abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:46:56 #1
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84605117
D`n oude: Taarten en cupcakes decoreren # 19

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:49:46 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84605256
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb er volgende week eentje, ook om het uiterlijk e.d. van de taart te bespreken natuurlijk, en ik wilde ze eigenlijk gewoon wat dingen 'los' laten proeven. Beetje fondant, marsepein, verschil tussen botercrème en slagroom, op die manier.

Ik weet alleen nog niet of dat een goed idee is. :+.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hmja ieder moet het natuurlijk voor zich weten..maar je hebt al genoeg werk aan zo`n taart.
En als ze hem gevuld willen met champagnecreme kun je dat 2 keer maken, 1x om te laten proeven en 1x om te vullen..
pi_84605753
Gelukkig heb ik een vrij simpel systeem voor wat betreft de vullingen die ik aanbied. Daar heb ik ze een aantal uit laten kiezen, en meer gaan ze dus ook niet proeven.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:00:50 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84605789
Ok dan is het misschien anders.
En ik ben gewoon een lui varken, dat ook :P
pi_84610844
Vrijdag even kijken bij de blokker dan :) voor zo bakvorm
pi_84639297
Ik heb een goede how-to gevonden op deleukstetaarten.nl
http://www.deleukstetaarten.nl/howto/9/Roosjes
Hoeft natuurlijk niet met marshmallowfondant, het kan ook met rolfondant en met marsepein, binnenkort uitproberen! *O*
pi_84661123
Heeft iemand een foto van hoe het er uit ziet als een kind bezig is met een meptaartje?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:27:51 #8
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84661520
Hangt er van af wat je er mee wil doen ;)
pi_84663044
Ben benieuwd naar de binnenkant, heb nooit eerder zo iets gezien.
pi_84663191
Hoe de binnenkant eruit ziet is afhankelijk van hoe 'ie gevuld is natuurlijk. Maar in principe is het net als een normale taart hoor.
pi_84663310
En het kindje slaat dan op de taart?
pi_84663574
Jup, en grijpt er lekker met z'n handjes in om.
pi_84663612
Maar dat kan toch ook gewoon met een puntje taart of begrijp ik er nu niets van :P?!
pi_84663758
Is toch leuk, een eigen taartje voor je eerste verjaardag? O+.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:29:46 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84664086
Dat ziet er dan zo`n beetje zo uit :9
pi_84670706
@foto hierboven: wat ontzettend schattig!!! *; Haha, ze geniet er echt van!

Trouwens, ik heb een andere webshop gevonden dan DLT. www.taartendecoratie.nl is wat goedkoper, ik heb ongeveer 4-5 euro bespaard op mijn bestelling. Ik hoop dat het snel binnen is, kan ik beginnen! Ik ga een welkom-terug-taartje maken voor de ouders van m'n vriend die al bijna 3 weken op vakantie zijn.
pi_84673850

M'n tweede bruidsopdracht. Een aansnijtaartje en 30 cc's.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:42:40 #18
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84673912
Strak! Erg netjes :Y
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:52:55 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84674231
DaD, wat prachtig weer _O_
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:55:01 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84674297
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:52 schreef LadyBlack het volgende:
DaD, wat prachtig weer _O_
Niet meer actief op Fok!
pi_84674350
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh, wat zijn ze weer mooi! O+ Lekker strak en toch veel detail, heel chic.

Hoe werkt dat eigenlijk met ontwerpen? Heb jij een lijst van standaardontwerpen ofzo waar mensen uit kunnen kiezen, of vertellen zij wat ze ongeveer willen en bedenk je dan zelf iets?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_84674496
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, wat zijn ze weer mooi! O+ Lekker strak en toch veel detail, heel chic.

Hoe werkt dat eigenlijk met ontwerpen? Heb jij een lijst van standaardontwerpen ofzo waar mensen uit kunnen kiezen, of vertellen zij wat ze ongeveer willen en bedenk je dan zelf iets?
Ik maak wat mensen willen. Razz was erg duidelijk in wat ze wilde (kleuren, bloemen zoals op een andere taart die ik had gemaakt, dat kringelmotief, etc.), terwijl sigme alleen maar had gevraagd om iets vrolijks, bijvoorbeeld.

Maar ik heb wel redelijk een eigen stijl, dus met een aanvraag voor een K3-taart (ik zeg maar wat) zul je me niet zo blij maken.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:06:30 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84674608
wat mooi DaD!
Kwak
pi_84674761
Bedankt, lieverds! Ik hoop maar dat het bruidspaar zelf er ook blij mee was. :).
pi_84674909
Prachtig DaD! :D Heel mooi dat wit met felblauw... Heb je dat kant-en-klaar gekocht of zelf gekleurd? Als je het zelf hebt gekleurd, met welke kleurstof heb je het dan gedaan?
pi_84676368
Prachtig zijn ze geworden DaD! Echt hele mooie kleuren zo, het blauw knalt echt

En :o ik heb gisteren cupcakes gemaakt met precies dat kringeltje en precies dat bloemetje :o . Wel in een andere kleur, maar toch toevallig!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_84676438
Die blauw is Sky blue van Americolor. Ik O+ Americolor.
pi_84688360
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een mooie! O+ En een schitterende kleur blauw.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84688948
Mijn eerste serieuze poging tot cupcakes decoreren (deels ook enthousiast gemaakt door alles wat ik hier heb gezien, deels was het enthousiasme al aanwezig ;)). Ik had zelf MMF gemaakt ( wat een ROTwerk btw :P), en de botercreme (1:1) viel erg paars/roze uit ipv rood zoals op het flesje stond ;) Maar iedereen vond ze lekker, dat is het belangrijkste toch :D

Voor de dingen die ik wil maken zal ik eerst moeten investeren in wat goede materialen, maar goed... je moet ergens beginnen he :@
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_84694725
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt, lieverds! Ik hoop maar dat het bruidspaar zelf er ook blij mee was. :).
Zeker wel O+ prachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
pi_84695381
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:38 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Zeker wel O+ prachtig, veel oehs en aahs en hmmmms want het was ook nog eens heerlijk! Helemaal goed DaD, het maakte een mooie dag nog mooier!
Joepie! *O*.
pi_84695704
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!

Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.

De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
pi_84698249
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

echt prachtig O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_84730300
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat ziet er tof uit :o :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84730569
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:20 schreef het-is-mij het volgende:
Wow wat een mooie taartjes zeg en die trouwtaarten, super!

Ik heb een standaard springvorm zeg maar en niet echt zo'n hoog geval die je bijv. in de webshops ziet, is dat wel aan te raden?
Want ik verhoog het nu met bakpapier maar het komt er niet mooi rond en gelijk uit zeg maar waardoor de marsepein erover doen wat lastiger gaat of hebben jullie De tip voor het verhogen met bakpapier.

De laatste paar keren heb ik het biscuit niet mooi rond en daar gaat het dan al mis....
Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.

Chickert, ik vind ze leuk hoor! Heb alleen wel een beetje het gevoel alsof ik aangestaard word. :+. En dat je je mmf moeilijk rood kreeg kan kloppen, rood en zwart zijn de moeilijkste kleuren om zelf te maken.

En bedankt voor de reacties allemaal. :).
pi_84730878
Hahaha, ja, mijn bloemetje is inderdaad meer freaky oog geworden :P

De MMF heb ik niet gekleurd, daar heb ik gewoon roze en witte marshmellows voor gebruikt. De botercreme was qua kleur niet zo goed gelukt... denk dat de kleur niet puur blijft door het gelige van de boter ofzo? Heb namelijk ook een keer het groen proberen te maken, maar dat werd zo'n ranzig kleurtje dat ik het maar in de vuilnisbak heb gedeponeerd :D Kun je botercreme maken met crisco... dat is toch echt wit spul?

Ik vind jouw taartje en cc's er ook super uitzien O+! Zoals ik al zei, ik moet maar eens wat materialen aanschaffen zodat ik ook een échte serieuze poging tot decoreren kan doen ;) :D
pi_84730948
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
pi_84731138
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je je boter lang genoeg klopt wordt het wit.
Joh! :D Haha, dan moet ik dat doen ipv boter smelten in de magnetron en poedersuiker erdoorheen mengen _O- Kun je dan eerst de boter witkloppen en daarna met een vork ofzo de poedersuiker erdoorheen mengen? De allereerste keer dat ik botercreme heb gemaakt probeerde ik het wel met de mixer maar toen was de hele keuken wit :P
pi_84731270
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten? :@.

Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
pi_84731988
Dames, jullie zijn hier de experts. Ik ga straks een taart bakken en in het recept (engels :P ) wordt gesproken over icing sugar. Als ik ga googlen kom ik op poedersuiker uit. Wat voor suiker gebruiken jullie daarvoor? Het spul wat ook op de pannekoeken gaat of kan ik beter wat anders nemen? Iig iets wat in de supermarkt te krijgen is ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84732054
Het spul wat er ook voor de pannekoeken is!
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:11:16 #42
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84732055
Ik denk dat het het meeste lijkt op poedersuiker ja.
Zelf gebruik ik in recepten basterdsuiker ipv gewone suiker, omdat dat een wat zachter resultaat geeft :)
pi_84732101
Top. Dank voor de toelichting :9 Straks aan de bak dan maar :D
pi_84733062
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik steeds meer de bakvormen van PME, van 7,5 cm hoog. Zoveel gemakkelijker dan klooien met bakpapier. Ze zijn er ook in 10 cm hoog, maar het moet wel een beetje handelbaar blijven vind ik: een kapsel van 7,5 cm is met vullingen e.d. ook al gauw 9 à 10 cm. Hoger vind ik echt onnodig en is alleen maar onhandig.

oke dank je voor de reactie.
Ik dacht ook al, dat scheelt een boel frustratie en mislukte biscuits om daar een keer wat geld aan uit te geven want vind het wel leuk.
DAcht, eerst ff aan de experts vragen........
pi_84734296
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die blauw is Sky blue van Americolor. Ik O+ Americolor.
Ik zat er al aan te denken om, als mijn kleurstofjes op zijn, (moeten ze eerst nog binnen komen. Morgen!) Americolor te bestellen. Je hebt me overtuigd! Het is goedkoper dan wat ik nu besteld hebt, maar als ik jouw creatie zo zie, is het nog mooi ook!! Ik heb zelf Sky Blue (en ook andere kleurtjes) van Sugarflair Paste Colors besteld. Hopelijk geven die net zo'n mooi resultaat!
pi_84736303
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maak je een grapje, of heb je serieus botercrème gemaakt door boter te smelten? :@.

Om te voorkomen dat je hele keuken onder de poedersuiker zit kun je een theedoek over je kom hangen. Maar ik maak zelf liever botercrème van de mix van Funcakes, of anders Swiss merengue botercrème. Veel lekkerder dan 1:1, vind ik.
Ja, ik heb echt botercreme gemaakt door boter te smelten en de poedersuiker er doorheen te 'roeren' :')... vervolgens weer hard laten worden voor gebruik.

Niet de goede methode? _O-

Haha, volgende keer dus gewoon op kamertemperatuur laten komen en met een theedoek eroverheen mixen?
pi_84745945
Inderdaad een theedoek erover. Ik mix de boter altijd eerst een beetje zacht, dan steeds een beetje poedersuiker erbij. Sowieso nooit de hele hoeveelheid poedersuiker ineens erbij, dat geeft een poedersuikerexplosie waar theedoeken ook maar met moeite tegen kunnen O-)
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:46:54 #48
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_84753929
vandaag hebben we weer twee creaties gemaakt:

Taarten 28 cm, gemaakt van kapsel, 2 lagen gevuld met gele room, verse aarbeien en met cointreau getrempeerd. gemaskeerd met botercreme.

Afgewerkt met rolfondant en marsepein.
pi_84754263
Wat erg gaaf zeg :o Ik heb vandaag een Sachertorte geprobeerd te maken. Hij is op zich niet eens zo onaardig gelukt, maar jullie zijn echt een stuk beter dan ik hierin _O-
pi_84786995
Wauw, Mr-Z! Erg mooi!! Mijn complimenten!

Hmpf, even m'n frustratie uiten...
Ben vandaag op zoek geweest naar iets om m'n fondant op uit te rollen/te kneden, zonder dat het af zou geven of dat het fondant de putjes van het aanrecht of de tafel zou krijgen...
Nou was mijn eerste gedachte een soort van mat. Dus, ik met goede hoop naar de Xenos, in de stad, die hadden alleen maar kleine matjes voor in de oven... Daarna ging ik naar de hobbywinkel, om te kijken of ze, ze daar misschien hadden. Maar die mevrouw had alleen een snijmat, en dat ding was een meter bij een meter, en verdorie 55 euro. Mooi dus dat ik dat niet ging betalen. Die vrouw gaf me de tip om bij een bouwmarkt te vragen of zij misschien iets hadden. Dus ik naar de Formido, kwam ik daar tegen wat ik zocht. Tafelzeil! Kijk ik naar het prijskaartje, val ik zowat flauw. 20 euro per meter!! Het huilen stond mij echt nader bij dan het lachen. Teleurgesteld droop ik af naar huis, en mijn vader vertelde me dat ik wel even bij de Leen Bakker kon kijken. In de stad hebben we een winkelpark, De Centrale, dus daar heen gegaan. Leen Bakker had het niet. Kwantum had het niet. Blokker had het niet. Uiteindelijk de Praxis ingelopen, "Meneer, heeft u ook tafelzeil..?" dat hadden ze niet. Ik stond op het punt rechtsomkeert te maken en weg te lopen, toen hij zei dat hij wel even het grote filiaal aan de andere kant van de stad zou bellen. Heeft ie voor me gedaan, en daar hadden ze het. Ik kon 'm wel zoenen! Natuurlijk was ik mijn mijn enthousiaste kop vergeten om te vragen hoeveel het daar koste. Dus ik bellen toen ik thuis kwam, koste het daar maar 9 á 10 euro per meter! Daar had ik het wel voor over, ik naar de andere kant van de stad gefietst, (ik was om twee uur vertrokken, en dit is dus al om kwart over 7 's avonds) hele aardige jongeman die me hielp met afsnijden. Heeft er zelfs nog een stukje bij gedaan, en gewoon een meter op geschreven. Uiteindelijk was ik met het bonnetje wat deze week in de folder zit maar 7,16 kwijt! Ik was zooo blij! Formido, steek dat tafelzeil maar op een plekje waar de zon nooit schijnt!

Morgen beginnen met taart bakken. Yay!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:47:25 #51
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_84860529
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, Saruna. *O* Maar... tafelzeil is toch ook gewoon bij Blokker te koop? Bij de onze hangen er tenminste een stuk of 5 soorten op zo'n rol.

DaD wat mooi! O+

Ik heb gisteren mijn bestelling binnengekregen van Cakesupplies, ik kan haast niet wachten tot ik m'n nieuwe rolstokken kan uittesten (summersale!) en ik had ook o.a. een taartvorm van 15 cm gekocht. Handig voor tussendoortaartjes. :)
pi_84867379
FIjn dat het uiteindelijk gelukt is Saruna! Zelf gebruik ik altijd een grote plastic mat van de Ikea, die geloof ik eigenlijk bedoeld is voor onder bureaustoelen met wieltjes. Is antislip, ik had met zeil altijd ruzie.

Spuuglokje, ben benieuwd wat je weer voor moois gaat maken met je nieuwe spulletjes!

Heb me vanavond een blaar geknepen met de sugargun 8)7 Foto van het resultaat volgt binnenkort!
pi_85028125
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, Saruna. *O* Maar... tafelzeil is toch ook gewoon bij Blokker te koop? Bij de onze hangen er tenminste een stuk of 5 soorten op zo'n rol.

DaD wat mooi! O+

Ik heb gisteren mijn bestelling binnengekregen van Cakesupplies, ik kan haast niet wachten tot ik m'n nieuwe rolstokken kan uittesten (summersale!) en ik had ook o.a. een taartvorm van 15 cm gekocht. Handig voor tussendoortaartjes. :)
Ik had bij de Blokker gevraagd. Maar die hadden het dus niet. :(

Ik heb twee taarten gemaakt vorige week! Nog niet echt tijd gehad om ze te plaatsen, dus bij deze...
Foto's zijn met telefoon gemaakt. Don't blame him, ik stond zó te trillen, ik was zo blij! :P
Deze is een beetje wazig, maar voor de duidelijkheid: dat "rare streepje" moest Terschelling worden... Hopelijk is het een beetje te zien! :')

Vlaggetjes (heel subtiel over de scheuren heen gedaan):

Nederland

België

Luxemburg

Goed, dit was m'n eerste taart.. Scheuren ten top, springvorm van m'n schoonmoeder gesloopt... Dat soort dingen, jullie kennen het vast wel. ;)

Mijn volgende taartje was véél beter gelukt. Ik was zó blij toen ik het fondant over de taart legde, zonder scheuren! Maar toen kwamen de problemen pas echt, see for yourself...

Wat er fout ging: ik kreeg het fondant niet dun genoeg. Volgende keer haal ik een schrijfstift en doe ik het uit de losse pols. Hopelijk is het nog als eekhoorntje terug te zien. Iedereen vond het mooi, maar ik was er gewoon niet tevreden mee. Ben ik te kritisch...?

Nou, dit waren ze dan..
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:03:22 #54
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_85028454
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:57 schreef Saruna het volgende:

[..]

Ik vind ze lief O+
With the stars as her umbrella
pi_85084193
Wat goed Saruna, je ziet bij de tweede taart al de grote vooruitgang! Nog een paar taarten en je bakt als een professional ;) Bij de eerste taart zie ik dat de onderrand een beetje rafelig is. Mijn tip: afsnijden met een pizzames. Daarmee kun je heel makkelijk in één beweging rond!

En dan nog het taartje dat me een blaar(tje) bezorgde met de sugargun ( :D ), voor m'n oma die jarig was. Dol op breien, vaak ook voor het goede doel. Dus ja, dan krijg je dit:

pi_85088410
Met mijn vriendinnetje weer eens een taartje gemaakt voor bij de verjaardag van mn nichtje.

met meptaartje!
pi_85088858
Leuk Taartje! Kan me voorstellen dat je blaren had, haha.
Ik heb pas cupcakes gemaakt voor mijn oma's verjaardag.
Dit is wel een leuk idee voor een volgende keer (mijn oma houdt ook van breien namelijk). (Moet ik wel weer een nieuwe sugargun, want mijn tweede is ook alweer naar de maan.)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_85089075
Holy Goat, lieve taartjes!
En Saruna, je gaat met sprongen vooruit zo te zien.

Hier dan mijn allereerste cc's, lastiger dan ik dacht, het papier ging overal los.

Deze was voor mijn oma, met een roosje van modeling chocolate:

En hier alles in de doos.
I found myself alone,
pi_85102069
LeNeHe,, heb je die modeling chocolate zelf gemaakt of gekocht? Ze gebruiken het ook altijd bij Cake Boss en ik was er best nieuwsgierig naar. Is het lekker en werkt het makkelijk? Het roosje is iig erg mooi!
pi_85102209
het is eigenlijk een taarten en cupcakes-decoratie topic, maar ik kom gewoon simpele cupcakes laten zien...
ik heb namelijk vandaag voor het eerst ooit cupcakes gebakken, en ik was er best trots op (tot ik in dit topic de prachtige taarten/cupcakes zag... :') ) dus ik wilde even showen... :D

(de gele onderaan had ik al losgemaakt om de onderkant te bekijken en te proeven... mmmmmmmmmmmm appel-kaneel...)

ik vind trouwens de brei-wol taart geweldig en de nijntje taart + meptaartje echt te schattig! O+
leuke cupcakejes ook met dat bruin en die prachtige bloemen! :)
pi_85105489
Klinkt lekker mijsje appel-kaneel! :9

Hoe voorkom je dat die papiertjes zo los gaan staan, of is dat gewoon onvermijdelijk?

Taartje; die modelling chocolate heb ik gekocht via internet. Het is maar een klein dun zakje (ongeveer een half A-4tje. Maar voor een roosje heb je niet veel nodig.
Het smaakt lekker, en werkt ook prima. Het wordt wel plakkerig als je veel gaat kneden en rollen door de warmte van bijv. je handen.
I found myself alone,
pi_85106796
bij mij zaten de papiertjes goed vast. (die gele had ik zelf al losgehaald voor ik de foto ging maken...) ik had de vormpjes in een metalen muffinvorm gedaan, en dat bleef prima zitten. (ik had papieren vormpjes van oetker)
en inderdaad :9 errug lekker inderdaad! appel kaneel is een prima combinatie ^O^
pi_85108523
Bedankt voor de info LeNeHe :) Wat bij mij de truc deed tegen loslatende papiertjes (soms gingen ze wel los, soms niet) was bakken in een metalen muffinpan. Na de baktijd uit de oven halen, zware (snij)plank erop en dan het geheel omdraaien. Paar minuutjes wachten en dan de cupcakes één voor één rechtop zetten. De cupcakes worden dan mooi plat én ik heb geen last meer van loslatende papiertjes. Kan toeval zijn, maar het is altijd te proberen natuurlijk!
pi_85139412
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:21 schreef LeNeHe het volgende:
Holy Goat, lieve taartjes!
En Saruna, je gaat met sprongen vooruit zo te zien.
Dankjewel! :D Jouw cc's zijn echt superschattig! :D Kreeg er echt meteen honger van, hihi. ^^

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:28 schreef Taartje het volgende:
Wat goed Saruna, je ziet bij de tweede taart al de grote vooruitgang! Nog een paar taarten en je bakt als een professional ;) Bij de eerste taart zie ik dat de onderrand een beetje rafelig is. Mijn tip: afsnijden met een pizzames. Daarmee kun je heel makkelijk in één beweging rond!

Thnx, de volgende keer ga ik je tip echt gebruiken! Ik had het eerste taartje op een rond blik gezet, en toen rond gesneden. De tweede had ik op een bord gezet en toen gesneden, dat ging al wat beter. Maar ik ga jouw tip echt gebruiken! Super bedankt.
Jouw breitaartje is echt lief! Wat vond je oma ervan? :)

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:03 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik vind ze lief O+
Dankjewel! :@
pi_85153413
Taartje, bedankt voor je tips, ik ga het de volgende keer zo proberen. Had ze inderdaad in een siliconenvorm gedaan.
I found myself alone,
pi_85163545
Ik bak m'n cc's altijd in een siliconen vorm en heb nog nooit gehad dat de papiertjes loslieten.
pi_85241028
Vraagje... hoe blijven jullie slank bij deze hobbie? Ik moet toch alles echt wel proeven, en aaargh... het is moeilijk om niet aan te komen.
pi_85272173
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:50 schreef emss het volgende:
Vraagje... hoe blijven jullie slank bij deze hobbie? Ik moet toch alles echt wel proeven, en aaargh... het is moeilijk om niet aan te komen.
_O- Deze hobby is een goede training in zelfbeheersing, dat zeker!
pi_85382794
Man oh man, dat bakken is echt evil. }) Zeker als je nog zoveel moet afvallen als ik. Anyways, mijn omgeving is erg blij met alle baksels die ik uitdeel. Gisteren heb ik nog een misdadig goede Nigella chocoladetaart gemaakt. Oef..!

Vandaag voor het eerst na een cursusmiddagje thuis aan het decoreren met marsepein en daar heb ik een vraagje over: ik heb van die FunCakes mix voor botercreme, maar ergens staat me nog bij dat marsepein níet in contact mag komen met water. Door die mix moet water. Dus kan ik dat dan wel gebruiken om af te smeren?
Hardloper.
IG @webkim
pi_85382845
Webkim, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat de marsepein of fondant ging smelten door het afsmeren met bc van de mix. Maar dat schijnt inderdaad wel een mogelijkheid te zijn en eigenlijk wordt aangeraden om afsmeren te doen met bc 1:1. Maar ik ben gewoon te lui om twee keer bc te maken.
pi_85383047
Maar die 1:1 is dan 1 mix, 1 boter?
En het water gewoon weglaten?
Dan ga ik idd 2x maken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_85383214
1:1 is gelijke delen poedersuiker en boter.

Je kunt wel botercrème van de mix maken met minder water, geloof ik. Dat scheelt allicht iets.
pi_85383379
Minder water ja, ik las het net op DLT, daar had ik het ook ff gevraagd. ^O^
Hardloper.
IG @webkim
pi_85383428
Ik kom er niet meer uit bij al die sites :D

Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn ;)
Wat moet ik precies bestellen?
pi_85383725
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kom er niet meer uit bij al die sites :D

Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn ;)
Wat moet ik precies bestellen?
Bekijk deze eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=26350

Als je nog vragen hebt, roep maar. :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')