quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb er volgende week eentje, ook om het uiterlijk e.d. van de taart te bespreken natuurlijk, en ik wilde ze eigenlijk gewoon wat dingen 'los' laten proeven. Beetje fondant, marsepein, verschil tussen botercrème en slagroom, op die manier.
Ik weet alleen nog niet of dat een goed idee is..
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hmja ieder moet het natuurlijk voor zich weten..maar je hebt al genoeg werk aan zo`n taart.
En als ze hem gevuld willen met champagnecreme kun je dat 2 keer maken, 1x om te laten proeven en 1x om te vullen..
Oh, wat zijn ze weer mooi!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n tweede bruidsopdracht. Een aansnijtaartje en 30 cc's.
Ik maak wat mensen willen. Razz was erg duidelijk in wat ze wilde (kleuren, bloemen zoals op een andere taart die ik had gemaakt, dat kringelmotief, etc.), terwijl sigme alleen maar had gevraagd om iets vrolijks, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, wat zijn ze weer mooi!Lekker strak en toch veel detail, heel chic.
Hoe werkt dat eigenlijk met ontwerpen? Heb jij een lijst van standaardontwerpen ofzo waar mensen uit kunnen kiezen, of vertellen zij wat ze ongeveer willen en bedenk je dan zelf iets?
Wat een mooie!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker welquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt, lieverds! Ik hoop maar dat het bruidspaar zelf er ook blij mee was..
Joepie!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zeker welprachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
echt prachtigquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er tof uitquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:20 schreef het-is-mij het volgende:
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!
Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.
De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
Joh!quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
oke dank je voor de reactie.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.
Ik zat er al aan te denken om, als mijn kleurstofjes op zijn, (moeten ze eerst nog binnen komen. Morgen!) Americolor te bestellen. Je hebt me overtuigd! Het is goedkoper dan wat ik nu besteld hebt, maar als ik jouw creatie zo zie, is het nog mooi ook!! Ik heb zelf Sky Blue (en ook andere kleurtjes) van Sugarflair Paste Colors besteld. Hopelijk geven die net zo'n mooi resultaat!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die blauw is Sky blue van Americolor. IkAmericolor.
Ja, ik heb echt botercreme gemaakt door boter te smelten en de poedersuiker er doorheen te 'roeren'quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten?.
Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
Ik had bij de Blokker gevraagd. Maar die hadden het dus niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, Saruna.Maar... tafelzeil is toch ook gewoon bij Blokker te koop? Bij de onze hangen er tenminste een stuk of 5 soorten op zo'n rol.
DaD wat mooi!
Ik heb gisteren mijn bestelling binnengekregen van Cakesupplies, ik kan haast niet wachten tot ik m'n nieuwe rolstokken kan uittesten (summersale!) en ik had ook o.a. een taartvorm van 15 cm gekocht. Handig voor tussendoortaartjes.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:21 schreef LeNeHe het volgende:
Holy Goat, lieve taartjes!
En Saruna, je gaat met sprongen vooruit zo te zien.
Thnx, de volgende keer ga ik je tip echt gebruiken! Ik had het eerste taartje op een rond blik gezet, en toen rond gesneden. De tweede had ik op een bord gezet en toen gesneden, dat ging al wat beter. Maar ik ga jouw tip echt gebruiken! Super bedankt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:28 schreef Taartje het volgende:
Wat goed Saruna, je ziet bij de tweede taart al de grote vooruitgang! Nog een paar taarten en je bakt als een professionalBij de eerste taart zie ik dat de onderrand een beetje rafelig is. Mijn tip: afsnijden met een pizzames. Daarmee kun je heel makkelijk in één beweging rond!
Dankjewel!quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:50 schreef emss het volgende:
Vraagje... hoe blijven jullie slank bij deze hobbie? Ik moet toch alles echt wel proeven, en aaargh... het is moeilijk om niet aan te komen.
Bekijk deze eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=26350quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kom er niet meer uit bij al die sites
Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn
Wat moet ik precies bestellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |