Wauw, Mr-Z! Erg mooi!! Mijn complimenten!
Hmpf, even m'n frustratie uiten...
Ben vandaag op zoek geweest naar iets om m'n fondant op uit te rollen/te kneden, zonder dat het af zou geven of dat het fondant de putjes van het aanrecht of de tafel zou krijgen...
Nou was mijn eerste gedachte een soort van mat. Dus, ik met goede hoop naar de Xenos, in de stad, die hadden alleen maar kleine matjes voor in de oven... Daarna ging ik naar de hobbywinkel, om te kijken of ze, ze daar misschien hadden. Maar die mevrouw had alleen een snijmat, en dat ding was een meter bij een meter, en verdorie 55 euro. Mooi dus dat ik dat niet ging betalen. Die vrouw gaf me de tip om bij een bouwmarkt te vragen of zij misschien iets hadden. Dus ik naar de Formido, kwam ik daar tegen wat ik zocht. Tafelzeil! Kijk ik naar het prijskaartje, val ik zowat flauw. 20 euro per meter!! Het huilen stond mij echt nader bij dan het lachen. Teleurgesteld droop ik af naar huis, en mijn vader vertelde me dat ik wel even bij de Leen Bakker kon kijken. In de stad hebben we een winkelpark, De Centrale, dus daar heen gegaan. Leen Bakker had het niet. Kwantum had het niet. Blokker had het niet. Uiteindelijk de Praxis ingelopen, "Meneer, heeft u ook tafelzeil..?" dat hadden ze niet. Ik stond op het punt rechtsomkeert te maken en weg te lopen, toen hij zei dat hij wel even het grote filiaal aan de andere kant van de stad zou bellen. Heeft ie voor me gedaan, en daar hadden ze het. Ik kon 'm wel zoenen! Natuurlijk was ik mijn mijn enthousiaste kop vergeten om te vragen hoeveel het daar koste. Dus ik bellen toen ik thuis kwam, koste het daar maar 9 á 10 euro per meter! Daar had ik het wel voor over, ik naar de andere kant van de stad gefietst, (ik was om twee uur vertrokken, en dit is dus al om kwart over 7 's avonds) hele aardige jongeman die me hielp met afsnijden. Heeft er zelfs nog een stukje bij gedaan, en gewoon een meter op geschreven. Uiteindelijk was ik met het bonnetje wat deze week in de folder zit maar 7,16 kwijt! Ik was zooo blij! Formido, steek dat tafelzeil maar op een plekje waar de zon nooit schijnt!
Morgen beginnen met taart bakken. Yay!