrecht 4
19:04 Duivendrecht 1 Hilversum Intercity (NS Hispeed) + Pimpel
19:35 Amersfoort 1
Dat was toch al in 2009 ofzo bekend?quote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef RubenK het volgende:
Ik ben zeer ontevreden met de nieuwe dienstregeling. De sneltrein Hoorn -> Den Haag CS rijdt nog maar tot Haarlem. Is dus per reis 1 overstap er bij, en deze wijziging was niet aangekondigd in welk nieuwe dienstregeling document dan ook.
Was dus een zeer aangename verrassing vanochtend (eerste dag dat ik weer werk sinds nieuwe dienstregeling)
Tja met die nieuwe dienstregeling gaat iedereen er op achteruit, dus jij ookquote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef RubenK het volgende:
ik ga er voor de verandering op vooruitquote:Op woensdag 14 december 2011 12:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja met die nieuwe dienstregeling gaat iedereen er op achteruit, dus jij ook
Jij woont ook in een megalomaan nietszeggend dorp tussen 2 intercitysteden?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ga er voor de verandering op vooruit
De grotere freqentie tussen leiden en amsterdam cs vind ik wel lekkerquote:Op woensdag 14 december 2011 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij woont ook in een megalomaan nietszeggend dorp tussen 2 intercitysteden?
als het rustig is zal je niemand er over horen.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:04 schreef Beardslasher het volgende:
Hoe moeilijk gaat NS doen als ik om 8.56 in Zeeland met een fiets de trein instap?
En als de conducteur zijn vrouw niet goed genoeg heeft mogen neuken, dan moet je dus niet hier verhaal komen halenquote:Op woensdag 14 december 2011 12:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
als het rustig is zal je niemand er over horen.
de vorige is net gestolenquote:Op woensdag 14 december 2011 12:12 schreef Yreal het volgende:
Fiets op het balkon gooien en gewoon in de coupe gaan zitten
kettingslot om de trapquote:Op woensdag 14 december 2011 12:14 schreef Beardslasher het volgende:
okay ik zie wel
[..]
de vorige is net gestolenga dit niet proberen
Zal niet de eerste keer zijn dat-ie dan in, ik noem een Rilland-Bath, door een kwaaie forens op de tegels geflikkerd wordtquote:Op woensdag 14 december 2011 12:12 schreef Yreal het volgende:
Fiets op het balkon gooien en gewoon in de coupe gaan zitten
Ze doen het in volle treinen ook wel bij vouwfietsen van irritante mensen ja. Heb er wel eens een verhaal over gelezen dat het gebeurtquote:Op woensdag 14 december 2011 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal niet de eerste keer zijn dat-ie dan in, ik noem een Rilland-Bath, door een kwaaie forens op de tegels geflikkerd wordt
Ik heb het ook wel eens gehad:quote:Op woensdag 14 december 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze doen het in volle treinen ook wel bij vouwfietsen van irritante mensen ja. Heb er wel eens een verhaal over gelezen dat het gebeurt
crimineelquote:Op woensdag 14 december 2011 12:45 schreef Yreal het volgende:
ik heb ooit ook wel eens vouwfietsen in nieuw vennep de trein uit gemikt
nou en zo hoort het als t foutief staatquote:Op woensdag 14 december 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad:
Conducteur: Wil de eigenaar van de fiets in treinstel 4036 zich naar zijn fiets verplaatsen?
Paar minuten later: Station Wolvega. Indien de eigenaar van de fiets zich niet onmiddelijk meld, is uw fiets niet meer in deze trein aanwezig
<trein stopt op Wolvega, conducteur stapt uit, kijkt naar buiten, ziet niemand. Gooit de fiets naar buiten, en sleutelt de deuren. Trein rijdt weg>
Conducteur: De eigenaar van de fiets in treinstel 4036 kan zijn fiets terugvinden op station Wolvega.
Zie je ineens een kwaad iemand naar de conducteur lopen, bleek het zijn fiets te zijn..
En hij had geen kaartje voor de fiets bleek later.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou en zo hoort het als t foutief staat
Leuk, citytrip München staat al best lang op de planning. Voor jou wel een vermoeiende reis zeg, aankomst München 05:21?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Tussen kerst en O&N niet echt meer denk ik. Maar komend weekend nog wel even dit:
Vrijdagavond Deventer - Arnhem - Köln en met de nacht-ICE naar München
Zaterdag eerst via Freilassing naar Berchtesgaden, terug naar Freilassing voor bezoek aan het spoorwegmuseum aldaar. Dan door naar Salzburg, daar wat Mozart kitsch troep doen, en in de loop van de middag terug naar München. 's avonds CNL terug naar Nederland, zondagmorgen thuis.
Ben de tweede helft van de zaterdag nog aan het plannen![]()
Ook zin in, gaat een hele lange dag worden
Ja, sucks. Maar het was 70 euro goedkoper dan de CNLquote:Op woensdag 14 december 2011 14:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Leuk, citytrip München staat al best lang op de planning. Voor jou wel een vermoeiende reis zeg, aankomst München 05:21?
Mac Clean is geopend van:quote:Op woensdag 14 december 2011 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, sucks. Maar het was 70 euro goedkoper dan de CNL![]()
Maar je kan in München douchen weet ik, al is het de vraag of dat ook op dat soort tijdstippen kanZoeken we op.
quote:Öffnungszeiten:
Mo - So 06:00 - 24:00
En die kun je in Enschede gewoon uit de automaat halen!quote:Op woensdag 14 december 2011 14:34 schreef greavy het volgende:
Niet vergeten te stemmen mensen!
...
Als we dat rondje die dennis gaf via Munster, kunnen we met een regionaal ticket voor 5 personen zo erg goedkoop reizen. Afhankelijk hoeveel er meegaan natuurlijk
Is gewoon geldig op Bentheim-Hengeloquote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En die kun je in Enschede gewoon uit de automaat halen!![]()
Alleen, in de stoptrein Bentheim-Hengelo is die zeker weer niet geldig?
http://www.grenslandexpre(...)ten_en_tarieven.aspxquote:Duitse vervoerbewijzen
Deze vervoerbewijzen zijn in Duitsland te koop aan het loket of online te bestellen via www.bahn.de
Schönes wochenende ticket
Niedersachsen ticket
Ja, ik geloof je (wil je graag geloven), maar Enschede-Gronau wordt expliciet genoemd als traject buiten NRW waar dat ticket geldig is, Hengelo-Bad Bentheim (nog) niet!quote:Op woensdag 14 december 2011 14:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Is gewoon geldig op Bentheim-Hengelo
Hadden ze gedaan om meer reizigers te trekken
Edit:
[..]
http://www.grenslandexpre(...)ten_en_tarieven.aspx
Maar het NRW ticket is daar ook geldig
Dat klopt. Syntus (Grensland Express) accepteert hem wel. Ook al staat 'ie daar niet vermeld.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, ik geloof je (wil je graag geloven), maar Enschede-Gronau wordt expliciet genoemd als traject buiten NRW waar dat ticket geldig is, Hengelo-Bad Bentheim (nog) niet!
Linkje: http://www.bahn.de/region(...)ungsbereich_0108.pdf
Als de automaat het doetquote:Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En die kun je in Enschede gewoon uit de automaat halen!![]()
Alleen, in de stoptrein Bentheim-Hengelo is die zeker weer niet geldig?
Die lui lachen zich rot op dat lijntje, die vinden alles wel primaquote:Op woensdag 14 december 2011 14:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt. Syntus (Grensland Express) accepteert hem wel. Ook al staat 'ie daar niet vermeld.
Nee, dan gaat het hier ook maar één haar beter wou je zeggen? Ga weg man lamenielachezegquote:Op woensdag 14 december 2011 15:06 schreef Igen het volgende:
Die onduidelijkheid is wel een mooie manier om je welkom in Duitsland te heten.
Tarifdschungel schreckt Kunden ab
Bahn-Manager kritisiert Tarifdschungel
Bahnmitarbeiter im Tarifdschungel
etc.
NRW ook.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het Niedersachsenticket overigens wel. Maar hell, een enkeltje Bentheim - Oldenzaal is 1,90 met korting dus boeiend
En ik dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan wel met MIJN BahnCard voor de bonuspunten natuurlijk![]()
Die bonuspunten boeien mij niet super veel, jij mag ze hebbenquote:Op woensdag 14 december 2011 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
elke 5mans card op een andere BahnCard boeken. Hangt er vanaf hoeveel er meegaan (zal bij 5 wel ophouden dus)
Als we met 5-man gaan, 7eur per persoon ofzo?quote:Op woensdag 14 december 2011 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En al die andere schooiers niet omdat het geld kost in het buitenland
Ja zoiets. Verwaarloosbaar in ieder gevalquote:Op woensdag 14 december 2011 15:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Als we met 5-man gaan, 7eur per persoon ofzo?
Hmm. Nog niks over gehoord. Thuis nog maar eens de post voor de zekerheid nakijken, en anders de BahnCard service ofzo contacteren.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je er nu nog niks over gehoord hebt zou ik er maar even achteraan gaan.
Ik begrijp dat de BC Jugendliche verloopt zodra je 19 word (20 December word ik dat). Er staat niks over overgang naar de normale BC.quote:Geltungsdauer: Die Jugend BahnCard 25 wird jeweils mit einer Geltungsdauer von drei Jahren - längstens bis zum Ablauf des 19. Lebensjahres – ausgegeben.
| 1 2 | Kartentyp Gültigkeit Bestellstatung BahnCard Jugend 25 ab 20.12.2011 bis 19.12.2014 In Bearbeitung |
intercityverbinding van lelystad naar den haag centraal is nu met dat dramading met de groene bankjesquote:
Hafas kent m nog steeds hoor. NS trouwens ook gewoon.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die fucking neuking Grensland-express nog wel? In de nieuwe drgl staatie niet alleen niet in HAFAS maar krijg je hem ook niet meer op NS.nl
warm worden op de tram? http://www.mvg-mobil.de/christkindltram.htmlquote:Op woensdag 14 december 2011 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Tussen kerst en O&N niet echt meer denk ik. Maar komend weekend nog wel even dit:
Vrijdagavond Deventer - Arnhem - Köln en met de nacht-ICE naar München
Zaterdag eerst via Freilassing naar Berchtesgaden, terug naar Freilassing voor bezoek aan het spoorwegmuseum aldaar. Dan door naar Salzburg, daar wat Mozart kitsch troep doen, en in de loop van de middag terug naar München. 's avonds CNL terug naar Nederland, zondagmorgen thuis.
Ben de tweede helft van de zaterdag nog aan het plannen![]()
Ook zin in, gaat een hele lange dag worden
Oh ja dus als ik Bad bentheim - hengelo plan krijg ik alleen maar de Pimpel, maar hij kent de grensland wel?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hafas kent m nog steeds hoor. NS trouwens ook gewoon.
Oh leukquote:Op woensdag 14 december 2011 16:13 schreef bork het volgende:
[..]
warm worden op de tram? http://www.mvg-mobil.de/christkindltram.html
Zelfs als ik Bentheim - Oldenzaal plan krijg ik alleen maar diequote:Op woensdag 14 december 2011 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dus als ik Bad bentheim - hengelo plan krijg ik alleen maar de Pimpel, maar hij kent de grensland wel?
Hmm. Bahn.de kent 'm wel, ns.nl nietquote:Op woensdag 14 december 2011 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dus als ik Bad bentheim - hengelo plan krijg ik alleen maar de Pimpel, maar hij kent de grensland wel?
Wat is het treinnummer van dat visluchtding? Stond er niet bij in de planning van Dennisquote:Op woensdag 14 december 2011 16:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Bahn.de kent 'm wel, ns.nl niet
(BE/Syntus)20020.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is het treinnummer van dat visluchtding? Stond er niet bij in de planning van Dennis
quote:Bahnhof/Haltestelle Datum Zeit Gleis Produkte
Bad Bentheim Sa, 07.01.12 ab 16:10 3 BE 20020 Bentheimer Eisenbahn
Hengelo Sa, 07.01.12 an 16:30 11
Ja, maar 7 Januari, met het PTA TT Rondjequote:Op woensdag 14 december 2011 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is het probleem bij jullie? Want hier krijg ik m gewoon te zien...
[ afbeelding ]
De datum. Hij is tot EN METquote:Op woensdag 14 december 2011 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is het probleem bij jullie? Want hier krijg ik m gewoon te zien...
Laat me raden: de sneltrein van 15:53 uur had +8 en dat zorgde voor kleine vertragingen. Deze waren niet noemenswaardig, want ik had de stopper die er op volgde en ben met slechts +1 in Leeuwarden aangekomen en ook de rest van de treinen reed nagenoeg op tijd.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:24 schreef brandsrus het volgende:
Heb het idee dat Arriva nog moet wennen aan de dienstregeling hier tussen Leeuwarden - Groningen. Nu alweer vertragingen op de borden..
En een kapper, een zwembad en een winkelcentrum zeker. Lekker boeiend.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:55 schreef James1988 het volgende:
Dat ding heeft zelfs een bioscoop aan boord.
Koop een taart en vier het.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:37 schreef twiFight het volgende:
Hoera, de 7:08 trein vanuit amersfoort richting zwolle en groningen/leeuwarden reed toch weer (deels) door naar leeuwardenDat betekent voor mij een overstap minder én een verwarmde trein. Die misleiding van de vorige twee dagen beviel mij allerminst.
Geilquote:Op woensdag 14 december 2011 17:46 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft wat foto's van het interieur van de eerste AGVs die in commerciële dienst gaan rijden online gezet. Deze gaan vanaf maart 2012 rijden in Italië onder merknaam .italo.
Foto's:
[ Flickr Photoset ]
Lekker heur. Maar 4 storingen vandaag...quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS:837 minuten (14 uren)
Maar we zijn wél klaar voor de winter.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
Ff op Actuelevertrektijden.nl gekeken:
[..]
Lekker heur. Maar 4 storingen vandaag...
Volgens mij zit daar nog ergens een fout in de site, want nu:quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS:1165 minuten (19 uren)
een CNL met +100 is natuurlijk niet bevorderlijk voor de statistieken..quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
op de vol-vol normquote:Op donderdag 15 december 2011 09:29 schreef greavy het volgende:
Kak NS. Rijdt er in de Sprinter Breda<->Den Haag(Zwijndrecht v. 7:56) nu een SLeT-VI. Voorheen reed er rond die tijd tussen Dordrecht en Leiden een DD-AR of mDDM. Zwijndrecht paste het, maar Barendrecht werd al proppen... Zeker weer gepland op de Vol-norm...
Nee, mag gezien de regeltjes niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de vol-vol norm
btw: zou je tussen Kerst en Oud en Nieuw ook voor 9:00 uur kunnen reizen met dagkaarten zoals die van de HEMA die normaal pas na 9:00 uur geldig zijn?
mja, je mag in die periode wel voor 9 uur met korting reizen, dus dan is mijn vraag zo gek nog nietquote:Op donderdag 15 december 2011 10:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, mag gezien de regeltjes niet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
dat is voor ons hier niet interessant
Bepaald niet interessant.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
dat is voor ons hier niet interessant
Plat na een DOS aanval door een botnet, als ik het goed begreep.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:20 schreef MTL het volgende:
Thx
Welke categorie serverproblemen (blijf als ICT-er uiteraard nieuwsgierig), of is dat niet bekend?
Hmm oeps... thx voor uitleg iigquote:Op donderdag 15 december 2011 11:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Plat na een DOS aanval door een botnet, als ik het goed begreep.
Blikseminslagquote:Op donderdag 15 december 2011 11:20 schreef MTL het volgende:
Thx
Welke categorie serverproblemen (blijf als ICT-er uiteraard nieuwsgierig), of is dat niet bekend?
Toch mooi, zo'n fluitconcert?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef blup het volgende:
De overweg hier in de wijk ligt al een tijdje in storing. Alle machinisten houden zich braaf aan de proceduren....
mensen zijn gewoon niets meer gewend, dat is hetquote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef mc3347 het volgende:
Mwah, laatst op de Maliebaan alle overwegen in de storing (6 stuks).
Heb ik me ook keurig aan de voorschriften gehouden hoor. Ik denk dat er aardig wat klachten zijn binnengekomen die dag
Nope, vanaf Blauwkapel tot aan het spoorwegmuseum, dus in de stad zelf.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:19 schreef blup het volgende:
Die overwegen bedoel ik.
maliebaan tot aan bilthoven denk ik?
Het is iig de 63480.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jow, lieve trein-vriendjes!
Een paar topics geleden postte ik deze foto van een goederentreintje 's avonds laat op station Almelo.
Zo'n zelfde trein staat daar heel vaak rond 0:00 uur 's avonds, bestaande uit een stuk of 8 ketelwagens en een 6400 ervoor. Trein komt uit de richting Marienberg, in Almelo rijdt de loc om naar de andere kant waarna de trein vertrekt richting Deventer en verder naar het westen. Soms rijdt die eerder dan mijn (laatste) trein naar Deventer, soms later en dan zie ik 'm in Deventer nog over de spoorbrug rijden als ik naar huis wandel.
Volgens (ik geloof) dennistd kwam die waarschijnlijk uit Emmen, maar ik vraag me dus af waarom die dan via Almelo naar het westen rijdt, en niet via Zwolle. Weet iemand dat misschien?
Sorry, die bedoelde ik ook ja.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Nope, vanaf Blauwkapel tot aan het spoorwegmuseum, dus in de stad zelf.
"Storing" is een breed begrip. Het kan zijn dat er een stuk van een overwegboom afgebroken is, dan krijgen we al een Aanwijzing Aki/Ahob/AOB.
In het geval van de Maliebaan was het omdat één van de machinisten die dag een overweg voor zijn neus had zien opengaan. Gevolg: Alle overwegen met aanwijzing,
Hebben we een machinist in het treinentopic?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef mc3347 het volgende:
Heb ik me ook keurig aan de voorschriften gehouden hoor. Ik denk dat er aardig wat klachten zijn binnengekomen die dag
quote:
NSR Utrechtquote:Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Welke vervoerder en standplaats? Oftewel: kans dat ik jou ooit spreek op de gsm-r?
Kans dat je dan een aanwijzing STS hebt als mcn en je dus de overweg moet aanrijden, zoals dat heet. En ja, die aanrijdsecties (waarop ie dus altijd dicht gaat) liggen heel dicht voor de overweg. Gaat ook altijd gepaard met een vrolijk fluitconcert en best wat vertraging (remmen, stoppen, wachten tot de overweg dicht is, stapvoets eroverheen, weer optrekken.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef blup het volgende:
Heb daar wel eens eerder meegemaakt dat de trein zowat OP de overweg staat voor ze dicht gingen.
Dan zou je dus of iedere loc/trein die toelating heeft voor Nederland moeten voorzien van zo'n ding, of iedere machinist die op Nederland rijdt zo'n lasergun moeten geven. Ik acht de kans vrij klein.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou het niet denkbaar zijn om voor dat soort situaties een backupsysteem aan te leggen, bijvoorbeeld in de vorm van het aansturen van de overweg met zo'n infraroodpistool zoals ook op diesellijnen veel gebruikt wordt? Zo zou je misschien de overlast kunnen beperken? Of is dat niet mogelijk?
Ja lachen hequote:Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef TeringHenkie het volgende:
Altijd leuk als iemand een oplossing aandraagt die uiteindelijke meer kost dan de economische schade van het probleem zelf
Niet aan elke loc/machinist natuurlijk, alleen aan degene die er relatief vaak mee te maken hebben. Kijk, die ene Italiaan die eens in de honderd jaar tegen dat probleem aanloopt, kan alsnog gewoon fluiten, stapvoets overweg aanrijden etc natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou je dus of iedere loc/trein die toelating heeft voor Nederland moeten voorzien van zo'n ding, of iedere machinist die op Nederland rijdt zo'n lasergun moeten geven. Ik acht de kans vrij klein.
Om vervolgens veel te hard door het stootjuk te rijdenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet aan elke loc/machinist natuurlijk, alleen aan degene die er relatief vaak mee te maken hebben. Kijk, die ene Italiaan die eens in de honderd jaar tegen dat probleem aanloopt, kan alsnog gewoon fluiten, stapvoets overweg aanrijden etc natuurlijk.
Ja, ik zag het mezelf typenquote:Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Om vervolgens veel te hard door het stootjuk te rijden
Zorgen ze niet voor schade aan je infrastructuur, dan veneuken ze alsnog je dienstregeling (V250)quote:
Ben ik het niet mee eens, niet alles is fail-safe te maken. Als de assen geen kortsluiting weten te maken met de spoorstroomloop, doe je daar nou eenmaal niks tegen.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef Igen het volgende:
Overwegen zouden in principe fail-safe moeten zijn, dus de meeste overwegstoringen zouden niet van het type "trein komt eraan maar bomen blijven open" mogen zijn.
Dus of een lasergun of overwegwachter of wat dan ook zo veel zou helpen?
Als dat gebeurt dan is alle beveiliging met seinpalen en ATB en wat weet ik ook allemaal zinloos. Ik ga er dus maar vanuit dat dat niet al te vaak voorkomt.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, niet alles is fail-safe te maken. Als de assen geen kortsluiting weten te maken met de spoorstroomloop, doe je daar nou eenmaal niks tegen.
Inspection ex onderstoppertje ofzo?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:39 schreef b2py het volgende:
Wel tof gezicht om de 800 te castricum te zien vertrekken ri. Alkmaar terwijl jij er nog geen 300 meter achterstaat voor het rode sein voor de overweg!
quote:228 Teletekst do 15 dec
********************************* 1/2
*******************************NED.2
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Aflevering:
Groot-Brittannië-Devon en Cornwall.
Vandaag ziet de kijker het verhaal van
de spoorlijn door de West Country,het
zuidwesten van Engeland.Het is ook het
verhaal van de strijd welke aandrijving
en spoorbreedte de beste was,want elk
van die zaken had zijn supporters.
Ook zijn er zijlijnen te zien,die op
een onverwachte manier een goed beeld
geven van dit prachtige deel van Groot-
Brittannië.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Op de Maliebaan dus blijkbaar wel. In de regel mag je niet uitgaan van een juiste treindetectie als het spoor 24 uur niet bereden is.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan is alle beveiliging met seinpalen en ATB en wat weet ik ook allemaal zinloos. Ik ga er dus maar vanuit dat dat niet al te vaak voorkomt.
Dan ben ik vrij. Nou ja, als je ooit in Lw of Gn een Wouter aan de lijn krijgt: er werkt er maar één.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:42 schreef mc3347 het volgende:
[..]
NSR Utrecht
Dikke kans dat je me een keer op de GSM-R tegenkomt. Volgende week zaterdag mag ik weer even in Gn komen.
Het gaat om de trein Emnakz (Emmen AKZO) - Lutdsm (Geleen-Lutterade DSM).quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jow, lieve trein-vriendjes!
Een paar topics geleden postte ik deze foto van een goederentreintje 's avonds laat op station Almelo.
Zo'n zelfde trein staat daar heel vaak rond 0:00 uur 's avonds, bestaande uit een stuk of 8 ketelwagens en een 6400 ervoor. Trein komt uit de richting Marienberg, in Almelo rijdt de loc om naar de andere kant waarna de trein vertrekt richting Deventer en verder naar het westen. Soms rijdt die eerder dan mijn (laatste) trein naar Deventer, soms later en dan zie ik 'm in Deventer nog over de spoorbrug rijden als ik naar huis wandel.
Volgens (ik geloof) dennistd kwam die waarschijnlijk uit Emmen, maar ik vraag me dus af waarom die dan via Almelo naar het westen rijdt, en niet via Zwolle. Weet iemand dat misschien?
Hij rijdt op dinsdag dus niet via Almelo, maar via Zwolle. Anders gaat hij Emnakz-Mariënberg-Almelo en zo verder. De exacte reden durf ik niet te zeggen, maar ik dacht dat er oa een rangeerder met standplaats Almelo op zit.quote:63480 ma* Emnakz 21.28* Emmen 21.33/22.47 Coevorden 23.05/23.07 Almelo 23.47/00.24 Lutdsm 06.19
di* Emnakz 22.37* Emmen 22.42/23.02 Nieuw-Amsterdam 23.13/23.19 Marienberg 23.45/23.58 Zwolle-Rangeer 00.31/01.01 Lutdsm 06.19
wo-vr* Emnakz 22.37* Emmen 22.42/23.02 Nieuw-Amsterdam 23:13/23:19 Almelo 00.07/00.59 Lutdsm 06.19
Was dat toevallig op 4 December?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef mc3347 het volgende:
Hej, interessant, daar ga ik vanavond maar eens naar kijken!quote:
Tnx! Ik ben er alleen af en toe op maandag en woensdag, en op beide dagen had ik 'm daar wel eens gezienquote:Op donderdag 15 december 2011 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Het gaat om de trein Emnakz (Emmen AKZO) - Lutdsm (Geleen-Lutterade DSM).
De DRGL:
[..]
Hij rijdt op dinsdag dus niet via Almelo, maar via Zwolle. Anders gaat hij Emnakz-Mariënberg-Almelo en zo verder. De exacte reden durf ik niet te zeggen, maar ik dacht dat er oa een rangeerder met standplaats Almelo op zit.
Ohw zo, dan was die 800 iig flink vertraagd. Dacht dat er een meethokkie achter hing, gebeurt wel vaker dat die op blokafstand erachteraan huppelt.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:46 schreef b2py het volgende:
Een wat? Ik zit in de 3000 erachter iig
+16 min ..quote:Op donderdag 15 december 2011 16:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ohw zo, dan was die 800 iig flink vertraagd. Dacht dat er een meethokkie achter hing, gebeurt wel vaker dat die op blokafstand erachteraan huppelt.
?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef TeringHenkie het volgende:
Eigenlijk is Blauwkapel gewoon een hele grote Engelse wissel:
[ afbeelding ]
ja maar met die bogen Maliebaan-Bilthoven en Overvecht-Hilversum erbij krijg je het idee van een Engels wisselquote:Op donderdag 15 december 2011 16:34 schreef bork het volgende:
[..]
?
Een gelijkvoerse kruising bedoel je, waar de Oosterbaan het traject Utrecht-Bilthoven kruist.
Een engels wissel in de uitvoering voor dubbel-spoor!quote:Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar met die bogen Maliebaan-Bilthoven en Overvecht-Hilversum erbij krijg je het idee van een Engels wissel
o zo, nu snap ik hetquote:Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar met die bogen Maliebaan-Bilthoven en Overvecht-Hilversum erbij krijg je het idee van een Engels wissel
Met Gondelradio zo te zien!quote:Op donderdag 15 december 2011 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Die kabelbaan lijkt me ook wel lachen
Dat klopt. Was volgens mij een half jaar geleden al bekend.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:41 schreef Igen het volgende:
Nieuw!
Per 1 januari wordt station Venlo opgenomen in het VRR-tarief. Dat betekent dus dat het eindelijk afgelopen is met het gekloot met ZusatzTickets voor het stukje Venlo-Kaldenkirchen met de RE13.
Bovendien gaat het 'VGN' in het VRR op. Dat betekent dat het VRR-tarief straks dus ook tot station Nijmegen (snelbuslijn SB58) geldt.
Edit: SchönerTagTicket NRW en SchönesWochenendeTicket gelden voortaan dus ook al vanaf station Venlo.
Er zijn Plan U's en DH's aan Roemenië verkocht. Er gingen nog een paar extra naar Argentinië had ik ook begrepen.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Al die andere zijn ook naar Argentinië. En om met de boot naar Roemenië te gaan is nou ook weer niet heel erg voor de hand liggend qua omweg gesproken
Ik zie twee afko's die netjes verklaard worden en verder plaatsnamen en tijdstippen. Ik zie geen probleem.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie lettertjes, ik zie cijfertjes. Het is net of je handgeschreven Russisch leest
Oh? IK weet wel dat er Plan U's naar Slowakije gegaan zijn. Die hadden beter hier kunnen blijven, maar okee. Roemenië weet ikniet van.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn Plan U's en DH's aan Roemenië verkocht.
Sterker nog, de verkeerswethouder in Oslo is 100% voornemens de SL95 naar een dood spoor te rijden, tezamen met de wel functionerende SL79's (die echter de 30 jaar gepasseerd zijn).quote:Op woensdag 14 december 2011 00:04 schreef bork het volgende:
In 1999 (eigenlijk al eerder) konden die prutsers niet eens een fatsoenlijke tram! bouwen, voor meer info lees- > http://en.wikipedia.org/wiki/SL95
Of de monorail (Düsseldorf) of de zweefbaan (Wuppertal). Ook allemaal dichterbij gekomen.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Die kabelbaan lijkt me ook wel lachen
Wuppertal lag er de laatste jaren vaak en langdurig uit wegens werkzaamheden. Monorail in Düssedorf heb ik nog niet gedaanquote:Op donderdag 15 december 2011 17:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of de monorail (Düsseldorf) of de zweefbaan (Wuppertal). Ook allemaal dichterbij gekomen.
Dat waren deze baanvegers die hun werk niet snel genoeg deden.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:51 schreef Ascendancy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je tussen BijlmerArena en Utrecht Centraal achter een vertraagde stoptrein kan komen op de buitenste sporen terwijl je tegelijkertijd wordt ingehaald door een stoptrein?
Geen idee.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:51 schreef Ascendancy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je tussen BijlmerArena en Utrecht Centraal achter een vertraagde stoptrein kan komen op de buitenste sporen terwijl je tegelijkertijd wordt ingehaald door een stoptrein?
quote:Op donderdag 15 december 2011 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat waren deze baanvegers die hun werk niet snel genoeg deden.
Ja nouja, hoe kan zo'n stoptrein dan halteren bij de stations op Amsterdam-Utrecht, Die liggen allemaal als eilanperrons in het midden.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Geen idee.
Immers, stoptreinen horen te allen tijde op de binnenste sporen te rijden, om maar eens een bekend gezegde te verkrachten.
Als de Mcn zegt dat het een Stoptrein is, hoeft het dat nog niet te zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
[..]
Ja nouja, hoe kan zo'n stoptrein dan halteren bij de stations op Amsterdam-Utrecht, Die liggen allemaal als eilanperrons in het midden.
Hijsfijnquote:Op donderdag 15 december 2011 18:22 schreef greavy het volgende:
Onderstaande foto's © Chris Westerduin:
[ afbeelding ]
DB Schenker heeft een aantal 6400'en uit de mottenballen gehaald tbv de Winterwegsleepdienst. Op een aantal plekken in het land komt 24/7 een loc incl. machinist te staan voor treinen weg te slepen die niet meer verder kunnen door het winterse weer. Loc 6451 stond te pronken met verse bestickering op de Kijfhoek.
[ afbeelding ]
Maar waarom zou daarover gelogen worden? Als het een vertraagde goederentrein was geweest, dan was het ook geen probleem geweest om dat om te roepen. En als er een voorgaande IC met motorpech in de weg stond, dan lijkt het me ook wat raar om dat een vertraagde stoptrein te noemen.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Als de Mcn zegt dat het een Stoptrein is, hoeft het dat nog niet te zijn, natuurlijk.
Ik mag toch hopen dat die vent het verschil tussen virm en slet kan zien. Het is niet alsof er veel opties zijn daar.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Als de Mcn zegt dat het een Stoptrein is, hoeft het dat nog niet te zijn, natuurlijk.
Ik bedoel te zeggen dat 't een andere oorzaak kan hebben dan dat de Mcn verteld.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die vent het verschil tussen virm en slet kan zien. Het is niet alsof er veel opties zijn daar.
En gaa goederentreinen niet over de binnenste sporen daar, aangezien er buiten de spits over de binnenste sporen maar 2 reguliere treinen gaan en over de buitenste 8 tot 9?
*proest*quote:Op donderdag 15 december 2011 18:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die vent het verschil tussen virm en slet kan zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |