Heb je een kilo nodig voor 1 taartje?quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb een gewone springvorm voor het bisquit, wat is dat, 26cm?
Heb het dus nog nooit gedaan, heb dan ook geen idee hoeveel ik nodig heb maar ga gewoon lekker prutsen en proberen, mam zal het ongetwijfeld leuk vindenBeetje zoals dat je 5 jaar bent en ontbijt op bed maakt met de eierschaal nog in het roerei
Er staat een filmpje van op youtube, waarin iemand het voordoet. Ik heb bovenstaande gekopieerd van de site van de Koekjesfee. Je kunt de hoeveelheden gemakkelijk aanpassen. Zorg voor een 1,2,3 verhouding.quote:250 g eiwitten
500 g fijne suiker
750 g roomboter, in kleine blokjes gesneden.
snufje zout
1. De eiwitten, het zout en de suiker samen in een rvs kom doen en los kloppen met een hand klopper. Deze kom in (au bain marie) een bubbelend water zetten.
2.Terwijl de kom zo op het vuur staat goed blijven doorkloppen tot de suiker door de verhitting helemaal opgelost is.
3.Giet dit mengsel in de kom van de staande mixer (type kenwood of kitchenaid) . Klop dan met de garde op medium snelheid tot de meringue opgesteven is en de kom koud aanvoelt aan de buitenkant.
4.Gebruik dan de platte klopper en gooi er de stukje boter één voor één bij. De meringue moet koud genoeg zijn zodat de boter niet gaat smelten.
5.Goed door blijven kloppen tot de boter volledig opgenomen is. Het kan er eventjes vreemd uit zien, waterig, karnemelk achtig maar gewoon doorkloppen en het komt helemaal goed.
6.De snelheid opdrijven en doorkloppen tot het een glad geheel vormt.
7. En nu kan je smaakjes (vanille, framboos,nutella,citroen,chocolade ...bijvoegen naar smaak) en eventueel een kleurtje.
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Na de taart van Muis wil ik dit volgen
Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doosquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien?.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |