abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85383762
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bekijk deze eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=26350

Als je nog vragen hebt, roep maar. :).
Super bedankt!!!

Ik ga even koekeloeren :)
pi_85383973
Ik had zelf voor m'n eerste taart trouwens maar vrij weinig aangeschaft. Marsepein, twee potjes kleurstof, wat uitstekers... Je kunt ook prima een kapsel bakken zonder biscuitmix. Vullen met slagroom en jam uit de supermarkt, afsmeren met botercrème van gelijke delen roomboter en poedersuiker.

Veel van de dingen die ik nu gebruik zijn wel echt geschikt voor taarten, maar zijn voor een beginner prima te vervangen door wat je in je keuken vindt. Taartzaag? Broodmes. Kunststof roller? Gewoon je houten deegroller of desnoods een lege wijnfles (zonder etiket). Smoother? Je handen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_85386801
Mag ik een beginners botercreme vraagje stellen? Het duizelt me van alle opties.

1:1 botercreme. Ik begrijp dat dit ideaal is voor afsmeren. Kun je dit met suikerbakkerspoeder maken ipv poedersuiker? Wat is lekkerder? Ik ben bang dat poedersuiker met boter niet zo lekker is, maar van suikerbakkerspoeder heb ik geen idee.

Meringue botercreme (1:2:3): kun je hier zowel suikerbakkerspoeder als poedersuiker gebruiken? Of is kristalsuiker beter? En de meringue powder van Wilton? Is die hiervoor geschikt?
pi_85387785
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kom er niet meer uit bij al die sites :D

Ik wil toch een keer beginnen, een taartje met marsepijn ;)
Wat moet ik precies bestellen?
Ik heb zo'n startersset marsepein aangeschaft.
En een plastic roller van de bouwmarkt, die ik persoonlijk fijner vind dan een deegroller) hij is lekker lang en dun, vlgs mij stond ie bij de isolatiematerialen enzo en om de taart mee glad te strijken heb ik van de bouwmarkt zo'n spatelachtig ding die vlgs mij bij het voegen ofzo word gebruikt ;)

Ik had nog zo'n ronddraaiend houten plateau van de ikea en dat is wel makkelijk met afstrijken vond ik zelf!
Succes ermee.
Na onze vakantie ga ik serieus weer beginnen.

Hoorde laatst van iemand die een springvorm had gekocht die je zelf in hoogte kon verstelen van 15 cm tot 30, dus die ga i nog maar eens in de collectie doen ;)
pi_85388201
Weet je zeker dat die 15 tot 30 cm in de hoogte zijn? :D.
pi_85388376
Hhmzz ik ga ff die mail checken, je brengt me aan het twijfelen haha :@

kunnen we het op hormonen gooien? ;)
pi_85388480
vlgs mij mail verkeerd gelezen en is het de doorsnee, anyway, ik ga van de week gewoon ff bij die winkel kijken haha
pi_85388939
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Weet je zeker dat die 15 tot 30 cm in de hoogte zijn? :D.
Bakken op hoogte van 30cm en dan lekker vullen haha, eet smakelijk ;) :Y)
pi_85396600
Hee Ladies! Bestaat er ook een goedkope keukenmachine :D? Een mixer op een kom hoeft toch niet zo duur te zijn :@? Iemand tips?
pi_85396826
De eerste die ik zo snel zie is eentje van 25 euro van Kijkshop. Kruidvat (geloof ik) heeft ze ook regelmatig in de aanbieding, maar ik weet niet wat die dan kosten.
pi_85409163
Tadaaaa! 8-) Geknutseld met schoonzus, die niet mee kon naar de beginnersworkshop laatst en toch wel wilde weten hoe&wat.

Hartenboltaartje met een vulling van lemoncurd en citroenpudding.

De hartjes zijn uitgestoken door Sophie van 4 en toen we even 2 tellen de andere kant op keken hadden Sophie en Thomas (2 1/2) van de losliggende kleurtjes één grote klont gemaakt. Vandaar: een eh… gemarmerd parelrandje. :)

Babybijtaart (oude logo) met een vulling van passievruchtenmousse en botercreme.
Hardloper.
IG @webkim
pi_85409454
@ Webkim, mooi zeg!

Die bloemetjes zijn dat van die uitstekers waar je een keer op druk en dat het vormpje er dan uit komt zeg maar?
pi_85409591
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:48 schreef het-is-mij het volgende:
@ Webkim, mooi zeg!

Die bloemetjes zijn dat van die uitstekers waar je een keer op druk en dat het vormpje er dan uit komt zeg maar?
:Y
Hardloper.
IG @webkim
pi_85409610
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
De eerste die ik zo snel zie is eentje van 25 euro van Kijkshop. Kruidvat (geloof ik) heeft ze ook regelmatig in de aanbieding, maar ik weet niet wat die dan kosten.
Ohhhh 25 euro maar :o ik ga kijken, thanks! :D
pi_85416231
Wat zijn je taarten leuk geworden Webkim! Het gemarmerde effect doet me denken aan de kralen die je op de basisschool zelf maakte :D Vind de kleuren ervan erg mooi geworden.

Vandaag een taartje gemaakt voor vrienden die 10 jaar getrouwd zijn. Zij vertelde een tijdje terug dat ze destijds zo teleurgesteld was over haar saaie, platte bruidstaart. Vandaar een kleine verrassing: de taartjes zijn 15 cm en 10 cm in doorsnee :) Wat je trouwens op de foto niet ziet, is dat hij parelmoer glittert en niet wit is!

A balanced diet is a cookie in each hand
pi_85426658
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:07 schreef Taartje het volgende:
Wat zijn je taarten leuk geworden Webkim! Het gemarmerde effect doet me denken aan de kralen die je op de basisschool zelf maakte :D Vind de kleuren ervan erg mooi geworden.

Vandaag een taartje gemaakt voor vrienden die 10 jaar getrouwd zijn. Zij vertelde een tijdje terug dat ze destijds zo teleurgesteld was over haar saaie, platte bruidstaart. Vandaar een kleine verrassing: de taartjes zijn 15 cm en 10 cm in doorsnee :) Wat je trouwens op de foto niet ziet, is dat hij parelmoer glittert en niet wit is!

[ afbeelding ]
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staan :)
(vaak vindt ik die veel te echt lijkende roosjes niet zo mooi)

Zelf met dinnetje ook weer aan de slag geweest. Pfft zoveelste binnen korte tijd alweer.... Vakantie,toen nijntje taart (zie boven) en nu deze weer :P

Vulling : puur-truffel bonbonbloc, aardbeien jam. Botercreme: op basis van ganache, witte choco botercreme.

pi_85427270
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:57 schreef emss het volgende:
Mag ik een beginners botercreme vraagje stellen? Het duizelt me van alle opties.

1:1 botercreme. Ik begrijp dat dit ideaal is voor afsmeren. Kun je dit met suikerbakkerspoeder maken ipv poedersuiker? Wat is lekkerder? Ik ben bang dat poedersuiker met boter niet zo lekker is, maar van suikerbakkerspoeder heb ik geen idee.

Meringue botercreme (1:2:3): kun je hier zowel suikerbakkerspoeder als poedersuiker gebruiken? Of is kristalsuiker beter? En de meringue powder van Wilton? Is die hiervoor geschikt?
Iemand? Alvast bedankt ;-) ;)
pi_85428761
Persoonlijk vind ik de 1:1 variant echt ranzig. veel te vet en zoet. liever maak ik or de 1:2:3 of de laatste 2x heb ik witte chocola boter creme gemaakt.1:1 vind ik trouwens ook beroerd afsmeren. wel goed voor dijkjes.

voor de 1:2:3 gebruik ik altijd wilton poeder. beetje prutsen met beste verhouding poeder - water. verder gebruik ik er kristalsuiker voor. werkt prima. blijf au bain marie eiwit kloppen met suiker totdat gesuikerd eiwit tussen 2 vingers niet meer voelbaar is. ook de hoeveelheid boter (3) kun je aanpassen naar wens. met 1:2:2 houdt je een wat fluwelig substantie, 1:2:3 wat harder. even uitproberen wat je het prettigst vindt voor afsmeren.

witte chocola botercreme is ook zeer geschikt voor vullen of afsmeren.200 ml slagroom bijna laten koken, dan 200 gr witte chocola erbij , vuur uit en roeren tot alles opgelost is. als helemaal koud is ( koelkast ) dan boter romig kloppen en langzaam elagroommengsel toevoen tijdens kloppen. voila! Evt nog even in koelkast om wat stevigere te krijgen.

Genoeg info?
pi_85429287
heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!! Die 1:1 botercreme lijkt me ook vies ja.
pi_85434680
Vraagje:
Ik geef eind komende week een workshop taartdecoratie op de familiereünie van mijn vriend. Nu ben ik in dubio wat betreft de bekleding. Ik wilde eerst zeker voor marsepein gaan, omdat mijn ervaring is dat het bekleden daarmee echt veel en veel gemakkelijker is. Maar eigenlijk zou ik ook wel wat taarten met fondant willen (laten) maken voor de mensen die geen marsepein lusten en vanwege de prijs. Mijn ervaring met RegalIce is echter dat dat echt belachelijk snel scheurt. Dikker, dunner, meer poedersuiker, botercrème toevoegen ik was wanhopig, niets hielp. Het was totáál niet rekbaar. Ik vraag me nu af of ik pech heb gehad, gewoon een kluns ben of ik een ander merk moet hebben. Het was overigens ongekleurde fondant.
pi_85434721
Mooie taarten weer zeg!
Wat leuk ook, zo'n kleine stapeltaart. Niet enorm en toch indrukwekkend :)

Oh, en ik weet niet of het spam is (haal dan maar weer weg), maar ik was zeer te spreken over de chatservice bij deleukstetaartenshop O+ Binnen 10 seconden (werkelijk) had ik antwoord.
pi_85434978
Ik gebruik ook RegalIce (de pakken van 2,5 kg) en ik vind het heerlijk werken. Misschien had je een verkeerde verpakking of zo? Ik heb geen last van gescheur.
pi_85435205
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik gebruik ook RegalIce (de pakken van 2,5 kg) en ik vind het heerlijk werken. Misschien had je een verkeerde verpakking of zo? Ik heb geen last van gescheur.
OMG, ik ging het toch even checken, Pettinice dus. :@
Maar dat is wel mooi, want ik wilde zo'n combipakket Regalice bestellen ^O^
Jij vindt het dus niet enorm veel moeilijker dan marsepein? Dat is meestal een eitje, net als marsefond. Ik probeer mezelf er even van te overtuigen dat ik héus wel kan bekleden :')
pi_85435288
Ik vind fondant tegenwoordig zelfs lekkerder werken dan marsepein. :). Heb er even aan moeten wennen, maar nu baal ik als een klant marsepein wil. :P.
pi_85435442
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind fondant tegenwoordig zelfs lekkerder werken dan marsepein. :). Heb er even aan moeten wennen, maar nu baal ik als een klant marsepein wil. :P.
Hehe, dan zal het wel aan de verpakking of aan het merk gelegen hebben, want de afgelopen keer dat ik ermee ging bekleden was echt om te huilen, het scheurde telkens rustig 5 centimeter in. Mooi, dan kan ik de keuze aan degene die het een beetje regelt voorleggen.
PettinIce boetseert gelukkig wel fijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')