Heb je een kilo nodig voor 1 taartje?quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb een gewone springvorm voor het bisquit, wat is dat, 26cm?
Heb het dus nog nooit gedaan, heb dan ook geen idee hoeveel ik nodig heb maar ga gewoon lekker prutsen en proberen, mam zal het ongetwijfeld leuk vindenBeetje zoals dat je 5 jaar bent en ontbijt op bed maakt met de eierschaal nog in het roerei
Er staat een filmpje van op youtube, waarin iemand het voordoet. Ik heb bovenstaande gekopieerd van de site van de Koekjesfee. Je kunt de hoeveelheden gemakkelijk aanpassen. Zorg voor een 1,2,3 verhouding.quote:250 g eiwitten
500 g fijne suiker
750 g roomboter, in kleine blokjes gesneden.
snufje zout
1. De eiwitten, het zout en de suiker samen in een rvs kom doen en los kloppen met een hand klopper. Deze kom in (au bain marie) een bubbelend water zetten.
2.Terwijl de kom zo op het vuur staat goed blijven doorkloppen tot de suiker door de verhitting helemaal opgelost is.
3.Giet dit mengsel in de kom van de staande mixer (type kenwood of kitchenaid) . Klop dan met de garde op medium snelheid tot de meringue opgesteven is en de kom koud aanvoelt aan de buitenkant.
4.Gebruik dan de platte klopper en gooi er de stukje boter één voor één bij. De meringue moet koud genoeg zijn zodat de boter niet gaat smelten.
5.Goed door blijven kloppen tot de boter volledig opgenomen is. Het kan er eventjes vreemd uit zien, waterig, karnemelk achtig maar gewoon doorkloppen en het komt helemaal goed.
6.De snelheid opdrijven en doorkloppen tot het een glad geheel vormt.
7. En nu kan je smaakjes (vanille, framboos,nutella,citroen,chocolade ...bijvoegen naar smaak) en eventueel een kleurtje.
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Na de taart van Muis wil ik dit volgen
Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doosquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien?.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Omdat die er niet echt is. Behalve een klein stukje ervan in een doos
Er zit in anna paulowna een groothandel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:05 schreef Stout het volgende:
Dank jullie !!
Hoe plak je die fondanten op de cakejes ? Met wat botercreme ?
zal eens even speuren naar een winkel in de buurt van Heerhugwaard
Ik doe ze ook het liefste op een plank met cellofaan! Het gebeurt alleen nog wel eens dat ze 'm een dag eerder ophalen en dna doe ik het liever in een doos. Ook geef ik meestal een doos mee voor als ze over hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:48 schreef Taartje het volgende:
Kan inderdaad met wat botercreme Stout, maar je zou ook van wat poedersuiker met siroop of wat een soort lijm maken. Gewoon heeeeel dun op de blaadjes smeren, bijv. met een klein kwastje. Net zo makkelijk
Lips, de meeste taartjes die ik tot nu toe heb gemaakt hadden een doorsnee van 15 cm. Wil op de beurs in oktober wat nieuwe bakpannen kopen, wrs van 20 cm. Daarnaast vind ik het leuker om taartjes te verpakken in cellofaan, dan in een witte doos, vandaar!
Mocht het nou niet lukken in Anna Paulowna Stout dan zou je ook evt. nog naar Hoorn kunnen rijden. Daar zit de winkel van maakjetaart.nl Ze zitten gewoon in het centrum.quote:Op woensdag 23 september 2009 07:01 schreef Stout het volgende:
dankje Kings, moet toch nog voor wat anders naar Anna Paulowna
Ze zeggen altijd: niet in de koelkast maar in de kelder ofzo bij max 18 graden. Anders kan de bekleding gaan smelten. Al heb ik het vaak met succes in de koelkast gedaan en sommige taarten (met bijv slagroom) moeten in de koelkast... Even zoeken naar wat werkt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:08 schreef Jooppiejj het volgende:
ojaaa vraagje! hoe kan ik hem nou het beste bewaren??
wauw.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld
Wanneer krijgt Jeroen de taart?
Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet onlineTaarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.
Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt![]()
Wat een prachtige taart!quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld
Wanneer krijgt Jeroen de taart?
Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet onlineTaarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.
Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt![]()
Wauwquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Wat een prachtige taart!
Ik zie trouwens dat jouw laagjes zo mooi dik zijn.. hulde daarvoor. Nog tips & tricks die je met ons wilt delen?
Ik bedoelde inderdaad je vullingquote:Op zondag 27 september 2009 16:37 schreef Lips het volgende:
[..]
Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.quote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Lips, dank je!Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
Same herequote:Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.
Pff, ik heb 't wel geprobeerd hoor, maar krijg het nooit zo goed voor elkaar! Ook zijn mijn taarten altijd erg hoor (8 cm). Ach, dan maar zo'n randje er onderquote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Lips, dank je!Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
Oh dat weet ik nietquote:Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad je vullingIk heb vaak dat het uit de taart lekt bij het aansnijden als het laagje te dik is, maar bij jou en Spuuglokje blijven die laagjes prachtig zitten..
Wauw, die laatste 2 taartjes zijn echt prachtigquote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald(foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)
Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Een meptaartje? Je gaat me toch niet vertellen dat de éénjarige in spe dat mooie taartje tot moes mag gaan slaan? Wat zonde.quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald(foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)
Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Eigenlijk nergens, helaas. Er zijn wel wat kookwinkels die wat simpele uitstekers en zo verkopen, maar ik bestel eigenlijk alles online.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef Breathtaking het volgende:
Waar kan ik in Groningen leuke taartspulletjes kopen?
Ik kan je helaas niet helpen (kom ook niet uit de buurt...).quote:Op woensdag 30 september 2009 00:26 schreef bibi het volgende:
Wie heeft er zin/tijd om een halloween taart/cupcake's te maken. Voor een logeerhuis( voor o.a autistische kinderen) ga ik binnenkort een halloweenfeest organiseren, en ik zou het leuk vinden een halloween taart te hebben. Maar ik heb niet echt een groot budget. Ik zou uiteraard wel de kosten van de spullen willen vergoeden.
Ik woon in de buurt van Den Haag.
Beetje eng om dit te vragen.
gaaaat het?? Jij bent echt gooeeedd!quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal maxiuum 30 personen worden, en het is voor zaterdag 31 oktober.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hoeveel personen en welke datum? Ik woon wel in de buurt van Den Haag maar weet niet of ik tijd heb
Ooh dat is balen.. En marsepein en fondant dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 07:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Eigenlijk nergens, helaas. Er zijn wel wat kookwinkels die wat simpele uitstekers en zo verkopen, maar ik bestel eigenlijk alles online.
Dat ben ik hier al helemaal nog nergens tegen gekomen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:08 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh dat is balen.. En marsepein en fondant dan?
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat ben ik hier al helemaal nog nergens tegen gekomen.
Niet op dit gebied.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:46 schreef Breathtaking het volgende:
[..]en ik maar denken dat ik in een grote stad met groot aanbod ging wonen.
Stuur maar graag een PM'etje op het moment dat je weer eens gaat bestellen!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Niet op dit gebied.. We zouden natuurlijk wel eens de verzendkosten van DLT kunnen delen of zo - ik heb alleen momenteel niets nodig en ga binnenkort in New York shoppen voor taartdingen.
Dat is goed, ik weet dus alleen echt niet wanneer dat ongeveer zal zijn hoor!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Stuur maar graag een PM'etje op het moment dat je weer eens gaat bestellen!
Ik heb geen haast!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat is goed, ik weet dus alleen echt niet wanneer dat ongeveer zal zijn hoor!
Als je niemand kan vinden wil ik het wel voor je doen alleen ik woon 25 km van Alphen (kwartiertje vanaf Nieuwveen)quote:Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Is er hier een lieve taartmaker (liefst buurt Alphen a/d Rijn) die mij zou willen helpen met het volgende?
Ik vind al deze taarten geweldig en zien er net zo mooi als overheerlijk uit (meen ik!)
Ik wil binnenkort voor mn familie een housewarming geven (7 personen) en het lijkt mij erg leuk om daarbij een taartje te trakteren, omdat ze waarschijnlijk zelf niks meenemen haha.
Is er iemand die een taartje voor mij wil maken? Liefst met marsepein, daar ben ik gek op![]()
Je hoeft niet direct in Alphen te wonen, ik wil em ook wel ergens halen![]()
Hoop op jullie hulp!
Pm me je wensen maar doorquote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef bibi het volgende:
[..]
Zal maxiuum 30 personen worden, en het is voor zaterdag 31 oktober.
Als je me wil helpen, dan worden we het vast wel over de prijs enz eens
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Pm me je wensen maar door
Leuk Trusten! Ik heb me nog nooit aan een puzzelplaatje gewaagd...misschien toch maar eens proberen
Ik fietste pas door de Oude Kijk in 't Jat straat (en dan het achterste deel, bijna bij de grachten) en daar zag ik dat ze een winkel hadden met kookgereiquote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat ben ik hier al helemaal nog nergens tegen gekomen.
Ja, daar ben ik wel eens geweest. Geen marsepein of fondant iig, en alleen simpele uitstekertjes en zo. Misschien wel leuk om je eerste materialen vandaan te halen, maar online heb je echt een véél ruimere keus. Kamphuis heeft ook wel een paar dingetjes hoor, maar ook weer weinig keus en duurder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik fietste pas door de Oude Kijk in 't Jat straat (en dan het achterste deel, bijna bij de grachten) en daar zag ik dat ze een winkel hadden met kookgereiin ieder geval al heel veel bakvormen etc, misschien hebben ze daar een ruimere keuze of kunnen ze dingen voor je bestellen!
![]()
Weet niet of jij daar ooit geweest bent maar ik ga binnenkort eens kijken.
Thanx voor alle complimentjesquote:Tessie; Hij is super! Hoe ben je op 't idee gekomen??
Hij is echt supermooi! Waar heb je al die snoepjes van gemaakt? Was dat niet een enorm werk?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:59 schreef tessie het volgende:
Mooi geworden KrnKje en fijn dat ze er ook zo blij mee waren
Mijn taart is eindelijk ook af. Niet super wit, meer een beetje gebroken wit, maar dat vond ik al lang best eigenlijk.
[ afbeelding ]
Gevuld met aardbeienkwark en mango passievruchten jam.
Hierbij krijg ik echt zo'n Sjakie en de chocoladefabriekgevoel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:59 schreef tessie het volgende:
Mooi geworden KrnKje en fijn dat ze er ook zo blij mee waren
Mijn taart is eindelijk ook af. Niet super wit, meer een beetje gebroken wit, maar dat vond ik al lang best eigenlijk.
[ afbeelding ]
Gevuld met aardbeienkwark en mango passievruchten jam.
Mja, omdat ik dat soort dingen pas achteraf bedenkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:31 schreef Taartje het volgende:
Innepin, waarom zet je je taart niet gewoon op de eettafel en ga je daar zitten priegelen? Scheelt een hoop rugpijn! *spreekt uit ervaring* Ben benieuwd naar het resultaat!
Ik heb er geen foto van gemaaktquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik las erover in het actietopic! Waarom hebben we daar nog geen foto van gezien?.
2x een cake gebakken in het huisjesblik van Wilton, bovenkanten van de cake (de achterkant van het huisje dus) afgesneden, en de twee huisjes met botercreme aan elkaar geplakt zodat het een huisje werd. Een rond karton bekleed met groen fondant. Huisje erop gezet, paadje ingesmeerd met trempeersiroop en nougatine erop gestrooid. Hele huisje ingesmeerd met dat chocoladespul van Betty Crocker, vierkante chocolaatjes met sinaasappelvulling (Xenos) als dakpannetjes, oranje fondant voor de deur en ramen/luiken, wit fondant voor het spookje en zwart voor het katje. En een piepklein beetje bruin fondant voor de deurknop.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nanook, nou en als het raar is, heb je tenminste wel een taart met de vulling die jij wilt! Ik zou het gewoon doen hoor!Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
Goed bezigquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef Taartje het volgende:![]()
![]()
Ik heb zojuist een domeinnaam geregistreerd!
![]()
![]()
![]()
En gelukkig bouwt m'n papa websites voor zijn werk, dus als het meezit komt er op die domeinnaam een heul mooie site met al m'n taarten, tarieven, smaakjes en nog meer! Ben zo blij!
pssst, ik wil 'm wel maken in ruil voor een taartquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:40 schreef Trusten het volgende:
[..]
Goed bezigheb ook al een half jaar een domeinnaam, nu nog een site
Lief aangeboden maar kan het ook zelf wel, niet onwijs professioneel maar tochquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
pssst, ik wil 'm wel maken in ruil voor een taart![]()
Er zit in de zwanestraat wel een winkel die bijzondere taartvormen heeft en het cakemengsel enzo. Ik ben er van schrik alleen wel weer uitgelopen.. DUUUUUUUURquote:Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef Breathtaking het volgende:
Waar kan ik in Groningen leuke taartspulletjes kopen?
Dan ga je toch zelf knutselen Bartjebart? Ik wil je het plaatje voor het ontwerp wel mailen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:13 schreef Bartjebart het volgende:
Wat een leuke taarten allemaal
Ik wil ook zo'n Ernie taart voor men verjaardag
Laten we het er maar op houden dat de taart eetbaar moet blijvenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dan ga je toch zelf knutselen Bartjebart? Ik wil je het plaatje voor het ontwerp wel mailen.
Een collega van me maakt ook graag taarten geloof ik. Ze heeft laatst ook al een meerlaagse bruidstaart gefrobeld. Met 80 gefrobelde roosjes erop en zoquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:57 schreef Nanook24 het volgende:
Ik wil de taart heus voor je maken Bartjebart maar het probleem is dat ik in de kop van Noord Holland woon en jij in Twente. Als jij een liefhebber vind die de taart voor je wil maken verzorg ik met liefde het ontwerp voor diegene.
Ik ben net terug van mijn 3 daagse decoratiecursus en durf haast mijn taart niet te laten zien. Ik geloof zelf niet eens dat deze door een beginnende bakster is gemaakt. Maar toch maar de foto's dan.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow das een desillusiequote:Op maandag 12 oktober 2009 23:39 schreef Nanook24 het volgende:
Zal ik je een geheimpje vertellen...90% van de versiersels zijn gemaakt van fondant met tylose en daardoor kneiterhard en eigenlijk niet eetbaar.![]()
Maar het deel dat wel eetbaar is ga ik toch wel met pijn in mijn hart aansnijden hoor.
Als je het lief vraagt wil je collega vast voor jou ook wel een taart forbelen. (Alleen wel een beetje jammer dat het toch geen Ernie gaat worden.)
Heb je niet toevallig nog m&m's of smarties in de kast liggen? Hagelslag lijkt ook leuk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:06 schreef GotC het volgende:
Zucht, wil ik gaan proberen cupcakes leuk te gaan versieren.. haal ik alles behalve de versierspullen
Heb net geprobeerd om zelf glazuur te maken.. Was wel ok, maar mierrrzoet! Iemand nog een lekker recept voor glazuur?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig nog m&m's of smarties in de kast liggen? Hagelslag lijkt ook leuk.
Waar blijft die foto?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
[..]
pssst, ik wil 'm wel maken in ruil voor een taart![]()
Ohja en de foto van mijn taartje komt echt nogHij is in elk geval wel erg lekker
En van de week ga ik proberen Uggs te boetseren
Ohjaquote:
Ach joh, als je eerste taart perfect is heb je niks meer om naar toe te werkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:13 schreef innepin het volgende:
[..]
Ohja![]()
Maar op de foto is ie nog lelijker dan in 't echt![]()
Tadaa
[ afbeelding ]
[sub]overigens is dit vóór ik de onderste randjes er af ging snijden en 'm op een beter bord zette.
Oh trusten, spannend!
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:20 schreef Lips het volgende:
Trusten, we zijn benieuwd naar de foto's
http://www.deleukstetaart(...)o.php?products_id=85quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk! Hoe heb je dat mooie houtnerfreliëf in de dakplankjes gekregen?
'de klant' kijkt even in haar koelkast en.... het lijkt zo maar het hartje zit goedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Lips het volgende:
Hey die taart met dat huisje heb ik vandaag al gezienFijn te horen dat 'de klant' tevreden is aangezien je niet zo blij was met het dakje! Ik vind het een schattig huisje! Is het huisje van cake?
Ligt het trouwens aan mij of zit het hartje van het gele bloemetje zo uit het midden?
Haai, nou niet blij valt wel mee maar had hem ook op een taartensite gezet en daar had ik erbij gezet dat ik er spijt van had dat ik het dakje heb geverfd met kleurstof. Dit had ik gedaan omdat de bruine fondant een beetje lichter was dan ik wilde....maar uiteindelijk vond ik het eerste mooier snap jequote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef FutureFairytale het volgende:
'de klant' kijkt even in haar koelkast en.... het lijkt zo maar het hartje zit goed
Ik ben er echt blij mee, zooo leuk! Ik ben bang dat de visite het morgen niet op durft te eten![]()
Trusten, ben je niet blij met dat dakje???? Hoezo niet? Hij is gaaf!![]()
Nog bedankt meid!
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/mijn_recept_ah.jsp?id=318784&userid=143082quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:01 schreef Muis006 het volgende:
Even een vraagje: binnenkort is mijn zus jarig en ik maak o.a. chocolade cupcakes. Wie van jullie heeft het ultieme chocolade cupcake recept?
De link doet het niet bij mij, moet ik eerst een account aanmaken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/mijn_recept_ah.jsp?id=318784&userid=143082
Ik maak geen andere meer
Oh oeps, even niet aan gedachtquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:37 schreef Muis006 het volgende:
[..]
De link doet het niet bij mij, moet ik eerst een account aanmaken?
E: even gedaandankje voor het recept! Heb je hem alleen als taart gemaakt of ook weleens als cupcakes?
Mooi zeg, nette strik! Vandaag ook mijn eerste striktaart gemaakt...wat een gepriegel...maar voor een eerste poging vind ik hem best geslaagd:quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:58 schreef Lips het volgende:
Tessie, wat fijn dat je eerste opdracht zo'n succes is
etc
Oops! De fotokwaliteit is niet geweldig maar dit is hem:quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:16 schreef Nanook24 het volgende:
Trusten, er staan dubbele puntjes maar geen foto van jouw strik.![]()
Het valt mij steeds op dat jij echt supernetjes en strak werkt...ik krijg dat nog niet voor elkaar. Hoe pak jij het bekleden aan?quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:40 schreef Lips het volgende:
Nu ik een beetje handigheid heb gekregen in de strikken vind ik 't ook wel heel leuk om te doen
Wat lief van jequote:Op maandag 19 oktober 2009 09:31 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het valt mij steeds op dat jij echt supernetjes en strak werkt...ik krijg dat nog niet voor elkaar. Hoe pak jij het bekleden aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Groetjes,
GabyJa doei.
quote:Cheesecake
Nagerecht door Sylvia Witteman
20 oktober 2009
U moet beslist eens kijken op de site ‘cake wreck'. Daar is iemand zo goed geweest een verzameling mislukte taartopschriften te plaatsen die zijn weerga niet kent. Vooral het telefonisch bestellen van een taart met feestelijke leuzen valt af te raden, want taartgarneerders behoren niet altijd tot het intellectuele puikje der natie, zo blijkt bijvoorbeeld uit het in room opgespoten motto op een verjaardagstaart: ‘CONGRATULATIONS AS SMALL AS POSSIBLE'. Of, in fraaie krulletters van chocola: ‘FLAT TOP, LOTS OF FRUIT IN THE MIDDLE'. Het allermooist is misschien wel de taart waar alleen maar heel groot ‘NOTHING' op staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |