abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61089255
Sinds enige tijd heb ik mezelf een nieuwe hobby toebedeeld; het bakken en versieren van taarten en cupcakes.
Als je eenmaal begint kun je bijna niet meer stopppen, er zijn heel veel mogelijkhden in het vullen, bekleden en versieren van deze zoetigheden.
Enkele voorbeelden:

En 2 van mijn creaties:

Zijn er hier nog meer mensen die taarten & cupcakes decoreren? Waar haal jij je grondstoffen of maak je alles zelf? Heb je nog tips& trucs?
Vertel hier meer
Saartje
pi_61089306
Die groene cakejes heb je heel leuk gedaan
:o
pi_61089339
Wowww ik krijg spontaan trek ... eet je ze erna wel gewoon op trouwens?
pi_61089421
Alles gaat altijd schoon op want het is niet alleen maar mooi, maar ook geweldig lekker
Saartje
pi_61089440
Erg leuk ja, ik heb zelf een cupcake recepten boekje maar heb nog geen serieuze pogingen gedaan.
Eigenlijk moet ik alleen nog wat marsepein of iets dergelijks hebben, en dan ben ik al een heel eind.

Misschien binnenkort maar wat maken.
pi_61089538
Leuk! Kun je een beetje vertellen hoe het werkt en hoe je bovenstaande creaties hebt gemaakt?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:07:08 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61089610
is dat gekleurde spul zelf gemaakt? Of koop je dat ergens?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61090061
En werk je dan met recepten? Of zijn er boeken waarin staat hoe je die decoraties kunt maken?

Ik vind het echt zooo mooi
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61090292
Wat leuk! Ziet er uit als een leuke volgende stap voor mijn taartenbakhobby.
pi_61090359
prachtig

is alles marsepein, of kun je ook veel andere dingen gebruiken?
( hou niet zo van marsepein nl )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61090387
ik vind dit altijd te veel werk
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:48:04 #12
225505 Bananaphone
Ring ring ring
pi_61090415
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:56 schreef keepwalking het volgende:
Erg leuk ja, ik heb zelf een cupcake recepten boekje maar heb nog geen serieuze pogingen gedaan.
Eigenlijk moet ik alleen nog wat marsepein of iets dergelijks hebben, en dan ben ik al een heel eind.

Misschien binnenkort maar wat maken.
Heb eens ergens gelezen dat je marsepein kan maken door spekjes te smelten ofzo

http://scentofgreenbananas.blogspot.com/2007/08/diy-fondant.html

Weet niet of dat hetzelfde is
pi_61090456
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:48 schreef Bananaphone het volgende:

[..]

dat lijkt me een beetje maf, volgens mij krijg je als je spekjes smelt alleen maar een grote plakkerige draderige massa... maar het zou kunnen hoor, nooit geprobeerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61090492
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:48 schreef Bananaphone het volgende:

[..]

http://scentofgreenbananas.blogspot.com/2007/08/diy-fondant.html

Weet niet of dat hetzelfde is
Marsepein kun je in rollen kopen bij Jamin e.d., jij bedoelt denk ik fondant van marshmellows.

Ik zoek al een tijdje naar een recept voor rolfondant zonder gelatine... Iemand ooit zoiets tegengekomen?
pi_61090590
wow! dat ziet er supergaaf uit! zal vast aardig wat oefening kosten om zo'n mooi egaal roze taartje te maken, maar ik moet dit echt een keer proberen! (en in de tussentijd kwijlen bij foto's van andermans ceaties )
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61090628
Haske leuk!
pi_61090662
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:02 schreef Naamah het volgende:
Leuk! Kun je een beetje vertellen hoe het werkt en hoe je bovenstaande creaties hebt gemaakt?
Dat dus!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_61090916
Zeer leuk!

http://www.expertvillage.com/video/68125_gift-cake-yellow.htm

Hier heb je filmpjes...
Er is ook een prinsessen taart! Helemaal geweldig!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61090955
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat dus!
Kijk eens op CakeCentral
Daar staan wat guides en enorm veel foto's
pi_61091104
Eerst bak je een zogenaamd 'kapsel' van biscuitmix. Ik gebruik altijd deze van Soezie

Dan snij je met een taartzaag, je kapsel in 2 of 3 lagen

Die lagen bestrijk je met wat je maar wil..van jam tot bokkepootjescreme..er is een hoop mogelijk
Plaats de lagen weer op elkaar. Smeer je kapsel af met botercrem (1:1 roomboter/poedersuiker)
Bekleed hem dan met uitgerold fondant, marshmallowfondant, marsepein, chocoladeganache of wat je maar wil.
Daarna kun je je taart bekleden naar wens.

Mijn recept voor marsmallowfondant is heel simpel.\
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
In folie verpakken tot je het gaat gebruiken
Saartje
pi_61091195
Ziet er goed uit .
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:22:08 #22
225505 Bananaphone
Ring ring ring
pi_61091225
Tof hoor
pi_61091718
Is dat marshmallowfondant zeg maar het laagje wat je altijd op die kleurige taarten ziet? Ik dacht altijd dat dat marsepein was. Snapte al niet zo goed hoe dat zo mooi erop ging, die fondant klinkt makkelijker te vormen op de 1 of andere manier. Wat leuk zeg, nooit geweten! Ik lust ook geen marsepein, dus had nooit zin om het eens te proberen, maar marshmallows gana er wel in!

hmmmm eens denken wanneer ik weer reden heb om iets te bakken....
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_61092336
ken je deze site al? http://www.deleukstetaarten.nl/index.php die hebben ook een forum

ik bak soms zelf taarten, maar heb ze nog nooit met marshmallowfondant verzierd, het ziet in elk geval prachtig uit...
pi_61092347
Dat kleurige laagje bij mij, en de roos enzo heb ik van dat marshmallowfondant (mmf) gemaakt. Het smaakt lichtelijk naar marshmallows maar omdat het niet zo`n heul dikke laag is, overheerst het niet
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')