Het is een recept van Nigellaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh coldfeet, met zure room... al eens eerder gedaan? Lijkt me wel bijzonder. Vast heel lekker hoor, maar dat zou ik zelf zo snel niet verzinnen.
Van dat puddingpoeder? Indien ja, krijgt je botercreme daar dan een lekker frambozensmaakje van en hoef je er geen andere smaakstof meer door te doen?quote:Op zondag 17 mei 2009 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb gister geprobeerd om cupcakes op te spuiten met toeven van botercreme. Ik moet nog even oefenen, denk ik, maar ze waren wel enorm lekker! Ik was eerst bang dat je alleen boter zou proeven, maar dat is helemaal niet zo. Had er wel Saroma framboos en roze kleurstof door gedaan.
Ja, helemaal zelf gedaanquote:Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, mooi zeg! Heb je die taart ook zelf bekleed?. Superstrak! Schilderen, dat is toch met poeder en alcohol, of niet?
Deze workshops worden gegeven in Boskoop. Moet je anders maar eens kijken op www.4theloveofcake.nlquote:Op zondag 17 mei 2009 23:06 schreef tessie het volgende:
Waar zijn die workshops dan? Klinkt wel heel leuk!
Bij Ellen's Creative Cakes in Donderen (half uurtje rijden vanaf mijn huis). Dank je wel trouwens voor het compliment.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:11 schreef Vlitsie het volgende:
@ Spuuglokje: Wauw supergaaf gedaan man! Waar heb je die workshop gedaan trouwens?
Oeh, wat een ontzettend mooi strakke taartquote:Op maandag 18 mei 2009 16:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Van dat puddingpoeder? Indien ja, krijgt je botercreme daar dan een lekker frambozensmaakje van en hoef je er geen andere smaakstof meer door te doen?![]()
Wat een lief kikkertaartje.![]()
Vanmorgen had ik een Patchwork Cutter workshop. Voor het eerst met fondant gewerkt. Wat is dat leuk spul! En voor de figuurtjes een ander elastischer spulletje. En de haren zijn geverfd (eetbaar). Op de tasjes aan de zijkant heb ik nog glitterpoeder aangebracht, maar dat is niet goed te zien op de foto. Dit was het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi gemaakt, simpel en gewoon leuk om te zien. En inderdaad mooi glad zeg! Ik krijg gelijk zin om ook een workshop te doen als ik dat zie. Alleen dat je er zo kooplustig van wordt is natuurlijk wat minder.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Van dat puddingpoeder? Indien ja, krijgt je botercreme daar dan een lekker frambozensmaakje van en hoef je er geen andere smaakstof meer door te doen?![]()
Wat een lief kikkertaartje.![]()
Vanmorgen had ik een Patchwork Cutter workshop. Voor het eerst met fondant gewerkt. Wat is dat leuk spul! En voor de figuurtjes een ander elastischer spulletje. En de haren zijn geverfd (eetbaar). Op de tasjes aan de zijkant heb ik nog glitterpoeder aangebracht, maar dat is niet goed te zien op de foto. Dit was het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja voor het randje heb ik deze mal gebruikt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:24 schreef PM-girl het volgende:
Spuuglokje, jij ook aan de taartjes! Mooi zeg! Echt iets anders zo!![]()
Tessie, wat ik me afvroeg, maak jij dat onderste randje met een mal? Leuk hoor, die kikkers! Eet je die trouwens ook op, zo'n massieve creatie?
Nou, dat wou ik zeggen, niet te veel tierelantijntjes. Past goed bij de rustige kleur en je let daardoor beter op de details. En in drie uur vind ik het nog knap.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat 'simpel' kwam vooral door tijdgebrek!Maar ik vind het ook wel mooi, niet zo volgepropt met versierselen, maar meer basic. Die workshop duurde 3 uur. En dan is het hard werken om fondant te kleuren, de boel te bekleden en dan leren om die Patchworkcutters te gebruiken. En dan tussendoor nog veel kletsen uiteraard, dan schiet het ook minder op.
De cupcakecups vallen mij een beetje tegen (hoi trouwens hier in dit topic, ik lees al tijden mee en bak ook taarten en allerlei andere zaken). De kleur valt vaak weg bij wat donkere cupcakes en het vet trekt in de papiertjes. Vind ik zelf een beetje jammer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:59 schreef Nonneke het volgende:
Nogsteeds niemand die me kan vertellen of de kwaliteit van de cupcake-cups en de bakmixen van de leukstetaartenshop.nl OK is ?![]()
[ afbeelding ]
Ik las van de week de volgende verklaring.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:18 schreef tessie het volgende:
Ik heb ook terug gemailt dat dit nog steeds geen antwoord is op mijn vraagBen benieuwd of ik nog wat hoor, want ik vraag me écht af waarom!?
nuttig mailtje iddquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:14 schreef tessie het volgende:
Ja maar dat Dr. Utker is ook wel extreem raar haha!
Ik heb ze zelfs gemailt om te vragen waarom (ja tijd teveel) het ineens zo wordt uitgesproken, maar ik kreeg dit terug:
Geachte mevrouw,
Onlangs ontvingen wij uw reactie op de uitspraak van de naam Dr. Oetker.
Wij nemen uw opmerking ter harte en geven dit door aan onze afdeling Marketing.
Wij vertrouwen erop dat uw bericht is beantwoord en wensen u veel bakplezier.
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice
Ik vind die choco drops erg lekker in de cupcakes. Ik gebruik ook funcakes mix voor cupcakes en vind deze echt geweldig smaken. Met het recept wat ik hiervoor gebruikte werden ze niet zo lekker en bakmixen van koopmans e.d. vond ik ze echt niet te eten. Dus thumbs up voor funcakes.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Nonneke het volgende:
Zijn de 'fillings' (chocolade brokjes e.d) wel een beetje te doen of kan ik daar beter alleen bak/taartvormen en dat soort dingen kopen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |