Heb je dat zo even in één middag in elkaar geflanst Lotje?quote:Op zondag 7 september 2008 21:22 schreef Lotjeb het volgende:
Mijn eerste taartje![]()
Niet zo perfect als de meeste taartjes hier maar ik ben er helemaal vrolijk van!
[ afbeelding ]
Schattigquote:Op zondag 7 september 2008 21:22 schreef Lotjeb het volgende:
Mijn eerste taartje![]()
Niet zo perfect als de meeste taartjes hier maar ik ben er helemaal vrolijk van!
[ afbeelding ]
Chapeauquote:
Ja, het bekleden vond ik nog een heel gedoe! Ik had wat filmpjes bekeken en daarop zag het er een stuk makkelijker uitquote:Op zondag 7 september 2008 21:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
Chapeau![]()
![]()
Tip voor de bekleding: als je hem in 1 x er overheen legt krijg je plooien zoals te zien bij jou taartje. Je kunt hem het beste er losjes overheen leggen en hem dan stukje voor stukje optillen en gladstrijken. Mocht je er mee doorgaan dan is een smoother daarvoor ook een handig hulpmiddel
Nope, niet eens proberen, wordt een zooitje en je verpest je cake.quote:Op zondag 7 september 2008 23:13 schreef maok het volgende:
Ow, wel pure chocolade hagelslag, zou het daar ook mee werken?
Hoe doe je zoiets dan? Ik kan me nog wel bedenken hoe je horizontale gekleurde strepen krijgt maar dit kan ik even niet bedenkenquote:Op maandag 8 september 2008 15:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom alleen de buitenkant kleuren van je cake.![]()
is dit wat je gebruikt voor de cupcakes? Beste is om alles met maximaal 5 a 6 halen te mengen dan krijg je echt een superresultaat, het is niet zo erg als 't allemaal niet zo gemixt isquote:Een van de dingen die ik wel aan kan raden is om biscuitmix kant en klaar te kopen. Het wordt toch net iets luchtiger en hoger dan wanneer je de mix zelf maakt. Ik heb een KitchenAid mixer, waarmee je best lang en goed mee kan kloppen/mixen. Maar de biscuitmix geeft toch een beter resultaat.
Wat mooi, joh!quote:Op zondag 7 september 2008 21:22 schreef Lotjeb het volgende:
Mijn eerste taartje![]()
[ afbeelding ]
Dat werkt met muffins wel ja. Biscuitmix is héél anders en moet echt wel 8 a 10 minuten gemixt wordenquote:Op maandag 8 september 2008 19:20 schreef zquing het volgende:
[..]
is dit wat je gebruikt voor de cupcakes? Beste is om alles met maximaal 5 a 6 halen te mengen dan krijg je echt een superresultaat, het is niet zo erg als 't allemaal niet zo gemixt is
ik maak noot biscuitsquote:Op maandag 8 september 2008 19:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Dat werkt met muffins wel ja. Biscuitmix is héél anders en moet echt wel 8 a 10 minuten gemixt worden
Eigenlijk heel makkelijk, gewoon 8 verschillende bakken met de kleuren verdelen. De buitenste kleur moet wel ongeveer 2 keer zo veel als de rest van de kleuren omdat deze in de korst komt te zitten. Dan gewoon in het midden gieten en dan de volgende kleur weer in het midden gieten tot je bij de laatste kleur komt. Het verdeelt zich zelf al naar buiten toe. De maker van die taart in de foto had me verteld dat ie steeds ff na elke kleur een paar minuten in de oven had gedaan, dat hij daarom zo recht was.quote:Op maandag 8 september 2008 17:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Hoe doe je zoiets dan? Ik kan me nog wel bedenken hoe je horizontale gekleurde strepen krijgt maar dit kan ik even niet bedenken
Gewoon in de kast bewaren, niet in de koelkast of vriezerquote:Op maandag 8 september 2008 21:00 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb zojuist MMF gemaakt en wil 't dit weekend gaan gebruiken; maar hoor ik 't in de koelkast bewaren of kan ik 't beter in de vriezer stoppen?
Icing/Royal icingquote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef PM-girl het volgende:
Ik vond het na de koelkast niet meer fijn om mee te werken, dus ik denk dat er buiten beter is!
Waarmee maak je versieringen aan de buitenkant. Is dat botercreme, wat je in de spuitzak stopt? Of verdunde fondant?
quote:Op maandag 8 september 2008 21:40 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Eigenlijk heel makkelijk, gewoon 8 verschillende bakken met de kleuren verdelen. De buitenste kleur moet wel ongeveer 2 keer zo veel als de rest van de kleuren omdat deze in de korst komt te zitten. Dan gewoon in het midden gieten en dan de volgende kleur weer in het midden gieten tot je bij de laatste kleur komt. Het verdeelt zich zelf al naar buiten toe. De maker van die taart in de foto had me verteld dat ie steeds ff na elke kleur een paar minuten in de oven had gedaan, dat hij daarom zo recht was.
het is mascarpone topping! Mascarpone met heel veel poedersuiker, dat is het zo ongeveer...quote:Op woensdag 10 september 2008 19:48 schreef E.T. het volgende:
Die worteltjes![]()
Is dat nou icing waar ze op zitten?
Heb net gekleurde marshmellows en poedersuiker gekocht.. Zal morgen eens knutselen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |