quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:25 schreef maartjeh het volgende:
Taarten Volg Post.
Oh, die wil ik ook kunnen makenquote:
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.quote:
Ja, maarja, mijn probleem is dat ik marsepein niet lekker vind.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
Gevorderde neem ik aanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:29 schreef Wampi het volgende:
Oo, hier ben ik al lang niet geweest.. Ik zat hier voorheen ook onder een andere nick, geloof ik.. Mijn laatste taart:
[ afbeelding ]
ik wil toch eens een workshop gaan volgen, ik erger me aan het niet strak krijgen van m'n taarten. maar: moeilijk om te kiezen welke workshop, ik heb inmiddels 14 taarten gemaakt, ben je dan beginner of gevorderde??
nog twee waar ik ook wel trots op ben: (niet de hobbeligheid, wel het plaatje & de rest)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg de user Viking84 te eten..
[ afbeelding ]
TVP, eigenlijk.
Haha, briljant DaDquote:Op zondag 24 januari 2010 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg de user Viking84 te eten..
[ afbeelding ]
TVP, eigenlijk.
Ik heb een Kenwood FP733, gekregen van mijn vader met kerst. Helaas blijkt dat meer een keukenmachine dan een echte goede mixer te zijn. Er kan ook maar biscuitmix in met 4 eieren en omdat ik toch vaak grotere taarten maak vind ik met de hand mixen dan handiger. (Het word met de hand ook veel luchtiger dan met de machine.)quote:Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef tessie het volgende:
Nanook, watvoor keukenmachine heb je dan?? Mijn cheapo mixertje van de kruitvat kan zelfs het biscuit prima mixen.
Superquote:Op maandag 25 januari 2010 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh my, ik sta op de lijst voor een workshop van Wendy in Emmen..
Waar woon je? Ik wil miss in Utrecht zo'n workshop gaan doen bij http://www.cake-your-day.nlquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:49 schreef Taartje het volgende:
Wat gaaf, al die cursussen die jullie gaan volgen! Ik zou graag nog een workshop stapeltaart doen, maar heb me er nog niet zo in verdiept. Iemand nog tips voor goede workshopadressen?
Marsepein is inderdaad onvindbaar buiten de sinterklaastijd, misschien een optie om het zelf te maken?:quote:[..]
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
Ik heb op de vismarkt bij de notenkraam die dicht bij de viskramen staat wel eens grote blokken marsepein zien liggen.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Is dat van rolkwaliteit? 1:4?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:52 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb op de vismarkt bij de notenkraam die dicht bij de viskramen staat wel eens grote blokken marsepein zien liggen.
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Is dat van rolkwaliteit? 1:4?
Meestal zijn zulke stukken namelijk 1:1, en dat is veel stugger en grover dan de marsepein die je bij taartenwebshops koopt. Maar als dat niet zo is, is het een heel goede tip waar ik zeker gebruik van ga maken!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.
Ooh dat is best simpel jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:56 schreef Zooootje het volgende:
[..]
Marsepein is inderdaad onvindbaar buiten de sinterklaastijd, misschien een optie om het zelf te maken?:
Recept - zelf marsepein maken
Ja precies, ik heb wel eens marsepein daar gekocht maar dat is 5 euro voor een minireep.. Ook zo stom, en dan zit er geen kleur aan etc.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef Taartje het volgende:
Marsepein verkopen ze wel in kleine repen bij de Jamin. Maar dan betaal je er erg veel voor. Anders kun
je eens bij de lokale banketbakker navragen, sommige willen je als je het lief vraagt ook wel wat verkopen!
DaD, wat gaaf dat je bestellingen krijgt! En meteen tweePas maar op, zo meteen loopt je agenda over!
De workshop wil ik het liefst ergens een beetje in de buurt doen, ergens rond Eindhoven. De Taartenwinkel zou kunnen, maar vind ik eigenlijk net te ver. Vooral omdat ik zelf geen rijbewijs heb en om zo'n workshoptaart te vervoeren een beetje afhankelijk ben van anderen. Zal ook eens rondkijken op DLT, volgens mij zit daar iemand uit Eindhoven die erg goed is
Ja die heb ik ook gezien bij de notenkraam, maar dat was precies hetzelfde als bij de Jamin maar dan vijftig cent goedkoperquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.
Ik vind hem zelfs zonder daglicht al mooi De_Taartjesfee.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een taartje gemaakt voor HuupHuup die morgen jarig is
[ afbeelding ]
Mooiere foto`s moet ik morgen even bij daglicht maken
Ik heb eventueel ook een setje babystempels van de Kruidvat over.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef Lips het volgende:Ik mag voor een oud klasgenootje geboortecupcakes maken
Worden m'n eerste cupcakes.... wie heeft tips?
Weet iemand of de babystempels nog te koop zijn?
Filodeeg cococrumble custard en frambozen... en erg lekker!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef tessie het volgende:
Esjelief, dat ziet er wel lekker uit. Wat is het precies?
Wat zitten er allemaal voor stempeltjes in? Is het eventueel per post te versturen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:53 schreef Susanne81 het volgende:
[..]
Ik heb eventueel ook een setje babystempels van de Kruidvat over.
Ze heeft naam en geslacht van de baby doorgegeven (zo raar dat ik dat nu weetquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef tessie het volgende:
Nanook, wat koel die cursus. Ben benieuwd naar je resultaat van volgende week!
Esjelief, dat ziet er wel lekker uit. Wat is het precies?
Lips, wat koel! Mag je zelf helemaal verzinnen hoe of wat, of heeft ze nog gezegd hoe ze het wou hebben?
Er zitten stempeltjes in met daarop: kinderwagen, badeentje, ooievaar, de woordjes 'baby', speentje, babyschoentjes, een babytje, handjes en een speelgoedblokje. Kosten; 50 centquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:25 schreef Lips het volgende:
[..]
Wat zitten er allemaal voor stempeltjes in? Is het eventueel per post te versturen?
In dat kleine supermarktje bij IKEA koop je een kg voor 4 euro ofzoquote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Leuk he, ben echt helemaal enthousiast! Zou willen dat ik er iets meer tijd voor had want vind het echt leuk om te doen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:17 schreef Lips het volgende:
Susanne!! Wat leuk dat je ook hier zit en dat je door bent gegaan met taarten!! Dan moet die workshop toch wel veel inspiratie gegeven hebben
Maar die stempels heb ik zeker interesse in! Bestempelze maar als verkocht! Zullen we daar over PM-en?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |