abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82831397
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door MissHobje op 15-06-2010 13:34:46 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82831456
Laatste reactie op dvr van vorig deel:
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

dit is geen patat speciaal maar Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:31:16 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82831698
Vergeten deel 18 aan de OP toe te voegen

Maar dit ga ik eens even volgen (en de voorgaande 18 delen doorlezen). Ziet er allemaal prachtig uit.
pi_82831780
Ik ga eens bij Xenos kijken voor die taartendoos
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:35:10 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82831836
En deel 18 staat er bij
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82831874
sorrry thanks!!!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:13:18 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82833398
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82833463
Ik haak weer even aan in het nieuwe deel. Morgen wederom 3 taarten bezorgen voor 2 jarigen op mijn werk dus het is weer een chaos hier in de keuken maar het schiet al aardig op.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:19:59 #9
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_82833703
Op welk materiaal rollen jullie eigenlijk fondant uit.. Als mn vriendin en ik een taart aan het maken zijn scheurt die bende altijd
pi_82833708
Ik ga morgen ergens afscheid nemen en ze verwachten allemaal taart, dus ik moet nog even aan de slag vanmiddag! Kom er alleen net achter dat m'n taartkartonnetjes op zijn...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82833789
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
pi_82834112
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
Waarom niet? Heeel kort wel natuurlijk net als fondant.
The way you rock'n'roll
pi_82834129
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82834138
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:31:52 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82834166
Je kan er toch ook een beetje poedersuiker onder doen tegen het plakken?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82834330
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:31 schreef _Loki het volgende:
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
Mijn enige probleem was dat ik het te lang had gedaan, verder wel gewoon bruikbaar.

Ik gebruik ook crisco onder het uitrollen. Als ik bloem o.i.d. gebruik heb ik al snel last van vlekken overal en nergens.
The way you rock'n'roll
pi_82834338
Ik doe het op bakpapier dat ik aan het aanrecht plak met plakband, dat werkt echt goed.
pi_82836404
tvp taart!

Be brave. Be kind.
pi_82836988
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Hoe groot moet de doos zijn Taartje?

Ze staan niet op de site maar vogens mij verkopen ze bij www.dekofun.nl ook dozen van 40x40.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82840197
Ik moet dit gewoon een keer uitproberen. ;o Wat maken jullie toch prachtige dingen!
pi_82842355
Nanook, ik heb een taartbord van 34 cm doorsnee, dus 40x40 is genoeg Ga de site eens even goed bekijken. Dank je!

Edit: Ik heb even gekeken, maar kan ze op de site niet vinden. Tastycakes hebben ze wel, maar dan zit je direct weer aan die 5,75 verzendkosten. Misschien de Multivlaai eens binnenlopen of ze me kunnen helpen
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82842527
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??

Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!

alvast bedankt!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82843707
tvp. sinds laatste topic 0 cupcakes gemaakt, maar met de zomer in aantocht hoop ik toch weer een keer cupcakes te maken. tot die tijd blijf ik even hier spieken
pi_82844102
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??

Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!

alvast bedankt!
http://www.thepartydecorator.nl/cursus_amerikaans.htm
zoiets?
pi_82848788
Barretje, In de Randstad (Wormer) zit ook taart op maat, het cursus zusje van de leukste taarten shop. De website is www.taartopmaat.nl dan kun je zelf even rondkijken.

Taartje, Ik bedacht me ook al dat de verzendkosten niet handig zijn als je alleen maar 1 doos nodig hebt. Je zou het wellicht ook bij een lokale bakker kunnen proberen. Als het eenmalig is willen ze je vast helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')