abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65260226
deel 1|deel 2|deel 3|deel 4|
deel 5|
cup⋅cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Linkjes naar shops waar je spullen kunt kopen:
De leukste taarten
Maak je taart

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65260250
Volgens mij was er nog geen nieuw deel, dus hier verder?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:04:41 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_65260475
das wel extreem opgemaakt hoe eet je dit op?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_65262314
Dat vraag ik mij ook regelmatig af. .
pi_65263173
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen. .
Ik doe altijd eerst de marsepein in stukjes verdelen die ik wel kan kneden, dan de kleurstof erdoor en dan al die stukken met elkaar vermengen... Daarna maak ik een rolletje en dat vouw ik dan dubbel en dan maak ik weer een rolletje, zo kneed ik het. Maar idd, de eerste keer had ik gigantisch pijn in m'n handen. Ik had er een week spierpijn van. De tweede keer had ik er niet zo'n last van.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:29:31 #6
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65264648
Woei, nieuw deel al weer! Mijn bestelling van de leukstetaarten is binnen . Marsepein, fondant, bakvormen, taartzaag, wat kleurstofjes, schrijfstiften en tylose.. Vanaf nu ga ik kunstwerkjes maken! (Al even een roosje geprobeerd van een oud restje MMF, maar dies wel heel rafelig geworden want tis helemaal uitgedroogd!!)

Maeghan: gebruik je handschoenen tegen de kleurstofvlekken?
pi_65264887
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:29 schreef TruIvy het volgende:
Woei, nieuw deel al weer! Mijn bestelling van de leukstetaarten is binnen . Marsepein, fondant, bakvormen, taartzaag, wat kleurstofjes, schrijfstiften en tylose.. Vanaf nu ga ik kunstwerkjes maken! (Al even een roosje geprobeerd van een oud restje MMF, maar dies wel heel rafelig geworden want tis helemaal uitgedroogd!!)

Maeghan: gebruik je handschoenen tegen de kleurstofvlekken?
Wat denk je zelf?

Zie al voor me dat ik op m'n werk de hele week met geel/roze/groengevlekte handen rondloop van het bloemetjes fröbelen.
pi_65276370
present...

vandaag mini cupcakes maken!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:04:24 #9
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65282450
Ik heb alleen maar ervaring tot nu toe met tokokleurstof en die had ik er zo weer afgewassen . Maar dit is wat serieuzer spul geloof ik

Succes Soares!
pi_65284052
Oef, ik heb weer echt zin in bakken! Binnenkort weer 's een en ander proberen (maar eigenlijk moet ik eerst de oven schoonmaken ).
pi_65285077
Ik zag net dat ze bij de Xenos allerlei suikerfiguurtjes verkochten om taarten etc. mee te decoreren: cijfers, dieren en (naar mijn mening nogal angstaanjagende...) clowns.

Hoe zijn je cupcakes geworden Soares?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_65286164
Handschoenen. Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben! .

Van die latextandartshandschoentjes trouwens? Die vind ik eigenlijk nogal eng. .
pi_65286356
Oh, ik heb trouwens een heel schattig minispringvormpje van 16 cm gekocht bij de HEMA. Ik eet nu al elke dag een stukje van de taart die ik zondag heb gemaakt en dat is evil.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:14:25 #14
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65287415
Die stinken ook zo!

[ Bericht 15% gewijzigd door TruIvy op 21-01-2009 16:31:25 (Nederlands is moeilijk) ]
pi_65295887
tis er niet meer van gekomen... missc van het weekend...

iemand ideeetje voor een vulling?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_65295942
Zucht, elke keer als ik hier wil posten gaat het niet goed Kijken of het nu lukt.

Maar die gewone latexhandschoenen ja, al gaan ze bij mij wel plakken, beetje vervelend. In een plastic zakje doen of kleine stukjes kleuren en dan samen mengen (is sowieso makkelijker) werkt ook erg goed. Ik heb trouwens een super goede rood gevonden van Sugarflair, had alleen een wat goedkopere bruin maar die blijft grijs :/
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:55:30 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65296023
Ik ga binnenkort een workshop doen, royal icing!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65296073
Chocola? Caramel (dulche leche)? Zwitserse room? Eeeeuhm... een stijve bavarois? (Dit vind ik allemaal lekker dus ik wil ze ook wel eten ^^)
pi_65296127
PM-girl!! Waar? Hoe duur? Linklink! Ik wil ook, maar ben nog maar een arm studentje.. Nog niet eens, over een half jaar pas, maar kun je nagaan
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:59:59 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65296204
Ik ga in Den Bosch, bij de taartwinkel. Ik ga met wat collega's. Het kost iets van 38 euro (deze workshop). De winkel is dan ook open, dus ik denk dat ik wel iets meer uit ga geven
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65296260
Okee! Ik ga eens kijken dan, moment ^^ Is voor mij wel erg ver weg maar wie weet!
pi_65297673
Ik ga ook een workshop volgen bij de taartwinkel, wel pas in april.

Welke maten vormen gebruiken jullie om een stapeltaart van drie hoog te maken?
pi_65297956
Ligt eraan voor hoeveel personen het is En of je veel versieringen op de rand wil aanbrengen. Ook verschilt het aantal duvels per grootte van de stapeltaartjes dus dat weet ik ook zo niet uit mijn hoofd Maar, ik zou zelf iets van 28 24 20 of 26 22 18 doen ofzo.. Of als je nog kleiner of smaller wilt kan dat natuurlijk ook
pi_65330961
Romantic Cakes van Peggy Porschen is een mooi boek! Ik twijfelde of ik het wat zou vinden, maar het zijn erg mooie taarten en koekjes met duidelijke uitleg en recepten. Ik weet alleen niet of ik het zelf zou kunnen maken maar dat is wat anders...
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:51:50 #25
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65333017
Deel 6 alweer
Ik ga binnenkort een treintjestaart maken voor een vriend die jarig is geweest (hij heeft een modelspoorbaan) maar ik twijfel of ik nou een taart maak in de vorm van een trein of een taart met treintjes erop...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')