Eerst de buitenrandjes\ omtrek doen en daarna pas inkleuren. Meer tips heb ik zo niet...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:50 schreef Taartje het volgende:
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:11 schreef Taartje het volgende:
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
Hier kun je je niet versierde baksels showenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef sgattie het volgende:
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Je kunt vers eiwit gebruiken, maar dat wordt vaak afgeraden ivm bacterien etc. Gepasteuriseerde eiwitten zijn heel kort heel erg verwarmd, zodat je van die bacterien geen last meer hebt. Vroeger werd het verkocht bij de AH, maar nu helaas niet meer. Heb de mijne gehaald bij de Sligro, een voedselgroothandel. Het zit in een soort melkpak en ze hebben pakken van 1 en van 2 liter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |