abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 21:23:06 #201
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61458916
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:22 schreef Lotjeb het volgende:
Mijn eerste taartje
Niet zo perfect als de meeste taartjes hier maar ik ben er helemaal vrolijk van!
[ afbeelding ]
Heb je dat zo even in één middag in elkaar geflanst Lotje?

Wouw!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 7 september 2008 @ 21:25:43 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61459028
Wat is ie leuk zeg!

Als ik zie hoever sommigen al bij hun eerste poging komen ga ik mss ook maar eens wat oefenen voor over 4 maanden, voor een verjaardagstaart.
pi_61459911
lotjeb wat mooi!

be dat gaat je vast lukken.
mama van 3 kids!
pi_61459944
quote:
Mijn eerste taartje
Niet zo perfect als de meeste taartjes hier maar ik ben er helemaal vrolijk van!
[ afbeelding ]
Schattig
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61460100
quote:
Mijn eerste taartje
Chapeau

Tip voor de bekleding: als je hem in 1 x er overheen legt krijg je plooien zoals te zien bij jou taartje. Je kunt hem het beste er losjes overheen leggen en hem dan stukje voor stukje optillen en gladstrijken. Mocht je er mee doorgaan dan is een smoother daarvoor ook een handig hulpmiddel
pi_61460115
Leuk dat jullie 'm ook leuk vinden! Ik kan niet wachten tot de volgende taartgelegenheid
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_61460213
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:55 schreef Trusten het volgende:

[..]

Chapeau

Tip voor de bekleding: als je hem in 1 x er overheen legt krijg je plooien zoals te zien bij jou taartje. Je kunt hem het beste er losjes overheen leggen en hem dan stukje voor stukje optillen en gladstrijken. Mocht je er mee doorgaan dan is een smoother daarvoor ook een handig hulpmiddel
Ja, het bekleden vond ik nog een heel gedoe! Ik had wat filmpjes bekeken en daarop zag het er een stuk makkelijker uit
Last.fm Twitter
  zondag 7 september 2008 @ 22:22:17 #208
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61461049
Dat vind ik ook het moeilijkste tot nu toe, die plooien wegkrijgen! Aangezien ik van plan ben vierkant te werken voorlopig, kun je de hoekjes omvouwen en wegstrijken.

Het plakken van fondant op fondant kan ook door het figuurtje op een natte handdoek te leggen. Dit zag ik ergens op een filmpje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61461314
Leuk lotjeb!
Saartje
  zondag 7 september 2008 @ 22:42:29 #210
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61461764
Ik was van plan om morgen bij de koffie lekkere chocolade cake te serveren. Ik wilde hem even simpel decoreren dus had ik een potje van dr Oetker (regenboogfantasie) gekocht om hem mee te versieren. Nou is de cake klaar maar ik bedacht me dat dat spul natuurlijk niet blijft zitten zonder iets wat plakt. Helaas had ik daar niet aan gedacht (ik maak dit soort dingen normaal nooit) en ik heb dus geen kant en klaar spul in huis.

Heeft iemand een goed idee wat ik kan gebruiken om de decoratie er op te plakken? Ik heb in huis: goede cacao, kristalsuiker, een klein beetje poedersuiker (3 van die zakjes die je bij een kersstol krijgt) 2 zakjes vanillesuiker, lichte bastertsuiker, gelatine. Ik heb geen idee of ik hier van kan maken en ik heb gewoon alles opgenoemd waarvan ik dacht dat het misschien nuttig zou zijn.

HELP!

De chocolade cake is trouwens wel goed gelukt (hij ziet er iig smakelijk uit)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 7 september 2008 @ 23:06:27 #211
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61462565
Ik heb trouwens geen tijd meer om boodschappen te doen en om 11 uur moet hij klaar zijn.
pi_61462730
Heb je een gewone reep chocolade in huis? Die kun je ook smelten en erop smeren.
  zondag 7 september 2008 @ 23:13:52 #213
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61462789
Ow, wel pure chocolade hagelslag, zou het daar ook mee werken?
pi_61462796
Ja jeetje, elke keer als ik kijk denk ik 'veul te moeilijk, begin ik niet aan', maar die foto's zien er zó leuk uit . Ik ga denk ik toch maar een poging wagen .

Maar ik ben echt een ontzettende taartnewbie, dus ik begin eerst maar met cupcakes denk ik.
pi_61463061
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:13 schreef maok het volgende:
Ow, wel pure chocolade hagelslag, zou het daar ook mee werken?
Nope, niet eens proberen, wordt een zooitje en je verpest je cake.

Maar serieus, desnoods rij je morgen nog even langs een benzinestation, neem een flinke pure chocoladereep, laat het au bain marie smelten, of gooi het in de magnetron maar dan moet je er goed opletten dat het goed gaat, en smeer het over je cake. Kan je ook die zooi eroverheen gooien.
  Moderator maandag 8 september 2008 @ 00:07:16 #216
5428 crew  miss_sly
pi_61464316
Je kan ook met de cacao, suiker en wat water in een pannetje een chocoladesaus maken. Niet te veel water, dan wordt het te dun. En even proeven of het zoet genoeg is, dus voldoende suiker erin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 september 2008 @ 00:46:59 #217
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61465020
Klaar :

Ik heb uiteindelijk toch de chocoladehagelslag gebruikt (sorry clumsy_clown) daarbij een beetje water (ging eigenlijk gewoon mis bij het het au bain marie smelten maar het werkte wel), poedersuiker en cacao. Toen een beetje klodderig er opgesmeerd omdat me dat wel leuk leek, helemaal perfect strak zou het toch niet worden dus dan maar zo.

Ik vind hem wel leuk geworden, nu nog afwachten of het ook nog een beetje te snijden is en niet helemaal kapot barst.
  maandag 8 september 2008 @ 15:34:16 #218
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61474910
Waarom alleen de buitenkant kleuren van je cake. Mijn zus was laatst jarig en ik heb toen samen met mijn zusj voor haar ook een taart gemaakt. Maar in plaats van de buitenkant te kleuren heb ik de binnenkant gekleurd. Naar aanleiding van een topic op een ander forum een regenboog cake gemaakt.

Helaas zelf geen foto's gemaakt. Maar wel een foto van een vergelijkbare taart van het internet, hoewel bij mijn taart de kleuren minder recht zaten.

Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Licht Ontvlambaar maandag 8 september 2008 @ 17:33:28 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61477464
Cool topic!!!

Ik wil voor komende vrijdag een bruidstaart maken, nu hoeft het niet eetbaar te zijn (geintje om geld te geven)... Kan ik de taart woensdag al maken, als ik 'm wil decoreren met die mmf?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61477547
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom alleen de buitenkant kleuren van je cake.
Hoe doe je zoiets dan? Ik kan me nog wel bedenken hoe je horizontale gekleurde strepen krijgt maar dit kan ik even niet bedenken
pi_61479463
Ik denk dat je steeds in het midden bij moet schenken. Ik zou anders niet weten hoe je zoiets voor elkaar krijgt? Wel heel gaaf!
Sjeen dat kan wel
Saartje
  maandag 8 september 2008 @ 19:08:19 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61480009
Mij chocolade glazuur op mijn chocoade cake is trouwens perfect, hij was goed snijbaar en heerlijk bitterzoet.

Deze regeboogcake heb ik trouwens op een ander forum gevonden (niet door mij gemaakt). Ik vind ze echt geweldig:

Linkje naar hoe ze gemaakt zijn: hier
(staan trouwen nog meer mooie taarten en cupcakes op dat forum (in Craftster Community > COOKING > Dessert)
pi_61480276
Oooh, moet je een spacecake zo maken
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61480337
quote:
Een van de dingen die ik wel aan kan raden is om biscuitmix kant en klaar te kopen. Het wordt toch net iets luchtiger en hoger dan wanneer je de mix zelf maakt. Ik heb een KitchenAid mixer, waarmee je best lang en goed mee kan kloppen/mixen. Maar de biscuitmix geeft toch een beter resultaat.
is dit wat je gebruikt voor de cupcakes? Beste is om alles met maximaal 5 a 6 halen te mengen dan krijg je echt een superresultaat, het is niet zo erg als 't allemaal niet zo gemixt is
pi_61480398
quote:
Mijn eerste taartje
[ afbeelding ]
Wat mooi, joh!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_61480510
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:20 schreef zquing het volgende:

[..]

is dit wat je gebruikt voor de cupcakes? Beste is om alles met maximaal 5 a 6 halen te mengen dan krijg je echt een superresultaat, het is niet zo erg als 't allemaal niet zo gemixt is
Dat werkt met muffins wel ja. Biscuitmix is héél anders en moet echt wel 8 a 10 minuten gemixt worden
Saartje
pi_61480588
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:25 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Dat werkt met muffins wel ja. Biscuitmix is héél anders en moet echt wel 8 a 10 minuten gemixt worden
ik maak noot biscuits
pi_61483330
ik heb zojuist MMF gemaakt en wil 't dit weekend gaan gebruiken; maar hoor ik 't in de koelkast bewaren of kan ik 't beter in de vriezer stoppen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 8 september 2008 @ 21:40:58 #229
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61484811
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Hoe doe je zoiets dan? Ik kan me nog wel bedenken hoe je horizontale gekleurde strepen krijgt maar dit kan ik even niet bedenken
Eigenlijk heel makkelijk, gewoon 8 verschillende bakken met de kleuren verdelen. De buitenste kleur moet wel ongeveer 2 keer zo veel als de rest van de kleuren omdat deze in de korst komt te zitten. Dan gewoon in het midden gieten en dan de volgende kleur weer in het midden gieten tot je bij de laatste kleur komt. Het verdeelt zich zelf al naar buiten toe. De maker van die taart in de foto had me verteld dat ie steeds ff na elke kleur een paar minuten in de oven had gedaan, dat hij daarom zo recht was.
Radio Soulwax!
pi_61485439
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:00 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb zojuist MMF gemaakt en wil 't dit weekend gaan gebruiken; maar hoor ik 't in de koelkast bewaren of kan ik 't beter in de vriezer stoppen?
Gewoon in de kast bewaren, niet in de koelkast of vriezer
Saartje
  maandag 8 september 2008 @ 22:26:34 #231
94046 PM-girl
pi_61486550
Ik vond het na de koelkast niet meer fijn om mee te werken, dus ik denk dat er buiten beter is!

Waarmee maak je versieringen aan de buitenkant. Is dat botercreme, wat je in de spuitzak stopt? Of verdunde fondant?
*
pi_61493359
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef PM-girl het volgende:
Ik vond het na de koelkast niet meer fijn om mee te werken, dus ik denk dat er buiten beter is!

Waarmee maak je versieringen aan de buitenkant. Is dat botercreme, wat je in de spuitzak stopt? Of verdunde fondant?
Icing/Royal icing
Icing is een mengsel van eiwit en poedersuiker. Dit kun je zelf maken of een kant en klare mix kopen waar je alleen nog maar water bij hoeft te doen.
Icing wordt gebruikt om bv bloemen of vlinders te spuiten of randjes op de taart. Icing wordt hard als je het laat drogen.

http://deleukstetaarten.n(...)ecoreren:Royal_Icing

Ik heb ook even wat spulletjes besteld, ben benieuwd!
pi_61493797
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:40 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Eigenlijk heel makkelijk, gewoon 8 verschillende bakken met de kleuren verdelen. De buitenste kleur moet wel ongeveer 2 keer zo veel als de rest van de kleuren omdat deze in de korst komt te zitten. Dan gewoon in het midden gieten en dan de volgende kleur weer in het midden gieten tot je bij de laatste kleur komt. Het verdeelt zich zelf al naar buiten toe. De maker van die taart in de foto had me verteld dat ie steeds ff na elke kleur een paar minuten in de oven had gedaan, dat hij daarom zo recht was.

Ik snap het niet..
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:31:08 #234
94046 PM-girl
pi_61497336
Icemeis dankjewel voor je uitleg!
*
pi_61497793
Ik heb net de collega's van mijn vriend verblijd met een taart; gevuld met lemoncurdcreme en frambozencreme. NIet heel verkeerd die combi hmmmmmmm. Gelukkig hebben we over dus neem ik de rest mee naar mijn werk want wij kunnen met de vergadering vanavond best een sugarrush gebruiken

Foto volgt!
pi_61505162
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:56 schreef lienelien het volgende:
Ik snap het niet..
Ik ook niet
pi_61511607
Je maakt 8 bakken met beslag, elk een andere kleur. Dan begin je met gieten. Van de eerste kleur moet je er het meeste indoen omdat dat helemaal naar de randen moet. Dan giet je steeds in het midden een nieuwe kleur, tot je beslag op is, of je springvorm dreigt te overstromen.

Ik heb m`n derde kapsel voor vandaag in de oven staan. Er zijn er al 2 mislukt. Vandaag is m`n dag niet
Saartje
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:31:02 #238
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_61513279
Die regenboog taarten zijn zo vrolijk en mooi!
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_61525013

Deze is wel niet echt versierd maar wilde hm toch graag even showen...

De wortelcakejes

De duivelse cakejes met witte chocolade glazuur

woensdag 10 september 2008 @ 15:48:06 #240
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61525642
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:23 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

De wortelcakejes

worteltjestaartcupcakes. Erg leuk gedaan.
Radio Soulwax!
pi_61531692
Die wortelcakejes zijn leuk!
Saartje
  woensdag 10 september 2008 @ 19:48:56 #242
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61531869
Die worteltjes
Is dat nou icing waar ze op zitten?

Heb net gekleurde marshmellows en poedersuiker gekocht.. Zal morgen eens knutselen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 10 september 2008 @ 19:50:43 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61531924
ow, en als ik morgen MMF maak, wil ik het pas zaterdag gebruiken.. in plastic doen en niet in de koelkast?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61531989
Gewoon in de voorraadkast. Zorgen dat het luchtdicht verpakt zit en dan kun je het tijden bewaren.
Als het hard is doe je het even in de magnetron en dan kun je weer vooruit
Saartje
pi_61532482
Hehe tis me gisteren uiteindelijk wel gelukt een goed kapsel te bakken en deze vandaag aan t kleden

De 2 mislukte kaseps heb ik geblender met roomboter, poedersuiker en wat melk, en er daarna balletjes van gedraaid.

Daarna in de koelkast op laten stijven, door de chocola halen en opvroten
Saartje
  woensdag 10 september 2008 @ 20:40:29 #246
94046 PM-girl
pi_61533555
Die fruittaart
Maneki, zelfde geboortejaar ?

Mijn kleurstofjes zijn binnen!
Dus het weekend kan ik weer gaan oefenen. Zou ik die kleurtjes (pasta) ook voor botercreme kunnen gebruiken?
*
pi_61533937
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:48 schreef E.T. het volgende:
Die worteltjes
Is dat nou icing waar ze op zitten?

Heb net gekleurde marshmellows en poedersuiker gekocht.. Zal morgen eens knutselen
het is mascarpone topping! Mascarpone met heel veel poedersuiker, dat is het zo ongeveer...

Dankjulliewel voor de complimentjes!
  woensdag 10 september 2008 @ 21:25:16 #248
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61535214
Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61535826
Erg leuk die wortel cakejes! Ik denk dat ik het idee jat
Last.fm Twitter
pi_61536292
Maneki, dat taartje is echt heel lief Maar ben je niet bang dat mensen van die balletjes denken dat het soezen zijn en dan helemaal verrast zijn, als dan niet positief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')