quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Nouwk het volgende:
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag
@ Soares, leukHoe vond ie um?
@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:07 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest heeft geen diepvries....
Dat vind ik te veel gedoe, eerst splitsen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:28 schreef ColdFeet het volgende:
10 minuten op hoge snelheid mixen?![]()
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
ja!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Taartje het volgende:
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
Ik geloof dat ik de middelste heb, de kleine is wel heel erg 1-haps vond ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.
Ok, bedanktquote:
Lief! Maar enige ervaring tot nu toe is met taarten is uit pakjes, dus vrees dat er nog wel wat mislukkingen kunnen ontstaan.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:25 schreef Poezebeest het volgende:
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zitquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:09 schreef PM-girl het volgende:
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
O, dat heb ik even gemistquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:24 schreef Muck het volgende:
[..]
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit
Ok! Het is toch een leuke verzameling geworden zo!quote:Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef missy_c het volgende:
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Ik maak voor a.s. zondag een ajax taartquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:24 schreef Poezebeest het volgende:
Worden er geen taartjes meer gebakken?
Het zijn een soort stempeltjes, die je in de marsepein/fondant op je taart drukt. Door precies over de lijntjes die achterblijven te spuiten, worden al je versieringen hetzelfde, je hoeft in feite alleen nog maar over te trekkenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef Nouwk het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
Ik ga volgende week naar Den Bosch! Ik ben ook erg benieuwd wat we allemaal gaan doen, ik heb voor de icing workshop gekozen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:50 schreef Chell het volgende:
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
Eerst de buitenrandjes\ omtrek doen en daarna pas inkleuren. Meer tips heb ik zo niet...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:50 schreef Taartje het volgende:
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:11 schreef Taartje het volgende:
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
Hier kun je je niet versierde baksels showenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef sgattie het volgende:
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Je kunt vers eiwit gebruiken, maar dat wordt vaak afgeraden ivm bacterien etc. Gepasteuriseerde eiwitten zijn heel kort heel erg verwarmd, zodat je van die bacterien geen last meer hebt. Vroeger werd het verkocht bij de AH, maar nu helaas niet meer. Heb de mijne gehaald bij de Sligro, een voedselgroothandel. Het zit in een soort melkpak en ze hebben pakken van 1 en van 2 liter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |