Geilquote:Op woensdag 14 december 2011 17:46 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft wat foto's van het interieur van de eerste AGVs die in commerciële dienst gaan rijden online gezet. Deze gaan vanaf maart 2012 rijden in Italië onder merknaam .italo.
Foto's:
[ Flickr Photoset ]
Lekker heur. Maar 4 storingen vandaag...quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS:837 minuten (14 uren)
Maar we zijn wél klaar voor de winter.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
Ff op Actuelevertrektijden.nl gekeken:
[..]
Lekker heur. Maar 4 storingen vandaag...
Volgens mij zit daar nog ergens een fout in de site, want nu:quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS:1165 minuten (19 uren)
een CNL met +100 is natuurlijk niet bevorderlijk voor de statistieken..quote:Op woensdag 14 december 2011 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
op de vol-vol normquote:Op donderdag 15 december 2011 09:29 schreef greavy het volgende:
Kak NS. Rijdt er in de Sprinter Breda<->Den Haag(Zwijndrecht v. 7:56) nu een SLeT-VI. Voorheen reed er rond die tijd tussen Dordrecht en Leiden een DD-AR of mDDM. Zwijndrecht paste het, maar Barendrecht werd al proppen... Zeker weer gepland op de Vol-norm...
Nee, mag gezien de regeltjes niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de vol-vol norm
btw: zou je tussen Kerst en Oud en Nieuw ook voor 9:00 uur kunnen reizen met dagkaarten zoals die van de HEMA die normaal pas na 9:00 uur geldig zijn?
mja, je mag in die periode wel voor 9 uur met korting reizen, dus dan is mijn vraag zo gek nog nietquote:Op donderdag 15 december 2011 10:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, mag gezien de regeltjes niet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
dat is voor ons hier niet interessant
Bepaald niet interessant.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
dat is voor ons hier niet interessant
Plat na een DOS aanval door een botnet, als ik het goed begreep.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:20 schreef MTL het volgende:
Thx
Welke categorie serverproblemen (blijf als ICT-er uiteraard nieuwsgierig), of is dat niet bekend?
Hmm oeps... thx voor uitleg iigquote:Op donderdag 15 december 2011 11:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Plat na een DOS aanval door een botnet, als ik het goed begreep.
Blikseminslagquote:Op donderdag 15 december 2011 11:20 schreef MTL het volgende:
Thx
Welke categorie serverproblemen (blijf als ICT-er uiteraard nieuwsgierig), of is dat niet bekend?
Toch mooi, zo'n fluitconcert?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef blup het volgende:
De overweg hier in de wijk ligt al een tijdje in storing. Alle machinisten houden zich braaf aan de proceduren....
mensen zijn gewoon niets meer gewend, dat is hetquote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef mc3347 het volgende:
Mwah, laatst op de Maliebaan alle overwegen in de storing (6 stuks).
Heb ik me ook keurig aan de voorschriften gehouden hoor. Ik denk dat er aardig wat klachten zijn binnengekomen die dag
Nope, vanaf Blauwkapel tot aan het spoorwegmuseum, dus in de stad zelf.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:19 schreef blup het volgende:
Die overwegen bedoel ik.
maliebaan tot aan bilthoven denk ik?
Het is iig de 63480.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jow, lieve trein-vriendjes!
Een paar topics geleden postte ik deze foto van een goederentreintje 's avonds laat op station Almelo.
Zo'n zelfde trein staat daar heel vaak rond 0:00 uur 's avonds, bestaande uit een stuk of 8 ketelwagens en een 6400 ervoor. Trein komt uit de richting Marienberg, in Almelo rijdt de loc om naar de andere kant waarna de trein vertrekt richting Deventer en verder naar het westen. Soms rijdt die eerder dan mijn (laatste) trein naar Deventer, soms later en dan zie ik 'm in Deventer nog over de spoorbrug rijden als ik naar huis wandel.
Volgens (ik geloof) dennistd kwam die waarschijnlijk uit Emmen, maar ik vraag me dus af waarom die dan via Almelo naar het westen rijdt, en niet via Zwolle. Weet iemand dat misschien?
Sorry, die bedoelde ik ook ja.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Nope, vanaf Blauwkapel tot aan het spoorwegmuseum, dus in de stad zelf.
"Storing" is een breed begrip. Het kan zijn dat er een stuk van een overwegboom afgebroken is, dan krijgen we al een Aanwijzing Aki/Ahob/AOB.
In het geval van de Maliebaan was het omdat één van de machinisten die dag een overweg voor zijn neus had zien opengaan. Gevolg: Alle overwegen met aanwijzing,
Hebben we een machinist in het treinentopic?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef mc3347 het volgende:
Mwah, laatst op de Maliebaan alle overwegen in de storing (6 stuks).
Heb ik me ook keurig aan de voorschriften gehouden hoor. Ik denk dat er aardig wat klachten zijn binnengekomen die dag
quote:
NSR Utrechtquote:Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Welke vervoerder en standplaats? Oftewel: kans dat ik jou ooit spreek op de gsm-r?
Kans dat je dan een aanwijzing STS hebt als mcn en je dus de overweg moet aanrijden, zoals dat heet. En ja, die aanrijdsecties (waarop ie dus altijd dicht gaat) liggen heel dicht voor de overweg. Gaat ook altijd gepaard met een vrolijk fluitconcert en best wat vertraging (remmen, stoppen, wachten tot de overweg dicht is, stapvoets eroverheen, weer optrekken.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef blup het volgende:
Heb daar wel eens eerder meegemaakt dat de trein zowat OP de overweg staat voor ze dicht gingen.
Dan zou je dus of iedere loc/trein die toelating heeft voor Nederland moeten voorzien van zo'n ding, of iedere machinist die op Nederland rijdt zo'n lasergun moeten geven. Ik acht de kans vrij klein.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou het niet denkbaar zijn om voor dat soort situaties een backupsysteem aan te leggen, bijvoorbeeld in de vorm van het aansturen van de overweg met zo'n infraroodpistool zoals ook op diesellijnen veel gebruikt wordt? Zo zou je misschien de overlast kunnen beperken? Of is dat niet mogelijk?
Ja lachen hequote:Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef TeringHenkie het volgende:
Altijd leuk als iemand een oplossing aandraagt die uiteindelijke meer kost dan de economische schade van het probleem zelf
Niet aan elke loc/machinist natuurlijk, alleen aan degene die er relatief vaak mee te maken hebben. Kijk, die ene Italiaan die eens in de honderd jaar tegen dat probleem aanloopt, kan alsnog gewoon fluiten, stapvoets overweg aanrijden etc natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou je dus of iedere loc/trein die toelating heeft voor Nederland moeten voorzien van zo'n ding, of iedere machinist die op Nederland rijdt zo'n lasergun moeten geven. Ik acht de kans vrij klein.
Om vervolgens veel te hard door het stootjuk te rijdenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet aan elke loc/machinist natuurlijk, alleen aan degene die er relatief vaak mee te maken hebben. Kijk, die ene Italiaan die eens in de honderd jaar tegen dat probleem aanloopt, kan alsnog gewoon fluiten, stapvoets overweg aanrijden etc natuurlijk.
Ja, ik zag het mezelf typenquote:Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Om vervolgens veel te hard door het stootjuk te rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |