abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:55:59 #101
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73122740
Wat een lieve complimenten
(was zelf ook wel trots op het resultaat hoor )

@FutureFairytale; autotje is geboetseerd van fondant (ik werk enkel met fondant want ik lust geen marsepein)

@LeNeHe; Die punten is volgens deze how to.

Zojuist zijn de taarten die ik gisteren heb gemaakt opgehaald. Beide ontvangers waren super tevreden! Morgen of maandag komen de foto's!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_73130653
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld
Wanneer krijgt Jeroen de taart?

Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet online Taarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.

Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt
Wat een prachtige taart!

Ik zie trouwens dat jouw laagjes zo mooi dik zijn.. hulde daarvoor. Nog tips & tricks die je met ons wilt delen?
pi_73141520
Lenehe: ik heb het gele van de bloem meteen in het vormpje gedaan. Werkt prima!
  zondag 27 september 2009 @ 09:39:59 #104
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_73141763
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt
Wauw Gaaf!
.
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 27 september 2009 @ 11:34:28 #105
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73143327
Ik heb mijn nieuwe bakvorm uitgeprobeerd. En dan toch maar weer met bloemetjes erop, want dat vond ik er zo mooi bij passen. De kleuren zijn van wat ik nog in huis had aan marsepein. De basislaag is gemaakt van wat ik nog aan wit, rood en roze had, en ik had nog wat blauw en geel over voor bloemetjes:

De 2 lagen vulling zijn chipolataspul en botercreme:

Hij smaakt echt heerlijk.
  zondag 27 september 2009 @ 11:35:16 #106
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73143344
Lips, supermooi!
Wat een gezellig taartje zo Spuuglokje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73145696
Een leuke taart Spuuglokje.

Is het nou lastig(er) om een niet ronde vorm te bekleden?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 27 september 2009 @ 13:26:43 #108
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73145903
Deze vorm is net zo gemakkelijk te bekleden als een ronde vorm.
  zondag 27 september 2009 @ 16:37:33 #109
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73151400
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Wat een prachtige taart!

Ik zie trouwens dat jouw laagjes zo mooi dik zijn.. hulde daarvoor. Nog tips & tricks die je met ons wilt delen?
Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?

Spuug, wat een leuk taartje! Hoe krijg jij je onderrand zo mooi? Ik moet er altijd een randje omheen maken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 27 september 2009 @ 17:04:10 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73152199
Lips, dank je! Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
pi_73156323
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:37 schreef Lips het volgende:

[..]

Bedoel je met dik de vulling of het biscuit?

Ik bedoelde inderdaad je vulling Ik heb vaak dat het uit de taart lekt bij het aansnijden als het laagje te dik is, maar bij jou en Spuuglokje blijven die laagjes prachtig zitten..
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Lips, dank je! Er zijn een paar dingen waar het maken van een mooie onderrand gemakkelijker van gaat. 1: zorgen dat de taart niet te hoog is. Hoe lager het kapsel, hoe minder overtollig plooisel dat je weg moet zien te werken. 2: zorgen dat je goed uitmeet hoe groot je de cirkel moet uitrollen. Hoe beter passend, hoe makkelijker. Een overschot van bijvoorbeeld 10 centimeter aan iedere kant werkt lastiger dan 2 of 3 centimeter. 3: heel regelmatig die plooien verdelen voor je het echt gaan aanstrijken. Eerst voorzichtig met de hand tegen het kapsel aandrukken, daarna met zo'n speciale smoother.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.
pi_73157430
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Hoe groter de lap marsepein, hoe makkelijker ik het vind om het netjes om de taart te krijgen.
Same here
  zondag 27 september 2009 @ 22:00:07 #113
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73163903
Oh Nou ja, ieder zijn/haar manier dus!

[ Bericht 21% gewijzigd door Spuuglokje op 27-09-2009 22:13:43 ]
  zondag 27 september 2009 @ 23:13:18 #114
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73167661
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Pff, ik heb 't wel geprobeerd hoor, maar krijg het nooit zo goed voor elkaar! Ook zijn mijn taarten altijd erg hoor (8 cm). Ach, dan maar zo'n randje er onder
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad je vulling Ik heb vaak dat het uit de taart lekt bij het aansnijden als het laagje te dik is, maar bij jou en Spuuglokje blijven die laagjes prachtig zitten..
Oh dat weet ik niet Ik doe er gewoon een dikke laag vulling op en het blijkt te werken Doe er verder niks speciaals mee...
Miauw
  zondag 27 september 2009 @ 23:21:42 #115
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73167876
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald (foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)

Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.

2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik

Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Miauw
pi_73168020
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:
Ja, ik mag eindelijk de taarten posten die gisteren zijn opgehaald (foto's zijn niet zo geweldig, op een wit vel zetten is blijkbaar niet zo'n goed idee...)

Eerste is voor de dochter van een vriendinnetje, wilde heel graag met haar foto er op. Aan de zijkant zitten ook nog 4 foto's van haar.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2e is voor een oud klasgenootje, haar dochtertje werd 1. Ze had me een link van het geboortekaartje gestuurd (klik) en die heb ik als uitgangspunt gebruikt. Was m'n eerste taart met strik

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op de eerste taart en het meptaartje m'n nieuwe bloemuitsteker gebruikt, helemaal fan van
Wauw, die laatste 2 taartjes zijn echt prachtig de eerste vind ik niet zo, maar ik hou gewoon niet van fototaarten !
pi_73169321
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Lips het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een meptaartje? Je gaat me toch niet vertellen dat de éénjarige in spe dat mooie taartje tot moes mag gaan slaan? Wat zonde.
  maandag 28 september 2009 @ 08:40:12 #118
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73172248
Wauwwauw wat prachtig Lips!
pi_73175463
Supermooi Lips! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_73175997
Wat een mooie taartjes weer. Ik vind die met de foto's ook wat minder maar dat is denk ik ook puur en alleen omdat de foto's zo overheersend zijn. De taartjes voor de 1 jarige vind ik echt geweldig.

Welke uitsteker heb je daarvoor gebruikt Lips?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 28 september 2009 @ 12:26:25 #121
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73176711
Fototaarten hebben ook niet mijn voorkeur hoor, ik voel me dan zo beperkt. Deze taart was ook wel met veel wensen naast de foto's, moest met groen, paars, babyblauw en rood. Gelukkig was de jarige in kwestie helemaal in de wolken

@_Arual_; ik heb inmiddels vernomen dat de jarige heerlijk met haar vingers de taart heeft gesloopt en 'm voor de helft opgegeten heeft

@Nanook24; de bloemetjes zijn met deze uitsteker en de blaadjes met een uitstker die ik in de webshop niet kan vinden... Heb ik gekocht op een freubeldag bij Love-to-Bake in Brunssum.

Na even zoeken zijn het denk ik de Curved Leaf Cutters van Ateco (plaatje)
Miauw
pi_73202515
Lips en Spuuglokje, wat een prachtige taarten hebben jullie weer gemaakt! Geweldig dat autootje, en inderdaad mooi dikke lagen vulling. Spuug, jouw taarten vind ik altijd zo elegant door hun 'eenvoud'!

Heb zelf dit weekend ook weer twee taartjes gemaakt, foto's volgen
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_73230404
Wie heeft er zin/tijd om een halloween taart/cupcake's te maken. Voor een logeerhuis( voor o.a autistische kinderen) ga ik binnenkort een halloweenfeest organiseren, en ik zou het leuk vinden een halloween taart te hebben. Maar ik heb niet echt een groot budget. Ik zou uiteraard wel de kosten van de spullen willen vergoeden.

Ik woon in de buurt van Den Haag.

Beetje eng om dit te vragen.
pi_73230501
Waar kan ik in Groningen leuke taartspulletjes kopen?
pi_73232142
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef Breathtaking het volgende:
Waar kan ik in Groningen leuke taartspulletjes kopen?
Eigenlijk nergens, helaas. Er zijn wel wat kookwinkels die wat simpele uitstekers en zo verkopen, maar ik bestel eigenlijk alles online.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')