Is mij gisteren gelukt met een hele chocoladetaart...quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Mental note: check eerst even op de oven niet op de grillstand staat, voordat je de muffins erin flikkert.
Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, die muffinmix is hélemaal niets.
Morgen maar zelf maken.
Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaarquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.
* _Ophelia_ moet nog 6 kilo verder voor ze weer mag bakken![]()
quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaar. Maar het is alles behalve luchtig geworden, en de nieuwste, met cacao, zien eruit alsof ze last hebben van tumorgroei
. Maar goed, ik ga ze zo vullen met ganache en versieren, om het geprobeerd te hebben
.
Ondertussen zijn receptjes voor luchtige cakejes welkom natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ok dan Lois, voor jou
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Terwijl de cakejes in de oven staan:
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
Geef het een mooi kleurtje terwijl je aan het kneden bent of laat het mooi wit. Wat je wil.
Cakejes af laten koelen. 1:1 roomboter en poedersuiker mengen. Dit hoeft niet zo veel te zijn, 25 gram is wel genoeg.
Als de cakejes afgekoeld zijn, van een laagje roomboter/poedersuikerzal voorzien.
Aanrecht invetten met wat Crisco, of iets anders wat vettig is en smakeloos.
MMF uitrollen tot een dunne lap (+/- 3 mm). Een uitsteekvormpje (kan bijvoorbeeld ook een glas zijn) lichtjes invetten en dan cirkels mmf uitsteken. Op het cupcakeje leggen en zachtjes wrijvend aandrukken.
Wat je er dan verder mee doet mag je zelf weten
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb net cake gemaakt:
200 gram bloem (iets minder en twee eetlepels zelfrijzend bakmeel)
200 gram boter
200 gram suiker
4 eieren
en toen heb ik de oven op 150 gezet en het stond er 30-45 minuten in, weet niet precies, en hij smaakt prima en is luchtig!
Droge delen mengen, natte delen mengen en dan in één keer de nate delen bij de droge delen gieten, eventjes roeren met een lepel (tot dat alle droge delen vochtig zijn) en vervolgens in de vormen scheppen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, die muffinmix is hélemaal niets.
Morgen maar zelf maken.
Ik doe ook altijd 2, 2, 2, 4, en dan een theelepeltje bakpoeder erbij, want bij mij werkt het anders niet zoals ik wil.quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:06 schreef shmoopy het volgende:
Bloem altijd als laatste toevoegen en kort mixen, en om te checken of de binnenkant ook gaar is, even een satéstokje in de cake steken, komt ie er schoon uit, dan is ie goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |