quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb er volgende week eentje, ook om het uiterlijk e.d. van de taart te bespreken natuurlijk, en ik wilde ze eigenlijk gewoon wat dingen 'los' laten proeven. Beetje fondant, marsepein, verschil tussen botercrème en slagroom, op die manier.
Ik weet alleen nog niet of dat een goed idee is..
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hmja ieder moet het natuurlijk voor zich weten..maar je hebt al genoeg werk aan zo`n taart.
En als ze hem gevuld willen met champagnecreme kun je dat 2 keer maken, 1x om te laten proeven en 1x om te vullen..
Oh, wat zijn ze weer mooi!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n tweede bruidsopdracht. Een aansnijtaartje en 30 cc's.
Ik maak wat mensen willen. Razz was erg duidelijk in wat ze wilde (kleuren, bloemen zoals op een andere taart die ik had gemaakt, dat kringelmotief, etc.), terwijl sigme alleen maar had gevraagd om iets vrolijks, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, wat zijn ze weer mooi!Lekker strak en toch veel detail, heel chic.
Hoe werkt dat eigenlijk met ontwerpen? Heb jij een lijst van standaardontwerpen ofzo waar mensen uit kunnen kiezen, of vertellen zij wat ze ongeveer willen en bedenk je dan zelf iets?
Wat een mooie!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker welquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt, lieverds! Ik hoop maar dat het bruidspaar zelf er ook blij mee was..
Joepie!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zeker welprachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
echt prachtigquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er tof uitquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:20 schreef het-is-mij het volgende:
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!
Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.
De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
Joh!quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
oke dank je voor de reactie.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.
Ik zat er al aan te denken om, als mijn kleurstofjes op zijn, (moeten ze eerst nog binnen komen. Morgen!) Americolor te bestellen. Je hebt me overtuigd! Het is goedkoper dan wat ik nu besteld hebt, maar als ik jouw creatie zo zie, is het nog mooi ook!! Ik heb zelf Sky Blue (en ook andere kleurtjes) van Sugarflair Paste Colors besteld. Hopelijk geven die net zo'n mooi resultaat!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die blauw is Sky blue van Americolor. IkAmericolor.
Ja, ik heb echt botercreme gemaakt door boter te smelten en de poedersuiker er doorheen te 'roeren'quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten?.
Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
Ik had bij de Blokker gevraagd. Maar die hadden het dus niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, Saruna.Maar... tafelzeil is toch ook gewoon bij Blokker te koop? Bij de onze hangen er tenminste een stuk of 5 soorten op zo'n rol.
DaD wat mooi!
Ik heb gisteren mijn bestelling binnengekregen van Cakesupplies, ik kan haast niet wachten tot ik m'n nieuwe rolstokken kan uittesten (summersale!) en ik had ook o.a. een taartvorm van 15 cm gekocht. Handig voor tussendoortaartjes.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:21 schreef LeNeHe het volgende:
Holy Goat, lieve taartjes!
En Saruna, je gaat met sprongen vooruit zo te zien.
Thnx, de volgende keer ga ik je tip echt gebruiken! Ik had het eerste taartje op een rond blik gezet, en toen rond gesneden. De tweede had ik op een bord gezet en toen gesneden, dat ging al wat beter. Maar ik ga jouw tip echt gebruiken! Super bedankt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:28 schreef Taartje het volgende:
Wat goed Saruna, je ziet bij de tweede taart al de grote vooruitgang! Nog een paar taarten en je bakt als een professionalBij de eerste taart zie ik dat de onderrand een beetje rafelig is. Mijn tip: afsnijden met een pizzames. Daarmee kun je heel makkelijk in één beweging rond!
Dankjewel!quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:50 schreef emss het volgende:
Vraagje... hoe blijven jullie slank bij deze hobbie? Ik moet toch alles echt wel proeven, en aaargh... het is moeilijk om niet aan te komen.
Bekijk deze eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=26350quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kom er niet meer uit bij al die sites
Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn
Wat moet ik precies bestellen?
Super bedankt!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Bekijk deze eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=26350
Als je nog vragen hebt, roep maar..
Ik heb zo'n startersset marsepein aangeschaft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kom er niet meer uit bij al die sites
Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn
Wat moet ik precies bestellen?
Bakken op hoogte van 30cm en dan lekker vullen haha, eet smakelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Weet je zeker dat die 15 tot 30 cm in de hoogte zijn?.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:48 schreef het-is-mij het volgende:
@ Webkim, mooi zeg!
Die bloemetjes zijn dat van die uitstekers waar je een keer op druk en dat het vormpje er dan uit komt zeg maar?
Ohhhh 25 euro maarquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
De eerste die ik zo snel zie is eentje van 25 euro van Kijkshop. Kruidvat (geloof ik) heeft ze ook regelmatig in de aanbieding, maar ik weet niet wat die dan kosten.
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:07 schreef Taartje het volgende:
Wat zijn je taarten leuk geworden Webkim! Het gemarmerde effect doet me denken aan de kralen die je op de basisschool zelf maakteVind de kleuren ervan erg mooi geworden.
Vandaag een taartje gemaakt voor vrienden die 10 jaar getrouwd zijn. Zij vertelde een tijdje terug dat ze destijds zo teleurgesteld was over haar saaie, platte bruidstaart. Vandaar een kleine verrassing: de taartjes zijn 15 cm en 10 cm in doorsneeWat je trouwens op de foto niet ziet, is dat hij parelmoer glittert en niet wit is!
[ afbeelding ]
Iemand? Alvast bedankt ;-)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:57 schreef emss het volgende:
Mag ik een beginners botercreme vraagje stellen? Het duizelt me van alle opties.
1:1 botercreme. Ik begrijp dat dit ideaal is voor afsmeren. Kun je dit met suikerbakkerspoeder maken ipv poedersuiker? Wat is lekkerder? Ik ben bang dat poedersuiker met boter niet zo lekker is, maar van suikerbakkerspoeder heb ik geen idee.
Meringue botercreme (1:2:3): kun je hier zowel suikerbakkerspoeder als poedersuiker gebruiken? Of is kristalsuiker beter? En de meringue powder van Wilton? Is die hiervoor geschikt?
OMG, ik ging het toch even checken, Pettinice dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik gebruik ook RegalIce (de pakken van 2,5 kg) en ik vind het heerlijk werken. Misschien had je een verkeerde verpakking of zo? Ik heb geen last van gescheur.
Hehe, dan zal het wel aan de verpakking of aan het merk gelegen hebben, want de afgelopen keer dat ik ermee ging bekleden was echt om te huilen, het scheurde telkens rustig 5 centimeter in. Mooi, dan kan ik de keuze aan degene die het een beetje regelt voorleggen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind fondant tegenwoordig zelfs lekkerder werken dan marsepein.. Heb er even aan moeten wennen, maar nu baal ik als een klant marsepein wil.
.
Wauw, wat een geweldig leuke en lieve taart,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:08 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staan![]()
(vaak vindt ik die veel te echt lijkende roosjes niet zo mooi)
Zelf met dinnetje ook weer aan de slag geweest. Pfft zoveelste binnen korte tijd alweer.... Vakantie,toen nijntje taart (zie boven) en nu deze weer
Vulling : puur-truffel bonbonbloc, aardbeien jam. Botercreme: op basis van ganache, witte choco botercreme.
[ afbeelding ]
Hmquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:10 schreef Holy_Goat het volgende:
Wat betreft de fondant, koop een emmer van 5kg bij de leukste taarten shop.30eu, maar dan heb je ook wat. Veruit het best om mee te werkeen. Witte regalice heb ik geen ervaring mee, wel met diverse gekleurde regalice pakjes: troep! Plakt, ruikt vies, smaakt vies.
Weet nog niet, zit in vriezer en eet ik zaterdag pas op. Ik heb een bienenstich cake recept gebruikt. Verder recept voor bonbon bloc: smelt 200 gram puur truffel bobbonbloc in 250 ml slagroom. Niet helemaal laten koken! Ik doe er 2 zakjes vanille suiker bij, maakt het wat zoeter en maakt de smaak voller. Geheel laten afkoelen , en op hoge stand mixen tot het beetje steviger wordt, slagroom achtig. Even half uurtje in koelkast en vulling is klaar om op de taart te gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:56 schreef spanishgirl het volgende:
[..]
Wauw, wat een geweldig leuke en lieve taart,![]()
smaakte hij lekker? Heb je misschien het recept van je taart?
Neejoh je krijgt er hooguit spierpijn van. Alleen donkere kleuren zwart rood kopen. Is bijna niet zelf te kleuren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:14 schreef Sts het volgende:
[..]
HmIk wil toch echt voorgekleurde. Ik moet al voor 6 taarten botercrème, vulling en kapsels maken. Ik zie het niet zo zitten om dan nog een paar kg fondant en marsepein te kleuren, dat duurt uren
Laat je het de mensen zelf doen of laat je ze kijken?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:03 schreef Sts het volgende:
Vraagje:
Ik geef eind komende week een workshop taartdecoratie op de familiereünie van mijn vriend. Nu ben ik in dubio wat betreft de bekleding. Ik wilde eerst zeker voor marsepein gaan, omdat mijn ervaring is dat het bekleden daarmee echt veel en veel gemakkelijker is. Maar eigenlijk zou ik ook wel wat taarten met fondant willen (laten) maken voor de mensen die geen marsepein lusten en vanwege de prijs. Mijn ervaring met RegalIce is echter dat dat echt belachelijk snel scheurt. Dikker, dunner, meer poedersuiker, botercrème toevoegen ik was wanhopig, niets hielp. Het was totáál niet rekbaar. Ik vraag me nu af of ik pech heb gehad, gewoon een kluns ben of ik een ander merk moet hebben. Het was overigens ongekleurde fondant.
Bedankt voor de tip, maar het is zo krap qua tijd dat ik dat vantevoren moet doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Laat je het de mensen zelf doen of laat je ze kijken?
Ik had een tijd terug een vrijgezellenfeest en taart maken.
De ene helft van de groep ging met iemand de taart snijden, vullen en afsmeren
De andere helft van de groep ging kleuren en uitrollen en daarna werd de groep omgedraaid, weet niet of dat een mogelijkheid is?
Er zijn goedkopere alternatieven, maar het is zijn geld echt waard.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:49 schreef Drossie het volgende:
Mijn vriendin is fanatiek beginnen bakken en wil nu graag een Kitchenaid mengmachine kopen.
Ik vind het vrij duur. Zijn er goedkopere goede alternatieven of is het zijn geld echt waard?
heb ik ook! de rode!quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan het gebruik van een machine alleen maar aanraden! Wat ben ik blij met de mijne als ik op één dag biscuitmix, cupcakemix, botercrème en slagroom moet kloppen.
Zelf heb ik de Kenwood Patissier - doet (wat mij betreft) absoluut niet onder voor een KitchenAid qua prestaties. Hij kostte alleen wel maar 99 euro ex. btw (de Makro heeft regelmatig deze aanbieding)..
Thnx voor je snelle reactie!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij het gebruik van slagroom is de kans dat je marsepein of fondant gaat smelten veel groter. Persoonlijk zou ik de gok niet nemen!
BBC 1 of 2 . Dat weet ik niet meerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:06 schreef Taartje het volgende:
Op welke zender is het te zien, The_Hives?
Gewoon bestellen! Dat duurt vast geen 4 maanden. En over een paar weken denk je 'Als ik meteen had besteld had ik 'm nu al (bijna) in huis gehad!'quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:20 schreef Taartje het volgende:
Ik heb vandaag Whoopie Pies gemaakt (n.a.v. het recept op deze site: http://www.mycakes.nl/). Niet normaal hoe lekker die dingen zijn!Nu wil ik het boek waar ze uit komen bestellen, maar Bol.com kan niet leveren. Ga ik nog even lekker twijfelen of ik hem via Amazon ga bestellen (gezien het bijschrift 'Usually ships within 1 to 4 months.)
Ok, gisteren eentje besteld!quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Er zijn goedkopere alternatieven, maar het is zijn geld echt waard.
Ik heb even verder gekeken dan m'n neus lang isquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Gewoon bestellen! Dat duurt vast geen 4 maanden. En over een paar weken denk je 'Als ik meteen had besteld had ik 'm nu al (bijna) in huis gehad!'
Bij de hema hebben ze er één voor een tientje, die mixt ook erg goedquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ohhhh 25 euro maarik ga kijken, thanks!
Inclusief kom?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:16 schreef Muck het volgende:
[..]
Bij de hema hebben ze er één voor een tientje, die mixt ook erg goed
Ohhh, dat heb ik even gemistquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:08 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Inclusief kom?Ik wil zo eentje die je zelf niet vast hoeft te houden he. De 10 euro standaard mixer heb ik al
Mooi gedaan!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef Trusten het volgende:
Mooie dingen komen er weer voorbij! Heb zelf al in geen maanden een taart meer gemaakt maar ik heb sinds twee maanden een nieuwe vriend die dit weekend jarig is en het er al twee maanden over heeft....dus ik moest wel
[ afbeelding ]
Helaas alleen een telefoonfoto. Hij is overigens fotograaf![]()
Ik ben dol op al dat soort programma's. In een eerdere uitzending hebben ze al eens gedecoreerde taarten maken zoals jullie hier postenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:45 schreef The_Hives het volgende:
gisteravond The Great British bake-off gezien. Daar gaat het niet om avond/lunch eten maar meer om koekjes, merenques (als ik het goed schrijf), cake en dat soort dingen. Misschien leuk voor sommigen hier om te volgen. Volgende week weer geloof ik.
Gister werden ondermeer scones, koekjes en petit fours gemaakt. Maar als ik eerlijk ben zien mijn scones er een stuk beter uit
2x dezelfe foto??quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:55 schreef het-is-mij het volgende:
@ Trusten, mooi zeg.
Had je geen zin meer om te bakken?
En nu weer helemaal zin om het op te pakken?
@ Taartje, wat een mooie strakke taarten maak je toch altijd
@ Spuuglokje, goed gelukt joh.
Ook mooi strak en eenvoud, ik hou ervan!
Nou de verstelbare taartvorm heeft zijn vruchten afgeworpen, mooie hoge, strakke biscuits.
Vond de botercreme niet lekker, beetje citroenaroma erdoorheen, heerlijk!
Het kleine taartje (die was vrij laag) bekleden ging goed, de 2e, 7,5 cm hoog wat lastiger, ik had er 2 vouwen in zitten onderin en die kreeg ik op de een of andere manier niet weg en hij ging aan de rand iets scheuren, miss. te dun uitgerold?
Bij het eerste taartje gewoon blauw gebruikt (uit starterspakket) vor de 2e te weinig dus deze gemengd met witte marsepein, op de foto zie je het niet heel goed maar deze was een soort van gemarmerd, zag er leuk uit en de smaak was heerlijk.
Lekker luchtige biscuit.
Ik snap wel dat het wel errug handig is om zo'n mixer met kom te hebben want mijn mixer werd op een geg.moment wel erg warm haha.
(klikbare foto's)
Taartje 1
[ link | afbeelding ]
Taartje 2
[ link | afbeelding ]
Naar eigen zeggen sturen ze alle bestellingen die ze voor 9u 's ochtends binnen hebben dezelfde dag nog naar naar TNT/GLS. De uiteindelijke levertijd is dan vervolgens afhankelijk van TNT/GLS (meestal nog 1 of 2 dagen).quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:41 schreef Warmemelk het volgende:
Hee!
Ik ben nieuw hier, maar heb al lekker rondgesnuffeld in dit topic, en ik ga donderdag ook beginnen!![]()
Ik heb net besteld bij deleukstetaarten.nl, maar nou was mijn vraag:
Weten jullie wanneer alles geleverd wordt? Binnen 1 dag of niet? Er zat verder niks bij wat later binnenkwam ofzo..![]()
Thanks.
Oke dankje!!quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:13 schreef Sts het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen sturen ze alle bestellingen die ze voor 9u 's ochtends binnen hebben dezelfde dag nog naar naar TNT/GLS. De uiteindelijke levertijd is dan vervolgens afhankelijk van TNT/GLS (meestal nog 1 of 2 dagen).
niet vergeten de resultaten te posten!!quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:21 schreef Warmemelk het volgende:
[..]
Oke dankje!!Hopen dat het er donderdag is dan
Maar natuurlijk!quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet vergeten de resultaten te posten!!
Taartje; Welke maten taartvorm heb je gebruikt voor deze? Mijn stapels doe ik altijd met 20, 25 en 30 en dan houd ik zo weinig ruimte over aan de zijkant. Die van jou hebben genoeg ruimte over! En zijn je bakvormen 7 cm of heb je hoger?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:59 schreef Taartje het volgende:
Leuk zijn ze Webkim! Die minicupcakes zijn altijd van die perfecte éénhapssnacks!
Mijn beste vriend vertrekt volgende week voor 5 maanden naar New Orleans om te studeren, vanavond geeft hij een afscheidsfeestje. Heb een taart gemaakt om hem eraan te herinneren wat hij allemaal moet missen![]()
[ afbeelding ]
Je moet de foto eerst ergens uploaden, daarna kun je hem hier plaatsenquote:Op donderdag 2 september 2010 17:28 schreef Warmemelk het volgende:
Help!
Iemand die me wil helpen hoe ik een foto hier moet plaatsen![]()
Ben niet al te technisch
Ik gebruikte daarvoor 10, 15 en 20 cm. Zelfde afstanden dus, weet niet waar het dan aan ligtquote:Op woensdag 1 september 2010 20:39 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Taartje; Welke maten taartvorm heb je gebruikt voor deze? Mijn stapels doe ik altijd met 20, 25 en 30 en dan houd ik zo weinig ruimte over aan de zijkant. Die van jou hebben genoeg ruimte over! En zijn je bakvormen 7 cm of heb je hoger?
Ik klikte en moest toen om mezelf lachen...quote:Op donderdag 2 september 2010 17:31 schreef Muck het volgende:
[..]
Je moet de foto eerst ergens uploaden, daarna kun je hem hier plaatsen
[img ] bestandsnaam van je ergens upgeloade foto [/img ]
maar dan zonder spaties natuurlijk
bijvoorbeeld:
[img ] www.tinypic.detaartvanMuck.jpg [/ img]
Mag je zeker trots op zijn voor je eerste keer!quote:Op donderdag 2 september 2010 17:48 schreef Warmemelk het volgende:
Wat een gedoe zeg![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij is ie wel een klein beetje groot, of lijkt dat maar zo?
Edit: oh, het valt mee
Even de uitleg:
Mijn eerste taart dus
Sjongejonge wat een werk! Ben alleen al een uur bezig geweest met die roosjes maken
Oja, let even op hoe kunstig ik die blaadjes over de scheurtjes heb geplakt![]()
Vulling: kersenvlaaivulling/chocovlokken en chocoladebotercrème![]()
Ben er voor de eerste keer best trots op![]()
Haha Saruna, nog een slachtoffer hier van die linkquote:Op donderdag 2 september 2010 20:02 schreef Saruna het volgende:
[..]
Ik klikte en moest toen om mezelf lachen...![]()
[..]
Mag je zeker trots op zijn voor je eerste keer!Enne, was ie lekker?
Misschien kun je een keer een workshop gaan doen? Kost éénmalig wel wat, maar mocht je het dan niets vinden dan ben je een ervaring rijker en heb je een mooie taart, maar niet allerlei spullen ingekocht die je niet meer gaat gebruiken.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef lieflijntje het volgende:
Wow! Ik lees al een tijdje mee en zie de meest geweldige taarten voorbij komen!
Al tijden denk ik erover om de stoute schoenen aan te trekken. Maar ik heb al zoveel hobby's waar ik aan begonnen ben en nooit heb afgemaakt, dat ik nog eventje blijf meekijken denk ik. Je bent er niet met 3 euro aan marsepein immers als je een mooie taart wilt maken.
Ik ken het! Ik mag van mezelf pas beginnen met taarten bakken als ik mijn scriptie heb afgemaakt. Vervolgens zit ik de hele dag hier rond te neuzen zodat ik niet toekom aan het schrijven van die scriptiequote:Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef lieflijntje het volgende:
Wow! Ik lees al een tijdje mee en zie de meest geweldige taarten voorbij komen!
Al tijden denk ik erover om de stoute schoenen aan te trekken. Maar ik heb al zoveel hobby's waar ik aan begonnen ben en nooit heb afgemaakt, dat ik nog eventje blijf meekijken denk ik. Je bent er niet met 3 euro aan marsepein immers als je een mooie taart wilt maken.
Dat is een goeie tip!quote:Op donderdag 2 september 2010 22:16 schreef Taartje het volgende:
[..]
Misschien kun je een keer een workshop gaan doen? Kost éénmalig wel wat, maar mocht je het dan niets vinden dan ben je een ervaring rijker en heb je een mooie taart, maar niet allerlei spullen ingekocht die je niet meer gaat gebruiken.
Thnx! Binnenkort ga ik lekker freubelen! Misschien kom ik hier dan weer even om advies vragen haha...quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Breathtaking het volgende:
Marsepein of fondant, dat kun je er zelf ook voor gebruiken.. Ik denk dat het allebei prima is, net wat je lekkerder vindt!
Super bedankt voor deze link. Ga hier zeker gebruik van maken!quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:08 schreef _Loki het volgende:
Ik had witte marsepein gebruikt. Moet zeggen dat het wel heel lastig is om mee te werken als beginner, het rolt heel moeilijk en zwaar uit, en als je het iets verwarmt om het soepeler te maken, dan plakt het gigantisch.
Ik zou fondant gebruiken.
http://www.deleukstetaart(...)312e27997e588ce9bfb3
Deze smaakt ook heel lekker omdat er vanille doorheen zit
Ik vind ze gewoon hardstikke mooi geworden hoor TF!quote:Op zondag 5 september 2010 11:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Taarten als je je niet goed voelt geeft toch niet zo`n strak resultaat als anders
Ik zou zo niemand daar uit de buurt weten. Misschien kun je een oproepje plaatsen op het forum van De Leukste Taarten?quote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef tessie het volgende:
Wow TF! Ik vind ze echt super mooi! Niks van te zien dat je je niet goed voelde hoor!
Weet iemand nog iemand in de buurt van Almere waar ik mooi (geboorte)cupcakes kan bestellen trouwens?
Vet!quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Hamburgers
Smijn. en ik hebben deze gemaakt voor de verjaardag van een vriend (eerste keer dat smijn. en ik met frosting hebben gewerk) Ben wel blij met het uiteindelijke resultaat
Wat leuk!quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Hamburgers
Smijn. en ik hebben deze gemaakt voor de verjaardag van een vriend (eerste keer dat smijn. en ik met frosting hebben gewerk) Ben wel blij met het uiteindelijke resultaat
Als je het over ons hebtquote:
en bedankt.. nu heb ik hongerquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je het over ons hebt
Cupcakes maken, ze doormidden snijden en de randen ook bijsnijden..
Dunne brownies maken en in rondjes snijden...
Frosting maken van roomboter en poedersuiker en vanille aroma..
De frosting kleuren met 3 verschillende kleuren (rood geel en groen)
Brownies in de cupcakes doen met daarop de rood, geel en groene frosting dan de bovenkant van de cupcake en dan bestrooien met sesamzaadjes.
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:08 schreef Mirjam het volgende:
ze hebben deze week hele leuke cupcake-standaards bij de xenos he?
dit cupcakes op de voorkant zijn echt supermooi!! wat een tijd zal daar in gaan zitten (heb geen ervaring...kan een maaltje piepers en groente koken en daarmee houden mijn culinaire kunsten wel op, des te meer bewondering voor de meesterwerkjes die jullie hier laten zien)quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb dit boek net gekregen:
[ afbeelding ]
Nu moet ik wel!
Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:38 schreef Stansfield het volgende:
Iemand nog tips voor mij?? Zie post hierboven..
Eigenlijk zou ik gewoon een lijstje benodigdheden willen, dat ik daar zelf wat leuke dingen uit kan kiezen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!
Een laag aardbeienvlaaivulling en een dun laagje Funcakes botercreme. En ik heb ook de verschillende lagen biscuitmix met trempeersiroop bosvruchten besprenkeld. Ik heb deze vullingen gekozen omdat ze iets aardbeierigs wou, en omdat ik wist dat er meerdere dagen van gegeten werd, en deze vullingen zijn goed buiten de koeling te houden.quote:
Daar zat ik dus vandaag naar te kijken, naar die 2+1 aanbieding en ik wist niet wat ik moest halenquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.
Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezienquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.
Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).quote:Op zondag 12 september 2010 00:56 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezienWeet je of dit voor elke Makro geld? Ik kan nog wel wat dingen gebruiken.
Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makroquote:Op zondag 12 september 2010 12:01 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).
Dat spul heb ik ook nog staanquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
De meest simpele vorm van botercreme maken is roomboter mixen op de hoogste stand, 5 à 10 minuten tot het witromig is, dan gezeefde poedersuiker erbij doen (net zoveel poedersuiker als boter, dus 1:1), goed door elkaar mixen en klaar. Voor een extra lekker smaakje kun je er bijvoorbeeld wat citroenaroma van Dr Oetker doorheen mixen.
Je kunt ook kant en klare vanilla frosting kopen, dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Kun je mij vertellen welke folder het precies was, en welke blz?quote:Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makro![]()
Dank je wel
Hoiquote:Op zondag 12 september 2010 20:44 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik zie wat je allemaal nodig hebt voor een "leuke" hobby. Het is niet goedkoop.
Nu kwam ik op een idee om met iemand af en toe wat materialen uit te lenen, zodat je niet beide hetzelfde materiaal aan hoeft te schaffen, zoals uitsteekvormpjes e.d. Maar ook ervaringen uitwisselen is altijd leuk.
Wie voelt zich hier wat voor? Ik ben zelf woonachtig in Friesland.
PM me dan even
Dat zag ik dus, maar ik weet niet wat een wilton adapter/adaptor is? Ik zag ze op andere sites wel te koop voor ong. 90 cent, maarruh, zitten ze niet in een pakket ofzo? Anders moet ik het weer los aanschaffen en dat lijkt me qua verzendkosten dan weer niet handig.quote:Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Kahlie, ik zou als het voor kerst is een pakje groen en een pakje rood fondant of marsepein kopen. En gekleurde icing is ook leuk. En zo'n setje met spuitmondjes is inderdaad handig. Die spuitmondjes kun je met een Wilton adaptor ook zo op die icing tubetjes schroeven.
Als je een beetje vaste hand hebt kan dit ook gewoon met een normaal brood mes.quote:Op zondag 12 september 2010 20:08 schreef AnnekeM het volgende:
Is de cake Leveler een aanrader?
[ afbeelding ]
wat is dat?quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef RenRen- het volgende:
HoiWorden er hier weleens van die cakeballetjes gemaakt?
http://www.bakerella.com/hope-these-put-a-smile-on-your-face/quote:
Ik denk dat dat door de structuur komtquote:Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit
Prachtig, hoe maak je dat die pleisters er zo realistisch uitzienquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:46 schreef Mr-Z het volgende:
vandaag hebben we weer twee creaties gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Taarten 28 cm, gemaakt van kapsel, 2 lagen gevuld met gele room, verse aarbeien en met cointreau getrempeerd. gemaskeerd met botercreme.
Afgewerkt met rolfondant en marsepein.
Maar is dat niet heeeel zoet? Zeker in combinatie met chocola? (Ik doe geen puur, dus vandaarquote:Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit
Nee, dat snap ik, maar ik wil dat de binnenkant minder zoet is. Zou mascarpone daarvoor zorgen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wel zoet ja, maar gewoon zoet. Niet dat het glazuur van je tanden klapt ofzo. Het is minder zoet dan gewone marsepeingedecoreerde taart want er zit geen marsepein in/op/doorheen
quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
dunno..probeer het eens zou ik zeggen en laat het me weten
Ik vraag me af hoe je MMF is geworden en of je handen nog plakkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:41 schreef AnnekeM het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst MMF gemaakt. Eerst 4 verschillende winkels afgestruind voor marshmellows, eindelijk geslaagd. Nu vraag ik mij af; waar kopen jullie je marshmellows en wat kosten ze? Bij de C1000, Aldi en Lidl hadden ze niets, ik ben geslaagd bij de Poeizs Supermarkt (friesland) voor een zak Frisia wit/roze voor ¤ 1,49.
Maken jullie de MMF met gewone poedersuiker, of suikerbakkerspoeder?
Ik heb voor de MMF de poedersuiker van van Gilse gehaald, ¤ 0,59
Waar gebruiken jullie suikerbakkerspoeder het meest voor? Royal Icing?
Prima gelukt. De eerste (wit) is wat hard geworden, waarschijnlijk teveel poedersuiker gebruikt. Want ik heb hem nog even goed uitgerold om te kijken wat het effect is en daarvoor heb ik ook poedersuiker gebruikt op het aanrechtblad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:21 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je MMF is geworden en of je handen nog plakken
Ik heb ze eerder ingevroren. Ging prima (bananenchocolade cupcakes in mijn geval, waarvan ik er gewoon teveel had gebakken). Papiertjes bleven ook gewoon mooi zitten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:49 schreef DarkElf het volgende:
Hi ik heb een vraagjeik las dat je gebakken cupcakes (zonder frosting enzo) heel goed kan invriezen.
is dat zo en hoe werkt dat dan na ontdooien? (moeten ze dan nog een oven in of zijn ze gewoon goed?) of raden jullie t af?
ok en moet je ze dan alleen laten ontdooien of nog oppiepen in de oven ofzo?quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb ze eerder ingevroren. Ging prima (bananenchocolade cupcakes in mijn geval, waarvan ik er gewoon teveel had gebakken). Papiertjes bleven ook gewoon mooi zitten.
héél erg mooiquote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
Hier mijn laatste creatie: mijn eerste betaalde opdracht en tevens eerste bruidstaart (voor kennissen). Was wel een beetje zenuwachtig, maar toch best blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreselijk leuk met die harten bovenop!quote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
Hier mijn laatste creatie: mijn eerste betaalde opdracht en tevens eerste bruidstaart (voor kennissen). Was wel een beetje zenuwachtig, maar toch best blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best blij? Hier mag je echt ontzettend trots op zijn, wat een mooie taart!quote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:39 schreef Stansfield het volgende:
Zo mooie taart zeg.
Ik heb voor mijn vriendin deze gekocht:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50133050
Leuke beginset voor weinig geld denk ik.
Dat deed ik ook... tot ik er achter kwam dat de allergoedkoopste boterhamzakjes daar niet geschikt voor zijn en ik het zakje kapot kneepquote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.
En het is ook hygiënischer
Ik koop bij de groothandel een lading snoepzakken waar ik het puntje vanaf knip. Werkt perfect, en veel goedkoper dan bijvoorbeeld de disposable Wilton spuitzakken.quote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.
En het is ook hygiënischer
de allergoedkoopste zijn daar idd ook niet voor geschikt. Ik zou de wat steviger nemen, of diepvrieszakjes.quote:Op maandag 20 september 2010 13:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat deed ik ook... tot ik er achter kwam dat de allergoedkoopste boterhamzakjes daar niet geschikt voor zijn en ik het zakje kapot kneep![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik koop bij de groothandel een lading snoepzakken waar ik het puntje vanaf knip. Werkt perfect, en veel goedkoper dan bijvoorbeeld de disposable Wilton spuitzakken.
oei die is echt erg. dat kan zelfs ik als taart-noob zien. (is ovenloos dus geen taarten bakken:( )quote:Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef Nanook24 het volgende:
Iemand de howtomaakeenkrulstrik al ingekeken?![]()
Ik begrijp niet dat mensen op deze manier hun diensten durven te verkopen. Ik heb ook mijn eerste taartjes online staan maar daar zie je tenminste nog wel dat er een stijgende lijn in zit bij wat ik maak.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:52 schreef E.T. het volgende:
Als echte taarten-n00b .. is het niet de bedoeling dat die reepjes marsepein veel, heel veel dunner moeten zijn voor die strik??![]()
Twee belangrijke dingen:quote:Op donderdag 23 september 2010 20:26 schreef GotC het volgende:
Nou, m'n 1e taart staat in de koelkast te harden(tenminste, de ganache om de taart
). Biscuitbeslag gevuld met chocolade- en vanille ganache.
Maar hebben jullie misschien tips om het beslag echt goed te laten rijzen? Het wil bij mij niet echt top lukken..
Zijn er een aantal dingen die zij anders deed? Ik ben benieuwd welke.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:32 schreef GotC het volgende:
Thanks!
Ik ga het straks even uitproberen.
Sorry, die wie anders deed?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:47 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zijn er een aantal dingen die zij anders deed? Ik ben benieuwd welke.
oops, foutje van mijn kant.quote:
Dit taartje is echt fantastisch!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:08 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staan![]()
(vaak vindt ik die veel te echt lijkende roosjes niet zo mooi)
Zelf met dinnetje ook weer aan de slag geweest. Pfft zoveelste binnen korte tijd alweer.... Vakantie,toen nijntje taart (zie boven) en nu deze weer
Vulling : puur-truffel bonbonbloc, aardbeien jam. Botercreme: op basis van ganache, witte choco botercreme.
[ afbeelding ]
Die ik straks op mag etenquote:Op zondag 26 september 2010 20:44 schreef tliciouz het volgende:
Is er iemand hier die in de buurt van Arnhem woont en taartjes maakt? Ik wil namelijk een taart voor mijn 20e verjaardag laten maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |