abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61108170
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:08 schreef de_priester het volgende:

[..]

lijkt me niet makkelijk! Dan moet je wel au bain marie gaan verwarmen of de suiker in de marshmallows verbrand a la minute!!
Ha! Dat is natuurlijk best een goed idee! Marshmallows smelten natuurlijk ook prima bij temperaturen < 100 graden. Bijvoorbeeld in de warme chocola
pi_61108188
Die cupcakes zijn erg mooi!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 03:55:12 #53
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61130096

Die is zoooo lieeeeffff
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61131416
Heerlijke taartjes Maneki!
Vriendinnetje van me maakt ook zelf taartjes. Paar taartjes van haar hand:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_61131509

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61131657
Die opkikkertje!
Zo schattig!!!
pi_61131837
Zo dat ziet er goed uit zeg. Ik krijg echt zin in zo'n taartje ook al is het nog maar half 10.
pi_61132207
Nou wil ik deze dingen ook leren maken!
Ik ben pas begonnen met het gebruiken van mijn oven (helaas geen gas, maar goed). Heb er 2 chocolade-cakes al in gemaakt en die zijn goed gelukt. (was ook meer om die oven te testen).

Waar kopen jullie de spullen voor zulke taarten/cupcakes?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:30:47 #60
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_61133971
Opkikkertje!!!

Die is echt super leuk!! Dus tvp....

Al denk ik dat ik mijn fimokleivaardigheden wel moet opschroeven
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_61134643
@ axia, staan een aantal linkjes in dit topic en anders op taart versieren google-en dan vind je een heleboel.

Wat ik alleen nog niet gevonden heb.....een soort van starterskit of bestaat dat niet?
pi_61135511
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:58 schreef het-is-mij het volgende:
@ axia, staan een aantal linkjes in dit topic en anders op taart versieren google-en dan vind je een heleboel.

Wat ik alleen nog niet gevonden heb.....een soort van starterskit of bestaat dat niet?
starters-kit zou erg handig zijn ja.
ik ga ff googlen verder
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:09:50 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61139889
* PM-girl Inleest....

Marsmallows zijn er niet in alle kleuren, dacht ik? Kun je dan met kleurstof de kleur wijzigen (als je witte marsmallow gebruikt hebt?)
En waar koop je kleurstof?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61140003
TVP. Straks even dit hele topic doorlezen.

Toevallig heb ik wat cakemeel gehaald, dus wellicht dat ik wat ideetjes op kan doen , want het lijkt me kei leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 26-08-2008 15:20:30 ]
pi_61140055
wauw wat een mooie dingen staan hierin zeg!

ziet er fantastisch uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61144013
Ik gebruik witte marshmallows, zodat je een mooie witte fondant hebt om mee te beginnen. Ik kleur met kleurpasta van Wilton, hier heb je niet zo heel veel van nodig voor een mooi resultaat
Een taartzaag is wel een essentieel stuk gereedschap, en verder een goed bakblik. Verder kom je met wat je in huis hebt vaak al een heel eind en verder is het oefenen, oefenen en nog meer oefenen.

Een paar brouwsels die ik maakte toen ik me nog niet zo had ingelezen:

&

Als je je gaat inlezen blijkt er zoveel méér mogelijk dan je in eerste instantie dacht.
Saartje
pi_61169788
Heeft er iemand ervaring met cake gemaakt van bescuitbeslag (moscovisch)? Ik heb het net voor de eerste keer geprobeerd, maar de cake is nogal zompig. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ik de eieren en de suiker in één keer bij elkaar heb gegooid, ipv steeds een beetje suiker bij de eieren. Zou dat kunnen? Iemand tips?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_61169987
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:09 schreef PM-girl het volgende:
* PM-girl Inleest....

Marsmallows zijn er niet in alle kleuren, dacht ik? Kun je dan met kleurstof de kleur wijzigen (als je witte marsmallow gebruikt hebt?)
En waar koop je kleurstof?
Ik gebruik meestal vloeibare kleurstof van de toko en een heel enkele keer kleurstof in poedervorm (te koop bij Erica)
pi_61170013
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:56 schreef Taartje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met cake gemaakt van bescuitbeslag (moscovisch)? Ik heb het net voor de eerste keer geprobeerd, maar de cake is nogal zompig. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ik de eieren en de suiker in één keer bij elkaar heb gegooid, ipv steeds een beetje suiker bij de eieren. Zou dat kunnen? Iemand tips?
Is hij al helemaal afgekoeld? En heb je hem lang genoeg gebakken?
pi_61170419
Mocht je wel van moscovisch gebak willen maken maar het niet aandureven..bij de AH verkopen ze tegenwoordig ook kapsels, reeds klaar in 3 lagen gesneden. Hij is wel droger dan wanneer je het zelf zou maken, maar als je hem lekker begiet met wat drank ofzo valt dat niet zo op
Ik verwacht morgen weer wat spullen die ik besteld heb, kan dan weer aan de knutsel
Saartje
  Jubileum moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 20:23:34 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61174699
Ik wil me helemaal niet elders inlezen, ik wil van jullie verhalen,tips en recepten hoe je het beste cupcakes kunt bakken en versieren
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:35:40 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61175075

Ik vind het echt waanzinnig gaaf!

Maar ik ga er maar niet aan beginnen, want ze moeten ook op natuurlijk.
pi_61175183
Taartje, waren je eieren wel helemaal tot schuim geklopt? Ik gebruik speciaal een glazen schaal zodat ik dat kan zien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_61175845
Ok dan Lois, voor jou
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Terwijl de cakejes in de oven staan:
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
Geef het een mooi kleurtje terwijl je aan het kneden bent of laat het mooi wit. Wat je wil.

Cakejes af laten koelen. 1:1 roomboter en poedersuiker mengen. Dit hoeft niet zo veel te zijn, 25 gram is wel genoeg.
Als de cakejes afgekoeld zijn, van een laagje roomboter/poedersuikerzal voorzien.

Aanrecht invetten met wat Crisco, of iets anders wat vettig is en smakeloos.
MMF uitrollen tot een dunne lap (+/- 3 mm). Een uitsteekvormpje (kan bijvoorbeeld ook een glas zijn) lichtjes invetten en dan cirkels mmf uitsteken. Op het cupcakeje leggen en zachtjes wrijvend aandrukken.
Wat je er dan verder mee doet mag je zelf weten
Saartje
pi_61175939
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Taartje, waren je eieren wel helemaal tot schuim geklopt? Ik gebruik speciaal een glazen schaal zodat ik dat kan zien.
Ook dat was niet helemaal goed gelukt, waarschijnlijk was dat dan het grootste probleem. Binnenkort nog maar eens proberen en zorgen voor goed schuim. Bedankt voor de tip!
De cake met 'gewoon' beslag is zojuist wel gelukt, dus morgen kan ik aan de slag met decoreren!
A balanced diet is a cookie in each hand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')