abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84676368
Prachtig zijn ze geworden DaD! Echt hele mooie kleuren zo, het blauw knalt echt

En :o ik heb gisteren cupcakes gemaakt met precies dat kringeltje en precies dat bloemetje :o . Wel in een andere kleur, maar toch toevallig!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_84676438
Die blauw is Sky blue van Americolor. Ik O+ Americolor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_84688360
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

M'n tweede bruidsopdracht. Een aansnijtaartje en 30 cc's.
Wat een mooie! O+ En een schitterende kleur blauw.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84688948
Mijn eerste serieuze poging tot cupcakes decoreren (deels ook enthousiast gemaakt door alles wat ik hier heb gezien, deels was het enthousiasme al aanwezig ;)). Ik had zelf MMF gemaakt ( wat een ROTwerk btw :P), en de botercreme (1:1) viel erg paars/roze uit ipv rood zoals op het flesje stond ;) Maar iedereen vond ze lekker, dat is het belangrijkste toch :D

Voor de dingen die ik wil maken zal ik eerst moeten investeren in wat goede materialen, maar goed... je moet ergens beginnen he :@
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_84694725
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt, lieverds! Ik hoop maar dat het bruidspaar zelf er ook blij mee was. :).
Zeker wel O+ prachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
pi_84695381
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:38 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Zeker wel O+ prachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
Joepie! *O*.
pi_84695704
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!

Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.

De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
pi_84698249
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

echt prachtig O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_84730300
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat ziet er tof uit :o :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84730569
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:20 schreef het-is-mij het volgende:
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!

Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.

De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.

Chickert, ik vind ze leuk hoor! Heb alleen wel een beetje het gevoel alsof ik aangestaard word. :+. En dat je je mmf moeilijk rood kreeg kan kloppen, rood en zwart zijn de moeilijkste kleuren om zelf te maken.

En bedankt voor de reacties allemaal. :).
pi_84730878
Hahaha, ja, mijn bloemetje is inderdaad meer freaky oog geworden :P

De MMF heb ik niet gekleurd, daar heb ik gewoon roze en witte marshmellows voor gebruikt. De botercreme was qua kleur niet zo goed gelukt... denk dat de kleur niet puur blijft door het gelige van de boter ofzo? Heb namelijk ook een keer het groen proberen te maken, maar dat werd zo'n ranzig kleurtje dat ik het maar in de vuilnisbak heb gedeponeerd :D Kun je botercreme maken met crisco... dat is toch echt wit spul?

Ik vind jouw taartje en cc's er ook super uitzien O+! Zoals ik al zei, ik moet maar eens wat materialen aanschaffen zodat ik ook een échte serieuze poging tot decoreren kan doen ;) :D
pi_84730948
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
pi_84731138
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
Joh! :D Haha, dan moet ik dat doen ipv boter smelten in de magnetron en poedersuiker erdoorheen mengen _O- Kun je dan eerst de boter witkloppen en daarna met een vork ofzo de poedersuiker erdoorheen mengen? De allereerste keer dat ik botercreme heb gemaakt probeerde ik het wel met de mixer maar toen was de hele keuken wit :P
pi_84731270
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten? :@.

Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
pi_84731988
Dames, jullie zijn hier de experts. Ik ga straks een taart bakken en in het recept (engels :P ) wordt gesproken over icing sugar. Als ik ga googlen kom ik op poedersuiker uit. Wat voor suiker gebruiken jullie daarvoor? Het spul wat ook op de pannekoeken gaat of kan ik beter wat anders nemen? Iig iets wat in de supermarkt te krijgen is ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84732054
Het spul wat er ook voor de pannekoeken is!
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:11:16 #42
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84732055
Ik denk dat het het meeste lijkt op poedersuiker ja.
Zelf gebruik ik in recepten basterdsuiker ipv gewone suiker, omdat dat een wat zachter resultaat geeft :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84732101
Top. Dank voor de toelichting :9 Straks aan de bak dan maar :D
pi_84733062
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.

oke dank je voor de reactie.
Ik dacht ook al, dat scheelt een boel frustratie en mislukte biscuits om daar een keer wat geld aan uit te geven want vind het wel leuk.
DAcht, eerst ff aan de experts vragen........
pi_84734296
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die blauw is Sky blue van Americolor. Ik O+ Americolor.
Ik zat er al aan te denken om, als mijn kleurstofjes op zijn, (moeten ze eerst nog binnen komen. Morgen!) Americolor te bestellen. Je hebt me overtuigd! Het is goedkoper dan wat ik nu besteld hebt, maar als ik jouw creatie zo zie, is het nog mooi ook!! Ik heb zelf Sky Blue (en ook andere kleurtjes) van Sugarflair Paste Colors besteld. Hopelijk geven die net zo'n mooi resultaat!
pi_84736303
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten? :@.

Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
Ja, ik heb echt botercreme gemaakt door boter te smelten en de poedersuiker er doorheen te 'roeren' :')... vervolgens weer hard laten worden voor gebruik.

Niet de goede methode? _O-

Haha, volgende keer dus gewoon op kamertemperatuur laten komen en met een theedoek eroverheen mixen?
pi_84745945
Inderdaad een theedoek erover. Ik mix de boter altijd eerst een beetje zacht, dan steeds een beetje poedersuiker erbij. Sowieso nooit de hele hoeveelheid poedersuiker ineens erbij, dat geeft een poedersuikerexplosie waar theedoeken ook maar met moeite tegen kunnen O-)
A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:46:54 #48
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_84753929
vandaag hebben we weer twee creaties gemaakt:

Taarten 28 cm, gemaakt van kapsel, 2 lagen gevuld met gele room, verse aarbeien en met cointreau getrempeerd. gemaskeerd met botercreme.

Afgewerkt met rolfondant en marsepein.
pi_84754263
Wat erg gaaf zeg :o Ik heb vandaag een Sachertorte geprobeerd te maken. Hij is op zich niet eens zo onaardig gelukt, maar jullie zijn echt een stuk beter dan ik hierin _O-
pi_84786995
Wauw, Mr-Z! Erg mooi!! Mijn complimenten!

Hmpf, even m'n frustratie uiten...
Ben vandaag op zoek geweest naar iets om m'n fondant op uit te rollen/te kneden, zonder dat het af zou geven of dat het fondant de putjes van het aanrecht of de tafel zou krijgen...
Nou was mijn eerste gedachte een soort van mat. Dus, ik met goede hoop naar de Xenos, in de stad, die hadden alleen maar kleine matjes voor in de oven... Daarna ging ik naar de hobbywinkel, om te kijken of ze, ze daar misschien hadden. Maar die mevrouw had alleen een snijmat, en dat ding was een meter bij een meter, en verdorie 55 euro. Mooi dus dat ik dat niet ging betalen. Die vrouw gaf me de tip om bij een bouwmarkt te vragen of zij misschien iets hadden. Dus ik naar de Formido, kwam ik daar tegen wat ik zocht. Tafelzeil! Kijk ik naar het prijskaartje, val ik zowat flauw. 20 euro per meter!! Het huilen stond mij echt nader bij dan het lachen. Teleurgesteld droop ik af naar huis, en mijn vader vertelde me dat ik wel even bij de Leen Bakker kon kijken. In de stad hebben we een winkelpark, De Centrale, dus daar heen gegaan. Leen Bakker had het niet. Kwantum had het niet. Blokker had het niet. Uiteindelijk de Praxis ingelopen, "Meneer, heeft u ook tafelzeil..?" dat hadden ze niet. Ik stond op het punt rechtsomkeert te maken en weg te lopen, toen hij zei dat hij wel even het grote filiaal aan de andere kant van de stad zou bellen. Heeft ie voor me gedaan, en daar hadden ze het. Ik kon 'm wel zoenen! Natuurlijk was ik mijn mijn enthousiaste kop vergeten om te vragen hoeveel het daar koste. Dus ik bellen toen ik thuis kwam, koste het daar maar 9 á 10 euro per meter! Daar had ik het wel voor over, ik naar de andere kant van de stad gefietst, (ik was om twee uur vertrokken, en dit is dus al om kwart over 7 's avonds) hele aardige jongeman die me hielp met afsnijden. Heeft er zelfs nog een stukje bij gedaan, en gewoon een meter op geschreven. Uiteindelijk was ik met het bonnetje wat deze week in de folder zit maar 7,16 kwijt! Ik was zooo blij! Formido, steek dat tafelzeil maar op een plekje waar de zon nooit schijnt!

Morgen beginnen met taart bakken. Yay!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')