abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61374774
Ik gebruik altijd tarwebloem, dus dat zal wel lukken
Saartje
  donderdag 4 september 2008 @ 14:22:06 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61375312
*domme vraag van de dag*
Als jullie zeggen 'biscuit', dan bedoel je toch gewoon van dat zachte taart-spul? Of echt hard en knapperig?
pi_61375519
de binnenkant van een slagroomtaart ja zacht niet knapperig
Saartje
pi_61375567
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
*domme vraag van de dag*
Als jullie zeggen 'biscuit', dan bedoel je toch gewoon van dat zachte taart-spul? Of echt hard en knapperig?
Hihi, jij bent niet de enige die dat dacht. Toen ik het voor het eerst las, zat ik ook zo
Later begreep ik dat ze dat zachte spul bedoelde...
pi_61375735
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
*domme vraag van de dag*
Ik vroeg het me ook af hoor .

Dat hele zachte vind ik walgelijk lekker trouwens. Misschien moet ik dit weekend maar alvast een proeftaart maken . Is dat biscuitspul in reguliere winkels te vinden? En heeft iemand dan een recept voor lekkere vulling? .
pi_61375836
Hier móet ik gepost hebben, wat een prachtige taarten.
Ik was een beetje door mijn inspiratie heen qua decoratie, maar wat ik altijd maakte valt in het niet bij deze creaties.
Dat MMF is een stuk handiger dan waar ik altijd mee zit te klooien, snel eens mee aan de slag.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_61375886
biscuit moet je zelf bakken, maar is ook te koop (lees het topic ff door, daar staat ook al eea in)
Saartje
pi_61375901
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:44 schreef shmoopy het volgende:
Hier móet ik gepost hebben, wat een prachtige taarten.
Ik was een beetje door mijn inspiratie heen qua decoratie, maar wat ik altijd maakte valt in het niet bij deze creaties.
Dat MMF is een stuk handiger dan waar ik altijd mee zit te klooien, snel eens mee aan de slag.
Leer het me shmoop! Waar begin ik, wat moet ik doen?!
pi_61375932
quote:
die was het ja! dank je wel!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  donderdag 4 september 2008 @ 15:25:51 #160
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61376718
Ik wil het ook gaan proberen. Maar kun je een vulling als lemon curd 1 nacht buiten de koelkast bewaren?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_61377160
volgens mij niet, zit daar nie ei ofzo in?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 4 september 2008 @ 15:56:02 #162
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61377379
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
volgens mij niet, zit daar nie ei ofzo in?
Ja. Maar wat zou je dan als vulling moeten doen, als het buiten de koelkast moet omdat het in de koelkast weer niet goed is voor de MMF?
pi_61377407
geen idee, heb er geen verstand van
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 4 september 2008 @ 15:59:53 #164
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61377491
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vroeg het me ook af hoor .

Dat hele zachte vind ik walgelijk lekker trouwens. Misschien moet ik dit weekend maar alvast een proeftaart maken . Is dat biscuitspul in reguliere winkels te vinden? En heeft iemand dan een recept voor lekkere vulling? .
Die biscuit was toch kant en klaar te koop bij de AH?
Ik wil zondag ook een proeftaart maken, als die goed lukt ga ik dinsdagavond lekker mijn eigen bruidstaart maken
pi_61377862
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:47 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Leer het me shmoop! Waar begin ik, wat moet ik doen?!
Ik moet het zelf ook nog proberen, mijn kind!
Doe gek, probeer het, dan kan ik weer van jouw fouten leren.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_61381700
ik heb nu een taart al vanaf dinsdag in de koelkast staan, mét mmf. het ziet er nog prima uit
Saartje
pi_61383006
Ik heb in Londen het boek 'Cakes and cake decorating step by step' gekocht, geweldig! (Linkje naar waar je m in NL kan bestellen. Ik heb wel een iets andere uitgave.) Daar staan super veel tips in, recepten en voorbeelden.
pi_61383380
Wow, wat zijn jullie goed bezig in dit topic! Voor mij een tvp omdat ik het zelf binnenkort ook eens wil proberen.
pi_61384576
Brighteyes, biscuit deeg is zeg maar cakedeeg zonder boter. Ik heb zo even geen recept......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_61384803
biscuitdeeg is heel simpel. op 1 ei gaat 30 gram bloem, 30 gram suiker en een snufje zout
Eieren eerst in het water leggen om lekker op te warmen. Dan ei(eren) met suiker en zout net zo lang kloppen tot de structuur verandert. Dat kan 5 minuten zijn maar ook 10. Daarna bloem erdoor mengen (niet te hard kloppen) en in een ingevette bakvorm doen Bakken op 170 graden voor ongeveer 30 minuten
Saartje
  donderdag 4 september 2008 @ 20:59:29 #171
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61385060
Snoopy, ik heb ook kant en klare cupcakes van Euroshopper gekocht om te oefenen.

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie als vulling gebruiken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61385198
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
biscuitdeeg is heel simpel. op 1 ei gaat 30 gram bloem, 30 gram suiker en een snufje zout
Eieren eerst in het water leggen om lekker op te warmen. Dan ei(eren) met suiker en zout net zo lang kloppen tot de structuur verandert. Dat kan 5 minuten zijn maar ook 10. Daarna bloem erdoor mengen (niet te hard kloppen) en in een ingevette bakvorm doen Bakken op 170 graden voor ongeveer 30 minuten
Het is de bedoeling om het ei zolang te kloppen dat alle ei in schuim is veranderd. Ik vind dat moeilijk te beoordelen, dus klop ik het in een glazen kom. Dan kan ik zien of er nog ongeklopt ei op de bodem zit.
Als je er bloem doorheen doet, de bloem in gedeeltes op het deeg zeven en het er van beneden naar boven doorheen scheppen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_61394041
Leuk topic! Ben zelf ook een poosje aan het bakken geweest, maar inmiddels weer gestopt want ik groeide, ondanks dat ik toch probeerde m'n taarten door anderen op te laten eten, de wereld af.

Taarten bekleedt met fondant of marsepein kunnen best een poosje in de koelkast bewaard blijven. Liefst wel in een kartonnen taartdoos, want dat absorbeert het vocht.

Je kan als je met taarten versieren wil beginnen best klein beginnen, mogelijk met de spullen die je in huis hebt of die je in de supermarkt kan kopen of bij de hema ofzo. En het is best mogelijk om leuke dingen met weinig te maken:

Een van de dingen die ik wel aan kan raden is om biscuitmix kant en klaar te kopen. Het wordt toch net iets luchtiger en hoger dan wanneer je de mix zelf maakt. Ik heb een KitchenAid mixer, waarmee je best lang en goed mee kan kloppen/mixen. Maar de biscuitmix geeft toch een beter resultaat.

Zelf ben ik niet zo'n fan van MMF (alhoewel het lekkerder smaakt dan gewone fondant) en meng ik mijn fondant met marsepein. Het uitrollen doe ik altijd met hulp van wat maizena om het plakken tegen te gaan. Ik vind dat fijner werken dan met bakvet.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:41:22 #174
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61399014
Okee, ik denk dat ik zondag ga testen met kant en klare cupcakes en marshmellows. Voor mn collega's maandag
En dan doe ik dinsdag gewoon een kant en klare marmercake, dat kan toch ook gewoon? En dan MMF erover en versieren?
pi_61432276
Ik heb net m'n voorraad decoraties weer aangevuld. Normaal ga ik naar de Tafel van 18 in Utrecht maar ik was nu in Zevenaar en bij de molen hadden ze best een leuk assortiment. Ik heb nu pinguins van suiker, tof! Ik bak meestal batches van 50 a 70 cupcakes tegelijk voor de kerk, dus ik ga altijd hard door mijn taartspullen heen. Ik gebruik gewoon frosting van Duncan Hines, geen gezeur en verkrijgbaar in heel veel smaken en kleuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')