Wauw, wat een geweldig leuke en lieve taart,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:08 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staan![]()
(vaak vindt ik die veel te echt lijkende roosjes niet zo mooi)
Zelf met dinnetje ook weer aan de slag geweest. Pfft zoveelste binnen korte tijd alweer.... Vakantie,toen nijntje taart (zie boven) en nu deze weer
Vulling : puur-truffel bonbonbloc, aardbeien jam. Botercreme: op basis van ganache, witte choco botercreme.
[ afbeelding ]
Hmquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:10 schreef Holy_Goat het volgende:
Wat betreft de fondant, koop een emmer van 5kg bij de leukste taarten shop.30eu, maar dan heb je ook wat. Veruit het best om mee te werkeen. Witte regalice heb ik geen ervaring mee, wel met diverse gekleurde regalice pakjes: troep! Plakt, ruikt vies, smaakt vies.
Weet nog niet, zit in vriezer en eet ik zaterdag pas op. Ik heb een bienenstich cake recept gebruikt. Verder recept voor bonbon bloc: smelt 200 gram puur truffel bobbonbloc in 250 ml slagroom. Niet helemaal laten koken! Ik doe er 2 zakjes vanille suiker bij, maakt het wat zoeter en maakt de smaak voller. Geheel laten afkoelen , en op hoge stand mixen tot het beetje steviger wordt, slagroom achtig. Even half uurtje in koelkast en vulling is klaar om op de taart te gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:56 schreef spanishgirl het volgende:
[..]
Wauw, wat een geweldig leuke en lieve taart,![]()
smaakte hij lekker? Heb je misschien het recept van je taart?
Neejoh je krijgt er hooguit spierpijn van. Alleen donkere kleuren zwart rood kopen. Is bijna niet zelf te kleuren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:14 schreef Sts het volgende:
[..]
HmIk wil toch echt voorgekleurde. Ik moet al voor 6 taarten botercrème, vulling en kapsels maken. Ik zie het niet zo zitten om dan nog een paar kg fondant en marsepein te kleuren, dat duurt uren
Laat je het de mensen zelf doen of laat je ze kijken?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:03 schreef Sts het volgende:
Vraagje:
Ik geef eind komende week een workshop taartdecoratie op de familiereünie van mijn vriend. Nu ben ik in dubio wat betreft de bekleding. Ik wilde eerst zeker voor marsepein gaan, omdat mijn ervaring is dat het bekleden daarmee echt veel en veel gemakkelijker is. Maar eigenlijk zou ik ook wel wat taarten met fondant willen (laten) maken voor de mensen die geen marsepein lusten en vanwege de prijs. Mijn ervaring met RegalIce is echter dat dat echt belachelijk snel scheurt. Dikker, dunner, meer poedersuiker, botercrème toevoegen ik was wanhopig, niets hielp. Het was totáál niet rekbaar. Ik vraag me nu af of ik pech heb gehad, gewoon een kluns ben of ik een ander merk moet hebben. Het was overigens ongekleurde fondant.
Bedankt voor de tip, maar het is zo krap qua tijd dat ik dat vantevoren moet doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Laat je het de mensen zelf doen of laat je ze kijken?
Ik had een tijd terug een vrijgezellenfeest en taart maken.
De ene helft van de groep ging met iemand de taart snijden, vullen en afsmeren
De andere helft van de groep ging kleuren en uitrollen en daarna werd de groep omgedraaid, weet niet of dat een mogelijkheid is?
Er zijn goedkopere alternatieven, maar het is zijn geld echt waard.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:49 schreef Drossie het volgende:
Mijn vriendin is fanatiek beginnen bakken en wil nu graag een Kitchenaid mengmachine kopen.
Ik vind het vrij duur. Zijn er goedkopere goede alternatieven of is het zijn geld echt waard?
heb ik ook! de rode!quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan het gebruik van een machine alleen maar aanraden! Wat ben ik blij met de mijne als ik op één dag biscuitmix, cupcakemix, botercrème en slagroom moet kloppen.
Zelf heb ik de Kenwood Patissier - doet (wat mij betreft) absoluut niet onder voor een KitchenAid qua prestaties. Hij kostte alleen wel maar 99 euro ex. btw (de Makro heeft regelmatig deze aanbieding)..
Thnx voor je snelle reactie!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij het gebruik van slagroom is de kans dat je marsepein of fondant gaat smelten veel groter. Persoonlijk zou ik de gok niet nemen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |