abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72870033
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72870080
Te mooi om op te eten!
All good things are wild and free.
pi_72870196
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb een gewone springvorm voor het bisquit, wat is dat, 26cm?

Heb het dus nog nooit gedaan, heb dan ook geen idee hoeveel ik nodig heb maar ga gewoon lekker prutsen en proberen, mam zal het ongetwijfeld leuk vinden Beetje zoals dat je 5 jaar bent en ontbijt op bed maakt met de eierschaal nog in het roerei
Heb je een kilo nodig voor 1 taartje? Damn, laat maar zitten dan.
pi_72870295
Misschien kun je cupcakejes gaan maken? Met een toef botercrème bijvoorbeeld?
pi_72870326
Ja dat is ook een leuk idee! Kun je botercreme ook kleuren? * heaven7 gaat ff op internet neuzen
pi_72870379
Botercrème kun je zeker kleuren en je kunt er allemaal smaakjes aan geven, met aroma's of bijvoorbeeld van dat poeder van Saroma (voor pudding).

Lekkerder dan 1:1 botercrème vind ik trouwens Swiss Merengue. Even recept zoeken op m'n laptop.
pi_72870407
quote:
250 g eiwitten
500 g fijne suiker
750 g roomboter, in kleine blokjes gesneden.
snufje zout
1. De eiwitten, het zout en de suiker samen in een rvs kom doen en los kloppen met een hand klopper. Deze kom in (au bain marie) een bubbelend water zetten.
2.Terwijl de kom zo op het vuur staat goed blijven doorkloppen tot de suiker door de verhitting helemaal opgelost is.
3.Giet dit mengsel in de kom van de staande mixer (type kenwood of kitchenaid) . Klop dan met de garde op medium snelheid tot de meringue opgesteven is en de kom koud aanvoelt aan de buitenkant.
4.Gebruik dan de platte klopper en gooi er de stukje boter één voor één bij. De meringue moet koud genoeg zijn zodat de boter niet gaat smelten.
5.Goed door blijven kloppen tot de boter volledig opgenomen is. Het kan er eventjes vreemd uit zien, waterig, karnemelk achtig maar gewoon doorkloppen en het komt helemaal goed.
6.De snelheid opdrijven en doorkloppen tot het een glad geheel vormt.
7. En nu kan je smaakjes (vanille, framboos,nutella,citroen,chocolade ...bijvoegen naar smaak) en eventueel een kleurtje.
Er staat een filmpje van op youtube, waarin iemand het voordoet. Ik heb bovenstaande gekopieerd van de site van de Koekjesfee. Je kunt de hoeveelheden gemakkelijk aanpassen. Zorg voor een 1,2,3 verhouding.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:04:25 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72870518
Na de taart van Muis wil ik dit volgen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72870762
Wat leuk DevilsAndDust! Ontzettend bedankt Beetje stomme vraag is misschien of je er voor het kleurtje en het smaakje gewoon een beetje gesmolten chocola erdoorheen kan doen of wat sap van echte frambozen?
pi_72870821
tvp. Ik moet gewoon een keer een mooie taart hebben gemaakt in m'n leven
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_72871027
3 oktober met vriendin/verloofde naar zo'n beurs.
Ze wil zich er ook aan gaan wagen om cupcakes te decoreren met fondant als hobby te nemen
Ik offer me wel op als smaaktester
pi_72871473
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Na de taart van Muis wil ik dit volgen
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien? .
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:32:49 #13
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72878943
Ik kwam even kijken of er al weer nieuwe foto's waren, maar nog niet dus.
pi_72881707
al die taarten!
Ik volg dit topic al een tijdje voor alle tips enzo en ben nu ook van plan om een taart te maken
'..Live the life you've dreamed..'
pi_72881981
haha jaa door dit topic benik ook al aan het bakken geslagen:P
pi_72882706
haha volgens mij gaat iedereen door de mooie creaties van mede-fokkers aan het bakken

Zodra ik begonnen ben met mijn taartje maak ik wel foto's
'..Live the life you've dreamed..'
pi_72882970
Leuk al die nieuwe mensen die in de toekomst hun zelf gebakken taartjes komen showen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:00:21 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72885625
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien? .
Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doos
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72887455
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doos

Smaakte het ook goed?
pi_72891676
Morgen weer een taartje maken, hopelijk wordt deze niet vergeten
(tevens tvp)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_72893263
Vandaag de brandweerautotaart afgeleverd bij m'n neefje (moest helemaal met de trein, in de vrijdagmiddagspits, was best wel eventjes spannend!). Hieronder dus het resultaat!

Twas echt een hurry-project, daarom is hij opgebouwd uit kant-en-klare cake van de supermarkt,
met telkens een laag chocolate custard ertussen. Vervolgens met vanille frosting en heul veul rode
kleurstof de buitenkant besmeerd. (het was eerst roze, dus ik zat 'm al te knijpen dat ik zometeen met
een roze brandweerauto aan zou komen! Maar gelukkig werd het in de koelkast langzaam roder).
Vervolgens versierd met drop, wijnballen als sirene en voorlichten en ready-to-roll icing voor de
ruitjes. Het trappetje is gemaakt van mini-marshmallows gespietst op 2 grote sateprikkers. De treden
zijn van die ijzerdraadjes die in 'vuilniszakdichtbinders' zitten en daarop ook marshmallows gespietst.
Owja, de banden zijn jojo's! En vooraan de wagen liggen twee rode kaarsjes, die er morgen nog ingestoken worden.

Volgende keer ga ik 'm wel gewoon met icing bekleden, dat vlak krijgen van frosting is een hels karwei!

Find your prince, before you start kissing frogs
pi_72893298
tof
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72897575
hoiiiiiii

morgen een verjaari taart!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:53:53 #24
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72901256
Hee wat een geweldig leuke brandweertaart!
pi_72904629
Coole taart Kings!
Ik denk niet dat ik ooit zulke mooie dingen kan maken maar ga zeker wel eens proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')