abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66189271
Taarten en cupcakes decoreren
Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
Taarten en cupcakes decoreren #3 - met kant en klare kapsels
Taarten en cupcakes decoreren #4
Taarten en cupcakes decoreren #5
Taarten en cupcakes decoreren #6

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
pi_66189398
Ik gooide hem dicht, krijg alleen die fotootjes niet zo mooi naast elkaar als in het vorige topic.

Laatste reacties:
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Nouwk het volgende:
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag

@ Soares, leuk Hoe vond ie um?

@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:07 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest heeft geen diepvries....
pi_66189582
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
pi_66189736
Ik maak biscuit met behulp van een mix. Mix, eieren en water en dan mixen maar. Ik mix nooit precies 10 min, maar die van mij is tot nu toe altijd lekker luchtig geweest. Ik heb laatst zelf mix gemaakt met bloem enzo, maar die werd niet zo lekker luchtig als de mix en het was best wat werk. Ik hou het dus lekker bij de mix.
pi_66189844
ik gebruik moscovisch mix, vind die ook errug lekker voor biscuit. Precies goed! Ongeveer tien minuutjes mixen, iig tot het goed lobbig is ipv vloeibaar. Altijd warme eitjes. Maar met die mixen moet je wel minimaal 10 minuten mixen hoor En daarna de lucht er nog even uit en tis heerlijk.
pi_66189973
Nouwk, ben je nog bij de Taartwinkel langs geweest?
pi_66190072
Nee, we zaten half 4 in de auto, maar dikke files dus hebben half 6 niet gered
pi_66190212
Da's jammer!
pi_66191322
Terug Vind Taart!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_66191361
* insert Look, cupcakes plaatje hier
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66191719
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:28 schreef ColdFeet het volgende:
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
Dat vind ik te veel gedoe, eerst splitsen. . Ik klop dus gewoon in een warmwaterbad.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66193412
Komende zaterdag vertrek ik voor een paar dagen naar New York, en aangezien het taarten decoreren daar nog populairder is dan hier, leek het me wel leuk om daar wat inkopen te doen. Iemand enig idee in welke winkels ik bakspulletjes zou kunnen vinden?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_66193565
Gaaf Taartje! Ben heel benieuwd met welke spulletjes je allemaal terug komt!
pi_66193750
Ik zou je geen antwoord kunnen geven, maar ik ben wel heel jaloers op je, Taartje!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66195509
Ik heb er al ontzettend veel zin in. En heb zojuist vanalles gevonden op de website van Macy's, kijk nou:
http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=257219&CategoryID=31838
pi_66197529
hij vond het geweldig!!!

ga dit weekend weer maken... nu is een andere vriend jarig... nu ga ik de BH wat meer versieren...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_66225094
Ik heb die ronde kom van ikea gekocht, nu nog een goed excuus om een taartje te maken. Als de planning klopt kan ik binnen 48 uur een knalroze geboortetaartje voor mijn nichtje maken.
pi_66225839
Soares: geweldige tietentaart!

Haha, PZE, misschien moet je dan alvast een kapsel bakken, ben je er helemaal klaar voor wanneer het zover mocht zijn!

Gebruiken julile wel eens trempeersiroop? Ben benieuwd of dat echt een hoop verschil maakt. Het lijkt me dat het je zo beperkt ik je keuze voor vullingen, omdat je rekening moet houden met de smaak van de siroop. Of valt dat wel mee? !
pi_66232812
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.

Ik heb ook nog nooit getrempeerd, lijkt mij niet lekker, dus ook nog nooit over nagedacht om dat te gaan doen.
pi_66267283
Dit was een stukje van mijn eerste taartje:

Gevuld met zwitserse room en bosbessenjam en afgesmeerd met botercreme
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66285300
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
pi_66285362
Leuk _aurum_, ik vind de combinatie van het blanke kapsel met de paarse jam erg mooi.
pi_66289837
Vandaag weer een taart gemaakt, had deze week al gepuzzeld en het plaatje kwam mooi van de folie af.
De clowntjes aan de zijkant zijn van de Xenos. De taart is gevuld met slagroom en kersenvulling en bekleedt met marsepein.

*fotootjes weg*

[ Bericht 35% gewijzigd door Poezebeest op 21-02-2009 17:23:51 ]
pi_66292727
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Taartje het volgende:
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
ja!

Het was het kleinste bakvormpje wat je kan halen bij de hema. Met al die vulling en marsepein was ik bang dat 't te machtig zou worden.

En een klein taartje is makkelijker bekleden natuurlijk
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66293160
Wat mooi, poezebeest! Goed gelukt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66315874
Mooie taartjes weer hier!
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.

Ik geloof dat ik de middelste heb, de kleine is wel heel erg 1-haps vond ik.
pi_66316707
Ik heb een taartvormpje van 12 cm doorsnede En ik vroeg me af hoelang je biscuit dan moet bakken?
pi_66321593
ik denk een minuut of 20
pi_66327016
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:35 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk een minuut of 20
Ok, bedankt Maar als het niet lukt is het natuurlijk ook geen ramp, zo'n klein bakvormpje is zo weer gevuld
Ik was sowieso van plan er minimaal 2 te maken.
pi_66327389
Ik ga morgen aan de slagom de taart voor m`n dochters verjaardag te maken. Heb hem al helemaal in m`n hoofd
Saartje
pi_66327495
Even een tvp, wil ook een taart bakken. Eerst moed verzamelen..
pi_66339956
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
pi_66364451
Na een tijdje mee te hebben gelezen, ga ik het vandaag zelf erop wagen. Maar ik ga voor de cupcakes. Klein beginnen, Maar nu vroeg ik mij af. Bij die cupcakes die toefjes is dat gewoon slagroom of gebruik je hier iets anders voor?
Soul shine, it's better than sunshine, it's better than moonshine, damn sure better than rain!
pi_66367481
Yeah mijn eerste portie mmf is gelukt:) Tenminste het smaakt lekker...
Maar wat een plakzooi zeg, ik dacht even dit gaat nooit goedkomen.. Ben denk ik iets te snel begonnen met de hand te gaan kneden..
Soul shine, it's better than sunshine, it's better than moonshine, damn sure better than rain!
pi_66368344
ik ben nog steeds bang om mmf te maken... en missc komt het ook wel omdat ik gewoon dol ben op marsepijn...
pi_66374740
Ik gebruik ook alleen maar marsepein, vind dat gewoon lekker en kom daar goed mee uit de voeten.
pi_66377395
Ik lust geen marsepein, wordt er zo misselijk van. Dus ik was blij met deze oplossing.
Ze zien er heerlijk uit, nu nog maar afwachten hoe ze smaken.
Al zijn ze wel heel klein. Volgende keer maak ik gewoon beslag voor 12 en verdeel het over 6...
pi_66378829
heb je een foto gemaakt?
pi_66378956
Om je vraag nog te beantwoorden: die toef is vaak geen (aangevette) slagroom maar botercreme En foto's! Zowel als de taart voor de dochter als de CC's
pi_66379086
ik heb ook nog cc gemaakt... met mijn buurmeisjevan 7 samen...

kleintjes met een vulling van mokka en choco ganache
4 grote met choco ganache vulling en een lekkere toef mokka
en 5 hot pink glazuur met jam vulling

ff foto zoeken
pi_66379100
Voor volgende keer, met zo'n toef doen.. Ik heb wel foto's, maar moet die nog op de computer zetten en dan ook nog even uitzoeken hoe ik ze hier kan plaatsen... Foto's volgen dus nog..
pi_66379771

tadaaaaa
pi_66382739
Toffe plaatjes!

Binnenkort wil ik een taart maken voor een jarige vriendin, als verrassing. Als ik nou een chocolade taart bak, is het dan teveel als ik er ook nog chocholade opsmeer? Of kan ik dan beter een ander kleurtje glazuur nemen?

Btw: hoe maak ik lekkere glazuur? Iemand een simpel receptje?
pi_66382851
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:25 schreef Poezebeest het volgende:
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
Lief! Maar enige ervaring tot nu toe is met taarten is uit pakjes, dus vrees dat er nog wel wat mislukkingen kunnen ontstaan.
pi_66383279
Je hebt ook biscuitmixen die heeeerlijk zijn hoor.. Chocotaart met ganache overgieten (choco+slagroom) is goed te doen hoor. Een frisse of fruitige vulling (of caramel.. jum..) is dan erg lekker!
pi_66384981
Mmmm, ziet er lekker uit Soares!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:19:34 #47
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66408213
Nouwk, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik ook vergeten ben de eieren in warm water te leggen, dat kan ook een oorzaak zijn.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66408885
Wat gezellig Soares!
pi_66470499
*Schopt het topic* Leef! Leef!

Zo meteen wordt er hier een taartje, of nouja twee dan, er zit een meptaartje bij, opgehaald Plus nog fototje van de taart van mijn moeder's 50ste verjaardag en een disneytaart.. Met een gewonde donald, die een nachtje met de kat bijna niet overleefd had.. Maar ach, een beetje mislukt is ook mooi

Edit: Ze waren er heel blij mee, meisje was helemaal beduusd haha, wat schattig!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nouwk op 26-02-2009 09:27:38 ]
pi_66480193
Ja! Er zit weer leven in! Ik ben weer terug uit New York, leven in de brouwerij!

Leuke taartjes Nouwk! De geboetseerde Disneyfiguurtjes zijn echt heel mooi geworden. Hoe lang ben je daar nu mee bezig, per figuurtje?

Ik ben in New York naar de Sugarroom (www.sugarroom.com) gweest, en die winkel is echt ge-wel-dig. Kasten en wanden vol met alles wat je kunt bedenken op het gebied van taarten decoreren. En veel voordeliger dan in NL. Ben dan ook even flink los gegaan! De buit:

* Emmertje rolfondant
* Schrijfstiften in verschillende kleuren
* Pakket met 12 potjes kleurstof, alle kleuren van de regenboog
* Ronde springvorm, extra hoog
* Uitsteker om strikken te maken
* Smoother
* Tylose
* Sjablonen om in fondant te drukken, zodat alle spuitversieringen hetzelfde worden

Rolfondant zorgde nog voor wat gedoe bij de grens: ik moest de strenge douanemevrouw eerst heel goed uitleggen wat er toch in dat emmertje zat, vervolgens werden er twee chemische tests o.i.d mee uitgevoerd, voordat ik door mocht lopen. Potje tylose, toch ook vrij verdacht wit poeder werd niet opgemerkt. Dat dan weer wel haha. Eerste taart om met m'n nieuwe spulletjes te gaan versieren staat in de oven, heb er zin in!
pi_66480890
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:50 #52
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66517085
Ik heb inmiddels contact gehad met Friesche vlag, en die hebben sowieso nog nooit gehoord van Dulce de Leche, maar na even zoeken op internet, raden ze mensen toch ten strengste af om het te maken door blikjes te verwarmen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:09:09 #53
94046 PM-girl
pi_66518705
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:24:59 #54
112545 Muck
pi_66519396
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:09 schreef PM-girl het volgende:
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit

edit: vanaf hier
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:25:56 #55
94046 PM-girl
pi_66519436
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:24 schreef Muck het volgende:

[..]

ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit
O, dat heb ik even gemist
Jeetje, dat is niet tof! Sterkte ermee!
*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:39:33 #56
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66520014
tvp-tje
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66526574
pi_66531672
Ziet er smakelijk uit, Soares!
pi_66531749
Ik kwam tijd tekort om de bovenste nog van roosjes te voorzien
Maar hij was lekker en daar gaat het om
Saartje
pi_66532618
Leuk Maneki! Ik hou van stapeltaarten, durf het zelf nog niet aan, eerst wat meer oefenen.
Hoe heb je die rand (dat gevlochten gebeuren zegmaar) gedaan?

Muck; beterschap met je brandwonden! Balen zeg.
Is het geen optie om die kant en klare Dulce de Leche (met blauw en wit in een glazen pot) te gebruiken om te vullen of vergelijk ik nu appels met peren?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_66538011
Kijk vaak mee.. leuke taartjes..
Heb zelf wel pogingen gewaagt, maar ik word er niet erg handig in.

eerste en laatste creatie met marsepein
Life is short, eat dessert first.
pi_66538051
Soares: Ziet er lekker uit!
Maneki: Leuke taarten!
Missy-C: Ziet er ook erg lekker uit!

Muck: Heb je nog veel last van je hand of gaat het wel alweer beter? In ieder geval veel beterschap!
Ze hebben bij de AH dulce de leche in potten staan bij de zoetwaren, naast de bebogeen. Ik heb me er echter nog niet aan durven te wagen omdat ik bang ben dat het tegen valt.

Mijn creatie van vandaag:

Gevuld met een laag bokkenpootjescreme en bonbonbloc-creme. Was alleen even vergeten dat je slagroom die niet goed is afgekoeld niet stijf geklopt krijgt
Diegene waarvoor de taart is wilde hem niet bedekt hebben met marsepein, was m te machtig. Dus botercreme en nougatine-nootjes erop en voor de kleurtjes en de leuk toch wat marsepein erbij.

Weet iemand trouwens hoe ik er voor kan zorgen dat de "draad" die uit de sugarcraftgun komt niet zo rafelig is? Of moet ik de marsepein gewoon goed zacht kneden?
  zondag 1 maart 2009 @ 20:50:26 #63
94046 PM-girl
pi_66594215
Geweldige taartjes hierboven zeg!
Missy C, wat vind je zelf niet goed gelukt aan je cakejes? Ik vind ze er mooi uitzien.
*
pi_66595076
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Life is short, eat dessert first.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:10:28 #65
94046 PM-girl
pi_66595142
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef missy_c het volgende:
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Ok! Het is toch een leuke verzameling geworden zo!
*
pi_66656488
Het is een beetje stil hierzo! Worden er geen taartjes meer gebakken? Ik ga voor vrijdag een theepot proberen te maken en voor zaterdag een bloemenmandje... Resultaat zal snel hier volgen.
pi_66668680
Ik moet weer eens een bestelling plaatsen bij de Leukste taarten ofzo, mijn voorraad marsepein en versierdingen zijn op en mijn tijd ook een beetje

Poezebeest; succes! Ben benieuwd naar de resultaten!
I found myself alone,
pi_66696456
Leuke taartjes heb ik weer voorbij zien komen
Varkentjescupcakes
Die van jou zie ik niet poezebeest?

Deze taart is voor een vriend van me die bijna jarig is. (Hier was ie net klaar dus zat nog onder de poedersuiker)

pi_66700121
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:24 schreef Poezebeest het volgende:
Worden er geen taartjes meer gebakken?
Ik maak voor a.s. zondag een ajax taart
pi_66731589
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef Nouwk het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
Het zijn een soort stempeltjes, die je in de marsepein/fondant op je taart drukt. Door precies over de lijntjes die achterblijven te spuiten, worden al je versieringen hetzelfde, je hoeft in feite alleen nog maar over te trekken
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 maart 2009 @ 18:54:13 #71
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66737351
Ik ga 11 april een workshop doen Ik ben aangestoken door een vriendin van me, die echt prachtige dingen maakt en nu gaan we met een groep meiden dus zo'n workshop doen.

Ik ben echt heeeeel benieuwd of het me een beetje lukt. Ik was vroeger altijd degene met de meest rommelige knutselwerkjes bij handvaardigheid, maar het lijkt me zo tof om te kunnen!
pi_66747069
Wat voor een workshop en waar??
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 maart 2009 @ 23:50:56 #73
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66750612
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:11:23 #74
94046 PM-girl
pi_66765727
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:50 schreef Chell het volgende:
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
Ik ga volgende week naar Den Bosch! Ik ben ook erg benieuwd wat we allemaal gaan doen, ik heb voor de icing workshop gekozen.
*
pi_66792721
Wat leuk! Ik ga op 18 april een workshop doen in Den Bosch, volgens mij ga ik puzzelen :-)
pi_66803505
Ik.. ga niet.. En ben wel jaloers!
pi_66813479
pi_66816053
nice!!!
pi_66840873
Mooie Ajaxtaart!

Ik heb gisteren een verjaardagstaart gedecoreerd, maar ben helaas vergeten een foto te maken. Had zo'n kant en klaar kapsel van de AH gehaald. Een beetje valsgespeeld dus, maar het scheelt wel stress als het binnen twee uurtjes klaar moet zijn
  zondag 8 maart 2009 @ 22:13:42 #80
112545 Muck
pi_66841776
Leuk gedaan trusten
pi_66863219

kokoscakes met frambozen erin en chocoglazuur
pi_66864032
Mooie taart Trusten!

Ziet er erg lekker uit Soares, krijg er gewoon trek van...
pi_66938107
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
pi_66938473
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:50 schreef Taartje het volgende:
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
Eerst de buitenrandjes\ omtrek doen en daarna pas inkleuren. Meer tips heb ik zo niet...
pi_66991890
Net een klein boltaartje gemaakt met zo'n sierrandje. Dat is nog best moeilijk zeg. Zal van 't weekend de foto uploaden, heb nu geen zin meer
I found myself alone,
pi_67000013
Gisteren wat geexperimenteerd met royal icing. De hartjes vind ik best goed gelukt, het groene glazuur was achteraf gezien een beetje te dik. Het duurde allemaal ook iets langer dan ik had verwacht, dus let niet teveel op de creaties die ik in mijn verveling heb gemaakt (groene klodder enzo... )

pi_67002108
Lief
pi_67003274
Ik vind ze leuk Taartje
pi_67018741
Leuk Taartje, ziet er vrolijk uit!

Hier mijn mini-boltaartje, gevuld met dulce de leche. Gemaakt voor een collega. Oordeel: 'Dit is errug lekker'

En ik heb pas ook koekjes gebakken en versierd met icing (daarna konden ze de prullenbak in: veel te droog )

O ja, en mijn meest recente bestelling van de leukste taarten webshop
I found myself alone,
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:24:57 #90
94046 PM-girl
pi_67040463
De workshop was leuk! Veel geleerd ook, uiteindelijk lukte het me om mooie bloemetjes te spuiten.
Tenzij ik een makkelijk (met makkelijk aan te komen ingrediënten) recept vind, ga ik wel aan de kant en klaar icing.
*
pi_67041191
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Ik zeg ik hou der van
pi_67041932
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:55:59 #93
94046 PM-girl
pi_67043220
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:11 schreef Taartje het volgende:
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
*
pi_67043300
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef sgattie het volgende:
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Hier kun je je niet versierde baksels showen
[Centraal] Zelfgemaakt gebak #2
pi_67049009
ik show mijn niet versierde dingetjes ook hier... is dat erg?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:16:06 #96
94046 PM-girl
pi_67049270
Wat een geweldige cursusruimte was het trouwens in Den Bosch! Helemaal PIP-studio-achtig ingericht! Super vrolijk. En een goed uitgeruste taartbak keuken zeg, wauw!
*
  zondag 15 maart 2009 @ 21:16:24 #97
94046 PM-girl
pi_67083030
Moest eigenlijk zwart-wit worden, maar op den duur was ik ook blij met grijs! Er moet nog een randje onderaan gespoten worden.
*
  zondag 15 maart 2009 @ 22:40:22 #98
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67086333
Netjes PM
Saartje
pi_67093888
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
Je kunt vers eiwit gebruiken, maar dat wordt vaak afgeraden ivm bacterien etc. Gepasteuriseerde eiwitten zijn heel kort heel erg verwarmd, zodat je van die bacterien geen last meer hebt. Vroeger werd het verkocht bij de AH, maar nu helaas niet meer. Heb de mijne gehaald bij de Sligro, een voedselgroothandel. Het zit in een soort melkpak en ze hebben pakken van 1 en van 2 liter.

Heb het voor het eerst gebruikt bij de koekjes en vond het een groot succes. Met zo'n 10 seconden mixen heb je al super stevig schuim!
pi_67141666
Ik heb 't elders al gepost ; mijn lief en ik gaan trouwen

Alleen zie ik 't niet zo zitten om zelf mijn bruidstaart te maken. Iets met stresslevels enzo

Kan iemand mij een goede betaalbare taartenmaker aanraden in de buurt van Schiedam?

Ik heb taart nodig voor ongeveer 75 man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')