Ha! Dat is natuurlijk best een goed idee! Marshmallows smelten natuurlijk ook prima bij temperaturen < 100 graden. Bijvoorbeeld in de warme chocolaquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:08 schreef de_priester het volgende:
[..]
lijkt me niet makkelijk! Dan moet je wel au bain marie gaan verwarmen of de suiker in de marshmallows verbrand a la minute!!
starters-kit zou erg handig zijn ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:58 schreef het-is-mij het volgende:
@ axia, staan een aantal linkjes in dit topic en anders op taart versieren google-en dan vind je een heleboel.
Wat ik alleen nog niet gevonden heb.....een soort van starterskit of bestaat dat niet?
Ik gebruik meestal vloeibare kleurstof van de toko en een heel enkele keer kleurstof in poedervorm (te koop bij Erica)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:09 schreef PM-girl het volgende:
* PM-girl Inleest....
Marsmallows zijn er niet in alle kleuren, dacht ik? Kun je dan met kleurstof de kleur wijzigen (als je witte marsmallow gebruikt hebt?)
En waar koop je kleurstof?
Is hij al helemaal afgekoeld? En heb je hem lang genoeg gebakken?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:56 schreef Taartje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met cake gemaakt van bescuitbeslag (moscovisch)? Ik heb het net voor de eerste keer geprobeerd, maar de cake is nogal zompig. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ik de eieren en de suiker in één keer bij elkaar heb gegooid, ipv steeds een beetje suiker bij de eieren. Zou dat kunnen? Iemand tips?
Ook dat was niet helemaal goed gelukt, waarschijnlijk was dat dan het grootste probleem. Binnenkort nog maar eens proberen en zorgen voor goed schuim. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Taartje, waren je eieren wel helemaal tot schuim geklopt? Ik gebruik speciaal een glazen schaal zodat ik dat kan zien.
he wat grappig, ik zat toevallig op die website gisteren te kijken. Ik wist niet eens dat er zo een winkel was in Utrechtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:30 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Supermooi! Ik vind het er altijd zo moeilijk uitzien...
Bij 'De tafel van 18' in Utrecht (www.detafelvan18.nl ) kun je daar workshops voor volgen las ik laatst en je kunt ook alle versierdingetjes en kleurstoffen en alles kopen. Mijn nicht had voor haar bruiloft van alles gekocht om te versieren (ik heb toen een hele dag cupcakes staan bakken), maar ze waren lang niet zo mooi versierd als hier op de foto's. Ze waren wel heel lekker!
Misschien morgen, foto's zijn wel gemaakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel, doen!
Anders durft niemand ooit meer iets te maken uit angst dat het gelijk allemaal zo heel, heel mooi moet zijn.
Ben jij gek! Laten zienquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:57 schreef PM-girl het volgende:
Trusten, wat mooi! Ik durf nu mijn eerste creaties al helemaal niet meer te laten zien!
Het is eigenlijk beter om taarten die bekleed zijn met marsepein of fondant niet in de koelkast te zetten en daarom te kiezen voor vullingen die niet gekoeld hoeven worden. De taart gaat in de koelkast namelijk 'zweten' /smelten/glimmen. Het beste is om hem in een taartdoos op een plek van rond de 15 graden (bijv de schuur) te bewarenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:46 schreef PM-girl het volgende:
Als de taart(jes) klaar is/zijn, hoe lang kun je ze dan bewaren, in de koelkast? Want ik kan ze natuurlijk niet allemaal nu opeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |