abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72976572
Tvp!
pi_72976634
Lips, ik ben benieuwd! Ben groot fan van de Sligro, heerlijk om rond te slenteren. En ik heb gehoord dat de Hanos nog leuker is. Laat maar snel weten wat ze er allemaal aan bakspul hebben. Veel plezier!

Ik mag zaterdag ook weer een taartje op bestelling maken. De vulling wordt witte chocoladecreme een een laag aardbeienjam met verse aardbeitjes. Voor het ontwerp heb ik de vrije hand, heb er zin in
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_72976748
Jooppiejj, dat laagje botercreme kan, maar is niet echt nodig. Zorg ervoor dat je de vulling niet te dicht op de randen van het biscuit smeert, laat ongeveer een centimeter vrij. Dan kun je er weer een stuk biscuit op leggen en wat aandrukken zonder dat de vulling tussen de taart uit komt. Als je je biscuit helemaal insmeert met botercreme voor je hem bekleedt, en dit rondom goed stevig 'aanduwt', heb je hetzelfde effect als zo'n dijkje en krijg je in je fondant/marsepein geen vlekken van de vulling.
pi_72977306
ahaaa dat is goede tip als ik de spullen binnenkrijg ga ik gelijk aan de slag heb er nu al zin in
'..Live the life you've dreamed..'
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:37:39 #56
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72999232
Ik ben net al bij de Hanos geweest Emmer fondant kost incl. btw ¤ 26,29!

Iemand uit omgeving Eindhoven interesse om gezamenlijk zwanenhalsdozen te kopen? Bij de Hanos zijn 25x25x8 ¤ 34,55 (ex. btw) per 100 stuks. 30x30x8 zijn ¤ 42,80 (ex. btw) per 100 stuks.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:27:51 #57
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73003106
Ik heb net even gegoogled, want ik had geen idee wat zwanenhalsdozen waren! Maar nu ik erover nadenk, die dingetjes lijken ook wel een beetje op wc-eend.
pi_73003478
Oh, dat valt best mee! Zo'n emmer is toch 5 kg, of niet? Hopen dat het pasje snel binnen is, kan ik ook inslaan. De dozen zijn voor mijn taartjes wat te groot, jammer. Hadden ze ook kleinere doosjes? En wat hadden ze verder voor leuks? Als ik zelf niet naar binnen kan, dan graag zo alvast wat voorpret
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:36:26 #59
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73007142
Hee bedankt voor die Hanos tip, want ik heb daardoor net pasjes aangevraagd! Bij de Makro is namelijk geen fondant e.d. te koop, en er zit ook een Hanos in Groningen, dus dan kan ik dáár inkopen doen. Nu maar hopen dat die pasjes er snel zijn!
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:41:29 #60
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73009969
Ik vind zwanenhalsdozen een nogal stomme benaming, ik zie die zwanenhals er niet in hoor... (of bedoelen ze enkel dat lipje??)

Emmer is 5 kg ja, dus prijs valt alles mee (vind ik zelf).

Hoe groot zijn jou taartjes dan Taartje? Mijn taarten zijn meestal 20 of 24 dus dan is een doos van 25x25 perfect!

Ze hebben verder springvormen (niet zo veel maten), uitstekersets in een blikje (vierkant, rond, rond met kartel), spuitzakken en -monden, poedersuiker. Eigenlijk voor taarten vind ik niet dat ze heel veel hebben.
Verder probeer ik zo weinig mogelijk de winkel in te gaan want ze hebben wel heel veel leuke servies hebbedingetjes
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_73010007
Ik wil ook naar Hanos! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:07:56 #62
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73010919
Oh, aanvulling voor Taartje; ze hebben wel kleinere doosjes maar geen vierkante... Weet zo de maten alleen niet meer.
Miauw
pi_73014141
Mag ik hier om hulp vragen ?
Zoonlief is in oktober jarig, hij wordt 10. Hij wil graag tracteren op cupcakes (die bakt ie zelf, dus dat is makkelijk) maar aan mij heeft hij gevraagd of ik de decoratie wil maken : herfstblaadjes...
HELP.....

Ooit heb ik kikkertjes gemaakt van eiwitglazuur (erg leuk gelukt) maar herfstblaadjes....
Ik zit te denken aan fondant (maar wie wat hoe waar ???) of marsepein (same questions)
maar hoe moet dat ??

Kunnen jullie mij helpen ?
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:29:46 #64
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73014333
Fondant kan je kopen bij de Hanos (maar dan heb je een pasje nodig) of via een webwinkel. Weet niet waar je woont maar op diverse plaatsen zitten ook winkels waar je het kan halen.
Blaadjes kan je met een uitsteker doen zoals hier
Kan je hier iets mee??
Miauw
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:29:57 #65
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:41:54 #66
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_73014934
Ik vind dit een goede site om voorbeelden te zien.

http://brabantsetaart.mijnalbums.nl/
pi_73016160
Dank jullie !!
Hoe plak je die fondanten op de cakejes ? Met wat botercreme ?
zal eens even speuren naar een winkel in de buurt van Heerhugwaard
pi_73018156
Kan inderdaad met wat botercreme Stout, maar je zou ook van wat poedersuiker met siroop of wat een soort lijm maken. Gewoon heeeeel dun op de blaadjes smeren, bijv. met een klein kwastje. Net zo makkelijk

Lips, de meeste taartjes die ik tot nu toe heb gemaakt hadden een doorsnee van 15 cm. Wil op de beurs in oktober wat nieuwe bakpannen kopen, wrs van 20 cm. Daarnaast vind ik het leuker om taartjes te verpakken in cellofaan, dan in een witte doos, vandaar!
pi_73023213
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:05 schreef Stout het volgende:
Dank jullie !!
Hoe plak je die fondanten op de cakejes ? Met wat botercreme ?
zal eens even speuren naar een winkel in de buurt van Heerhugwaard
Er zit in anna paulowna een groothandel.
Moet je even kijken op www.acds.nl
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_73028320
dankje Kings, moet toch nog voor wat anders naar Anna Paulowna
  woensdag 23 september 2009 @ 09:35:03 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73030027
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:48 schreef Taartje het volgende:
Kan inderdaad met wat botercreme Stout, maar je zou ook van wat poedersuiker met siroop of wat een soort lijm maken. Gewoon heeeeel dun op de blaadjes smeren, bijv. met een klein kwastje. Net zo makkelijk

Lips, de meeste taartjes die ik tot nu toe heb gemaakt hadden een doorsnee van 15 cm. Wil op de beurs in oktober wat nieuwe bakpannen kopen, wrs van 20 cm. Daarnaast vind ik het leuker om taartjes te verpakken in cellofaan, dan in een witte doos, vandaar!
Ik doe ze ook het liefste op een plank met cellofaan! Het gebeurt alleen nog wel eens dat ze 'm een dag eerder ophalen en dna doe ik het liever in een doos. Ook geef ik meestal een doos mee voor als ze over hebben
Miauw
pi_73032664
*geen SPAM*

Vandaag kreeg ik onderstaande aanbieding in mijn mail. Misschien is het wel iets voor de taartenbakkers hier!

Kenwood kMix Design RVS Keukenmachine met krachtige 500 Watt motor. Alleen vandaag te bestellen op
iBood
voor 169.95. (Op andere sites zie ik hetzelfde apparaat voor minimaal 282,-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Reese op 23-09-2009 11:31:11 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_73034343
Wauw, wat een mooie! En een stuk betere prijs dan de Kitchen Aids... Twijfel, twijfel....
pi_73036240
Oh die heb ik dus net ook in een topic geopent.

Hehe ik heb m dus besteld. Niet alleen voor taarten bakken maar voor zoveel meer.
pi_73036504
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:01 schreef Stout het volgende:
dankje Kings, moet toch nog voor wat anders naar Anna Paulowna
Mocht het nou niet lukken in Anna Paulowna Stout dan zou je ook evt. nog naar Hoorn kunnen rijden. Daar zit de winkel van maakjetaart.nl Ze zitten gewoon in het centrum.

De brandweer en de billentaart zijn weer erg leuk geworden. Ik zie mezelf zo'n 3D taart toch nog niet doen hoor!

Hier zal de volgende taart waarschijnlijk een "Ennie" (vertaling: Ernie) taart worden voor mijn dochter die 3 oktober 3 wordt. Ik ga het heel simpel houden, volgende week zondag is het zo ver dus dan volgt ook ergens de foto van de taart.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_73072808
jeej mn bestelling is binnen

hoe kan je het beste je taart een paar dagen bewaren?
pi_73075081
haha succes met je eerste baksel:P
volgens mij ben je stiekem allang begonnen:P
pi_73076279
haha nee begin morgen
heb de hele dag vrij met niemand om me heen dus
pi_73076518
Iemand hier nog leuke ideeën voor een taart in het teken van archeologie?
pi_73076818
eeuuhh, een soort bergachtige taart, met daarin versrop van die kleine marsepijnfossielen ofzo? of is dat weer te ingewikkeld:P ik noem ook maar iets hoor, dus niet lachen hha.
of adners doe je fossielen op je taart.
pi_73099941
lalalaaaa
bezig met taartje
pi_73102831
klaaaaar:D zet zometeen de foto's erop
Ik vind hem goed gelukt voor een eerste keer! vond het wel moeilijk om de marsepein (ik lust geen fondant (A)) om de taart te doen

nou zo meteen het resultaat!

ojaaa vraagje! hoe kan ik hem nou het beste bewaren??
pi_73103385
fotooooosss, ben benieuwd hoe je eerste taarte erruit is gekomen.:P
pi_73103459
Ik maakte net een minitaartje voor vrienden...

Wat een gepruts om die bloem goed uit het siliconen vormpje te krijgen...
pi_73103876
Nou hier het resultaat!

Niet zo mooi als andere taarten hier maar ik vind hem goed gelukt!

voorbereiding

rotzooi

zijkant (nog niet mooi)

zijkant

zijkant

helemaal

t mannetje

vrachtwagen

hehe veel foto's (heb niet de juiste taartspullen)
pi_73104362
Leuk prinseszondererwt en Joopiej! Ik heb zojuist m'n eerste puzzelplaatje de vriezer ingeschoven....foto volgt nog als hij op de taart komt (14 oktober)
pi_73105184
nou ik vind hem toch goed gelukt voor zo eerste taart, ik zal het je niet na doen:P
pi_73105563
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:08 schreef Jooppiejj het volgende:
ojaaa vraagje! hoe kan ik hem nou het beste bewaren??
Ze zeggen altijd: niet in de koelkast maar in de kelder ofzo bij max 18 graden. Anders kan de bekleding gaan smelten. Al heb ik het vaak met succes in de koelkast gedaan en sommige taarten (met bijv slagroom) moeten in de koelkast... Even zoeken naar wat werkt.
Jeroen is er vast heel blij mee!
pi_73106493
ik hoop dat hij er blij mee is hij weet het nog niet het is een verrassing
pi_73109347
PZE, het mag misschien even een gedoe zijn geweest om de bloem uit de vorm te krijgen maar ik vind hem wel heel mooi!

Jooppiejj, Voor een eerste taartje is het helemaal niet slecht hoor. Ik denk dat je na wat oefening en met de juiste spullen in de toekomst niet onder zal doen voor de anderen hier op het forum.

Ik heb vandaag mijn pakketje ontvangen van de Tastyshop en ben nu ook de trotse bezitter van een sugarcraft gun. En ik heb weer van de heerlijke muffinmix van Soezie in huis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_73110901
Haha jaaa ik denk dat met de juiste spullen ook al een eind kom. Heb nu alles met mn handen en een aardappelschilmesje gedaan. En ik denk dat een taart door snijden wel wat rechter gaat met een taartsnijmes dan met een broodmes :p

En oefening baart kunst
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:44:01 #92
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73113955
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld
Wanneer krijgt Jeroen de taart?

Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet online Taarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.

Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)

Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt

[ Bericht 11% gewijzigd door Lips op 25-09-2009 22:52:35 ]
Miauw
pi_73114750
Jeroen krijgt maandag de taart

jaaa ik had dit ideetje in mn hoofd:P was wel even lastig maar vind m goed gelukt nu nog kijken hoe die smaakt!
pi_73115130
@ Lips, wat is ie prachtig! Wat een werk zal daarin hebben gezeten zeg
Is die auto helelmaal van marsepein?
Nogmaals, een hele toffe supertaart
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_73115743
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:
Je eerste taart en meteen een puzzel!!! Ik ben al wat taarten verder en heb nog steeds niet gepuzzeld

Ik heb vandaag weer 3 taarten gemaakt (2 grote en 1 meptaartje) maar die foto's mogen nog niet online Taarten worden morgen opgehaald en zondag pas aangesneden.

Wel inmiddels foto's van de rijbewijs taart die ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Verjaardag is inmiddels geweest dus foto's mogen openbaar!! (Heb de foto's overigens niet zelf gemaakt, heeft de moeder van de jarige gedaan)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net even zitten tellen, het is nu 26 weken geleden dat ik mijn workshop heb gedaan (waar het allemaal mee begon) en heb vandaag m'n 26e taart gemaakt
wauw.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73116206
Lips, ik denk dat jouw rijbewijstaart een taart is waar de gemiddelde banketbakker nog een puntje aan kan zuigen. Hij is echt heel gaaf en super netjes afgewerkt!
pi_73119761
Mooi Lips!
pi_73120399
Wat een mooie taarten weer hierzo!

Ik heb de laatste tijd niets meer gebakken, staat een beetje op een laag pitje... Waarschijnlijk komt dat in de winter wel weer.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:00:05 #99
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73121560
Lips wat een prachtige taart!!
pi_73121582
Prinseszondererwt; De bloem is mooi geworden zeg! Heb je dat gele meteen in de vorm gedaan of pas erna?
Jooppiej: Knap hoor! Meteen puzzelen en dat zonder de juiste bakspullen!
Lips: Hele gave taart! Hoe doe je die flappen zo met 2 kleuren? Supermooi gedaan en geboetseerd!

Volgende week ga ik een barbie/prinsessentaart maken voor mijn nichtje. Eerst wilde ze dat en toen een Mega Mindy taart (maar dat zie ik niet zo zitten)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:55:59 #101
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73122740
Wat een lieve complimenten
(was zelf ook wel trots op het resultaat hoor )

@FutureFairytale; autotje is geboetseerd van fondant (ik werk enkel met fondant want ik lust geen marsepein)

@LeNeHe; Die punten is volgens deze how to.

Zojuist zijn de taarten die ik gisteren heb gemaakt opgehaald. Beide ontvangers waren super tevreden! Morgen of maandag komen de foto's!
Miauw
pi_73130653
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:44 schreef Lips het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een prachtige taart!

Ik zie trouwens dat jouw laagjes zo mooi dik zijn.. hulde daarvoor. Nog tips & tricks die je met ons wilt delen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')