Wat een prachtige taart!quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld
Wanneer krijgt Jeroen de taart?
Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet onlineTaarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.
Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt![]()
Wauwquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt![]()
Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Wat een prachtige taart!
Ik zie trouwens dat jouw laagjes zo mooi dik zijn.. hulde daarvoor. Nog tips & tricks die je met ons wilt delen?
Ik bedoelde inderdaad je vullingquote:Op zondag 27 september 2009 16:37 schreef Lips het volgende:
[..]
Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.quote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Lips, dank je!Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
Same herequote:Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.
Pff, ik heb 't wel geprobeerd hoor, maar krijg het nooit zo goed voor elkaar! Ook zijn mijn taarten altijd erg hoor (8 cm). Ach, dan maar zo'n randje er onderquote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Lips, dank je!Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
Oh dat weet ik nietquote:Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad je vullingIk heb vaak dat het uit de taart lekt bij het aansnijden als het laagje te dik is, maar bij jou en Spuuglokje blijven die laagjes prachtig zitten..
Wauw, die laatste 2 taartjes zijn echt prachtigquote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald(foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)
Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Een meptaartje? Je gaat me toch niet vertellen dat de éénjarige in spe dat mooie taartje tot moes mag gaan slaan? Wat zonde.quote:Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald(foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)
Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Eigenlijk nergens, helaas. Er zijn wel wat kookwinkels die wat simpele uitstekers en zo verkopen, maar ik bestel eigenlijk alles online.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef Breathtaking het volgende:
Waar kan ik in Groningen leuke taartspulletjes kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |