abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:54:24 #1
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72003959
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 19-08-2009 11:50:29 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:55:28 #2
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72003987
Ik zag dat Covie nog niet een nieuw deeltje had geopend, dus ik ben zo vrij geweest om dat te doen.

Taartje, wat een leuk taartje is dat geworden zeg!
pi_72004087
1ton eieren, 3kippen, een konijn, en drie hazen, alles in de mixer en dan een halfuur in de oven, ff koele en kees is kees
Als iets zeg dan is het noodzakelijk.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:23:55 #4
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72004891
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is

Moest eigenlijk voor over 2 weken een taartje maken voor de moeder van een vriendinnetje maar die hebben ze gisteren afgezegd. Ben er nog niet over uit of ik daar nou heel erg van baal of dat ik het wel lekker vind om een weekend geen taart te hoeven doen

Aankomende zaterdag komt de vriendin van m'n broertje met haar zusje een taart maken. Hoef ik zelf dus alleen 't biscuit te bakken en de botercrème te maken, lekker makkelijk
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72005003
De opdrachten stromen wel binnen bij je Lips, of niet? Lekker hoor!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:30:11 #6
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72005066
Ja gaat lekker! Voor 't eerste weekend van september heb ik er ook nog 1 staan.
Maar daarna ziet het er vooralsnog heel rustig uit, niks meer staan verder. Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:51:04 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72005667
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef Lips het volgende:
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is
Gefixt.
pi_72006819
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Lips het volgende:
Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?

En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:57:52 #9
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72007445
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef Taartje het volgende:

[..]

Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?

En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
Ik kom uit Veldhoven
Jij ook??
Miauw
pi_72007705
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik kom uit Veldhoven
Jij ook??
Zie pm!
pi_72008198
Ik maak de taarten alleen voor de lol, zou een bestelling echt eng vinden haha Nu kan ik gewoon lekker maken wat ik zelf leuk vind, en als ie een keer lelijk word ofzo, dan is dat tenminste ook niet erg
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72009805
Tessie, jij maakt toch die leuke taarten met gekleide beestjes enzo? Die zouden echt niet misstaan op een kinderfeestje, hoor
pi_72021505
Hihi, de wet van Fok! werkt echt! Zei ik vanmiddag nog dat ik helemaal nog geen opdrachten had gekregen, wil degene voor wie de hondjestaart was een taartje bestellen voor morgenavond!

Ben dus maar snel aan het bakken geslagen, kan ik morgenochtend gaan versieren. Wel spannend! Wat vragen jullie eigenlijk voor zo'n taartje? Ik heb echt geen idee! Het wordt een rond hoog taartje van 15 cm doorsnee... Hoef er niet veel voor te hebben, alleen m'n kosten eruit o.i.d.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:50:26 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72022398
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
pi_72022483
Gefeliciteerd, Taartje, met je eerste opdracht! Spannend!

En tessie, jij zou écht wel opdrachten kunnen doen. Je taarten zien er altijd geweldig uit!
pi_72022810
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind

En Tessie, DaD heeft gelijk, ook jouw vrolijke taartjes mogen er echt zijn en zouden niet misstaan op een feestje!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:11:41 #17
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72023192
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef Taartje het volgende:

[..]

Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
pi_72024695
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
Dankjewel voor dat indirecte compliment, ik ga er gewoon van blozen Ik denk dat ik zo'n tien euro ga vragen. Het is tenslotte m'n eerste opdracht. Misschien volgens anderen te weinig, maar wel een bedrag waar ik me ook goed bij voel wanneer ik het ervoor vraag
pi_72024842
Oh nou moet ik helemaal blozen Thanx!
Ben er nog zo kort mee bezig, en vind zelf dat ik het vaak echt zo klungelig nog doe enzo, dus voel me in elk geval nog echt niet toe aan opdrachten!

Ik vind trouwens 15 euro voor zo´n taartje van Taartje (hihi) helemaal niet duur hoor! Als je bij een banketbakker zo´n mooie taart koopt, ben je nog wel duurder uit, en dan heb je geen persoonlijke op maat gemaakte taart. Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn met een taart maken, maar bij mij zit er altijd echt wel heel wat uren in. Als je per uur zou moeten rekenen, dan zou je ook op een veel groter bedrag uitkomen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:25:21 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72030509
Taartje gefeliciteerd (gefelicitaart )
Ik zei toch dat ik geen concurrentie ben

Ik vind ¤ 15,- ook niet veel hoor! Ik vroeg bij mijn eerste taarten ook ¤ 1,- per cm.
Miauw
pi_72033567
Stel dat je er een uur mee bezig bent, dan verdien je dus 15 euro en daar moeten alle ingredienten nog vanaf... oftewel als je geluk hebt hou je 8 euro over. Niet een uurloon waar ik voor uit mijn bed kom om eerlijk te zijn.

bovendien is 2 uur werk realistischer
pi_72033651
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik. . Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
pi_72033850
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik. . Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.

btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.

Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)

pi_72034558
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.
Dat ben ik met je eens, maar heeft met een uurloon niets te maken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:35:32 #25
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72034668
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk dat er bij mij in een beetje taart al snel 8 tot 10 uur zit!
Het is niet alleen het bekleden maar boodschappen, bakken, botercreme maken, snijden, vullen, fondant kleuren, bekleden...
Daarom tel ik m'n uren ook maar niet
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.

Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)

[ afbeelding ]
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...

Of zal ik met banaan gaan boetseren
Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')