abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61108170
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:08 schreef de_priester het volgende:

[..]

lijkt me niet makkelijk! Dan moet je wel au bain marie gaan verwarmen of de suiker in de marshmallows verbrand a la minute!!
Ha! Dat is natuurlijk best een goed idee! Marshmallows smelten natuurlijk ook prima bij temperaturen < 100 graden. Bijvoorbeeld in de warme chocola
pi_61108188
Die cupcakes zijn erg mooi!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 03:55:12 #53
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61130096

Die is zoooo lieeeeffff
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61131416
Heerlijke taartjes Maneki!
Vriendinnetje van me maakt ook zelf taartjes. Paar taartjes van haar hand:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_61131509

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61131657
Die opkikkertje!
Zo schattig!!!
pi_61131837
Zo dat ziet er goed uit zeg. Ik krijg echt zin in zo'n taartje ook al is het nog maar half 10.
pi_61132207
Nou wil ik deze dingen ook leren maken!
Ik ben pas begonnen met het gebruiken van mijn oven (helaas geen gas, maar goed). Heb er 2 chocolade-cakes al in gemaakt en die zijn goed gelukt. (was ook meer om die oven te testen).

Waar kopen jullie de spullen voor zulke taarten/cupcakes?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:30:47 #60
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_61133971
Opkikkertje!!!

Die is echt super leuk!! Dus tvp....

Al denk ik dat ik mijn fimokleivaardigheden wel moet opschroeven
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_61134643
@ axia, staan een aantal linkjes in dit topic en anders op taart versieren google-en dan vind je een heleboel.

Wat ik alleen nog niet gevonden heb.....een soort van starterskit of bestaat dat niet?
pi_61135511
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:58 schreef het-is-mij het volgende:
@ axia, staan een aantal linkjes in dit topic en anders op taart versieren google-en dan vind je een heleboel.

Wat ik alleen nog niet gevonden heb.....een soort van starterskit of bestaat dat niet?
starters-kit zou erg handig zijn ja.
ik ga ff googlen verder
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:09:50 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61139889
* PM-girl Inleest....

Marsmallows zijn er niet in alle kleuren, dacht ik? Kun je dan met kleurstof de kleur wijzigen (als je witte marsmallow gebruikt hebt?)
En waar koop je kleurstof?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61140003
TVP. Straks even dit hele topic doorlezen.

Toevallig heb ik wat cakemeel gehaald, dus wellicht dat ik wat ideetjes op kan doen , want het lijkt me kei leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 26-08-2008 15:20:30 ]
pi_61140055
wauw wat een mooie dingen staan hierin zeg!

ziet er fantastisch uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61144013
Ik gebruik witte marshmallows, zodat je een mooie witte fondant hebt om mee te beginnen. Ik kleur met kleurpasta van Wilton, hier heb je niet zo heel veel van nodig voor een mooi resultaat
Een taartzaag is wel een essentieel stuk gereedschap, en verder een goed bakblik. Verder kom je met wat je in huis hebt vaak al een heel eind en verder is het oefenen, oefenen en nog meer oefenen.

Een paar brouwsels die ik maakte toen ik me nog niet zo had ingelezen:

&

Als je je gaat inlezen blijkt er zoveel méér mogelijk dan je in eerste instantie dacht.
Saartje
pi_61169788
Heeft er iemand ervaring met cake gemaakt van bescuitbeslag (moscovisch)? Ik heb het net voor de eerste keer geprobeerd, maar de cake is nogal zompig. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ik de eieren en de suiker in één keer bij elkaar heb gegooid, ipv steeds een beetje suiker bij de eieren. Zou dat kunnen? Iemand tips?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_61169987
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:09 schreef PM-girl het volgende:
* PM-girl Inleest....

Marsmallows zijn er niet in alle kleuren, dacht ik? Kun je dan met kleurstof de kleur wijzigen (als je witte marsmallow gebruikt hebt?)
En waar koop je kleurstof?
Ik gebruik meestal vloeibare kleurstof van de toko en een heel enkele keer kleurstof in poedervorm (te koop bij Erica)
pi_61170013
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:56 schreef Taartje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met cake gemaakt van bescuitbeslag (moscovisch)? Ik heb het net voor de eerste keer geprobeerd, maar de cake is nogal zompig. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ik de eieren en de suiker in één keer bij elkaar heb gegooid, ipv steeds een beetje suiker bij de eieren. Zou dat kunnen? Iemand tips?
Is hij al helemaal afgekoeld? En heb je hem lang genoeg gebakken?
pi_61170419
Mocht je wel van moscovisch gebak willen maken maar het niet aandureven..bij de AH verkopen ze tegenwoordig ook kapsels, reeds klaar in 3 lagen gesneden. Hij is wel droger dan wanneer je het zelf zou maken, maar als je hem lekker begiet met wat drank ofzo valt dat niet zo op
Ik verwacht morgen weer wat spullen die ik besteld heb, kan dan weer aan de knutsel
Saartje
  Jubileum moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 20:23:34 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61174699
Ik wil me helemaal niet elders inlezen, ik wil van jullie verhalen,tips en recepten hoe je het beste cupcakes kunt bakken en versieren
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:35:40 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61175075

Ik vind het echt waanzinnig gaaf!

Maar ik ga er maar niet aan beginnen, want ze moeten ook op natuurlijk.
pi_61175183
Taartje, waren je eieren wel helemaal tot schuim geklopt? Ik gebruik speciaal een glazen schaal zodat ik dat kan zien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_61175845
Ok dan Lois, voor jou
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Terwijl de cakejes in de oven staan:
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
Geef het een mooi kleurtje terwijl je aan het kneden bent of laat het mooi wit. Wat je wil.

Cakejes af laten koelen. 1:1 roomboter en poedersuiker mengen. Dit hoeft niet zo veel te zijn, 25 gram is wel genoeg.
Als de cakejes afgekoeld zijn, van een laagje roomboter/poedersuikerzal voorzien.

Aanrecht invetten met wat Crisco, of iets anders wat vettig is en smakeloos.
MMF uitrollen tot een dunne lap (+/- 3 mm). Een uitsteekvormpje (kan bijvoorbeeld ook een glas zijn) lichtjes invetten en dan cirkels mmf uitsteken. Op het cupcakeje leggen en zachtjes wrijvend aandrukken.
Wat je er dan verder mee doet mag je zelf weten
Saartje
pi_61175939
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Taartje, waren je eieren wel helemaal tot schuim geklopt? Ik gebruik speciaal een glazen schaal zodat ik dat kan zien.
Ook dat was niet helemaal goed gelukt, waarschijnlijk was dat dan het grootste probleem. Binnenkort nog maar eens proberen en zorgen voor goed schuim. Bedankt voor de tip!
De cake met 'gewoon' beslag is zojuist wel gelukt, dus morgen kan ik aan de slag met decoreren!
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:58:33 #76
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61181194
Ik vind het echt superleuk! Hoe krijg je dat reliëf in die cupcakes Maneki- Neko? Ik zie het ook op dat taartenforum veel, kan alleen niet vinden hoe ze dat nu doen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_61181320
Ik heb m`n taartrooster er in gedrukt
Maar wat het meeste gebruikt wordt zijn zogenaamde cuttlebugmatjes, te koop bij de hobbywinkel
Saartje
pi_61182034
Wat ontzettend leuk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61182058
Wow, wat gaaf!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:54:42 #80
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61182257
Het is pure kunst zeg sommige creaties
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_61183913
tis idd een hele kunst
Het moeilijkste vind ik de deklaag geheel egaal uitrollen en in 1 x netjes zonder kreukels en bobbels op de taart te krijgen

Maken jullie ook zelf buttercream btw? Of gebruiken jullie dat niet. Ik doe het als een soort plamuurlaagje tussen de taart en de uitgerolde deklaag.

Wat we als cake gebruikten weet ik niet... Het beslag proefde iig nergens naar, en als je bakte stonk het eigenlijk :S kwam het eruit eerst nog een mega eierlucht, maar uiteindelijk was ie best lekker.
Imperare sibi maximum imperium est
pi_61184743
Ja leuk he! Ik heb ook aol flink wat taarten zo gedecoreerd, ik koop de marsepein en overige ingredienten online.
Het is echt superleuk om te doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61186472
Supermooi! Ik vind het er altijd zo moeilijk uitzien...

Bij 'De tafel van 18' in Utrecht (www.detafelvan18.nl ) kun je daar workshops voor volgen las ik laatst en je kunt ook alle versierdingetjes en kleurstoffen en alles kopen. Mijn nicht had voor haar bruiloft van alles gekocht om te versieren (ik heb toen een hele dag cupcakes staan bakken), maar ze waren lang niet zo mooi versierd als hier op de foto's. Ze waren wel heel lekker!
pi_61186590
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:30 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Supermooi! Ik vind het er altijd zo moeilijk uitzien...

Bij 'De tafel van 18' in Utrecht (www.detafelvan18.nl ) kun je daar workshops voor volgen las ik laatst en je kunt ook alle versierdingetjes en kleurstoffen en alles kopen. Mijn nicht had voor haar bruiloft van alles gekocht om te versieren (ik heb toen een hele dag cupcakes staan bakken), maar ze waren lang niet zo mooi versierd als hier op de foto's. Ze waren wel heel lekker!
he wat grappig, ik zat toevallig op die website gisteren te kijken. Ik wist niet eens dat er zo een winkel was in Utrecht
Ik heb wel zin om misschien morgen ff langs te gaan. Jammer dat ze niet aan koopavond doen.
pi_61186598
Gaaf man. Mijn moeder had vroeger van die taartboeken en daar kon ik altijd uren in kijken. Als ik ooit weer eens tijd heb ga ik het ook proberen.
pi_61188230
Ik wil ook!!
Ik ga vanmiddag als het goed is naar de tafel van 18 om eens even goed in te slaan! Ik ben volgende week jarig en ik wil daar cupcakes voor maken, iig wortelcakejes met een marsepeinen of zo'n marshmallow spul worteltje erop, en dan nog een choco cakeje met botercreme en een bloemetje. Ik ben benieuwd of me dat allemaal lukt terwijl ik het nog nooit heb gedaan... (wel de cupcakes niet de versiersels)
pi_61188807
Misschien een leuke website voor mensen:
http://whatscookingamerica.net/Cakes.htm
pi_61189497
Hier nog een website met tips en zo:
http://www.wilton.com/
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:24:36 #89
94046 PM-girl
pi_61201987
Maneki, vraagje. Heb je twee van zulke:

of een kleinere nodig?

Waarom vraag ik dit niet vóór ik begin
*
pi_61202395
Zulke ja Je merkt vanzelf wel of het genoeg is. Het blijft altijd wel een beetje plakken, het helpt om je handen even met vet in te smeren
Saartje
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:37:22 #91
94046 PM-girl
pi_61203766
Ok, ik vond het wat veel, na ongeveer anderhalf was het voor mij genoeg, ik heb toen zelfs wat water bijgevoegd nog om goed te blijven roeren, dat ging prima.

Waar kopen jullie de marsmallows? Ik had ze nu van de Appie, maar dat is een zak met roze en witte. Kleurstof is dus wel echt handig als je andere kleurtjes wil.

Ik ben dus een absolute beginner, maar het viel me achter niet tegen. Net als je denkt dat de fondant niets meer wordt en je spatel breekt heb je ineens een kom vol soepele fondant.

De attributen die ik gebruikt heb en volgende keer direct binnen handbereik leg zijn:
plastic spatel
2 pollepels
scherpe mesjes
theelepeltje
plastic lepeltje
verschillende glazen en bakjes voor vormuitsteken
lepeltje om botercreme mee te smeren
lang plat ding om mee af te strijken
decoratiebolletjes/hagelslag etc.
reserve spatel voor als de eerste breekt
bordjes om op te werken
bakspray van oetker
deegroller

Ik heb aan de keukentafel gewerkt, deze van te voren deels ingesprayd met bakspray. Dit ging erg goed en je kunt goed werken omdat je zit.
Het resultaat valt nog niet mee, maar dat is een kwestie van oefenen denk ik. Toch?

Waarmee strijken jullie de fondant glad rond de taart?

Mijn streven is om over een maandje een bus te maken (2 cakes op elkaar met cupcakes als wielen).
Elke week even oefenen dus

Disclaimer: doe je aan Sonja, dan is dit geen aanrader, zelfs het maken van de cakes zorgt ervoor dat je teveel snoept
*
pi_61203936
Ik kom ook even meekijken in het topic hoor!

Even mijn tot nu toe eerste taarten showen..

Allereerste taart:

Goedgelukte eerste poging al zeg ik het zelf
Was 'standaard' biscuit met botercreme en aardbeienjam vulling, bekleed en gedecoreerd met fondant

Helaas lukte de tweede minder goed...marsepein scheurde helemaal...uiteindelijk overgoten met ganache en dit was het resultaat:

Chocoladebiscuit, vulling van chocolademousse en kersenvlaaivulling, overgoten met ganache, beschreven met witte chocolade

Deze zijn in februari en maart gemaakt...daarna nooit meer gedaan (want geen gelegenheid) maar door dit topic krijg ik er weer zin in

[ Bericht 15% gewijzigd door Trusten op 28-08-2008 21:49:37 ]
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:57:57 #93
94046 PM-girl
pi_61204365
Trusten, wat mooi! Ik durf nu mijn eerste creaties al helemaal niet meer te laten zien!
*
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:02:10 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61204461
Jawel, doen!
Anders durft niemand ooit meer iets te maken uit angst dat het gelijk allemaal zo heel, heel mooi moet zijn.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:03:35 #95
94046 PM-girl
pi_61204501
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel, doen!
Anders durft niemand ooit meer iets te maken uit angst dat het gelijk allemaal zo heel, heel mooi moet zijn.
Misschien morgen, foto's zijn wel gemaakt.
*
pi_61204749
Jaaa PM leuk! Ik wil ook foto`s zien hoor
Trusten heel mooi
Saartje
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:46:40 #97
94046 PM-girl
pi_61205861
Als de taart(jes) klaar is/zijn, hoe lang kun je ze dan bewaren, in de koelkast? Want ik kan ze natuurlijk niet allemaal nu opeten
*
pi_61205982
Paar dagen moet wel kunnen, het hangt er ook een beetje van af wat je er in hebt gestopt
Saartje
pi_61205999
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:57 schreef PM-girl het volgende:
Trusten, wat mooi! Ik durf nu mijn eerste creaties al helemaal niet meer te laten zien!
Ben jij gek! Laten zien De mooiste creaties ontstaan trouwens tijdens het proberen...mijn eerste taart heb ik gewoon mazzel mee gehad...mijn idee was om een rondje van roosjes op de taart te maken. Maar toen scheurde het marsepein (waar nu de groene blaadjes zitten) en moest ik creatief worden
pi_61206046
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:46 schreef PM-girl het volgende:
Als de taart(jes) klaar is/zijn, hoe lang kun je ze dan bewaren, in de koelkast? Want ik kan ze natuurlijk niet allemaal nu opeten
Het is eigenlijk beter om taarten die bekleed zijn met marsepein of fondant niet in de koelkast te zetten en daarom te kiezen voor vullingen die niet gekoeld hoeven worden. De taart gaat in de koelkast namelijk 'zweten' /smelten/glimmen. Het beste is om hem in een taartdoos op een plek van rond de 15 graden (bijv de schuur) te bewaren . Als je echter toch ingredienten gebruikt (bijv slagroom) die wel gekoeld moeten worden dan kun je hem het beste op koelelementen zetten (in plastic zak). Zo wordt de taart van onder toch gekoeld maar gaat de marsepein niet smelten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')