Gefixt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef Lips het volgende:
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Lips het volgende:
Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Ik kom uit Veldhovenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef Taartje het volgende:
[..]
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?![]()
En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vindquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef Taartje het volgende:
[..]
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind![]()
Dankjewel voor dat indirecte compliment, ik ga er gewoon van blozenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik.. Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
Dat ben ik met je eens, maar heeft met een uurloon niets te maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.
Ik denk dat er bij mij in een beetje taart al snel 8 tot 10 uur zit!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik.. Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.
Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)
[ afbeelding ]
Absoluut! Er zit bijna alles in uit de schijf van 5!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef tessie het volgende:
dussuh, mijn taart is ook super gezond hoor
Oh daar wil ik wel een foto van zien ja!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef xxjosjex het volgende:
Heb bij sweet thing in Utrecht een taart in de vorm enzo van een platenspeler besteld voor mijn vriend voor volgende week, ben heel benieuwd hoe die word. Zal een foto plaatsen als het zover is!
Vind het het echt super wat jullie maken, zou het zelf ook wel willen... Moet me er eens echt in verdiepen!![]()
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:35 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...
Of zal ik met banaan gaan boetseren
Ja maar daar is het toch ook gebak voor!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
Maar ja. Het wordt wel een erg onbetaalbaar taartje als je er een uurloon voor gaat rekenen, nietwaerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:56 schreef devlinmr het volgende:
Stel dat je er een uur mee bezig bent, dan verdien je dus 15 euro en daar moeten alle ingredienten nog vanaf... oftewel als je geluk hebt hou je 8 euro over. Niet een uurloon waar ik voor uit mijn bed kom om eerlijk te zijn.
bovendien is 2 uur werk realistischer
Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
Prachtigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.
Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)
[ afbeelding ]
even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suikerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef tessie het volgende:
[..]
Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??
Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snackquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suiker
dus iig minder suiker dan een taart met een halve centimeter marsepein erover.
Dat zeg ik nergens.... Ik zeg dat het minder suiker/calorieen bevat dan een met fondant of marsepein versierde taart die naar mijn smaak te zoet zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:03 schreef tessie het volgende:
G
[..]
Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snack
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.
Je kan ook kleinere stukjes snijden...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:35 schreef devlinmr het volgende:
Wat ik altijd erg jammer vindt, is als mensen na 1 stuk al vol zitten of een half stuk laten liggen en mijn ervaring is dat als je met marsepein/fondant of whatever werkt dit snel het geval is en dat vind ik zonde.
Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef devlinmr het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |