abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66189271
Taarten en cupcakes decoreren
Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
Taarten en cupcakes decoreren #3 - met kant en klare kapsels
Taarten en cupcakes decoreren #4
Taarten en cupcakes decoreren #5
Taarten en cupcakes decoreren #6

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
pi_66189398
Ik gooide hem dicht, krijg alleen die fotootjes niet zo mooi naast elkaar als in het vorige topic.

Laatste reacties:
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Nouwk het volgende:
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag

@ Soares, leuk Hoe vond ie um?

@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:07 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest heeft geen diepvries....
pi_66189582
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
pi_66189736
Ik maak biscuit met behulp van een mix. Mix, eieren en water en dan mixen maar. Ik mix nooit precies 10 min, maar die van mij is tot nu toe altijd lekker luchtig geweest. Ik heb laatst zelf mix gemaakt met bloem enzo, maar die werd niet zo lekker luchtig als de mix en het was best wat werk. Ik hou het dus lekker bij de mix.
pi_66189844
ik gebruik moscovisch mix, vind die ook errug lekker voor biscuit. Precies goed! Ongeveer tien minuutjes mixen, iig tot het goed lobbig is ipv vloeibaar. Altijd warme eitjes. Maar met die mixen moet je wel minimaal 10 minuten mixen hoor En daarna de lucht er nog even uit en tis heerlijk.
pi_66189973
Nouwk, ben je nog bij de Taartwinkel langs geweest?
pi_66190072
Nee, we zaten half 4 in de auto, maar dikke files dus hebben half 6 niet gered
pi_66190212
Da's jammer!
pi_66191322
Terug Vind Taart!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_66191361
* insert Look, cupcakes plaatje hier
pi_66191719
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:28 schreef ColdFeet het volgende:
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
Dat vind ik te veel gedoe, eerst splitsen. . Ik klop dus gewoon in een warmwaterbad.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66193412
Komende zaterdag vertrek ik voor een paar dagen naar New York, en aangezien het taarten decoreren daar nog populairder is dan hier, leek het me wel leuk om daar wat inkopen te doen. Iemand enig idee in welke winkels ik bakspulletjes zou kunnen vinden?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_66193565
Gaaf Taartje! Ben heel benieuwd met welke spulletjes je allemaal terug komt!
pi_66193750
Ik zou je geen antwoord kunnen geven, maar ik ben wel heel jaloers op je, Taartje!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66195509
Ik heb er al ontzettend veel zin in. En heb zojuist vanalles gevonden op de website van Macy's, kijk nou:
http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=257219&CategoryID=31838
pi_66197529
hij vond het geweldig!!!

ga dit weekend weer maken... nu is een andere vriend jarig... nu ga ik de BH wat meer versieren...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_66225094
Ik heb die ronde kom van ikea gekocht, nu nog een goed excuus om een taartje te maken. Als de planning klopt kan ik binnen 48 uur een knalroze geboortetaartje voor mijn nichtje maken.
pi_66225839
Soares: geweldige tietentaart!

Haha, PZE, misschien moet je dan alvast een kapsel bakken, ben je er helemaal klaar voor wanneer het zover mocht zijn!

Gebruiken julile wel eens trempeersiroop? Ben benieuwd of dat echt een hoop verschil maakt. Het lijkt me dat het je zo beperkt ik je keuze voor vullingen, omdat je rekening moet houden met de smaak van de siroop. Of valt dat wel mee? !
pi_66232812
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.

Ik heb ook nog nooit getrempeerd, lijkt mij niet lekker, dus ook nog nooit over nagedacht om dat te gaan doen.
pi_66267283
Dit was een stukje van mijn eerste taartje:

Gevuld met zwitserse room en bosbessenjam en afgesmeerd met botercreme
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66285300
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
pi_66285362
Leuk _aurum_, ik vind de combinatie van het blanke kapsel met de paarse jam erg mooi.
pi_66289837
Vandaag weer een taart gemaakt, had deze week al gepuzzeld en het plaatje kwam mooi van de folie af.
De clowntjes aan de zijkant zijn van de Xenos. De taart is gevuld met slagroom en kersenvulling en bekleedt met marsepein.

*fotootjes weg*

[ Bericht 35% gewijzigd door Poezebeest op 21-02-2009 17:23:51 ]
pi_66292727
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Taartje het volgende:
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
ja!

Het was het kleinste bakvormpje wat je kan halen bij de hema. Met al die vulling en marsepein was ik bang dat 't te machtig zou worden.

En een klein taartje is makkelijker bekleden natuurlijk
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66293160
Wat mooi, poezebeest! Goed gelukt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')