Hihi, jij bent niet de enige die dat dacht. Toen ik het voor het eerst las, zat ik ook zoquote:Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
*domme vraag van de dag*
Als jullie zeggen 'biscuit', dan bedoel je toch gewoon van dat zachte taart-spul? Of echt hard en knapperig?
Ik vroeg het me ook af hoorquote:Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
*domme vraag van de dag*
Als jullie zeggen 'biscuit', dan bedoel je toch gewoon van dat zachte taart-spul? Of echt hard en knapperig?
Leer het me shmoop! Waar begin ik, wat moet ik doen?!quote:Op donderdag 4 september 2008 14:44 schreef shmoopy het volgende:
Hier móet ik gepost hebben, wat een prachtige taarten.
Ik was een beetje door mijn inspiratie heen qua decoratie, maar wat ik altijd maakte valt in het niet bij deze creaties.
Dat MMF is een stuk handiger dan waar ik altijd mee zit te klooien, snel eens mee aan de slag.
die was het ja! dank je wel!quote:Op donderdag 4 september 2008 10:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
http://www.detafelvan18.nl/home.php
Ja. Maar wat zou je dan als vulling moeten doen, als het buiten de koelkast moet omdat het in de koelkast weer niet goed is voor de MMF?quote:Op donderdag 4 september 2008 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
volgens mij niet, zit daar nie ei ofzo in?
Die biscuit was toch kant en klaar te koop bij de AH?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vroeg het me ook af hoor.
Dat hele zachte vind ik walgelijk lekker trouwens. Misschien moet ik dit weekend maar alvast een proeftaart maken. Is dat biscuitspul in reguliere winkels te vinden? En heeft iemand dan een recept voor lekkere vulling?
.
Ik moet het zelf ook nog proberen, mijn kind!quote:Op donderdag 4 september 2008 14:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Leer het me shmoop! Waar begin ik, wat moet ik doen?!
Het is de bedoeling om het ei zolang te kloppen dat alle ei in schuim is veranderd. Ik vind dat moeilijk te beoordelen, dus klop ik het in een glazen kom. Dan kan ik zien of er nog ongeklopt ei op de bodem zit.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
biscuitdeeg is heel simpel. op 1 ei gaat 30 gram bloem, 30 gram suiker en een snufje zout
Eieren eerst in het water leggen om lekker op te warmen. Dan ei(eren) met suiker en zout net zo lang kloppen tot de structuur verandert. Dat kan 5 minuten zijn maar ook 10. Daarna bloem erdoor mengen (niet te hard kloppen) en in een ingevette bakvorm doenBakken op 170 graden voor ongeveer 30 minuten
Die ijspopjes die in het topic staan zijn volgens mij suikergoed en niet handgemaakt. Maar bijv die rozen (bijv ook op mijn taart) die kun je gewoon zelf maken van fondant en/of marsepein met een verharder. En dan gewoon boetseren net als met kleiquote:Op zaterdag 6 september 2008 19:32 schreef miss_sly het volgende:
die decoraties, maken jullie die ook zelf? die mooie ijspopjes, bloemen, poezenkopjes, etc? Dat lijkt me namelijk godsonmogelijk
Indien je die sneeuwmannetjes van mij bedoelde, die heb ik wel zelf gemaakt en ze zijn helemaal niet moeilijk om te maken. Twee bolletjes maken van poedersuiker met eiwit gemixt en die op elkaar plakken, neusje en ogen van hetzelfde mengsel met een klein beetje oranje kleurstof en het dasje was van een rode dropveter.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:42 schreef Trusten het volgende:
Die ijspopjes die in het topic staan zijn volgens mij suikergoed en niet handgemaakt.
Mmmm, ziet er heerlijk uit Maneki.Neko! Ik komt zo bij je op de koffie hoor!quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb mezelf een taart gemaakt vandaag, gevuld met frambozen en chipolata
[ afbeelding ]
Ik moet alleen nog ff op m`n sierrandjesspuittechniek oefenen
Zwaailie jij maakt mooie dingen!
Hoiquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:15 schreef Zwaalie het volgende:
Indien je die sneeuwmannetjes van mij bedoelde, die heb ik wel zelf gemaakt en ze zijn helemaal niet moeilijk om te maken.
Er is ook eiwitpoeder te verkrijgen (bij de betere taartwinkel), waarmee je het probleem van rauw ei verhelpt. Om eerlijk te zijn ben ik nooit zo bang voor voedselvergiftiging, zolang je zorgt dat je met verse producten werkt en probeert hygienisch te werk te gaan. Ik moet erbij zeggen het bij mij nog niet fout is gegaan en ik misschien wel anders piep na een flinke vergiftiging.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:29 schreef Brighteyes het volgende:
Rauw eiwit kan toch wel? Het is toch het geel dat link is?
Ik heb een keer gewoon om te proberen een tiara gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen dat het wat lastiger werkt omdat je op een halfronde vorm werkt. Ik heb een weckpot gebruikt, wat ik erg handig vond omdat je dan meer hou vast hebt omdat je je hand er in kan doen. Verder kan ik je als tip mee geven dat je moet zorgen dat je bakpapier erg goed vast geplakt zit (wat soms wat lastig kan zijn met bakpapier). Licht inwrijven met wat vet maakt het op het einde een stuk makkelijker als je de tiara van het papier wil halen. Zorg dat je hem opspuit in verschillende lagen, liefst met minstens een paar uur tussen het spuiten van de volgende laag. En laat hem echt lang drogen, zonder tussentijds aan het papier te pulken om te kijken of je hem er straks wel af kan krijgen (*kucht aangezien de laatste opmerking te maken heeft met eigen ervarig*). Succes!quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Had een how-to gevonden van een tiara, die staat op mijn lijstje van dingen die gemaakt moeten worden
Lief dat je dat nog even post - ik voelde me niet beledigd maar wilde alleen even zeggen dat je ze makkelijk zelf kan maken.quote:Op zondag 7 september 2008 11:29 schreef Trusten het volgende:
Ok, wilde je niet beledigen hoormaar leuk gemaakt dan want ze lijken erg op elkaar
Nou er zijn een paar supermarkten open, dus ik zou zeggen! Begin met de ingrediėnten!quote:Op zondag 7 september 2008 14:47 schreef Lotjeb het volgende:
Sinds ik vanmorgen dit topic ontdekte heb ik aan niets anders dan taarten kunnen denken
Die staan dus al klaarquote:Op zondag 7 september 2008 14:48 schreef Sanne het volgende:
[..]
Nou er zijn een paar supermarkten open, dus ik zou zeggen! Begin met de ingrediėnten!
Ben benieuwd hoe het je vergaat. Of het moeilijk is.quote:Op zondag 7 september 2008 14:51 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Die staan dus al klaar![]()
Ik drukte per ongeluk op invoeren voordat ik mijn bericht klaar had. Je was snel!
Ik ben zelf ook niet zo moeilijk, maar om te trakteren op bijvoorbeeld een kinderdagverblijf neem ik liever geen risico's.quote:Op zondag 7 september 2008 12:10 schreef Zwaalie het volgende:
Dank iedereen voor de leuke reacties!
[..]
Er is ook eiwitpoeder te verkrijgen (bij de betere taartwinkel), waarmee je het probleem van rauw ei verhelpt. Om eerlijk te zijn ben ik nooit zo bang voor voedselvergiftiging, zolang je zorgt dat je met verse producten werkt en probeert hygienisch te werk te gaan. Ik moet erbij zeggen het bij mij nog niet fout is gegaan en ik misschien wel anders piep na een flinke vergiftiging.
[..]
Eigenlijk niet met water want dat gaat smelten, maar in geval van nood kun je best poedersuiker met een klein beetje water tot een heel dik papje roeren. Daarmee kun je plakkenquote:Op zondag 7 september 2008 18:18 schreef Lotjeb het volgende:
Spoedvraag!
Hoe bevestigje fondant op fondant? En hoe andere dingetjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |