abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77186662
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

Taartjes uit het vorige topic :

Van Taartje

En een paar eerste taartjes:

Door Miasan

Door Franneh

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2010 20:34:25 ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:24:39 #2
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77186736
Ik ben al een tijdje niet meer zo actief maar lees natuurlijk nog wel mee!!
Maandag a.s. heb ik bij DE Wendy een combiworkshop (puzzelen en boetseren). Vrijdag heb ik vervolgens in Den Bosch DE Assepoesterjurk (weer van Wendy).
Voor 13 februari weer een aanvraag voor een taart, vind ik ook tijd genoeg! Vind het nog steeds leuk maar heb er gewoon niet meer zoveel tijd voor
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_77186764
Taarten Volg Post.
pi_77186885
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:25 schreef maartjeh het volgende:
Taarten Volg Post.
All good things are wild and free.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 23 januari 2010 @ 20:31:34 #5
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77186962
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:25 schreef maartjeh het volgende:
Taarten Volg Post.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:00:29 #6
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77188110
Ik moet ook weer eens aan het bakken slaan..straks verleer ik het nog
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77189669
ik was er ook weer...

voor het afscheid op mijn stage
van het leukste taarten forum.. versierd oreo koekje
Be brave. Be kind.
pi_77189742
Wat een grappig idee om een oreo koekje te versieren

Ik heb nog steeds niks nieuws gebakken... echt een taartdip geloof ik.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77189922

hoe leuk?!
pi_77191039
Heel leuk!

Ik ook niet Tessie, voor de verjaardag van
mijn lief morgen heb ik appeltaarten gebakken. Onversierd. Ook erg lekker, maar minder mooi is het wel.
pi_77201595
Wat schattig die hertjes!
Ik ga dalijk weer beginnen, ben expres vroeg opgestaan. Voor de kraamvisite van mijn collega ga ik cupcakes maken, geinspireerd op het geboortekaartje. Ben heel benieuwd of het lukt!
pi_77205090
Aaah, wat lief allemaal
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 24 januari 2010 @ 12:30:44 #13
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77205182
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:50 schreef maartjeh het volgende:
[ afbeelding ]
hoe leuk?!
Oh, die wil ik ook kunnen maken
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_77205230
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh, die wil ik ook kunnen maken
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 24 januari 2010 @ 12:40:12 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77205496
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
Ja, maarja, mijn probleem is dat ik marsepein niet lekker vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 24-01-2010 13:22:38 ]
pi_77206787
Terugvindcupcake
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_77211751
Oo, hier ben ik al lang niet geweest .. Ik zat hier voorheen ook onder een andere nick, geloof ik.. Mijn laatste taart:

ik wil toch eens een workshop gaan volgen, ik erger me aan het niet strak krijgen van m'n taarten. maar: moeilijk om te kiezen welke workshop, ik heb inmiddels 14 taarten gemaakt, ben je dan beginner of gevorderde??

nog twee waar ik ook wel trots op ben: (niet de hobbeligheid, wel het plaatje & de rest)

[ Bericht 0% gewijzigd door Wampi op 24-01-2010 15:49:08 ]
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_77216458
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:29 schreef Wampi het volgende:
Oo, hier ben ik al lang niet geweest .. Ik zat hier voorheen ook onder een andere nick, geloof ik.. Mijn laatste taart:

[ afbeelding ]

ik wil toch eens een workshop gaan volgen, ik erger me aan het niet strak krijgen van m'n taarten. maar: moeilijk om te kiezen welke workshop, ik heb inmiddels 14 taarten gemaakt, ben je dan beginner of gevorderde??

nog twee waar ik ook wel trots op ben: (niet de hobbeligheid, wel het plaatje & de rest)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gevorderde neem ik aan maar misschien dat ze het strak maken je juist niet meer leren in die gevorderden cursussen..
pi_77220194
misschien dat ik ook wat geduldiger moet werken . en ik ga de volgende keer de 'truc' met het warme paletmes op m'n botercreme proberen.. de volgende keer is morgen al
pi_77220845
Ik kreeg de user Viking84 te eten. .

TVP, eigenlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_77221630
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg de user Viking84 te eten. .

[ afbeelding ]

TVP, eigenlijk.
!! fantastisch!
pi_77221992
Wampi, wat een mooie taarten zeg. Dat pipi puzzenplaatje is écht super knap gemaakt joh. Heel zonde van de bobbels. Komt dat door de botercreme eronder? En gebruik je wel een smoother?
En een beginnersworkshop zou je denk ik ook niet zoveel meer aan hebben. Ik zou dan eerder gewoon een andere leuke workshop uitzoeken en even informeren of ze je misschien ook nog kunnen helpen met het gladder krijgen van je taarten.

PZE, appeltaart Idd wel minder mooi, maar zo lekker! En eindelijk weer eens wat anders dan biscuit met vulling, vind ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77222809
Leuke taartjes allemaal!
Wampi, hoe heb je die zwarte lijntjes gemaakt bij de Nijntje taart? Is dat met zo'n sugargun? Vind het erg mooi namelijk!

Vanmorgen heb ik cupcakes gemaakt, zijn leuk geworden al zeg ik het zelf Zal morgen even een foto plaatsen. Nu vroeg ik me wel het volgende af: Het is een cadeautje en ik wil ze dinsdag geven. Een beetje kort om nog in te vriezen. Op zich blijven ze denk ik wel lekker maar moet ik ze nou juist in of buiten de koelkast bewaren (gewoon cupcake met botercreme en fondant)? Hoe blijven ze het verst? En als je ze in de koelkast zet, wordt het dan niet heel vochtig?
pi_77224318
Waar heeft iedereen al die leuke taarten zo lang verborgen gehouden? Het was al zo lang stil in het vorige topic en nu komt er ineens weer allerlei moois voorbij hier.

Ik heb weer een opdracht voor a.s. zaterdag. Het moet een schaatstaart worden voor een dame die 10 wordt dus ik denk dat ik het "blond amsterdam" schaatstertje ga gebruiken dat ik op het DLT forum heb gevonden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_77225980
tessie, ik gebruik wel een smoother, maar ik ben niet zo heel geduldig . en die pippi taart waren taart nummer 3 en 4 in 4 avonden, dus ik was er goed klaar mee . ik heb nu weer een kapsel in de oven staan, ga morgen een groot paletmes kopen (hopelijk), en dan eens kijken of ik de botercreme strak krijg, en daarna met de smoother nog eens extra goed het fondant vlak maken.. morgen weer een taart hier dus, en dan geduld en Zennnn voor het vlakmaken . ik ben ook wel erg trots op de Pippi trouwens, die had ik gelukkig al eerder gemaakt, anders was dat ook echt een drama geworden .

Susanne, ik heb de lijntjes gemaakt met zo'n sugar gun die veel mensen niet fijn vinden, meer een soort injectiespuit van metaal zeg maar, waar je best veel kracht voor moet zetten. maar wel een soort sugar gun dus .

Nanook, nieuw jaar, nieuwe taarten ofzo, misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')