gewoon een grote mes gebruiken.quote:Op donderdag 11 september 2008 02:31 schreef MLI het volgende:
Zijn er alternatieven voor zo'n taartzaag? Is het te snijden met een broodmes of gaat dat niet?
Als ik het goed heb begrepen, maar ik heb het ook alleen maar van meelezen hier, is een kapsel de cake-vulling van een taart.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
als ik het goed begrepen heb dan is kapsel een andere benaming voor de cake/het biscuitquote:Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen, maar ik heb het ook alleen maar van meelezen hier, is een kapsel de cake-vulling van een taart.
Nou moe, enig idee waardoor het gekomen is? En wat ging er precies mis? Wel mooi resultaat met de derde poging. En super slim om de mislukte kapsels te gebruiken voor iets anders.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb m`n derde kapsel voor vandaag in de oven staan. Er zijn er al 2 mislukt. Vandaag is m`n dag niet
Ja hoor, die kleurtjespasta kan je ook voor botercreme gebruikten.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:40 schreef PM-girl het volgende:
Zou ik die kleurtjes (pasta) ook voor botercreme kunnen gebruiken?
Doe gewoon gezellig mee hoor! Het gaat om het plezier! Met kapsels wordt bedoelt gebakkapsels, die je maakt van biscuitmix. Het is een soort luchtige cake, met minder boter erin waardoor hij minder zwaar is om te eten (en je daarom allemaal vulling, botercreme en decoratie toe kan voegen om het te compenseren).quote:Op woensdag 10 september 2008 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
Succes! Het is erg leuk om te doen. Voor sommige vulligen gebruik ik trouwens geen spuit. Dingen als lemoncurd, caramel of jam krijg je er ook makkelijk met alleen een theelepeltje in.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil van het weekend cupcakes maken met een vulling. De techniek heb ik gezien, gewoon met een appelboor gaatje maken, inspuiten. Maar het wordt de eerste keer dat ik cupcakes en vulling maak.
Iemand nog lekkere recepten? Ik wil het liefst een chocoladegeheel, dus misschien chococupcakes met witte-chocoladevulling, of juist pure chocoladevulling.
Gewoon een broodmes gaat ook goed. Probeer recht te snijden en maak steeds kleine zaagbewegingen. Het voordeel van zo'n taartzaag is dat je makkelijker dunne lagen af kan snijden, voor als je twee of drie lagen wil maken. Met een gewoon mes gaat het ook hoor, maar vergt dan iets meer moeite om het mooi recht te krijgen.quote:Op donderdag 11 september 2008 02:31 schreef MLI het volgende:
Zijn er alternatieven voor zo'n taartzaag? Is het te snijden met een broodmes of gaat dat niet?
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo dol op botercreme. Het wordt veel in Amerika gebruikt als complete topping, maar ik vind het snel al te zwaar worden. Ik gebruik het wel om de vulling binnen het kapsel te houden en om de taart mee af te strijken. Door het af te strijken krijg je een gladder kapsel, wat er mooier uitziet als je de taart daarna wil gaan bekleden met fondant/marsepein.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:29 schreef het-is-mij het volgende:
Die botercreme daarvan lees ik op internet dat je er een randje langs spuit om bijv. er binnenin vulling te doen maar je kunt het toch ook gewoon als laagje gebruiken?
En die botercreme daar kun je toch ok je hele taart of cake'je mee afstrijken?
Ik ga denk ik maar eenvoudig beginnen en dan maar eens spulletjes bestellen en miss. met een stel een workshop volgen.
Jeetje M! Wat prachtig! Helemaal onder indruk! De Amerikanen zijn er niets bij!quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Sinds enige tijd heb ik mezelf een nieuwe hobby toebedeeld; het bakken en versieren van taarten en cupcakes.
Als je eenmaal begint kun je bijna niet meer stopppen, er zijn heel veel mogelijkhden in het vullen, bekleden en versieren van deze zoetigheden.
Enkele voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 2 van mijn creaties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er hier nog meer mensen die taarten & cupcakes decoreren? Waar haal jij je grondstoffen of maak je alles zelf? Heb je nog tips& trucs?
Vertel hier meer
Thanks.. Obli, jij ookquote:Op donderdag 11 september 2008 17:20 schreef het-is-mij het volgende:
mooi gedaan hoor
Is dat nou dat marshmellow fondant?
Mooie cakejes ijsmeisquote:Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Thanks.. Obli, jij ook.
Ik heb geen flauw idee. Het heet "RegalIce rolfondant" en het bestaat uit:
sugar, glycose syrup, hydrogenated vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, acidity regulators E260, E262, flavouring, stabiliser E413. Kleurnummers: E104, E122, E124, E133, E153, E172 (kleurafhankelijk)
Zal wel hetzelfde zijn?
In principe geen ander soort botercreme maar botercreme van mix is echt stuk lekkerderquote:Op donderdag 11 september 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?
Suiker met eiwit is toch meer een glazuur? die kan je ook mooi spuiten!quote:Op donderdag 11 september 2008 21:42 schreef PM-girl het volgende:
Maar botercreme kun je dus maken met:
- mix
- suiker met boter
- suiker met eiwitten
En je kunt het gebruiken om het kapsel af te smeren maar ook om te decoreren?
Mijn kleurstofjes zijn in elk geval in huis, dus morgen maar eens aan de slag! Ik neem aan dat je de kleurtjes kunt mensen a la kleuterschool, maw: geel met groen wordt blauw enzo? Door eerst de ene kleur aan het mmf toe te voegen en daarna de andere kleur?
Poedersuiker met eiwit is inderdaad glazuur.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Suiker met eiwit is toch meer een glazuur? die kan je ook mooi spuiten!
Botercreme zou ik meer ín de taart gebruiken en desuiker/eiwit meer als decoratie.
Ik bedoelde botercreme gemaakt van boter en poedersuiker. Je kan daar trouwens ook nog smaakjes aan toevoegen, zoals wat koffieextract. De botercreme kan je in een spuitzak doen en even op laten stijven in de koelkast. Ik vind zelf de kant en klaar botercrememix niet zo lekker, kwestie van smaak denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Zwaalie, botercreme (bestaande uit eiwit en suiker dus) om af te smeren? Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?
Ik zou wat minder rustig mixen...quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Paniek, paniek!
Ik maak voor het eerst muffins, heb een mix van de tafel van 18. 500 gram mix, 200 gram zonnebloemolie, 175 gram water.
Rustig gemixt voof 5 minuten, maar nu is het een bol deeg die zwémt in een laag olie. Wrom is dat? Hoort de olie er echt vanaf te druipen, dat je het zo in die vormpjes doet? Met de mixer werden het sowieso allemaal bolletjes, hoort dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |