abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85878252
damn die Mariotaart is denk de mooiste taart die ik tot nu toe heb gezien :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85881203
Hee!
Ik ben nieuw hier, maar heb al lekker rondgesnuffeld in dit topic, en ik ga donderdag ook beginnen! *O*
Ik heb net besteld bij deleukstetaarten.nl, maar nou was mijn vraag:
Weten jullie wanneer alles geleverd wordt? Binnen 1 dag of niet? Er zat verder niks bij wat later binnenkwam ofzo.. :?

Thanks. :)
pi_85882263
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:41 schreef Warmemelk het volgende:
Hee!
Ik ben nieuw hier, maar heb al lekker rondgesnuffeld in dit topic, en ik ga donderdag ook beginnen! *O*
Ik heb net besteld bij deleukstetaarten.nl, maar nou was mijn vraag:
Weten jullie wanneer alles geleverd wordt? Binnen 1 dag of niet? Er zat verder niks bij wat later binnenkwam ofzo.. :?

Thanks. :)
Naar eigen zeggen sturen ze alle bestellingen die ze voor 9u 's ochtends binnen hebben dezelfde dag nog naar naar TNT/GLS. De uiteindelijke levertijd is dan vervolgens afhankelijk van TNT/GLS (meestal nog 1 of 2 dagen).
pi_85882568
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:13 schreef Sts het volgende:

[..]

Naar eigen zeggen sturen ze alle bestellingen die ze voor 9u 's ochtends binnen hebben dezelfde dag nog naar naar TNT/GLS. De uiteindelijke levertijd is dan vervolgens afhankelijk van TNT/GLS (meestal nog 1 of 2 dagen).
Oke dankje!! ^O^ Hopen dat het er donderdag is dan :P
pi_85886975
Als je de spulletjes vandaag hebt besteld, denk ik dat ze er donderdag wel zullen zijn :)
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:10:16 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85889733
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:21 schreef Warmemelk het volgende:

[..]

Oke dankje!! ^O^ Hopen dat het er donderdag is dan :P
niet vergeten de resultaten te posten!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_85890954
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niet vergeten de resultaten te posten!!
Maar natuurlijk! *) zal es kijken of het lukt om een foto te posten O-)
pi_85950694
Ik heb nog een paar vraagjes voor jullie O-) :
- Is het mogelijk om zo'n mooie strook aan de onderkant van de taart netjes te snijden, zonder zo'n cutter?
- Heb ik zo'n smoother echt heel hard nodig, of kan ik de fondant ook gewoon netjes met mijn handen gladstrijken?
- Weten jullie nog iets lekkers voor de vulling? :D Ik heb 5 lagen te vullen, dus 6 delen.
Ik wilde zelf sowieso graag swiss meringue buttercream maken waarvan hier in het topic ergens een filmpje staat.
En kersenvlaaivulling met chocoladevlokken O+ Maar zal ik dat gewoon om en om doen, of nog een extra smaak erbij?

Alvast bedankt! _O_

P.S. ik was vergeten te zeggen: complimentjes voor al die mooie taartjes en cupcakes hier! ^O^
pi_85951813
Warmemelk:

Voor een strook aan de onderkant kun je best een lineaal oid gebruiken. Even laten liggen zodat hij een beetje steviger is en dan pas rond de taart leggen. De taart glad maken kun je doen met je handen, maar ik moet zeggen dat het resultaat met een smoother toch wel een stuk strakker is. Wat ideetjes voor vulling:

•Banketbakkersroom
•Alle soorten jam
•Lemoncurd (soort dikke jam)
•Bokkenpootjescrème
•Chocoladecrème (melk, wit en puur)
•Vanillecrème
•Mandarijntjes uit blik met room
•Botercrème
•Koffiecrème
•Speculoospasta
•Caramelpasta
•Hazelnootpasta

Op de website www.deleukstetaarten.nl vind je heel veel recepten van vullingen. Omdat de taart met fondant van zichzelf nogal machtig is, zou ik niet te wild worden met smaken en het bij een beperkt aantal houden :) Succes!
pi_85962192
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:59 schreef Taartje het volgende:
Leuk zijn ze Webkim! Die minicupcakes zijn altijd van die perfecte éénhapssnacks!

Mijn beste vriend vertrekt volgende week voor 5 maanden naar New Orleans om te studeren, vanavond geeft hij een afscheidsfeestje. Heb een taart gemaakt om hem eraan te herinneren wat hij allemaal moet missen ;)

[ afbeelding ]
Taartje; Welke maten taartvorm heb je gebruikt voor deze? Mijn stapels doe ik altijd met 20, 25 en 30 en dan houd ik zo weinig ruimte over aan de zijkant. Die van jou hebben genoeg ruimte over! En zijn je bakvormen 7 cm of heb je hoger?
pi_85964585
Hallo!

Ik maak voor mijn lieve nichtje die vrijdag jarig is een My Little Pony taart, ik heb hiervoor roze kleurstof besteld voor de Pony, ook heb ik wat bloemetjes besteld, want ik vind dat dat er wel bij hoort. De achtergrond wordt lichtblauw. Heeft iemand nog leuke ideetjes voor deze taart? Of wordt het dan te druk. Sowieso komt haar naam en leeftijd er ook op te staan!

By the way: ik had nog een paar kleuren over en daarmee een taartje gemaakt voor m'n ouders. Het resultaat:

De vulling was banketbakkersroom en aardbeienjam, my favourite. O+
Ik twijfel bij m'n nichtje tussen slagroom en banketbakkersroom... Wat zouden jullie doen?
pi_85991194
Help!
Iemand die me wil helpen hoe ik een foto hier moet plaatsen O-)
Ben niet al te technisch :P
  donderdag 2 september 2010 @ 17:31:24 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_85991294
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:28 schreef Warmemelk het volgende:
Help!
Iemand die me wil helpen hoe ik een foto hier moet plaatsen O-)
Ben niet al te technisch :P
Je moet de foto eerst ergens uploaden, daarna kun je hem hier plaatsen :)

[img ] bestandsnaam van je ergens upgeloade foto [/img ]
maar dan zonder spaties natuurlijk ;)

bijvoorbeeld:

[img ] www.tinypic.detaartvanMuck.jpg [/ img]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_85991764
Wat een gedoe zeg :P

Volgens mij is ie wel een klein beetje groot, of lijkt dat maar zo?
Edit: oh, het valt mee :P
Even de uitleg:
Mijn eerste taart dus :D
Sjongejonge wat een werk! Ben alleen al een uur bezig geweest met die roosjes maken :P
Oja, let even op hoe kunstig ik die blaadjes over de scheurtjes heb geplakt O-)
Vulling: kersenvlaaivulling/chocovlokken en chocoladebotercrème O+
Ben er voor de eerste keer best trots op *)
  donderdag 2 september 2010 @ 18:09:29 #165
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_85992332
Hij is inderdaad wel érg groot. Hij mag op het forum maximaal 610 pixels breed zijn :)

Hij ziet er hartstikke leuk uit! En dingen over scheurtjes plakken doe ik ook altijd hoor, mocht er ergens een scheurtje ontstaan zijn O-)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_85994292
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:39 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Taartje; Welke maten taartvorm heb je gebruikt voor deze? Mijn stapels doe ik altijd met 20, 25 en 30 en dan houd ik zo weinig ruimte over aan de zijkant. Die van jou hebben genoeg ruimte over! En zijn je bakvormen 7 cm of heb je hoger?
Ik gebruikte daarvoor 10, 15 en 20 cm. Zelfde afstanden dus, weet niet waar het dan aan ligt :D Ik heb de 10 cm bakvormen, maar na afsnijden van de bolle bovenkant kom ik meestal rond de 7 cm uit.

En de taart hierboven (naam even vergeten) is mooi geworden! Heel slim, om foutjes weg te werken onder blaadjes. Die tactiek gebruik ik ook altijd, en let er ook altijd goed op welk deel het mooist is, dat wordt dan de voorkant! :D
pi_85996287
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:31 schreef Muck het volgende:

[..]

Je moet de foto eerst ergens uploaden, daarna kun je hem hier plaatsen :)

[img ] bestandsnaam van je ergens upgeloade foto [/img ]
maar dan zonder spaties natuurlijk ;)

bijvoorbeeld:

[img ] www.tinypic.detaartvanMuck.jpg [/ img]
Ik klikte en moest toen om mezelf lachen... :@

quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:48 schreef Warmemelk het volgende:
Wat een gedoe zeg :P
[ afbeelding ]
Volgens mij is ie wel een klein beetje groot, of lijkt dat maar zo?
Edit: oh, het valt mee :P
Even de uitleg:
Mijn eerste taart dus :D
Sjongejonge wat een werk! Ben alleen al een uur bezig geweest met die roosjes maken :P
Oja, let even op hoe kunstig ik die blaadjes over de scheurtjes heb geplakt O-)
Vulling: kersenvlaaivulling/chocovlokken en chocoladebotercrème O+
Ben er voor de eerste keer best trots op *)
Mag je zeker trots op zijn voor je eerste keer! :O Enne, was ie lekker? ;)
pi_85999249
Wow! Ik lees al een tijdje mee en zie de meest geweldige taarten voorbij komen!
Al tijden denk ik erover om de stoute schoenen aan te trekken. Maar ik heb al zoveel hobby's waar ik aan begonnen ben en nooit heb afgemaakt, dat ik nog eventje blijf meekijken denk ik. Je bent er niet met 3 euro aan marsepein immers als je een mooie taart wilt maken.
pi_86001559
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:02 schreef Saruna het volgende:

[..]

Ik klikte en moest toen om mezelf lachen... :@
[..]

Mag je zeker trots op zijn voor je eerste keer! :O Enne, was ie lekker? ;)
Haha Saruna, nog een slachtoffer hier van die link :@
Maar hij was superlekker!! Het leek een beetje op schwarzwaldertaart met die kersen en chocola :9~
pi_86002752
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef lieflijntje het volgende:
Al tijden denk ik erover om de stoute schoenen aan te trekken. Maar ik heb al zoveel hobby's waar ik aan begonnen ben en nooit heb afgemaakt, dat ik nog eventje blijf meekijken denk ik. Je bent er niet met 3 euro aan marsepein immers als je een mooie taart wilt maken.
Misschien kun je een keer een workshop gaan doen? Kost éénmalig wel wat, maar mocht je het dan niets vinden dan ben je een ervaring rijker en heb je een mooie taart, maar niet allerlei spullen ingekocht die je niet meer gaat gebruiken.
pi_86004050
Vriendin van me is er laatst mee begonnen, die had al aangeboden dat ik een xtje met haar samen kon doen! zij had een hele mooie taart voor der zoontje (2) gemaakt en zo kwam ik er ook op.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:40:53 #172
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_86011429
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef lieflijntje het volgende:
Ik ken het! Ik mag van mezelf pas beginnen met taarten bakken als ik mijn scriptie heb afgemaakt. Vervolgens zit ik de hele dag hier rond te neuzen zodat ik niet toekom aan het schrijven van die scriptie :D :')
With the stars as her umbrella
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:51:50 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86011641
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:16 schreef Taartje het volgende:

[..]

Misschien kun je een keer een workshop gaan doen? Kost éénmalig wel wat, maar mocht je het dan niets vinden dan ben je een ervaring rijker en heb je een mooie taart, maar niet allerlei spullen ingekocht die je niet meer gaat gebruiken.
Dat is een goeie tip! ^O^
pi_86021141
Hoi allemaal, ik ben een complete beginner, maar ik heb me opgegeven voor PME1, 2 en 3. Omdat ik gewoon eens wat anders wil, ik word gek van m'n saaie kantoorbaan :r En ik ben best creatief al zeg ik het zelf :P

Wie heeft er hier ervaring met de PME cursussen? Heeft iemand een idee hoe elke les er per cursus uitziet? Ik kon op internet niets vinden. Ik heb een potentieel probleem: ik ga met het OV vervoer. Is dit een probleem qua spullen die ik elke week moet vervoeren denken jullie? Kan ik er vanuitgaan dat ik elke week een taart heen en weer naar de cursus locatie moet vervoeren? Dit zou opzich nog te doen zijn. Zelfs een stapeltaart zou ik opzich in verschillende dozen en in zo'n taarten-plasticzak kunnen vervoeren.

En hoe zit het met de hoeveelheid huiswerk per week en per cursus? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

Oh ja, en het leukste: hebben jullie voorbeelden (foto's) van taarten die jullie voor PME hebben gemaakt? Daar ben ik namelijk heel benieuwd naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door emss op 03-09-2010 14:01:37 ]
pi_86023441
Oeh vriendin vraagt of ik mee ga op een dag workshop in Oudenbosch waar ze al eens geweest is. Dat is leuk proberen of het iets voor mij is. Lekker is het vast wel ;)
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:47:54 #177
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_86044049
Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn verjaardag deze schattige cakejes na gaan maken... nu is mijn vraag wat het witte spul op de cakejes is... marsepein? Bedankt alvast....

Dreams do come true
pi_86044127
Marsepein of fondant, dat kun je er zelf ook voor gebruiken.. Ik denk dat het allebei prima is, net wat je lekkerder vindt!
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:54:13 #179
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_86044326
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Breathtaking het volgende:
Marsepein of fondant, dat kun je er zelf ook voor gebruiken.. Ik denk dat het allebei prima is, net wat je lekkerder vindt!
Thnx! Binnenkort ga ik lekker freubelen! Misschien kom ik hier dan weer even om advies vragen haha...
Dreams do come true
pi_86054193
Fondant is van zichzelf al wit, marsepein een beetje gelig. Dus als je graag echt wit wilt, kun je denk ik het best gaan voor fondant. Marsepein is ook wel wit te krijgen met poeder geloof ik, mocht je dat lekkerder vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')