abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61538201
Haha nee hoor, ik zeg het er bij En ze zijn heel klein, formaat petit-four
Saartje
pi_61538715
Ik wil van het weekend cupcakes maken met een vulling. De techniek heb ik gezien, gewoon met een appelboor gaatje maken, inspuiten. Maar het wordt de eerste keer dat ik cupcakes en vulling maak .

Iemand nog lekkere recepten? Ik wil het liefst een chocoladegeheel, dus misschien chococupcakes met witte-chocoladevulling, of juist pure chocoladevulling.
pi_61542179
Zijn er alternatieven voor zo'n taartzaag? Is het te snijden met een broodmes of gaat dat niet?
pi_61542691
quote:
Op donderdag 11 september 2008 02:31 schreef MLI het volgende:
Zijn er alternatieven voor zo'n taartzaag? Is het te snijden met een broodmes of gaat dat niet?
gewoon een grote mes gebruiken.

ik heb ook geen taartzaag of uitsteekvormen of wat dan ook. ik heb alleen een bakvorm de rest doe ik altijd met de spullen die ik heb. maar ik moet toch nog wat spulletjes halen.

maneki het ziet er weer lekker uit zeg.
mama van 3 kids!
pi_61544037
Wow maneki, jij bent al wel een gevorderd taartenbakster
Van de rest zie ik er trouwens ook mooie taartjes voorbij komen en dat voor een aantal die net zijn begonnen
ik wil denk ik eerst maar eens met cupcakes beginnen en dan miss. nog wel kan en klare en dan eerst maar eens vullen en decoreren.
Die botercreme daarvan lees ik op internet dat je er een randje langs spuit om bijv. er binnenin vulling te doen maar je kunt het toch ook gewoon als laagje gebruiken?
En die botercreme daar kun je toch ok je hele taart of cake'je mee afstrijken?
Ik ga denk ik maar eenvoudig beginnen en dan maar eens spulletjes bestellen en miss. met een stel een workshop volgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door het-is-mij op 11-09-2008 09:36:34 ]
  donderdag 11 september 2008 @ 09:40:10 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61544178
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
Als ik het goed heb begrepen, maar ik heb het ook alleen maar van meelezen hier, is een kapsel de cake-vulling van een taart.
pi_61544957
Ik ga vanmiddag beginnen met cupcakes .
Gisteren een grote doos met allemaal spulletjes binnengekregen.
pi_61545040
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen, maar ik heb het ook alleen maar van meelezen hier, is een kapsel de cake-vulling van een taart.
als ik het goed begrepen heb dan is kapsel een andere benaming voor de cake/het biscuit
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61545217
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb m`n derde kapsel voor vandaag in de oven staan. Er zijn er al 2 mislukt. Vandaag is m`n dag niet
Nou moe, enig idee waardoor het gekomen is? En wat ging er precies mis? Wel mooi resultaat met de derde poging. En super slim om de mislukte kapsels te gebruiken voor iets anders.

Wat een leuke wortelcupcakejes Zo-is-dat! Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik krijg altijd trek als ik naar dit soort foto's heb gekeken. Mjam mjam!
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:40 schreef PM-girl het volgende:
Zou ik die kleurtjes (pasta) ook voor botercreme kunnen gebruiken?
Ja hoor, die kleurtjespasta kan je ook voor botercreme gebruikten. Zorg er wel voor dat je met heel weinig begint. Ik gebruik altijd een cocktailprikkertje daarvoor. Je kan er altijd meer kleurstof bij doen, maar eruit halen gaat helaas niet.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
Doe gewoon gezellig mee hoor! Het gaat om het plezier! Met kapsels wordt bedoelt gebakkapsels, die je maakt van biscuitmix. Het is een soort luchtige cake, met minder boter erin waardoor hij minder zwaar is om te eten (en je daarom allemaal vulling, botercreme en decoratie toe kan voegen om het te compenseren).
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil van het weekend cupcakes maken met een vulling. De techniek heb ik gezien, gewoon met een appelboor gaatje maken, inspuiten. Maar het wordt de eerste keer dat ik cupcakes en vulling maak .

Iemand nog lekkere recepten? Ik wil het liefst een chocoladegeheel, dus misschien chococupcakes met witte-chocoladevulling, of juist pure chocoladevulling.
Succes! Het is erg leuk om te doen. Voor sommige vulligen gebruik ik trouwens geen spuit. Dingen als lemoncurd, caramel of jam krijg je er ook makkelijk met alleen een theelepeltje in.

Voor recepten van vullingen zou ik eens rondkijken op de website van de leukste taarten. Sowieso een leuke site om inspiratie op te doen.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 02:31 schreef MLI het volgende:
Gewoon een broodmes gaat ook goed. Probeer recht te snijden en maak steeds kleine zaagbewegingen. Het voordeel van zo'n taartzaag is dat je makkelijker dunne lagen af kan snijden, voor als je twee of drie lagen wil maken. Met een gewoon mes gaat het ook hoor, maar vergt dan iets meer moeite om het mooi recht te krijgen.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:29 schreef het-is-mij het volgende:
Die botercreme daarvan lees ik op internet dat je er een randje langs spuit om bijv. er binnenin vulling te doen maar je kunt het toch ook gewoon als laagje gebruiken?
En die botercreme daar kun je toch ok je hele taart of cake'je mee afstrijken?
Ik ga denk ik maar eenvoudig beginnen en dan maar eens spulletjes bestellen en miss. met een stel een workshop volgen.
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo dol op botercreme. Het wordt veel in Amerika gebruikt als complete topping, maar ik vind het snel al te zwaar worden. Ik gebruik het wel om de vulling binnen het kapsel te houden en om de taart mee af te strijken. Door het af te strijken krijg je een gladder kapsel, wat er mooier uitziet als je de taart daarna wil gaan bekleden met fondant/marsepein.

Eenvoudig beginnen is altijd goed. Gewoon eens kijken wat je in huis hebt, vaak kom je daar al een heel end mee.
pi_61550753
Wat een leuke mooie creaties in dit topic!
Binnenkort ook maar eens aan de slag.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61550800
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Sinds enige tijd heb ik mezelf een nieuwe hobby toebedeeld; het bakken en versieren van taarten en cupcakes.
Als je eenmaal begint kun je bijna niet meer stopppen, er zijn heel veel mogelijkhden in het vullen, bekleden en versieren van deze zoetigheden.
Enkele voorbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En 2 van mijn creaties:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zijn er hier nog meer mensen die taarten & cupcakes decoreren? Waar haal jij je grondstoffen of maak je alles zelf? Heb je nog tips& trucs?
Vertel hier meer
Jeetje M! Wat prachtig! Helemaal onder indruk! De Amerikanen zijn er niets bij!

Edit: Oeps, ik zie dat niet alles van jouw hand is, maar toch...de onderste is erg on-Holands.
Een Hollandse appeltaart verbleekt erbij...
pi_61554211
Ik heb er eentje klaar en durf 'm bijna niet te laten zien .
Ik had geen bakvorm waar ik de cupcakevormpjes in kon zetten, dus het is nu meer een ei geworden dan een mooie ronde cupcake die boven het papiertje uitsteekt.

Maarjaaaaaaa.

Inmiddels heb ik even zo'n bakvorm gehaald en staan er weer 3 nieuwe cupcakes in de oven .
Oefening baart kunst, hoop ik.

Hoe krijg je trouwens ook een mooier/ronder rolletje? Met de handen krijg ik dat niet voor elkaar zoals je hierboven kunt zien?
pi_61554235
Heel leuk ijsmeis!

Enne niks mis met het zien van handwerk!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61555264
mooi gedaan hoor
Is dat nou dat marshmellow fondant?
pi_61555351
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:20 schreef het-is-mij het volgende:
mooi gedaan hoor
Is dat nou dat marshmellow fondant?
Thanks.. Obli, jij ook .

Ik heb geen flauw idee . Het heet "RegalIce rolfondant" en het bestaat uit:
sugar, glycose syrup, hydrogenated vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, acidity regulators E260, E262, flavouring, stabiliser E413. Kleurnummers: E104, E122, E124, E133, E153, E172 (kleurafhankelijk)

Zal wel hetzelfde zijn?
pi_61555390
ijsmeis ik vind hem leuk
Saartje
pi_61555591
Superschattig, juist

Ik wil dit weekend ook eens wat proberen. Maar eerst komen mijn ouders langs, zaterdag, en die krijgen Vlaamse rabarbertaart voorgeschoteld. Niet zo fraai als jullie taartjes, wel erg lekker
  donderdag 11 september 2008 @ 20:21:50 #268
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_61559861
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Thanks.. Obli, jij ook .

Ik heb geen flauw idee . Het heet "RegalIce rolfondant" en het bestaat uit:
sugar, glycose syrup, hydrogenated vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, acidity regulators E260, E262, flavouring, stabiliser E413. Kleurnummers: E104, E122, E124, E133, E153, E172 (kleurafhankelijk)

Zal wel hetzelfde zijn?
Mooie cakejes ijsmeis

Rolfondant is anders dan marshmellow fondant. Marshmellow fondant is echt gemaakt van marshmellows terwijl dat in fondant van regalice niet voorkomt. Het heeft ook een iets andere smaak.
..hoog in de lucht!
  donderdag 11 september 2008 @ 21:03:19 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61560966
Leuk ijsmeis!

Zwaalie, botercreme (bestaande uit eiwit en suiker dus) om af te smeren? Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?

Wat ik trouwens van plan ben om recht een kapsel door te snijden is dit, geleerd bij keramiek. Twee voorwerpen (latjes, boeken, stapeltje cd's, anything) van gelijke hoogte. Die leg je naast het kapsel dat gesneden wordt. Het mes laat je over de voorwerpen lopen, door de steun die je daarvan krijgt, snijd je recht door de taart.
Overigens geen idee of het werken zal
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61561282
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?
In principe geen ander soort botercreme maar botercreme van mix is echt stuk lekkerder
  donderdag 11 september 2008 @ 21:42:02 #271
94046 PM-girl
pi_61562036
Maar botercreme kun je dus maken met:
- mix
- suiker met boter
- suiker met eiwitten

En je kunt het gebruiken om het kapsel af te smeren maar ook om te decoreren?
Mijn kleurstofjes zijn in elk geval in huis, dus morgen maar eens aan de slag! Ik neem aan dat je de kleurtjes kunt mensen a la kleuterschool, maw: geel met groen wordt blauw enzo? Door eerst de ene kleur aan het mmf toe te voegen en daarna de andere kleur?
*
pi_61572780
Ik was ff bij de action en heb daar in het kader van decoreren nog wat gescoord, 10 uitstekvormpjes voor 1,99 en een magnetische stempelset ook voro 1,99.
De laatste tip zag ik op een taartenforum.
Hiermee kun je dus letters/woorden maken op het een of ander.
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:07:47 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61573456
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:42 schreef PM-girl het volgende:
Maar botercreme kun je dus maken met:
- mix
- suiker met boter
- suiker met eiwitten

En je kunt het gebruiken om het kapsel af te smeren maar ook om te decoreren?
Mijn kleurstofjes zijn in elk geval in huis, dus morgen maar eens aan de slag! Ik neem aan dat je de kleurtjes kunt mensen a la kleuterschool, maw: geel met groen wordt blauw enzo? Door eerst de ene kleur aan het mmf toe te voegen en daarna de andere kleur?
Suiker met eiwit is toch meer een glazuur? die kan je ook mooi spuiten!
Botercreme zou ik meer ín de taart gebruiken pas later bedacht ik me dat gesmeer op een mokkataart. en desuiker/eiwit meer als decoratie.

[ Bericht 8% gewijzigd door debuurvrouw op 12-09-2008 12:56:44 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61574256
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Suiker met eiwit is toch meer een glazuur? die kan je ook mooi spuiten!
Botercreme zou ik meer ín de taart gebruiken en desuiker/eiwit meer als decoratie.
Poedersuiker met eiwit is inderdaad glazuur.
pi_61575430
Ik heb er gisteren dus nog twee gemaakt:

pi_61575535
Ik vind die van jou juist leuk ijsmeis, die andere zijn zo perfect, deze zijn leuk kinderlijk
pi_61575573
Maar ik ben geen kiddo meer .
pi_61575590
Ik heb het bloemetje wel aan mijn moeder gegeven. Da's ook al zo kinderlijk.
pi_61575656
Ik krijg er nu helemaal zin in!

Ik denk dat ik met muffins moet beginnen,
1. ik maak muffins (doh)
2. moet ik nu marshmallows hebben, of marsepein, of iets anders?
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:22:22 #280
94046 PM-girl
pi_61576529
Principessa, het kan beiden. Als je marsepein lust, kun je kiezen. Als je dat niet lust, dan zou ik voor de marshmallows gaan!
Om marshmallowfondant te maken kun je dit topic even doorlezen, er staan verschillende recepten in.
*
pi_61576557
Ik vind die felle kleurtjes leuk, ik heb thuis ook levensmiddelenkleurstof.
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:29:23 #282
94046 PM-girl
pi_61576685
Je kunt dan denk ik het beste mmf maken, met witte marshmallows. Daarna kun je kleuren zoals je wilt!
*
pi_61576700
Smaakt het dan niet goor?
Ik kan me niet voorstellen dat gesmolten marshmellows lekker zijn!
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:43:14 #284
94046 PM-girl
pi_61577003
Je moet er ook veel, veel poedersuiker bij doen! En je eet het uiteraard niet puur, maar als laagje op zo'n taart.
*
pi_61580200
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Zwaalie, botercreme (bestaande uit eiwit en suiker dus) om af te smeren? Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?
Ik bedoelde botercreme gemaakt van boter en poedersuiker. Je kan daar trouwens ook nog smaakjes aan toevoegen, zoals wat koffieextract. De botercreme kan je in een spuitzak doen en even op laten stijven in de koelkast. Ik vind zelf de kant en klaar botercrememix niet zo lekker, kwestie van smaak denk ik.
pi_61583155
Ik heb echt belachelijk veel rotzooi gekocht . Straks maar eens aan de slag met cupcakes.
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:58:23 #287
94046 PM-girl
pi_61586459
Succes clumsy!

Kijk, ik kwam een persoonlijk voor mij gemaakte taart tegen
*
pi_61586544
Paniek, paniek!

Ik maak voor het eerst muffins, heb een mix van de tafel van 18. 500 gram mix, 200 gram zonnebloemolie, 175 gram water.

Rustig gemixt voof 5 minuten, maar nu is het een bol deeg die zwémt in een laag olie. Wrom is dat? Hoort de olie er echt vanaf te druipen, dat je het zo in die vormpjes doet? Met de mixer werden het sowieso allemaal bolletjes, hoort dat?
pi_61586611
Olie??
pi_61586869
Ja echt, het staat erop!
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:13:54 #291
94046 PM-girl
pi_61586927
Ik geloof dat je amerikaanse muffins inderdaad met olie klaarmaakt.
Helaas heb ik dat nooit gedaan, dus geen tip voor je.
*
pi_61587084
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Paniek, paniek!

Ik maak voor het eerst muffins, heb een mix van de tafel van 18. 500 gram mix, 200 gram zonnebloemolie, 175 gram water.

Rustig gemixt voof 5 minuten, maar nu is het een bol deeg die zwémt in een laag olie. Wrom is dat? Hoort de olie er echt vanaf te druipen, dat je het zo in die vormpjes doet? Met de mixer werden het sowieso allemaal bolletjes, hoort dat?
Ik zou wat minder rustig mixen...
Dus snelheid erop, zodat het wat mixed en dan hup de bakjes in.

Succes!
pi_61587232
Ok, gewoon rausen met die zooi dus, check. Ik heb er nu 5 in de oven zitten om te kijken of ze wel fatsoenlijk smaken, zodra dat gelukt is, zal ik de rest van het 'beslag' erin flikkeren. Ik was sowieso van plan cacao door de helft te gooien, maar hoef niet meer bang te zijn dat het beslag dan te hard wordt .

En daarna vulling maken . En versieren . En jullie op de hoogte houden .

Ja, ik ben enthousiast .
pi_61587391
Foto's!
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:36:52 #295
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61587623
Echt hele leuke dingen zie ik hier voorbij komen. Morgen ga ik mijn eerste cupcakes maken. Ik ben benieuwd.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_61587732
Mental note: check eerst even op de oven niet op de grillstand staat, voordat je de muffins erin flikkert .
pi_61587744
ik ben erachter dat 't niks voor mij is, dat gepriegel

de MMF is dus de vuilnisbak in gegaan Weer wat geleerd
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61587884
Harder mixen helpt trouwens niet. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe hier . Morgen maar een gewone dr. Oetker-mix halen of zelf mix maken ofzo.
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:34:12 #299
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61589443
Waarom maak je geen cupcakes i.p.v muffins? Muffins worden zo snel droog vind ik.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_61589745
Dit was cupcakemix, zei de onaardige dame van de tafel van 18. Voor zo'n fleurige winkel, was het sowieso nogal chagrijnig personeel.

Maar goed, op de heteluchtstand worden ze aardig, al vind ik ze echt heeeeel zoet, zoeter dan m'n bedoeling is. Ik heb cacao door de rest van het beslag geflikkerd en in de oven gezet, ik zie wel wat ervan komt .

Morgen toch maar anders aanpakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')